Wat is dit voor gek eiland?

09-08-2007 16:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumsters,



kijkend op Google earth zag ik in Nederland een heel raar eiland. Het ligt tussen Ens en Swifterband, en het is een eiland met een kogelrond middemeer van 1 kilometer doorsnee. Er zijn wegen op dit eiland, maar je kan er met de auto niet heen.

Als je Google Earth heb, kan je het met deze aanwijzingen al opzoeken. Ik heb ook de co-ordinaten:52 o 35'35.26" N(oorderbreedte)

5 o 44'34.59" O(osterlengte)



Wie helpt mij?
Alle reacties Link kopieren
Misschien Pampus?

Ik heb geen google earth, dus kan niet nakijken wat jij bedoeld, maar Pampus moet volgens mij daar in de buurt liggen.
Alle reacties Link kopieren
In mn (wat) oudere atlas staat daar het ketelmeer. Dus meiden wat voor een eiland ligt er nu in het ketelmeer??
Alle reacties Link kopieren
Gevonden (op M*ichelin via google)! Het heet Ijsseloog.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo Padua. Wil je verhuizen..??
Alle reacties Link kopieren
er is zelfs een wiki pagina van
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijkswaterstaat.nl/ijg/Images/ketelmeer_slib_november_2000_big_tcm90-13280.jpg
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 12-08-2007 16:49
Reden: aanpassen afbeeldingsformaat
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
het is een slibdepot om vervuild slib uit de ijssel op te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Getsie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Slib is afzetting op de bodem van in (stromend) water aanwezige vaste deeltjes. Waar de stroomsnelheid afneemt slaan de deeltjes als een soort klei neer op de bodem. Slib van natuurlijke oorsprong geeft meestal een vruchtbare bodem. Afzetting van slib werd veel gebruikt bij de Egyptenaren om uitgeputte akkers te bemesten als de vloedperiode van de Nijl over was. Deze liet namelijk zeer veel slib achter.



Heden ten dage wordt slib niet veel meer gebruikt omdat mest beter zou zijn en veel slib tegenwoordig de bodem vervuilt. Er zijn wel wijnstreken waar nog slib ligt maar dat is dan ondergronds en dateert van lang geleden (Brouilly; Beaujolais) Omdat Nederlandse rivieren meestal zijn bedijkt, waardoor de stroomsnelheid van het water relatief hoog ligt, zal er weinig slib bezinken.



Slib is vaak als afzetting op waterbodem aanwezig. Waterbodem is die bodem die zich onder het wateroppervlak ter plaatse van sloten, vennen, kanalen, grachten en dergelijke bevindt. De waterbodem is opgebouwd uit een geconsolideerd gedeelte; de bodem waarop zich een ongeconsolideerde laag; het sediment, bevindt. De bodem wordt, om verwarring met de landbodem te voorkomen, ook wel de onderliggende (vaste) bodem genoemd (1e graafprofiel). Het sediment bestaat vaak uit een donkere bruine/zwarte gekleurde sliblaag afkomstig van amorf organisch materiaal, samengesteld uit sterk gedegenereerde plant-, tak-, depositie- en bladresten (hieraan kleeft vaak de meeste verontreiniging). Deze sliblaag onderscheidt zich meestal duidelijk van de ondergelegen laag vanwege het kleurverschil. Onder de sliblaag bevindt zich vaak een zachte laag (hierna leise genoemd) van matig fijn tot grof zand vermengd met zeer fijne fracties en organische restjes (lichtbruin/grijsachtige kleur). Onder de leise is dan weer de onderliggende vaste bodem aanwezig (1e graafprofiel).



Ook uit Wikipedia
Alle reacties Link kopieren
Had je niet meer kunnen wijzigen dan die nul procent G.E.?? Er is nauwelijks doorheen te komen man. X-D Wel goed als slaapmiddel, dat dan weer wel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven