Wie bepaald vervangend product Jumbo?

04-05-2021 11:30 55 berichten
Wanneer je boodschappen online besteld zijn helaas sommige dingen niet leverbaar. Ze geven dan een vervangend product. Soms vind ik de keuze van de vervangende producten nogal vreemd. Zo vreemd dat ik me afvraag wie dat bepaald? Zijn dat de mensen die inpakken zelf?

Bijvoorbeeld, ik bestel biologische knoflook, niet voorradig dus het vervangende product is een zakje uien. Dat is toch raar? Doe dan de gewone niet biologische knoflook, maar uien?

Ik bestel een rol biscuitjes. Is er niet, wat krijg ik ter vervanging? Pimmetjes, cakejes met chocola en een laag mierzoete sinaasappelsmurrie. Ook dat lijkt in de verste verte niet op elkaar.

Iemand enig idee?
Maar bestel je via de winkel of via een hub?
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 11:52
Ik heb nog nooit boodschappen laten bezorgen maar kijk hier wel van op ...
Wat raar joh. Dat vervangende product zit je toch helemaal niet op te wachten?
Ik zou dat alleen accepteren als ik het voor niks kreeg. Als een soort goedmakertje omdat mijn bestelde product niet te leveren was.
Op TO haar voorbeelden zit je niet te wachten inderdaad.
Ik bestel zo'n 3x per jaar en ik had een keer bladerdeeg besteld van koopmans. Die hadden ze niet en toen kreeg ik het van een ander merk. Daar had ik wel wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik via de app bij de plus bestel kun je eerst al aangeven of je überhaupt een vervangend product wil, kruis je ja aan dan bellen ze vaak even om te overleggen. Kunnen ze je telefonisch niet bereiken dan wordt aan de deur aangegeven welk product vervangen is en kun je alsnog kiezen of je het wel of niet wilt hebben. Ik vind het hier heel netjes geregeld wat dat betreft
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-05-2021 11:48
Idioot zeg. Het is al erg dat iets simpels als knoflook niet op voorraad is en dan krijg en betaal je ook nog iets dat je helemaal niet wil hebben en er niet eens op lijkt. Ik zou me echt kapot ergeren, en direct gaan klagen of nooit meer daar bestellen. Ik vind je nog behoorlijk laconiek :P
Wees blij dat je niet in Duitsland woont ;) Ik maak het zonder uitzondering iedere week mee dat een product niet verkrijgbaar is: basilicum, koriander, wraps, tomatenblokjes, gember... Soms denk ik dat ze dat met opzet doen voor de mensen die "het DDR gevoel" missen.


EDIT: Ik weet het nu zeker. Ik heb deze reactie al eerder gepost, maar toen ik op "verstuur" drukte, vloog de server van VIVA er spontaan uit. Zal ook wel weer een restantje van de Stasi zijn geweest.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
04-05-2021 12:06
Wees blij dat je niet in Duitsland woont ;) Ik maak het zonder uitzondering iedere week mee dat een product niet verkrijgbaar is: basilicum, koriander, wraps, tomatenblokjes, gember... Soms denk ik dat ze dat met opzet doen voor de mensen die "het DDR gevoel" missen.


EDIT: Ik weet het nu zeker. Ik heb deze reactie al eerder gepost, maar toen ik op "verstuur" drukte, vloog de server van VIVA er spontaan uit. Zal ook wel weer een restantje van de Stasi zijn geweest.
:rofl: :rofl:
.
Led-lampje schreef:
04-05-2021 12:02
Maar bestel je via de winkel of via een hub?
Ik bestel online bij de Jumbo zelf, via hun eigen website.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
04-05-2021 12:06
Wees blij dat je niet in Duitsland woont ;) Ik maak het zonder uitzondering iedere week mee dat een product niet verkrijgbaar is: basilicum, koriander, wraps, tomatenblokjes, gember... Soms denk ik dat ze dat met opzet doen voor de mensen die "het DDR gevoel" missen.
Wij bestellen bij AH en ook daar zijn zeer regelmatig producten niet op voorraad. Ze hebben vooral moeite met het voldoende inkopen van aanbiedingen. Gelukkig leveren ze niet lukraak een vervangend artikel.

Ook een aantal keer producten gehad die over datum zijn. Gelukkig doet AH daar niet moeilijk over. je kan het via de site melden en het bedrag wordt bij de volgende bestelling in mindering gebracht (of het wordt gestort als er geen volgende bestelling komt).

Nadeel is wel dat in beide gevallen je vaak zelf toch nog even naar de winkel moet.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
04-05-2021 12:06
Wees blij dat je niet in Duitsland woont ;) Ik maak het zonder uitzondering iedere week mee dat een product niet verkrijgbaar is: basilicum, koriander, wraps, tomatenblokjes, gember... Soms denk ik dat ze dat met opzet doen voor de mensen die "het DDR gevoel" missen.


EDIT: Ik weet het nu zeker. Ik heb deze reactie al eerder gepost, maar toen ik op "verstuur" drukte, vloog de server van VIVA er spontaan uit. Zal ook wel weer een restantje van de Stasi zijn geweest.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier dus wel over klagen trouwens

of bij de picnic gaan bestellen, want die doen het wel goed.
Ikbedenkookmaariets schreef:
04-05-2021 12:03
Als ik via de app bij de plus bestel kun je eerst al aangeven of je überhaupt een vervangend product wil, kruis je ja aan dan bellen ze vaak even om te overleggen. Kunnen ze je telefonisch niet bereiken dan wordt aan de deur aangegeven welk product vervangen is en kun je alsnog kiezen of je het wel of niet wilt hebben. Ik vind het hier heel netjes geregeld wat dat betreft
Ik bestel ook bij de Plus, maar ze bellen zelden en als ze iets hebben vervangen zeggen ze dat ook niet aan de deur. Ik heb nu altijd de optie vervangend product uitstaan, maar dan krijg ik alsnog vervangende producten die soms totaal iets anders zijn. Moet ik weer de winkel bellen :furious:
Pinda-Kaas schreef:
04-05-2021 12:23
Ik zou hier dus wel over klagen trouwens

of bij de picnic gaan bestellen, want die doen het wel goed.
Die bezorgen niet in mijn regio helaas. AH ook niet, die hebben nit eens een pick up point. Dichtstbijzijnde is 55 km verderop. Weinig keus dus.
Bij Picnic krijg je een vervangend product én het geld terug.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
04-05-2021 12:28
Die bezorgen niet in mijn regio helaas. AH ook niet, die hebben nit eens een pick up point. Dichtstbijzijnde is 55 km verderop. Weinig keus dus.
heb je je al wel ingeschreven op de wachtlijst? Ze breiden als een gek uit. Hoe meer mensen er in een regio op de wachtlijst staan, hoe sneller ze daar ook bezorgen
Aldus picnic
Reserveer je plekje alvast!

We kunnen helaas nog niet bij jou bezorgen. Maar niet getreurd: we breiden snel uit. Reserveer hier alvast je plekje :mrgreen: op de lijst. Zodra we bij jou gaan bezorgen, ben je de eerste die het hoort
Pinda-Kaas schreef:
04-05-2021 12:32
heb je je al wel ingeschreven op de wachtlijst? Ze breiden als een gek uit. Hoe meer mensen er in een regio op de wachtlijst staan, hoe sneller ze daar ook bezorgen
jazeker, ik kreeg 8 maanden geleden dit: Je bent er op tijd bij :)
We bezorgen helaas nog niet op jouw adres. Maar niet getreurd: we breiden snel uit! Zodra we bij jou in de buurt openen, hoor jij dat natuurlijk als eerste.
Alle reacties Link kopieren
Onze plaatselijke Spar belt van te voren om te overleggen.

Maar ik bestel liever bij AH heb nog niet vaak gehad dat ik een product niet kreeg
lilalinda schreef:
04-05-2021 12:47
Onze plaatselijke Spar belt van te voren om te overleggen.

Maar ik bestel liever bij AH heb nog niet vaak gehad dat ik een product niet kreeg
Haha, nou ik wel. Elke week/2 weken zeker wel.

Gekke is dat bij pickuppoint het veel minder vaak voorkomt dan bij thuis bezorgen, bij bezorgen is het bijna elke week wel een keer raak. En soms zelfs meerdere producten. Maar pickup point bijna nooit.
Ik bestel tegenwoordig alleen nog bij de Plus, omdat zij de boodschappen nog tot in mijn keuken bezorgen (bovenwoning) ipv tot mijn voordeur ivm Corona.

Jumbo hanteert deze uitzondering ook voor mensen die hulpbehoevend zijn, AH daarentegen niet, alleen tot aan de voordeur helaas (terwijl als mijn voordeur 4 hoog zonder lift was, dan hadden ze het zwaarder gehad), maar goed hun Covid-maatregelen dus. Jammer, want ik vind het assortiment van de AH toch het fijnst, vooral omdat zij lekkere verse vleeswaren leveren itt de Jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij de jumbo (niet op de afdeling die hierover gaat) maar het klopt inderdaad wat hiervoor al werd gezegd: de winkelmedewerker die de pick-upbestellingen die dag afhandelt loopt de manco's. Dat wil zeggen, hij gaat met de lijst met ontbrekende producten de winkel door om te kijken of wij ze op voorraad hebben en anders inderdaad een vervangend product te zoeken. Maar kan me voorstellen dat er soms inderdaad wel heel makkelijk een product wordt gepakt als 'vervangend' terwijl iets anders veel logischer zou zijn o.i.d.

Je mag dat inderdaad gewoon weigeren en vragen om je geld terug hoor. Jumbo zit vast aan zijn 7 zekerheden dus ze zullen dan een goed vervangend product moeten regelen of je je geld teruggeven.
Wat als?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit online boodschappen besteld, maar ik vind dit wel vreemd. Ik ben best wel kieskeurig met merken en producten. Ik zou dan sowieso niet blij zijn met een vervangend product, ook al is het ongeveer hetzelfde maar een ander merk.

Als er in de supermarkt een bepaald merk niet is, koop ik niet iets anders. Soms kijk ik wel bij een andere supermarkt of ze daar wel mijn merk hebben.

Dit wetende zal ik ook niet zo snel online mijn boodschappen gaan bestellen.
essychan schreef:
04-05-2021 14:20
Ik heb nog nooit online boodschappen besteld, maar ik vind dit wel vreemd. Ik ben best wel kieskeurig met merken en producten. Ik zou dan sowieso niet blij zijn met een vervangend product, ook al is het ongeveer hetzelfde maar een ander merk.

Als er in de supermarkt een bepaald merk niet is, koop ik niet iets anders. Soms kijk ik wel bij een andere supermarkt of ze daar wel mijn merk hebben.

Dit wetende zal ik ook niet zo snel online mijn boodschappen gaan bestellen.
Dit kun je gewoon instellen hoor, dus je bent nooit verplicht een ander product of merk te nemen.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
04-05-2021 11:42
Nee, het bestelde product verdwijnt van de bon en het vervangende product betaal je. Ook als dat duurder is.
Maar je hoeft het niet te nemen he, je kan ook aangeven dat je het niet hoeft.

Ik heb het ook wel eens gehad dat een product er niet was, maar kreeg altijd een soortgelijk product ervoor in de plaats. B
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-05-2021 11:48
Idioot zeg. Het is al erg dat iets simpels als knoflook niet op voorraad is en dan krijg en betaal je ook nog iets dat je helemaal niet wil hebben en er niet eens op lijkt. Ik zou me echt kapot ergeren, en direct gaan klagen of nooit meer daar bestellen. Ik vind je nog behoorlijk laconiek :P
Onzin, je krijgt gewoon een mailtje dat een product er niet is en dat ze een vervangend product gezocht hebben. Wil je dit niet, dan neem je het niet en wordt het niet gerekend.
Ik vind het juist wel fijn. Had 1,5 liter melk besteld. Was er niet dus kreeg een pak van 1 liter. Liever dit dan dat er gezegd wordt: 'het is er niet ' en ik dus zonder melk zit.
En mochten ze me chocolademelk aanbieden ipv gewone melk, dan geef ik aan dat ik het niet hoef en betaal ik dus niet.

Overigens gebeurt het bij mij niet vaak dat iets er niet is.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
04-05-2021 14:25
Dit kun je gewoon instellen hoor, dus je bent nooit verplicht een ander product of merk te nemen.
Oh dat scheelt wel ja, ik dacht al dat ik opgezadeld zou worden met ongewenste producten.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
04-05-2021 14:55
Oh dat scheelt wel ja, ik dacht al dat ik opgezadeld zou worden met ongewenste producten.
Instellen? Hoe stel je dat in?
Ik krijg gewoon een mailtje dat een product niet op voorraad is en ik een vervangend product krijg. En dan staat er bij dat je dit niet hoeft te nemen als je het niet wil.
Vervolgens komt de bezorger aan de deur en zeg je dus dat je die koekjes (bijv) niet hoeft. Bezorger haalt bedrag van de rekening en neemt product weer mee.
Dus geen enkel probleem. Maar hoe je in kan stellen dat je geen vervangende producten wil, dat heb ik nog niet gezien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven