3x pincode fout...pas geblokkeerd

12-08-2007 16:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak wel eens gebruik van de pinpas van mijn vriend. Daar weet hij van, hij heeft zelf de code gegeven.

Nu had hij zelf van de week 2x zijn code verkeerd getoetst.

Gisteren ging ik boodschappen doen. Ik dacht mijn eigen pas te hebben gepakt en toets dus mijn eigen pincode in. Pincode onjuist - pas geblokkeerd, las ik toen.

:-O :-| :'-(



Nu weet ik al dat ik naar de klantenservice moet bellen. Maar wie heeft dit ook eens meegemaakt? En wat toen? Werd de pas gedeblokkeerd? Kreeg je een nieuwe? En hoe lang duurt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dat gehad een paar maanden terug. Het vervelende was dat ik ook niet meer kon telebankieren, het was weekend zelfs...



Ik hab heb gebeld naar een telefoonnummer van de bank. In dit geval was dat de ABNAMRO. Daar werd ik vriendelijk te woord gestaan, dat ik maandag op het kantoor kon komen, daar werd de pas weer gedeblokkeerd. Al met al viel het allemaal nog wel mee.
Hoi Fieka, mijn bejaarde moeder heeft ook eenmaal dit probleem veroorzaakt met haar postbankpasje. Je kunt dat telefonisch melden en er wordt dan een nieuw pasje aangemaakt, hetgeen je met legitimatie moet ophalen bij het postkantoor en dat gaat wel snel geloof ik. Maarrrrr............, als je niets doet, wordt de blokkade automaties na verloop van tijd weer opgeheven en kun je het oude pasje weer gebruiken! Tenminste dat is ons overkomen! Lastig he, als je afhankelijk bent van 'plastic money'! Groetjes, BL
Alle reacties Link kopieren
Bij de Postbank kun je in afwachting van het pasje contant geld bestellen via een groot postkantoor, of een vrijwaringsbewijs krijgen waarmee je bij de postkantoren geld kunt opnemen zonder pincode, met legitimatiebewijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon met identiteitbewijs en het geblokkeerde pasje en een rekeningafschrift geld opnemen bij de balie van het postkantoor, misschien een optie tot hij weer gedeblokkeerd is?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden en tips.



Het is dus een Postbank-pasje.

Daarom vind ik het ook zo stom van mezelf. Ik heb zelf ABNAMRO. Dus dat ik niet heb gezien dat ik het blauwe pasje door het apparaat haalde ipv de groene is vrij suf.

Gelukkig kan ik op mijn werk ook wel iets regelen om even wat geld achter de hand te hebben. Nog een geluk dat ik niet wegga met mijn vakantie (nog 1 dag werken), maar ik wil toch wel wat met mijn kinderen gaan doen.



Nou dan moet mijn vriend morgen maar langs het postkantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven