Nieuwe ergernis

11-06-2021 08:01 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft zo zijn eigen particuliere ergernis maar soms doe je opeens een nieuwe op.

Ik heb sinds januari dit jaar een grote achtertuin en vond het belangrijk om te ontharden dus dacht planten en gras erin.

Maar jezus wat is dat grasmaaien een kutwerk zeg. Word er helemaal gestoord van. Overweeg zelfs kunstgras (kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen maar toch).
Koop een schaap. Is ook leuk voor de kids. Of zo'n kleine geitjes.

Kunstgras is echt te erg.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
11-06-2021 08:04
Koop een schaap. Is ook leuk voor de kids. Of zo'n kleine geitjes.

Kunstgras is echt te erg.
Het is een grote tuin voor stadse begrippen....... Speelgoed geitjes zouden wel goed passen
Wij hebben een robot grasmaaier. Ideaal!
Westerpaviljoen schreef:
11-06-2021 08:05
Het is een grote tuin voor stadse begrippen....... Speelgoed geitjes zouden wel goed passen
Ah, dus een niet echt grote tuin. Tja, dan lekker blijven maaien. Wordt je een vent van.
Maak er een wilde tuin van, dan hoef je helemaal niet meer te maaien. En de bijtjes varen er wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
11-06-2021 08:12
Ah, dus een niet echt grote tuin. Tja, dan lekker blijven maaien. Wordt je een vent van.
Mijn vrouw heeft al gezegd dat als ze hersteld is van de keizersnee dat zij dan het gras gaat doen. Maar nooit geweten dat groen zoveel onderhoud vergt. Maar ja stadskind .....
Alle reacties Link kopieren
Gras eruit, planten erin. Veel minder werk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-06-2021 08:18
Gras eruit, planten erin. Veel minder werk
Ja allemaal lekker praktisch !

Ik had gehoopt op een " ach ja gossie dat heeft mijn beste vriendin ook goh wat erg voor je " reactie

Nee hoor. Ik was benieuwd of andere mensen ook nieuwe ergernissen hadden
Alle reacties Link kopieren
Tegels onkruidvrij houden is ook kutwerk. Verder:

- Zorg voor een goede grasmaaier, het liefst met zo'n opvangbak voor het gras
- Zaai madeliefjes en klavertjes en maak er een wilde tuin van, die hoef je per definitie minder te maaien
- Volgens mij loopt er in Rotterdam een kudde schapen die de gazons bijhoudt, kijk of je daar een schaap van kunt lenen
Alle reacties Link kopieren
Oh je wilde nieuwe ergernissen, ja dat een Rotterdammert het voor elkaar heeft gekregen in de stad een huis met grote tuin te kopen en nog loopt te klagen, dat is wel een nieuwe ergernis ;)
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
11-06-2021 08:24
Oh je wilde nieuwe ergernissen, ja dat een Rotterdammert het voor elkaar heeft gekregen in de stad een huis met grote tuin te kopen en nog loopt te klagen, dat is wel een nieuwe ergernis ;)
Ik haak af hoor. Jullie zijn allemaal zo hard voor me. Pak mijn hand en huil met me mee!
Zitmaaier!!!!! Lekker met een biertje in je hand. Kost wel ongeveer zoveel als een leuke 2d hands auto :biggrin:

Mijn nieuwe irritatie zijn de mondkapjes, mijn hele auto ligt er vol mee en het was al zo'n rotzooi.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
11-06-2021 08:32
Zitmaaier!!!!! Lekker met een biertje in je hand. Kost wel ongeveer zoveel als een leuke 2d hands auto :biggrin:

Mijn nieuwe irritatie zijn de mondkapjes, mijn hele auto ligt er vol mee en het was al zo'n rotzooi.
Eindelijk iemand met een ergernis
Westerpaviljoen schreef:
11-06-2021 08:29
Ik haak af hoor. Jullie zijn allemaal zo hard voor me. Pak mijn hand en huil met me mee!
Afbeelding
Geronimo2 schreef:
11-06-2021 08:32
Zitmaaier!!!!!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
11-06-2021 08:33
Afbeelding
Eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Robotmaaier!
En natuurlijk mag deze dan ook niet ontbreken, om het af te maken....

Afbeelding
Cavia's nemen en in de tuin houden, probleem opgelost.
En als dat nog niet helemaal genoeg is......

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Goed, mijn ergernis dan: het kunstgras van de buren. Afgelopen zondag waren ze serieus de 'tuin' aan het stofzuigen. Ik had plaatsvervangende schaamte (we hadden bezoek).

Wij hebben geen gras in de tuin, man en ik zijn beide allergisch. Wij hebben een tuin vol planten, elk seizoen bloeit er genoeg om de tuin het hele jaar mooi eruit te laten zien. Weinig onderhoud ook op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tof dat je de stenen uit je tuin gehaald hebt!

Ik laat het gras helemaal groeien, want er zitten andere planten tussen die ik niet maaien wil.

Om bij de schuur te komen heb ik wat losse tegels op het gazon gelegd, van 50 cm bij 50 cm.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Ik ben altijd blij dat ik geen tuin heb, wat een werk lijkt me dat om bij te houden. Maar ja, ik heb dan ook een enorme hekel aan tuinieren en absoluut geen groene vingers. Wij hadden vroeger dus echt cavia's die we dan met het buitenhok over het hele gras heen verplaatsten zodat mijn moeder niet hoefde te grasmaaien. Werkte als een trein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven