petitie voortbestaan vivaforum

18-06-2021 00:04 24 berichten
Het forum moet blijven! We moeten in actie komen. Niet enkel nadenken over alternatieven. Is een petitie aanmaken een idee?

Moeten leden een petitie starten tegen sluiting van het forum?

Totaal aantal stemmen: 131

Ja (60%)
Nee (40%)
anoniem_64973e5e496af wijzigde dit bericht op 18-06-2021 00:12
62.15% gewijzigd
Wie gaat dat dan betalen?
Alle reacties Link kopieren
Zinloos. Ze komen hier echt niet op terug.
Alle reacties Link kopieren
Aan wie?
Alleen al om te laten zien hoeveel actieve gebruikers dit forum kent. Onderschat de macht van grote aantallen niet denk ik dan. Dit forum mag gewoon niet weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Aan wie wil je die aanbieden dan?
Moedervandrie schreef:
18-06-2021 00:26
Alleen al om te laten zien hoeveel actieve gebruikers dit forum kent. Onderschat de macht van grote aantallen niet denk ik dan. Dit forum mag gewoon niet weggaan.
Uhh dat kunnen ze gewoon zien hè. Die data wordt gewoon verzameld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken DPG van dichtbij. Ik schat in dat dat totaal geen zin heeft. Besluit staat vast denk ik.
heb ja gestemd. niet omdat ik denk dat t zin heeft.. maar puur om te laten blijken hoe waardevol ik dit forum vind :heart:
Natuurlijk zijn er veel problemen met een petitie, maar heb je hier niet heel veel mensen die actief willen meedenken aan een oplossing? Alleen al alle vragen die verschillende mensen nu stellen! We kunnen het altijd proberen toch?
Moedervandrie schreef:
18-06-2021 00:53
Natuurlijk zijn er veel problemen met een petitie, maar heb je hier niet heel veel mensen die actief willen meedenken aan een oplossing? Alleen al alle vragen die verschillende mensen nu stellen! We kunnen het altijd proberen toch?
Ik hou je niet tegen hoor. Maak een online petitie en spam de link oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist wel interessant om te weten hoeveel mensen er serieus door willen gaan. Dus kom maar op met de link!
vivapimpelmees schreef:
18-06-2021 00:20
Zinloos. Ze komen hier echt niet op terug.

Inderdaad.

En als ze stoppen met Viva is dat hun beslissing en hun goed recht.
Isabella98765 schreef:
18-06-2021 00:41
Ik ken DPG van dichtbij. Ik schat in dat dat totaal geen zin heeft. Besluit staat vast denk ik.

Precies.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
18-06-2021 00:20
Zinloos. Ze komen hier echt niet op terug.
Dit. De stekker gaat eruit, dus al het personeel achter het forum staat op straat straks. Er is niks om een petitie voor te starten. Zonder personeel heb je geen forum. En zonder aanbieder van het forum ook niet. En die stoppen er gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je energie denk ik beter steken in een van de inititiatieven om een alternatief forum op te richten. Een petitie haalt niets uit: het blad Viva verdwijnt omdat het niet meer rendabel te maken is, daarmee verdwijnt ook het Viva-forum. Dit is een onomkeerbare beslissing.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Nee. Heeft geen zin. Waarom moet DPG kosten blijven maken voor dit forum? Het is een zakelijke beslissing. Als ik moest kiezen tussen financieel gezond worden of het in stand houden van iets waarvoor ik geen geld heb om het te onderhouden en monitoren en dat diende voor t prmotevan een blad waar ik mee ga stoppen zou ik het ook doen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Moedervandrie schreef:
18-06-2021 00:26
Alleen al om te laten zien hoeveel actieve gebruikers dit forum kent. Onderschat de macht van grote aantallen niet denk ik dan. Dit forum mag gewoon niet weggaan.
Volgens mij snap jij niet hoe een forum werkt want dat kunnen ze zelf ook zien natuurlijk. Om dit te voorkomen hadden we allemaal 20 jaar lang een abonnement op Viva moeten nemen en houden. Dit forum genereert geen inkomsten en kost alleen maar geld. Zinloze poll.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Als het forum zo belangrijk voor je is kan je de energie van een kansloze petitie beter steken in het zelf opzetten van een alternatief forum. Dan kan je het ook nog eens helemaal maken zoals je zelf wilt, zonder reclames etc. Wel even vrijwilliger zoeken voor de moderatie.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
18-06-2021 08:02
Als het forum zo belangrijk voor je is kan je de energie van een kansloze petitie beter steken in het zelf opzetten van een alternatief forum. Dan kan je het ook nog eens helemaal maken zoals je zelf wilt, zonder reclames etc. Wel even vrijwilliger zoeken voor de moderatie.
het gaat niet alleen om de tekst maar ook om de layout en de gehele sfeer.

maar wat moderatie betreft heb je gelijk; een forum valt en staat met de moderatie en eigenlijk zijn er maar grofweg twee typen: een zeer politiek-correcte moderatie (woke-achtig) en een laissez-faire moderatie waarbij alleen extreem gescheld wordt weggehaald.

iets in het midden wordt moeilijk omdat je dan een ingewikkeld bansysteem nodig hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
18-06-2021 06:32
Inderdaad.

En als ze stoppen met Viva is dat hun beslissing en hun goed recht.
De oplage was nog maar 15.000 exemplaren:

www.nrc.nl/nieuws/2021/06/17/vooruitstr ... s-a4047781

Vermoedelijk zullen nog meer titels verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
18-06-2021 07:24
Je kunt je energie denk ik beter steken in een van de inititiatieven om een alternatief forum op te richten. Een petitie haalt niets uit: het blad Viva verdwijnt omdat het niet meer rendabel te maken is, daarmee verdwijnt ook het Viva-forum. Dit is een onomkeerbare beslissing.
.
Ik heb gisteravond alle voorbereidingen getroffen om een nieuw forum op te zetten, Het komt op een externe server te staan, de installatiebestanden staan er al. Vanavond even een database aanmaken en de installatie afronden.
ik hoop het vanavond zover te hebben dat er op geschoten kan worden.

Zodra er op geschoten kan worden (er kan nog niet op geschreven worden of geregistreerd omdat dat mij veel meer werk zou bezorgen) maak ik hier de (voorlopige ?) domeinnaam bekend.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
18-06-2021 12:56
.
Ik heb gisteravond alle voorbereidingen getroffen om een nieuw forum op te zetten, Het komt op een externe server te staan, de installatiebestanden staan er al. Vanavond even een database aanmaken en de installatie afronden.
ik hoop het vanavond zover te hebben dat er op geschoten kan worden.

Zodra er op geschoten kan worden (er kan nog niet op geschreven worden of geregistreerd omdat dat mij veel meer werk zou bezorgen) maak ik hier de (voorlopige ?) domeinnaam bekend.
Toppie!
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Dit is een zakelijke beslissing. DPG is eigenaar van dit forum en heeft het recht er op elk moment mee te stoppen. Een petitie zal niets uithalen.

Wij zijn enkel gebruikers van dit forum, geen grootaandeelhouders die invloed kunnen uitoefenen op het te voeren beleid.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven