de reacties in de topics zijn NIET verdwenen

14-08-2007 14:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze staan alleen onder het reageerscherm... Ik zou niet weten hoe dat handig is op te lossen, maar lastig is het wel... misschien kan het reageerscherm gewoon helemaal onderaan de pagina, ongeacht de volgorde van de berichten?
Alle reacties Link kopieren
pffffffffff de openingspost moet toch bovenaan staan? nu zie ik alleen het nieuwste bericht bovenaan en dan onderaan het reactiescherm de rest van de berichten...
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit nu weer voor een achterlijke indeling?

superirritant zo!
Alle reacties Link kopieren
Echt een stùk handiger zo..... :'-(
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de indeling nu bij jullie?



Bij mij:



openingspost (ongeacht welke pagina)

reacties

reageerscherm
Alle reacties Link kopieren
Mijn indeling is hetzelfde als die van jou AgentL
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Let even op: Als je in je voorkeuren aangeeft om de berichtvolgorde om te draaien, wordt alles omgedraaid.



Normaliter zie je het oudste bericht (topicstart) bovenaan. Daaronder de berichten, en onder het nieuwste bericht de quickreply zodat je direct kan reageren. Kies je voor de optie om je berichtvolgorde om te draaien dan zie je eerst het oudste bericht (topicstart) en daaronder meteen de nieuwe berichten zodat je niet helemaal naar beneden hoeft te scrollen. De quickreply staat daarom ook op die plek, zodat je meteen kan reageren. Als die weer onderaan de pagina zou staan moet je alsnog naar beneden scrollen en dan kan je de berichten net zo goed niet omdraaien... :)



Aldus onze oppernerd Sandervl
Alle reacties Link kopieren
Vivamod schreef op 14 augustus 2007 @ 17:12:

Aldus onze oppernerd Sandervl




Nou nou.....waar zouden we zijn zonder Sander! :angel: :worship: :love: ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de uitleg! Voor mij is er dus niet veel veranderd omdat ik de nieuwste berichten sowieso onderaan had staan, anders moet ik tegen de stroom inlezen en raak ik in de war ;-)
Alle reacties Link kopieren
ehm...

ik heb octrooi aangevraagd op het NIET-woordje..

wil je dat niet zomaar rondbazuinen?!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Yoyo, ik zal het NIET meer doen.
Ik ben het volstrekt niet met jullie oppernerd eens. (Ben zelf ook een nerd, helpt dat?)



Ik heb de volgorde van de berichten al meteen in het begin omgedraaid, maar ik blijf het quickreply-venster een onhandige onderbreking vinden.



Je zou onder de openingspost ook alleen een knop ´´reageer´´ kunnen laten zien van waaruit je doorklikt naar het reactievenster.



Zoals het nu is onderbreekt het reactievenster het verband tussen openingspost en eerdere reacties. Je moet dus altijd voorbij een leeg stuk scrollen als je de discussie wilt lezen. Niet 1 keer, maar elke pagina van de discussie opnieuw.



Dat is ten eerste niet prettig, en ten tweede denk ik dat nu (nog) minder mensen even zullen kijken of een reactie al eerder geplaatst is - die staan veel te ver weg. Met andere woorden: het stimuleert de discussies met slap geleuter (niet nadenken maar meteen een reactie typen), en het belemmert de inhoudelijke discussies (niet alleen op de openingspost reageren maar ook op de rest van de discussie, de lijn van een discussie in de gaten houden, en geen dingen toevoegen die al tien anderen gezegd hebben).
Ter verduidelijking nog even de opmerking die ik ook in het andere topic maakte: het gaat mij niet zozeer om de handeling van het scrollen die al dan niet lastig is, als wel om het visuele obstakel. Het reactiescherm onderbreekt de discussie, je ogen moeten over een leeg veld heen springen, en je gedachten moeten ook die 'sprong' maken. Dit soort vormgeving beinvloedt de manier waarop je het forum gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de volgorde:

- openings- (oftewel oudste) bericht;

- nieuwere berichten;

- QuickReply-veld

(de standaard- niet door mij aangepaste indeling)

het prettigste.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven