Wat zou jou opvrolijken?

30-11-2021 21:15 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net het kerstsfeer-topic aan het lezen en veel mensen zeggen dat ze zich down voelen en weinig zin hebben in alles dit jaar. Dat gevoel ken ik ook wel. Ik vroeg me af of er dingen zouden zijn die we voor elkaar kunnen doen om het allemaal wat draaglijker te maken. Dus wat zou jou helpen (al is het voor even)? En dan binnen de maatregelen en binnen de mogelijkheden van een individu - corona weg willen we allemaal, maar dat zijn even niet de dingen waar ik op doel.

Een klein cadeautje, kerststukje, baksel dat iemand langs brengt? Een lief kaartje? Bellen of beeldbellen? Iemand die een kerstliedje komt zingen aan de deur? ;-) Waar zou jij nou blij van worden?
Ik word altijd blij als iemand mij uitnodigt voor een lange wandeling.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zijn verstoffende crosstrainer bij mij wil dumpen. :hyper:
Ik word heel blij van een avondje theetjes of wijntjes, lekker de kaarsjes aan. Of samen met iemand fanatiek sporten vrolijk ik ook enorm van op.
Alle reacties Link kopieren
Het regende en ik had tig bijna ongelukken gezien want iedereen deed idiote dingen in het verkeer.
En toen moest ik met de fiets oversteken op een tweebaans weg met verkeer in tegengestelde richtingen.
Er stopte een ouder echtpaar dat druk zwaaiend zat te gebaren dat ik voor mocht. En aan de andere kant een blij ander stel dat ook bleef staan en ook vrolijk zat te gebaren en te lachen. Ik voelde me met even koninklijk, zo lief dat die mensen zomaar stopten en zo vrolijk waren.
Alle reacties Link kopieren
Als de overburen met hun dagelijkse echtelijke ruzies, ook met gevolgen voor de buitendeur ,zouden gaan verhuizen! :-D
:biggrin:
kerst wijzigde dit bericht op 30-11-2021 21:21
8.53% gewijzigd
En een pyjamadag! Met een vriendinnetje ben ik zo vorige winter echt de lockdown doorgekomen. Als we ons kut voelden spraken we op een vrije dag af en lagen we de hele dag lekker in onze pyjama onder een dekentje, beetje tv kijken en snacken. Soms was dat alles wat ik nodig had om weer een beetje uit de Coronadip te komen.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
30-11-2021 21:20
Ik word heel blij van een avondje theetjes of wijntjes, lekker de kaarsjes aan. Of samen met iemand fanatiek sporten vrolijk ik ook enorm van op.
Hahaha toen er laatst een nieuwe TO was die overal tje achter zette, werdt ze binnen no time weggepest!.
Successsssssss (maar het klinkt gezellig hoor;))
Alle reacties Link kopieren
Een kus; zo'n echt goede. Al 2,5 jaar niet gehad. Het wordt wat gênant nu ook wel, maarja Corona helpt ook niet echt mee.
Als iemand een mooi boek in een mini-bieb heeft gezet en ik dat boek vind.
Alle reacties Link kopieren
Mooie ideeën! Keep 'em coming!
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
30-11-2021 21:22
Hahaha toen er laatst een nieuwe TO was die overal tje achter zette, werdt ze binnen no time weggepest!.
Successsssssss (maar het klinkt gezellig hoor;))

Een dag waarin niemand (weg)gepest wordt. Een dag zonder coronagezeik.
Een dag waarop mensen gewoon vriendelijk zijn en naar elkaar glimlachen.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Koffie/cola zero/wijnen met mijn allerliefste vriendin. Of mijn zus. Heel dagdeel samen kwekken.

Dat mis ik echt, gebeurt helaas veel te weinig op moment.
Alle reacties Link kopieren
Een baas die mij een contract-verhoging geeft.

Aan lieve kaartjes heb ik niets en cake vindt mijn arts ook maar niks.
En wijn heb ik genoeg in huis.
wissewis wijzigde dit bericht op 30-11-2021 21:31
11.61% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
30-11-2021 21:21
En een pyjamadag! Met een vriendinnetje ben ik zo vorige winter echt de lockdown doorgekomen. Als we ons kut voelden spraken we op een vrije dag af en lagen we de hele dag lekker in onze pyjama onder een dekentje, beetje tv kijken en snacken. Soms was dat alles wat ik nodig had om weer een beetje uit de Coronadip te komen.
Dit klink echt heel goed. Subliem gewoon. En zo ontzettend simpel.
Froezel schreef:
30-11-2021 21:22
Hahaha toen er laatst een nieuwe TO was die overal tje achter zette, werdt ze binnen no time weggepest!.
Successsssssss (maar het klinkt gezellig hoor;))
Och, nou, dat mag. Ben 23, in mijn leeftijdskringen wordt iets als “Wijntjes doen” nog wel veel gebruikt. Je mag je gelukkig prijzen als dingen zoals dat je zo ergeren dat je iemand er om moet wegpesten, dan is de rest van je leven denk ik wel heel relaxed namelijk
chaoticinternetnerd schreef:
30-11-2021 21:21
En een pyjamadag! Met een vriendinnetje ben ik zo vorige winter echt de lockdown doorgekomen. Als we ons kut voelden spraken we op een vrije dag af en lagen we de hele dag lekker in onze pyjama onder een dekentje, beetje tv kijken en snacken. Soms was dat alles wat ik nodig had om weer een beetje uit de Coronadip te komen.
Dat doe ik hier ook met mijn kinderen. En best vaak.

En vorig jaar ook met mijn zus gedaan, waren haar kinderen bij ex met kerst, was de eerste keer alleen... heb ik haar gebeld, kwam ze met pyama mee hangen met ons. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag onverwachts een lief kaartje in de bus van een vriendin die het zelf momenteel ook niet makkelijk heeft :heart: . Tranen sprongen in mijn ogen.

Ik stuur mensen graag kaartjes of brievenbuscadeautjes om ze op te vrolijken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar mijn werk fiets, of naar huis, en mensen hebben buiten kerstverlichting opgehangen. Word ik altijd blij van.
Elke ochtend de radio aan in de auto op 538. Voor ik een kwartier later op mijn werk ben, heb ik meestal één keer hardop gelachen.

En ook de kinderen op school maken me dagelijks wel aan het lachen.
Alle reacties Link kopieren
Valentijn101 schreef:
30-11-2021 21:18
Iemand die zijn verstoffende crosstrainer bij mij wil dumpen. :hyper:
Nou, opzich kan je dan bij mij terecht want die van ons staat te verstoffen, op zolder.

(Ok ik roep dit zonder overleg met man waar het ding eigenlijk van is :proud: )
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blij worden van een dag mn kinderen uitbesteden en hele dag Netflixen...!
Ik kom heel weinig toe aan mezelf en mis dit soms echt. Even niet aan staan...

Of structureel verbeteringen waardoor de werkdruk in de zorg niet meer zo hoog is en je ook op alle vlakken weer voldoening kan halen uit dit werk...
Tralalalala
krullen-bol schreef:
30-11-2021 22:01
Nou, opzich kan je dan bij mij terecht want die van ons staat te verstoffen, op zolder.

(Ok ik roep dit zonder overleg met man waar het ding eigenlijk van is :proud: )
Ah, joh, daar komt-ie niet achter.
krullen-bol schreef:
30-11-2021 22:04
Of structureel verbeteringen waardoor de werkdruk in de zorg niet meer zo hoog is en je ook op alle vlakken weer voldoening kan halen uit dit werk...
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Een knuffel van een nieuwe lover en ze leefde nog lang en gelukkig
Mn nieuwe contract maar dan max 32 ipv 36 voor t zelfde loon.
Of iets doen dat net zo verdient maar dat ik mn dochter zelf naar school kan brengen.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven