Ov automatische incasso

21-06-2021 19:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat als ik een reis moet maken van 20 euro en mijn automatische incasso is 10 euro. Dan ga ik dus sowieso daar overheen. Betekent dit dat ik niet kan in en uitchecken en ik dus een boete kan krijgen als ze controleren?
Dan moet je je saldo handmatig verhogen

Je kunt dan niet eens inchecken ( en dus niet reizen)
Alle reacties Link kopieren
Bij een gepersonaliseerde OV-chipkaart heb je een positief saldo van 10 euro nodig (ongeveer - er zijn er ook waarbij je een paar euro rood kunt staan, ik kan met een saldo van 7 nog inchecken). Het maakt dan dus niet uit dat je reis duurder is. Als je uitcheckt ga je in de min en gaat je automatisch incasso die je hebt ingesteld aan het werk zodat je weer in de plus komt.
gizzmo-returns schreef:
21-06-2021 19:30
Dan moet je je saldo handmatig verhogen

Je kunt dan niet eens inchecken ( en dus niet reizen)
Hoezo kan ze dan niet inchecken? Het incheckpunt weet toch niet waar ze gaat uitchecken?
anoniem_41246 wijzigde dit bericht op 21-06-2021 20:20
0.57% gewijzigd
Tijger32 schreef:
21-06-2021 20:10
Hoezo kan ze dan niet inchecken? Het incheckpunt weet toch niet waar ze gaat uitschenken?
Ik neem aan dat ze met de trein gaat gezien de koste en dan kan je bij een saldo van-20 niet inchecken
gizzmo-returns schreef:
21-06-2021 20:12
Ik neem aan dat ze met de trein gaat gezien de koste en dan kan je bij een saldo van-20 niet inchecken
In dat geval kan het inderdaad niet (tenzij ze een NS abonnement heeft, dan is het instaptarief 10 euro).
Maar ze zegt dat de reis 20 euro kost, niet dat het instaptarief 20 euro is. Maar ze kan inderdaad bij het NS station het saldo handmatig verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Als het beleid niet veranderd is, zit het zo:

Als je met de trein gaat, moet je minimaal 20 euro saldo hebben. Ga je één cent onder de 20 euro, dan wordt er meteen 10 euro van je bankrekening afgeschreven. Ik ging jaren geleden met de trein. Ik kon gewoon instappen, en thuis zag ik dat er 3x 10 was afgeschreven.
heksie wijzigde dit bericht op 21-06-2021 20:27
20.61% gewijzigd
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Maar TO is niet duidelijk. Ze heeft het over een boete als ze niet kan in- en uitchecken. Als je niet kan inchecken, krijg je geen boete (want dan kun je dus niet reizen). En als je wel kunt inchecken (stel instaptarief 10 euro, reis 20 euro), dan krijg je ook geen boete.
Alle reacties Link kopieren
In stations als Utrecht kan je instappen. Als je niet ziet dat je niet ingecheckt bent, kan je inderdaad een boete krijgen.

Je krijgt overigens ook boetes als je niet uitcheckt. Deze boetes heb ik altijd teruggekregen. Toen ik veel met de bus ging, gebeurde het regelmatig dat de uitcheck niet goed ging.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ga je in de min, en komt er geen boete.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven