Napraattopic deel 146, met gekets!

03-09-2021 14:58 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 146!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star⁴ schreef:
22-10-2021 19:33
Mijn buik? :P

Oh ja, die heb ik ook :D
Niets mooiers dan een verlepte groene kerstboom di in de fik staat.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2021 19:32
Voor de kindhoudenden onder ons: hadden jullie ook een mommybag?
Is dat om je moeder in mee te nemen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik gebruik wel eens een bodybag.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2021 19:32
Voor de kindhoudenden onder ons: hadden jullie ook een mommybag?
Wablief?
Gaat het Moi? ;-D
Is dat net zoiets als een mommyjeans?
Gewoon een luiertas. Goh.
Mijn kinderen zijn ook leuk gelukt zonder mommybag.
Het is een wonder :proud:
Moiren schreef:
22-10-2021 19:50
Ik gebruik wel eens een bodybag.
:proud:
Wat is een mommybag?

Ik had vaak een tas mee, met heel veel shit erin, vast ook af en toe een reep voor mij, is dat het?
Felidaes schreef:
23-10-2021 08:21
Wat is een mommybag?

Ik had vaak een tas mee, met heel veel shit erin, vast ook af en toe een reep voor mij, is dat het?
De marketingmensen laten ons graag geloven dat je alle spullen die je onderweg voor je kind nodig hebt, niet kunt meenemen in een tas die je toch al hebt liggen. Daar heb je een speciale, liefst bij je kinderwagen passende, retedure mommybag voor nodig.
Citronella schreef:
23-10-2021 08:41
De marketingmensen laten ons graag geloven dat je alle spullen die je onderweg voor je kind nodig hebt, niet kunt meenemen in een tas die je toch al hebt liggen. Daar heb je een speciale, liefst bij je kinderwagen passende, retedure mommybag voor nodig.
aaah, nee dat bestond 16-17 jaar geleden nog niet.

Wel dingen die ik dacht dat ik nodig had bij mijn eerste kind en toen ook heb gekocht, want onzeker, maar dit toevallig niet.

Of heet het nu gewoon anders, ik had een luiertas die ik wel handig vond want daar zat een matje in.

Bij de tweede dumpte ik alles gewoon in een random tas.
Diezelfde marketingmensen hebben allang ontdekt dat die onzekerheid die alle nieuwe ouders voelen in combinatie met zwangerschapshormonen een goudmijn zijn. Ik denk dat iedereen wel dingen heeft gekocht omdat je je het gevoel liet aanpraten dat je zonder geen goede moeder kon zijn, maar die ongebruikt in de kast bleven liggen.
Alle reacties Link kopieren
Citronella schreef:
23-10-2021 08:49
Diezelfde marketingmensen hebben allang ontdekt dat die onzekerheid die alle nieuwe ouders voelen in combinatie met zwangerschapshormonen een goudmijn zijn. Ik denk dat iedereen wel dingen heeft gekocht omdat je je het gevoel liet aanpraten dat je zonder geen goede moeder kon zijn, maar die ongebruikt in de kast bleven liggen.
vooral de speciale spaarrekeningen voor kinderen, vind ik waanzin
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
23-10-2021 08:44
aaah, nee dat bestond 16-17 jaar geleden nog niet.

Wel dingen die ik dacht dat ik nodig had bij mijn eerste kind en toen ook heb gekocht, want onzeker, maar dit toevallig niet.

Of heet het nu gewoon anders, ik had een luiertas die ik wel handig vond want daar zat een matje in.

Bij de tweede dumpte ik alles gewoon in een random tas.
ik had (20+ jaar geleden) ook gewoon een oude rugzak, met een luiermatje.
nu waren in die tijd de luiertassen ook wel zo gruwelijk lelijk (altijd met beertjes...) daar ging je niet mee over straat.
lilalinda schreef:
23-10-2021 08:57
ik had (20+ jaar geleden) ook gewoon een oude rugzak, met een luiermatje.
nu waren in die tijd de luiertassen ook wel zo gruwelijk lelijk (altijd met beertjes...) daar ging je niet mee over straat.
Ik had een vrij neutrale, dus dat kon nog wel, maar inderdaad. Na de 2e dumpte ik ook alles in een random tas.

Spaarrekeningen heb ik dan weer wel voor de kids.

Toen wij begonnen als jong gezin hadden we eigenlijk geen cent te makken.
Mijn ouders hadden het niet breed en hadden geen geld voor bv een rijbewijs. Die heb ik zelf pas 4 jaar geleden gehaald. Niet erg hoor, maar ik wilde het wel aan mijn kinderen kunnen geven op hun 18e. Psychisch dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
23-10-2021 09:01
Ik had een vrij neutrale, dus dat kon nog wel, maar inderdaad. Na de 2e dumpte ik ook alles in een random tas.

Spaarrekeningen heb ik dan weer wel voor de kids.

Toen wij begonnen als jong gezin hadden we eigenlijk geen cent te makken.
Mijn ouders hadden het niet breed en hadden geen geld voor bv een rijbewijs. Die heb ik zelf pas 4 jaar geleden gehaald. Niet erg hoor, maar ik wilde het wel aan mijn kinderen kunnen geven op hun 18e. Psychisch dingetje.
maar daar heb je geen speciale rekening voor nodig, dat kan gewoon met degene die je al hebt
Net als met tassen.
Wij hebben nu flink veel meer te besteden dan toen, en dat geldt voor veel gezinnen. Als je start heb je nog geen vet op de botten.
Komt veel voor, dat ouders zich aan de ene kant in de schulden steken en aan de andere kant een spaarrekening hebben voor de baby uit schuldgevoe
Felidaes schreef:
23-10-2021 08:44
aaah, nee dat bestond 16-17 jaar geleden nog niet.

Wel dingen die ik dacht dat ik nodig had bij mijn eerste kind en toen ook heb gekocht, want onzeker, maar dit toevallig niet.

Of heet het nu gewoon anders, ik had een luiertas die ik wel handig vond want daar zat een matje in.

Bij de tweede dumpte ik alles gewoon in een random tas.
Jawel hoor, de luiertas.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
23-10-2021 08:44
aaah, nee dat bestond 16-17 jaar geleden nog niet.
23 jaar geleden wel hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Citronella schreef:
23-10-2021 08:41
De marketingmensen laten ons graag geloven dat je alle spullen die je onderweg voor je kind nodig hebt, niet kunt meenemen in een tas die je toch al hebt liggen. Daar heb je een speciale, liefst bij je kinderwagen passende, retedure mommybag voor nodig.

En het moet ook in het Engels hè, want anders is het niet hip genoeg.
RikM schreef:
23-10-2021 09:54
En het moet ook in het Engels hè, want anders is het niet hip genoeg.
Precies, daarom heet een mommybag nu geen luiertas meer, want luiers daar zit toch vaak een vies luchtje aan. Nu klinkt het meer als iets waar een goede mommy niet zonder zou kunnen en dus ben je zonder geen goede mommy.
Ik heb echt een hekel aan marketingmensen die dit soort dingen bedenken. En het blijft een bijzonder fenomeen hoe gevoelig we blijken te zijn voor dit soort commerciële beïnvloeding. Zelfs wanneer je denkt dat niet te zijn.
anoniem_406902 wijzigde dit bericht op 23-10-2021 10:14
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik deed alle zooi gewoon in een plastic AH tas.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Andijvie stamppot met braadworst ik heb er nu al trek in. :cheer:
Dat mommybaggeleutet kan toch gewoon in dat topic?


En goedemorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven