anti muggen- en anti-jeuktips

07-08-2007 20:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb waarschijnlijk heel lekker bloed want ik ben in het weekend helemaal lek gestoken en verga van de jeuk, ik zoek dus tips om te voorkomen dat ik weer geprikt word...maar ik houd niet van die vieze stinkdingen met citroengeurtjes enzo, weten jullie iets ? O_o ik word er gek van!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij de Etos verkoopt men een apparaatje, het heet de Aspivenin. Met deze 'spuit' kun je het gif uit de huid trekken doordat je hem vacuum trekt. Echt een aanrader! Het bespaart je heel wat jeuk, bulten en gekrab.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan toch geprikt bent: beetje tijgerbalsem erop.. doet wonderen bij mij! Wel goed van je handen afwassen erna :-D!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik menthol gel nadat ik gestoken ben (Lidocaine Mentholgel, apotheek).Dat verkoelt en verdooft meteen. Er zit een pijnstiller en menthol in dus het ruikt ook prettig. En ook als je rode uitslag, bultjes of andere huidirritatie hebt dan werkt dit spul prima.

Ik sla de muggen het liefste gewoon dood, omdat mijn kat niet goed tegen die sprays en muggenapparaatjes kan.
Alle reacties Link kopieren
in ieder geval slapen onder een klamboe. Ik gebruik op dit moment muggencreme uit Finland tegen de jeuk Daar stikt het van de muggen. Die creme schijnt in Nederland verboden te zijn (of hij mag in ieder geval niet verkocht worden)... maar als hij op is vraag ik mijn schoonmoeder mooi om een nieuwe toe te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Klamboe tegen de muggen. En als je dan toch geprikt bent, kun je er Humphreys opsmeren. Weet niet of het in Nl ook te koop is, maar werkt perfect! Ruikt naar tijgerbalsem, dus mss heeft het (oa) dezelfde bestanddelen (aangezien een poster hierboven tijgerbalsem ook als oplossing gaf).
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Ik slik vitamine B-extra forte. Schijn ik minder lekker door te zijn.
Alle reacties Link kopieren
He vinobianco,



Een tijdje geleden heb ik eenzelfde topic geopend, omdat ik ook in een weekend wel 15 beten rijker was, waaronder een op mijn oog! O_o Ik heb sindsdien twee horren voor mijn ramen gespannen (2 euro bij de Xenos!) en ben helemaal van het probleem af! Kan het je dus zeker aan raden, en geen last van vieze luchtjes.



Als je toch geprikt bent helpt de gewone azaron bij mij redelijk. Smeer het alleen niet op plekken waar de huid dun is. Ik smeerde het op mijn wenkbrauw en heb een halve dag met een verdoofd oog gelopen! Mocht je toevallig een homeopaat in de buurt hebben, vraag dan eens of diegene aan ledum zalf kan komen. Dat werkt voor mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
la_maya schreef op 08 augustus 2007 @ 02:44:

Ik slik vitamine B-extra forte. Schijn ik minder lekker door te zijn.




Volgens mij word je huid hier dikker van, waardoor je bloed minder goed te ruiken is voor de muggen.



Ik dacht laatst een goeie koop te hebben gedaan: een stekker met "dermate hoog geluid wat muggen afweert, maar voor de mens niet te horen is". \\:-)// eg nie! Ik lig wakker van die piep van die stekker, én daar bovenuit hoor ik nog de muggen bij mn oren zoemen. Afrader dus!!
Alle reacties Link kopieren
thanks voor jullie reacties :worship:
Alle reacties Link kopieren
la_maya schreef op 08 augustus 2007 @ 02:44:

Ik slik vitamine B-extra forte. Schijn ik minder lekker door te zijn.




van welk merk en waar heb je die gekocht als ik vragen mag?



wij worden op dit moment echt belaagd door muggen, tis niet normaal meer hoeveel het er zijn :-( en het ergste is nog: vroeger werd ik echt zélden geprikt, alleen dit jaar ben ik ook gigantisch de klos ineens en ik snap echt niet hoe dat ineens kan veranderen..
Alle reacties Link kopieren
Afrikaantjes en citroengeraniums in een leuke bak of pot doen en voor het (open) raam zetten. Vinden de muggen erg goor, dus blijven ze uit de buurt.



Tja, the power of the flower, zeg maar!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Sinds we slapen onder een plafondventilator, hebben we geen last meer van muggen. De fuckers houden niet van bewegende lucht (of zo heb ik het begrepen, althans), dus zodra ik gezoem hoor, zet ik de ventilator aan en kan ik heerlijk doorknorren.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Bij muggenbeet gebruik ik van vsm een rollon. Als je het gelijk erop doet, heb je er geen last van de beet; doe je het later, geneest het veel sneller.
Alle reacties Link kopieren
Die stekker heb ik ook en bij mij werkt ie dus ook voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Als je de geur van citronella vies vindt, kun je lavendelolie of kruidnagelolie gebruiken. Dat vinden ze ook vies. En bij toch een beet; azijn erop.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Koop een airco en dan heb je er in de slaapkamer zowieso geen last meer van.... O.o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven