Hoe werkt dat nou, een wasserette?

19-12-2009 12:24 13 berichten
Wasmachine stuk, wordt maandag gemaakt maar heb een zeer urgente was liggen. Wonend in Amsterdam ben ik vaak wasserettes tegen gekomen, maar heb er nooit gebruik van hoeven maken. Hoe werkt zoiets? Wasmiddel mee, gewoon een machine in gebruik nemen? Muntjes? Is er een loket waar je moet afrekenen?
Alle reacties Link kopieren
Wasmiddel mee is wel slim, er kan inferieur wasmiddel aanwezig zijn. Bij de wasserettes waar ik ben geweest kon je muntjes kopen uit een automaat (zorg dus voor kleingeld) en kies je vervolgens een automaat, hierbij uiteraard rekening houdend met de andere wachtenden. Zelfde verhaal voor de droger. Droger gebruiken zonder wasmachine wordt niet toegestaan, dus thuis handwasjes doen is geen optie.

En verder eindeloos wachten..

Succes. Heb je geen vriendin of buurvrouw waar je even terecht kunt?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij koop je een muntje voor de wasmachine, krijg je er wasmiddel bij en kan je evt ook nog een muntje kopen voor de droger. Er zijn ook wasseretes die de wwas voor je doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En een boekje mee natuurlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Moet ik erbij blijven zitten? Kan ik niet even wat anders gaan doen ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Igoneh schreef op 19 december 2009 @ 12:31:

Moet ik erbij blijven zitten? Kan ik niet even wat anders gaan doen ondertussen?Boekje lezen, aerobicen, films kijken op je ipod, alles zolang je de openbare orde niet in gevaar brengt en de wasserette niet verlaat met het risico dat je je was kwijt bent.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Joh wassen drogen duurt in totaal maar een minuut of 40 en je hebt megawasmachines en drogers dus neem vooral ALLES mee: dekbedden, overtrekken, gewone was etc. Er kan 20 of 40 kilo in, afhankelijk van welke wasmachine je neemt.
Ah, oke dank ladies, dan ga ik maar eens op pad. Ik zal vast de enige niet zijn vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je al weg bent, maar ik ging altijd naar wasserette die het voor me deed. Voetbal/Ikea tas was afleveren en paar uur/dag later alles netjes opgevouwen in de tas. En daar betaalde ik voor een volle tas 7 e. voor. Ik hou wel van een beetje gemak.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je niet gewoon in de wasserette zelf hoe het allemaal werkt? Lijkt me heel logisch, hoor, als je er nog nooit geweest bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd naar Cyberwash in Utrecht, daar is heel vaak hulp aanwezig. En er hangen ook handleidingen ook in het Engels. Een kind kan de was doen daar en het is altijd schoon en netjes en opgeruimd!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2017 21:49
Reden: Spam
97.45% gewijzigd
Ik dènk dat TO na 7 jaar haar wasje wel gewassen heeft!
(En anders hoop ik dat het betreffende wasje niet meer in de wasmand zit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven