Mijn poesje is weggelopen...

14-08-2007 10:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo poezenliefhebbers



Ik ben zo verdrietig want sinds zaterdag is mijn poes weg. Met het mooie weer zat ze altijd op het stoepje en ging nooit de tuin uit. 's Avonds kwam ze altijd eten en ze sliep meestal binnen.

Zaterdagavond was ze er niet....en nu is het al dinsdag en ik bedenk wat er allemaal kan zijn gebeurd....ik ben zo verdrietig.



Is er nog hoop voor ons??? Komt een kat wel eens terug na 3 dagen?
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat naar zeg, weet precies hoe je je voelt. Onze kat had er ook een handje van om af en toe een weekje "vakantie" te nemen. We vonden hem na anderhalve week terug een stukje verder op in de straat waar hij prinsheerlijk zat te genieten van alles wat hem daar werd toegestopt door voorbijgangers! Is je poes gechipt, dat zou al veel schelen. Je kan Amivedi bellen (zo heet dat geloof ik), en idd papiertjes ophangen bij de supermarkt. Ik hoop enorm dat je haar gauw terug vindt!
Hé Zamirah!,



Even een :hug: voor jou! Nooit leuk als je huisdier weg is. Katten/poezen kunnen soms meerdere dagen wegblijven. Onze kat vroeger is weleens een week weggebleven, en zat opeens doodleuk voor de deur te miauwen alsof er niks aan de hand was.



Zal inderdaad wat briefjes in je omgeving ophangen....hopelijk dat ze gevonden wordt!



Sterkte en succes.



Groetjes, Xan
Alle reacties Link kopieren
zamirah meestal komen ze wel weer thuis hoor, is ze weleens meer zo lang weggeweest? als je in een buurt woont met tuinen zou ik als ik jou was vragen of je in hun schuurtjes mag kijken, met dit mooie weer stonden er mss schuurtjes open en kan het zijn dat de poes zich heeft verstopt en opgesloten zit.

briefjes rondbrengen meid, en savonds tegen de nacht zoeken, als de poes bang is laat deze zich niet zien overdag.

vreselijk voor jullie maar niet de moed laten zakken :hug:
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, is best mogelijk, misschien is hij ergens een schuurtje binnengelopen en ingesloten,

bij mij heeft hij eens 3 dagen in de kast gezeten die ik dicht had gedaan zonder hem te zien (anders had ik dat natuurlijk niet gedaan)

heeft hij niks aan overgehouden, ik wel want ik moest alles wassen waar hij opgelegen had want ja een kattenbak heb ik echt niet in de kast staan

dus niet te gauw wanhopen, en hier en daar op straat eens vragen of iemand hem gezien heeft, of briefje ophangen.

eventueel kun je bij asiel vragen of hij daar binnen is gebracht.

maar alle kan dat hij vandaag of morgen binnen komt wandelen met zo'n blik van:hoezo ,ben ik weggeweest? mocht dat niet?

gaat vast goedkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb zelf een keer zelfs gehad dat een poes 2 maanden weg was....na die twee maanden kwam ze doodleuk binnen wandelen, helemaal vetgemest...



Maar deze poes gaat zelfs de stoep nooit af....misschien is ze verdwaald, en kan ze de weg niet vinden naar huis...als ik daar aan denk, en ik zie haar lieve koppie voor me moet ik huilen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer wat foto's van haar in de winkelcentrum bij jou in de buurt te plakken ,daar komen altijd mensen en die lezen/kijken altijd dat soort meldingen wie weet heb je geluk en iemand heeft m gevonden!



Sterkte Zam, is niet leuk..
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Bereid je maar voor, ik hoorde vanavond allemaal krolse katers hier in de buurt miauwen. Onze poes was ook wel eens vier dagen weg, en kwam vervolgens met een tevreden grijns en een vol lijfje terug.
Alle reacties Link kopieren
katten verdwalen niet zo snel,ik verbaas me er altijd over dat ze uit de achterdeur vertrekken en dan wat later bij de voordeur zitten te wachten tot ze binnengelaten worden( was zelfs nooit eerder aan de voorkant van het huis geweest,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik hoop dat ze heel snel terug komt zamirah! Een vreselijk idee dat je kat zo ineens weg is.



Ik heb t eens gehad met een konijn. Ontsnapt uit een ding in de tuin. Konijnen zijn natuurlijk ook een stuk minder weerbaar dan katten en we hebben hem ook nooit terug gezien. Het was ook een binnenkonijn dus hij had geen schijn van kans. Maar katten zijn roofdieren en scharrelen snel een maaltje bij elkaar. We hebben wel nog een advertentie gezet op de locale kabelkrant. Misschien ook nog een idee voor jou?

Ik hoop echt dat ze heel snel weer voor de deur staat :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik wist dat er heel veel kattenmensen op dit forum rond hobbelen.



Helaas is Spooky nog steeds niet thuis. Ik heb mijn kater nog "over", en die mist haar volgens mij ook, die is nu ineens zooo aanhankelijk..



Nou ja, misschien komt ze vanavond doodgemoedereerd binnen wandelen. :gift:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al gezegd is, maar heb je al geprobeerd om met een pak brokjes, al rammelend door de wijk te lopen en kijken of je haar hoort miauwen?



Bel en geef iig even door aan je plaatselijke dierenambulance/asiel en je dierenarts dat je jouw kat kwijt bent. Als die daar wordt gebracht kunnen ze je iig meteen bellen.



Heel veel sterkte, ik kan mij voorstellen hoe erg het is.





* even snel offtopic*

Madiken, jij had een tijdje/kort geleden ook een topic dat je kat weg was. Ik kan je topic niet meer vinden en ik ben toch benieuwd of je kat weer terecht is. Er stonden in dat topic ook heel veel goede ideeen en tips.

*excuus voor het offtopic*
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op het platteland...weinig huizen hier. Ik heb gefloten ( mijn bekende kattenfluitje, waar ze altijd op af komen) heb de buren ingelicht..

Ik ga het asiel bellen, dat is een goeie tip, MV.



Ik vind het zo k*t.
Ik leef met je mee Zamirah....ben ook dol op katten...m'n hele leven mee opgegroeid!



Hoop echt voor je dat ze snel weer bij je terug is!



Xan
Alle reacties Link kopieren
Hi Zamirah,



ik hoop dat het telefoontje naar het asiel iets oplevert. Bel anders ook even met de dierenarts(en) in de omgeving. De asiels zitten nogal vol op dit moment namelijk (hier in de buurt athans wel) en sommige dierenartsen proberen dan zelf ook e.e.a. op te vangen of tijdelijk ergens te plaatsen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Er is een stichting Amivedi, daar staan gevonden huisdieren op en je kunt er een vermissing melden via het internet.

Hoe oud is de poes eigenlijk, wanneer ze volwassen is, kan het goed zijn dat ze op stap is vanwege krolsheid.
Alle reacties Link kopieren
Pom, de poes is een jaar of 12. En ze is na haar bevalling, nu alweer 9 jaar geleden, gesterilliseerd!



Ik heb geen hoop meer, ze is er nog steeds niet.
Alle reacties Link kopieren
DE POES IS TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ze zat 100 m verderop in een tuin van een buurvrouw!!! Die burrvrouw heeft me vanochtend getipt..!!

Helemaal vermagerd...och och och, ik heb haar nu volgestopt met Gourmet en ze ligt bij te komen....



:whoops:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie steun...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je Zamirah :cheer2: en voor Poes ook natuurlijk.. verwen haar maar lekker!



De poes van een vriendin van me is ook weg geweest, maar inmiddels weer terug: na 4 jaar!!!!!!! Niet te geloven toch? Ze zag er welvarend uit toen ze weer voor de deur zat, dus waarschijnlijk bij andere mensen in huis geweest. Nu durft het beestje niet eens meer naar buiten, zeker bang weer opgesloten te worden door vreemden...
Alle reacties Link kopieren
Zamirah schreef op 17 augustus 2007 @ 10:35:

DE POES IS TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ze zat 100 m verderop in een tuin van een buurvrouw!!! Die burrvrouw heeft me vanochtend getipt..!!

Helemaal vermagerd...och och och, ik heb haar nu volgestopt met Gourmet en ze ligt bij te komen....



:whoops:
Gelukkig ze is terug ik vond het zo zielig. Knuffel haar maar flink
joepie! Gelukkig zamirah. Wat zul je opgelucht zijn zeg! Kan je vanacht weer lekker rustig slapen.

Verwen haar maar lekker.
Zie je nou wel, het komt weer goed !



:cheers:
Alle reacties Link kopieren
Zamirah, is je poes gechipt en heeft ze een kokertje met naam en adres

om? Ik hoop niet dat het ooit nog gebeurt, maar dan is ze wat makkelijker

op te sporen.

Wat een opluchting trouwens dat je poes weer terug is. Geef haar maar een

dikke knuf van mij.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven