Wiel wil meedenken over een evt voortzetting van dit forum?

17-06-2021 11:30 48 berichten
zie ook het andere topic: is het forum te koop .

ik denk dat we een crowdfunding kunnen starten om dit forum over te kopen.. Tevens is er genoeg kennis en kunde hier op het forum aanwezig om het draaiende te houden.


Ik wil best de aanjager zijn. Ik zal contact leggen met de CM en via haar met degene die er over kunnen gaan ( zie CM topic ).

Indien er echt serieuze forummers zijn die zich hiervoor willen inzetten dan graag via een DM aan mij.

ik zit er aan te denken om met de forummers die zich willen inzetten via teams te brainstormen. Dit betekent dat je een deel van je forumprivacy kwijt bent bij degene die meedoen aan het teams overleg

wie doet mee?

en een aanvullende vraag: wie zou voor het forum willen betalen en zo ja hoeveel dan?

betalen voor forum?

Totaal aantal stemmen: 100

ja, voor bepaald bedrag per maand / jaar ( in reactie aangeven hoeveel ) (17%)
nee (43%)
tientjeslid ( per jaar ) (39%)
lid per maand (1%)
Alle reacties Link kopieren
En ik weet, een mooi en goed opgezet forum kost geld en mankracht. Modereren doe ik er niet ' effe' naast met mijn fulltime baan en overige dingen. Dat gaat gewoon echt niet lukken. En eens per dag even modereren werkt niet want de boel kan elk moment totaal ontsporen.

Er komt gewoon echt nogal wat bij kijken .
Alle reacties Link kopieren
Het grootste probleem van nieuwe fora is dat het moeilijk is om naamsbekendheid te genereren en dat nieuwe leden dus lastig te krijgen zijn. Betalen voor gebruik lijkt me dus ook niet handig, juist de eendagsvliegen zorgen voor goede topics. Dan zou ik eerder kiezen voor een jaarlijkse crowdfuningsactie. Voor de communitymanager, hosting en technisch onderhoud dan met name, moderatoren kun je daarvan niet betalen lijkt me.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'nee' gekozen omdat dit forum niet integraal kan worden overgezet naar een ander iets ivm AVG.

Een heel nieuw forum zou ik ook niet doen omdat er geen onafhankelijke mods zijn.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best een bedrag doneren voor een geodlopend forum, maar alleen als dat niet aan mijn nick gerelateerd kan worden.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
actueel/is-er-animo-voor-een-nieuwe-for ... #p33001265
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En een subreddit aanmaken?
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best meedenken of brainstormen TO. Heb alleen de ballen verstand van alles wat komt kijken bij het in de lucht houden/krijgen van een forum.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we sowieso een crowdfunding moeten beginnen.
En ervoor zorgen dat er nog meer media aandacht komt voor het stoppen van dit forum. Misschien duikt er dan een ondernemer op die het forum wil kopen .
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
17-06-2021 12:50
Ik heb 'nee' gekozen omdat dit forum niet integraal kan worden overgezet naar een ander iets ivm AVG.
Hoe kom je daar nu bij? Hoe denk je dat Sanoma het toentertijd geregeld heeft dan met DPG?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat DPG eerst eens met wat cijfers over de brug moet komen zodat we weten waar we het over hebben aan jaarlijkse vaste kosten. Dan weet je wat er nodig is.

En zou het niet helpen als we nu massaal met zeg 5000-10.000 leden een jaarabonnement op Viva afsluiten? Dat zou toch een stevig signaal kunnen zijn om de beslissing te heroverwegen. Alleen als het blad blijft dan heb je natuurlijk ook een hoop kosten die daarmee gemoeid zijn terwijl het ons eigenlijk meer om het forum te doen is.

Ik wil echt serieus meedenken. @TO zullen wij samen die lijntjes eens uit proberen te zetten bij DPG?

Ik vind een doorstart echt het eerst wat onderzocht moet worden, pas als dat uitgesloten is moeten we ons richten op een nieuw forum. Je moet er toch niet aan denken dat alle posts en topics zouden verdwijnen! Dat is echt digitaal erfgoed. En daarbij vind ik het vreselijk voor de familie en kinderen van overleden forummers.. die moeten nu naar binnen 6 weken in de gaten hebben dat er iets veilig gesteld moet worden anders zijn ze al die waardevolle posts en topics van hun dierbare gewoon kwijt :'( dat vind ik echt heel erg.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Er zijn fora die ermee gestopt zijn en in archief staan. Dat kan wel.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
17-06-2021 19:23
Er zijn fora die ermee gestopt zijn en in archief staan. Dat kan wel.
Dat zijn ze hier niet van plan :thunder: “ De laatste editie van VIVA verschijnt op 20 juli. Een week later, op 27 juli, verschijnt de laatste editie van VIVA MAMA. Het bekende VIVA forum gaat op 2 augustus op slot. Topics en reacties op het forum blijven tot januari 2022 bewaard, maar worden daarna verwijderd. “
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op femme.nl. Ik denk toch dat dat potentie heeft. Veel forummers melden sich nu al aan. En de moderators daar gaan aanpassingen doen aan de site.
Alle reacties Link kopieren
smekkie schreef:
17-06-2021 15:09
En een subreddit aanmaken?
Dit is not niet eens zo'n slecht idee. Al is het alleen maar voor de bekende en actieve groep. Zou toch leuk als iedereen gewoon vrijblijvend met elkaar in kontakt zou kunnen blijven.
Dit forum en het domein worden niet verkocht aan ons hoor. Ze gaan dit doorlinken naar een ander Sanomamerk. Flair denk ik.
mick87 schreef:
17-06-2021 20:38
Ik zit nu op femme.nl. Ik denk toch dat dat potentie heeft. Veel forummers melden sich nu al aan. En de moderators daar gaan aanpassingen doen aan de site.
Ik vind femme geen succes tot nu toe: allemaal bugs. Het tips van viva leden topic heeft schijnbaar 37 reacties maar ik kan er maar eentje zien. Er is ook een versie van hetzelfde topic op het LGBTQ subforum met 48 reacties - maar weer alleen één reactie zichtbaar. Loopt iemand anders hier ook tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
Het heeft GS gehaald


https://www.geenstijl.nl/5159722/samen- ... forumland/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk. Die gaan ons gruwelijk missen stiekem. Die zijn al een hele tijd voorbij hun hoogtepunt. Vroeger haalden ze nog wel eens het nieuws. Inmiddels worden ze al jaren niet meer serieus genomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom het forum niet kan blijven bestaan. Volgens mij komen er behoorlijk wat bezoekers per dag? Deze krijgen allemaal reclame te zien waar het forum geld mee verdient.

Zijn de kosten dan zo hoog voor dit forum? De website is al ontworpen etc.
Dan is het toch zonde om het offline te halen.

Waarom verkoopt Viva het forum niet gewoon?
hollebollegijs schreef:
19-06-2021 20:04
Het heeft GS gehaald


https://www.geenstijl.nl/5159722/samen- ... forumland/
Haha :D
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
19-06-2021 20:07
Natuurlijk. Die gaan ons gruwelijk missen stiekem. Die zijn al een hele tijd voorbij hun hoogtepunt. Vroeger haalden ze nog wel eens het nieuws. Inmiddels worden ze al jaren niet meer serieus genomen.


Die halen nog regelmatig het nieuws.
Zelfs met primeurs.

1.5 week terug hadden ze - samen met de Limburger - als eerste het hele rapport van Omtzigt.
Laatst nog een primeur dat zelfs de journaals haalde (ben ff kwijt wat het was)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-06-2021 20:04
Het heeft GS gehaald


https://www.geenstijl.nl/5159722/samen- ... forumland/
:rofl:
Best grappig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ouders.nl, het online forum voor ouders is een geheel nieuw forum aan het ontwikkelen om oud viva vrouwen een nieuwe plek te bieden. Dit wordt een nieuw forum, los van het oudergebeuren. Dus ook andere categorieën.

Hier vragen ze op hun forum om input

https://www.ouders.nl/forum/viva-talk/n ... s-het-plan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven