Kado bruiloft

26-04-2010 22:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en door omstandigheden kan ik helaas niet op haar bruiloft aanwezig zijn. Ik wil wel heel graag een kado voor haar kopen, maar aangezien ze alles al hebben (wonen al jaren samen en hebben een dochtertje), heb ik op het moment geen inspiratie voor een leuk kado. Geld of kadobonnen vind ik geen optie. Wie van jullie kan mij helpen aan een leuk idee voor een kado, welke jullie mogelijk zelf weleens aan vrienden/familie hebben gegeven voor een bruiloft? Budget is tot 70 euro.



Alvast bedakt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik pas aan mijn vriendin heb gegeven: trouwkaart ingescand, en in photoshop een mooi ontwerp gemaakt met de afbeelding van hun kaart en hun namen en datum erop en deze laten drukken op een tegeltje. De kaart gaat op den duur toch een album in maar op deze manier heb je hem altijd zichtbaar hangen. Het is altijd hun smaak want ze hebben de kaart zelf uitgezocht tenslotte. En origineel. Een goeie drukker kan het mooi afdrukken op een keramisch tegeltje voor tussen de 10 en 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee Moekie!
Shit happens
Alle reacties Link kopieren
quote:moekie76 schreef op 26 april 2010 @ 22:27:

Wat ik pas aan mijn vriendin heb gegeven: trouwkaart ingescand, en in photoshop een mooi ontwerp gemaakt met de afbeelding van hun kaart en hun namen en datum erop en deze laten drukken op een tegeltje. De kaart gaat op den duur toch een album in maar op deze manier heb je hem altijd zichtbaar hangen. Het is altijd hun smaak want ze hebben de kaart zelf uitgezocht tenslotte. En origineel. Een goeie drukker kan het mooi afdrukken op een keramisch tegeltje voor tussen de 10 en 20 euro.Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat een tegeltje ook hun smaak is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
een bloemenabonnement?



(de link is maar een voorbeeld, je kunt het bij elke plaatselijke bloemist krijgen)[
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf wel eens een mand gevuld met luxe verwenspulletjes voor het paar. Met een goede champagne en luxe flutes, badzout, massageolie, handgemaakte bonbons, hartzeepjes erbij in gegooid en nog wat dingetjes waar ik nu even niet op kom
Shit happens
Alle reacties Link kopieren
Kaarsen zaten d'r ook nog in..
Shit happens
Alle reacties Link kopieren
Koop 3 flessen wijn, één die op zijn best is over 5 jaar, één die op zijn best is over 12 en een half jaar, en één die op zijn best is over 25 jaar. Schrijf een handgeschreven kaartje bij elke fles.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een vriendin 2 kussenslopen gegeven, die pasten bij het trouwthema.

De kussenslopen zijn van plint:

Deze vond ik erg toepasselijk:

'Ja



En ik had er nog een die ik op de site niet kon vinden maar deze is ook leuk:

bijv deze
Alle reacties Link kopieren
quote:Margaretha2 schreef op 26 april 2010 @ 22:54:

Koop 3 flessen wijn, één die op zijn best is over 5 jaar, één die op zijn best is over 12 en een half jaar, en één die op zijn best is over 25 jaar. Schrijf een handgeschreven kaartje bij elke fles.Leuk idee!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Margaretha2 schreef op 26 april 2010 @ 22:54:

Koop 3 flessen wijn, één die op zijn best is over 5 jaar, één die op zijn best is over 12 en een half jaar, en één die op zijn best is over 25 jaar. Schrijf een handgeschreven kaartje bij elke fles.Heel leuk, dat ga ik onthouden
Alle reacties Link kopieren
quote:Margaretha2 schreef op 26 april 2010 @ 22:54:

Koop 3 flessen wijn, één die op zijn best is over 5 jaar, één die op zijn best is over 12 en een half jaar, en één die op zijn best is over 25 jaar. Schrijf een handgeschreven kaartje bij elke fles.moeten ze niet gaan scheiden na een jaar
quote:Festen schreef op 27 april 2010 @ 00:21:

[...]



moeten ze niet gaan scheiden na een jaar Misschien is de wijn wel een goede stok achter de deur
Alle reacties Link kopieren
quote:Festen schreef op 27 april 2010 @ 00:21:

[...]



moeten ze niet gaan scheiden na een jaar



Was ook het eerste wat ik dacht. ( of erger) en dan zit je met die wijn.

Hier zouden ze al soldaat gemaakt zijn tegen die tijd ben ik bang.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ha ik wilde het eigenlijk niet neerzetten want ik heb binnenkort een bruiloft en ga dit geven, en wil natuurlijk niet dat één van de andere genodigden dan via Margaretha van het vivaforum op het idee komt hetzelfde te geven.



Dat ze over een jaar gaan scheiden: dat is natuurlijk niet echt de insteek bij een bruiloft dus daar hou ik geen rekening mee bij het kopen van een cadeau! En dat je dan met die wijn zit? Ja dat klopt, al gok ik zo dat dat dan de minste van je zorgen is! (en je zit dan toch ook met het servies, het huis, de auto, de hond, etc. etc. etc.)
Alle reacties Link kopieren
En de kinderen niet te vergeten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een prachtig beeld gekregen voor in onze tuin. Het zijn 2 mensen die elkaar omarmen. Waren wij heel erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een leuk boeketje van briefjes van 5 euro maken of een ander knutselwerk van Irischeques, kunnen ze zelf beslissen wat ze er mee doen!.
Een (tuin)schilderij laten maken met daarop een mooie foto van je vrienden en hun dochtertje.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gaaf idee die wijn!!! Mijn broer gaat trouwen op 28 mei en ik zit ook nog met het wat ga ik geven probleem.....Wat zou dat kosten, een wijn die pas over 25 jaar lekker is?????



Je kan ze ook een lekkere sauna verwenbon geven, of een abonnement op bijv de vt wonen, of een soort bon waar ze zelf een happening kunnen kiezen, zoals een parachutesprong, een cursus wijnproeven ofzo.....succes betty
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Betty, het kan wel duur worden denk ik. Ik heb eerst zelf wat research gedaan naar welke jaren goede oogst waren en welke wijnen überhaupt goed zijn om zolang te bewaren (bv. witte wijn niet, en dan van rode wijn een aantal 'huizen' of chateaus). Ik ben bang dat als ik naar de slijter ga zonder voorkennis ik afgezet wordt. Nu woon ik toevallig in één van de grootste wijnlanden ter wereld dus kan ik het hier redelijk goedkoop aankomen; in Nederland kost een fles die hier 4 euro kost al gauw 15 of meer. Eerlijk gezegd zou ik het ook niet zo héél erg vinden als de wijn niet meer zo lekker is na die tijd, dat is dan gewoon pech hebben. Ik koop wel wijnen die 'in principe' zolang bewaard kunnen worden, maar ik ga geen 100 ¤ of zo uitgeven per fles, het moet wel leuk blijven (ik weet ook niet of het bruidspaar het echt zo lang laat liggen of de flessen al eerder soldaat maakt). Als het mijn broer was zou ik dat trouwens wel doen denk ik.



Ik ben nu echt bang dat ik dit idee op internet gegooid heb trouwens ik heb eerst eens bij familie gepeild ofz e het origineel vonden, want ik heb het zelf bedacht maar het is eigenlijk zo "cliche" dat het ook wel eens écht cliche zou kunnen zijn. Zij vonden het allemaal superleuk en ook origineel, maar de bruiloft is pas over een dikke maand, normaal zou ik zoiets dus voor me houden tot het zover is. Vanmorgen wilde ik het weghalen en toen was het al drie keer gequote.

Ik vrees dus weer verder met grote vreze.
Alle reacties Link kopieren
Misschien beter een mooie port, als ze het lang moeten bewaren? Je vrienden moeten wel echte wijnliefhebbers zijn, willen ze een mooie Bordeaux van 25 jaar oud waar jij een hoop voor hebt neergelegd echt weten te waarderen...



(Maar ik vind het wel een heel goed idee, Margaretha!)
Alle reacties Link kopieren
Wat vragen ze zelf?
Alle reacties Link kopieren
Zit er al een goede tip voor je bij TO?

Shit happens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven