Vloeken versus kwetsende krachttermen.

16-09-2007 23:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er lang mee gewacht, dat vooropgesteld.



Willem1959 gebruikt, ondanks meerdere verzoeken om dit achterwege te laten, de ziekte k..... om bepaalde groepen te typeren. Ik vind dat onaanvaardbaar en verzoek om maatregelen. Voorbeeld staat in het topic "Onderhandelen met de Taliban".
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat onaanvaardbaar? Dat moet je mij nou maar eens uitleggen.



Ik weet niet waar je vandaan komt maar in de Randstad is dit heel gebruikelijke taal. Google maar eens kanker, gevolgd door ieder zelf te bedenken zelfstandignaamwoord.

Waarom niet kanker en wel de pest, tering, typhus. Waarom wel kankeren of kankeraar?

En bovenal, waarom staat het hele forum bol van het beledigen van christenen? Tel het aantal vloeken eens en het aantal verbasteringen. Daar nemen ook mensen aanstoot aan, maar daar wordt helaas niets aan gedaan. Dat is een in mijn ogen veel grotere zonde dan kanker als voorvoegsel gebruiken.



En oh ja, bij voetbal staat een gele kaart op het vragen een gele kaart aan een ander te geven.



Fijne zondag.
Alle reacties Link kopieren
Je moet eens goed rondlezen op dit forum en kijken hoeveel mensen met die vreselijke ziekte geconfronteerd worden.

Dat jij iets normaal vindt, wil niet zeggen dat het normaal is. Dat hebben meerdere mensen je geprobeerd duidelijk te maken.



En bij het voetbal zou jij 90 minuten buitenspel lopen, net zoals hier.
Alle reacties Link kopieren
Ja en? Jij moet eens goed rondlezen op dit forum en kijken hoeveel mensen één of andere vorm van het christendom aanhangen en bewust te kakken worden gezet. Dat zijn aanvallen op de persoon gericht in plaats van een algemene krachtterm.



Dus ik zou zeggen, welkom in de grote wereld. Mijn moeder zei altijd: schelden doet geen zeer, slaan des te meer.



Fijne zondag.
Alle reacties Link kopieren
Dan vraag ik me af, waarom Christenen niet te kakken mogen worden gezet, en Islamieten wel. Misschien weet Willem1959 daar een antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
VInd jij dat? Dat islamieten wel te kakken mogen worden gezet?
Willem, wij weten allemaal, jij zelf incluis, dat jij continu het woordje 'kanker' bezigt, puur om er diegenen mee te kwetsen, die direct of indirect met deze vreselijke ziekte te maken hebben gehad. Je houdt ons echt niet voor de gek door net te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is of door te wijzen op mensen die vloeken. Dat heeft niets te maken met 'welkom in de grote wereld', maar eerder met 'welkom in de zieke geest die door onze Willem wordt rondgedragen'.



Ik hoop oprecht dat de Engel je minimaal ernstig waarschuwt, maar nog liever voor een langere tijd een ban oplegt.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 16 september 2007 @ 16:11:

VInd jij dat? Dat islamieten wel te kakken mogen worden gezet?




Wat is dit voor retorische vraag.



Jij zet Islamieten regelmatig te kakken. Voor de rest verwijs ik je naar mijn vorige post.
Alle reacties Link kopieren
Complicated, wij weten allemaal, jij zelf incluis, dat jij continu het woordje 'gggristenen' bezigt, puur om er diegenen mee te kwetsen, die direct of indirect zich met het christendom verbonden weten. Dat heeft alles te maken met 'welkom in de zieke geest die door onze Complicated wordt rondgedragen'.



Ik hoop oprecht dat de Engel je minimaal ernstig waarschuwt, maar nog liever voor een langere tijd een ban oplegt.



-------------------------------------



Je ziet, zo'n stukje is gemakkelijk op jezelf van toepassing.
Nee, Willem, het lukt je niet, zoals gezegd, om de boel af te leiden door met het zieke vingertje snel naar iemand anders te wijzen. Waar het om gaat is dat jij willens en wetens het woordje 'kanker' steeds weer gebruikt tegen mensen die met die vreselijke ziekte te maken hebben of hebben gehad. En dat ondanks herhaaldelijke verzoeken van allerlei forummers om dit niet te doen, omdat zij zich er erg door gekwetst voelen.



Dat maakt nogal een verschil met vloeken of Gggristenen niet op een voetstuk plaatsen, vind je ook niet? Je zal waarschijnljik zeggen van niet, maar ondertussen weten we allemaal wel beter. Want het gáát helemaal niet om vloeken, het gáát er helemaal niet om dat in de achterbuurten van de Randstad, waar jij kennelijk goed de weg weet, men lekker veel schuttingtaal hanteert.



Het gaat er wel om dat jij een aantal verdrietige forummers continu het verdriet nog eens extra inwrijft, heel bewust, om vervolgens de vermoorde onschuld uit te hangen. Kanker is toevallig een bijzonder nare ziekte en zelfs jou wens ik zoiets niet toe.



Wat bezielt je toch om maar te blijven doorgaan met het aanwakkeren van de pijn van een ander? Terwijl je al zo vaak is gevraagd hiermee op te houden? Trok jij als jongetje insecten de vleugeltjes uit? Met een wellustige grijns op je gezicht? Wat voor iemand bén jij eigenlijk om zo doortrapt en gemeen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Het maakt zeker verschil complicated, maar dat maakt jouw ziekelijke schrijfwijze van het woord christenen niet minder kwetsend. Je kan daar wel omheen draaien, maar jij weet net zo goed als ik dat jij in deze bewust mensen kwetst en minacht.



Angel, zou je zo vriendelijk willen zijn de misplaatste insinuaties van complicated te willen verwijderen. Hij schrijft dit in grote woede op getuige zijn typfout in het woordje zlefs (één na laatste aline").
Alle reacties Link kopieren
En oh ja, jouw aanname dat kanker als voorvoegsel gebruikt wordt tegen 'mensen die met die vreselijke ziekte te maken hebben gehad' is geheel bezijden de waarheid. Kanker als voorvoegsel wordt op dezelfde manier gebruikt als rot-, klote-, kut- en noem maar op. Snappie?
Alle reacties Link kopieren
Willem, als jij je dan zo gekwetst voelt mbt het woord gggggristenen dat je het noodzakelijk vindt om mensen nodeloos te pijnigen door het woord 'kanker' continu te gebruiken, dan ben je zelf ook niet bepaald "Gggggristelijk" bezig, wel dan?



Ben zelf niet bepaald gelovig, maar meen me vanuit de katholieke basisschool een stuk uit de bijbel te herinneren dat ging over iemand de andere wang toe keren ipv terug te slaan, ofzo.
Ik ben blij dat je de Engel aanroept, Willem. Zij zal zeker in staat zijn te bepalen wie hier nu eigenlijk écht aan het zieken is. Op een bijzonder nare manier.
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijken wel dyslectisch, ik kan het wel blijven opschrijven.

In de Randstad (en dat is op dit forum al een beaamd) wordt kanker als voorvoegsel vaak gebezigd. Waarom is het doodnormaal dat godverdomme voluit in een topic wordt geschreven? Als er wordt besloten op het forum godslastering en krachttermen te weren doe ik er aan mee, maar selectieve verontwaardiging viert in complicated's kielzog hoogtij.
Alle reacties Link kopieren
Kleine correctie; door een bepaalde bevolkingsgroep, in de Randstad.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 16 september 2007 @ 18:29:

Jullie lijken wel dyslectisch, ik kan het wel blijven opschrijven.

In de Randstad (en dat is op dit forum al een beaamd) wordt kanker als voorvoegsel vaak gebezigd. Waarom is het doodnormaal dat godverdomme voluit in een topic wordt geschreven? Als er wordt besloten op het forum godslastering en krachttermen te weren doe ik er aan mee, maar selectieve verontwaardiging viert in complicated's kielzog hoogtij.




Heel vreemd, bij Willem is de realiteit precies andersom dan bij de rest van de wereld....

Stop nou gewoon met het gebruik van het woord "kanker" als kwalificatie. Meer wordt er niet gevraagd. Dan kun je

a: een beetje rekening houden met de verzoeken van velen of

b: een internetheld zijn en gewoon blijven trappen in je onmacht om normaal te functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Dat geldt ook voor godslastering, very cherry. Sterker nog, godslastering is bij wet verboden. Ik heb het even voor je opgezocht.



Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van tweede categorie wordt gestraft:



1°.

hij die zich in openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uit.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 16 september 2007 @ 18:44:

Dat geldt ook voor godslastering, very cherry. Sterker nog, godslastering is bij wet verboden. Ik heb het even voor je opgezocht.



Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van tweede categorie wordt gestraft:



1°.

hij die zich in openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uit.
En alweer de essentie van het verzoek gemist hè?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je dat speciaal voor mij, vrome katholieke chick, opgezocht van Duin? :-]

Ik merkte slechts in alle bescheidenheid, en zonder God's naam te misbruiken op, dat het woord "kanker" weliswaar door diverse mensen in de Randstad wordt toegepast, echter slechts door diegenen, die over een beneden-gemiddelde dosis hersencellen, beschaving en educatie beschikken en die doorgaans gouden leeuwen in de vensterbank (en/of de marmeren salontafels-met-messing-randjes) hebben staan, en een kartonnen versie van Frans Bauer in de hoek van de woonwagen hebben gezet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het gaat Willem er om dat hij lekker kan doorgaan met mensen blijven kwellen die hem herhaaldelijk hebben verzocht te stoppen. Telkens weer verschuilt hij zich achter de vage uitspraak dat randdebielen in achterbuurten in de Randstad hetzelfde taaltje bezigen. Iets dat niet terzake doet omdat die lieden het uit gebrek aan opleiding doen of omdat ze niet beter weten, terwijl onze Grote Onschuldige Vriend Willem juist - door al maanden en maanden alsmaar te blijven doorgaan met dat kutwoordje - laat blijken dat hij het BEWUST doet om diegenen te treffen.



Ook het eeuwige verhaaltje over vloeken heeft er feitelijk niets mee van doen. Hij blijft maar gespeeld jammeren dat vloeken zo erg is, terwijl hij donders goed weet - en er ongetwijfeld stiekum in zijn vuistje om moet lachen - dat het hier niet om vloeken gaat. Het gaat er Willem puur en voor de volle 100% om het treitergehalte zo hoog mogelijk te houden. Ik geloof dat het tijd wordt dat de Engel eens van vakantie terugkeert om deze ziekelijke man van een tijdelijke of permanente ban te voorzien.



Zelfs Compli vindt namelijk dat je te ver kan gaan. Een dolletje op zijn tijd is leuk, maar willens en wetens mensen kwetsen die met zo'n vreselijke ziekte te maken hebben of hebben gehad is ronduit beneden elk peil.
Alle reacties Link kopieren
Laat de angel maar komen. Dan moet ze maar eens teruglezen waar jij, als ik vraag of het wat betreft het beledigen van christenen wat minder kan, moet reageren met godverdomme. Je kan wel een hoop lucht typen maar leg mij en de angel (en ook joeysmiles zou dat eens moeten doen) eens uit waarom het normaal is christenen te kwetsen? Want dat is de essentie van het verhaal, selectieve verontwaardiging. Jij treitert door ggggristenen te typen. Door bepaalde forummers belachelijk te maken als het over geloofskwesties gaat, door de nickname van forummers die jouw niet aanstaan te verbasteren.....

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Eigenlijk ben jij het zieke mannetje. Speciaal voor jou citeer ik een stukje uit de bijbel:



“Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog? Hoe durft u tegen een ander te zeggen: Laat mij die splinter eens uit uw oog halen, terwijl u zelf een balk in uw oog hebt? Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen” (Mattheüs 7:3-5, Groot Nieuws Bijbel).
We zullen zien, beste Willem, we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Willem1959, ik vind het oprecht sneu voor je dat jij geen vriendjes kunt maken.
Alle reacties Link kopieren
Willem,



Als het nou echt selectieve verontwaardiging is, waarom heeft dan niemand, maar dan ook niemand zich achter jouw standpunt geschaard?

Ik hoop oprecht dat je daar even goed over nadenkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven