Tegen een andere auto aan gebotst...en nu??

21-09-2007 16:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik niet wist waar ik dit onderwerp moest plaatsen, dus maar voor Overig gekozen. Misschien raar probleem, maar weet even niet goed wat ik nu moet doen.



Deze week bij het inparkeren met mijn trekhaak tegen de kentekenplaat van een andere auto aangereden. Het alarm van deze auto ging af. Ik ben uitgestapt en zag (in het donker) dat er in het kenteken een deuk(je) zat. Alarm ging af, maar niemand te bekennen. Aangezien ik me door dat alarm nogal opgelaten voelde (was in een straat met veel appartementen/huizen), heb ik een briefje geschreven en onder de ruitenwissers gelegd. Op dat briefje gaf ik aan wat er gebeurd was en dat er wanneer er schade zou zijn aan de voorkant, ik gebeld kon worden. De volgende ochtend kom ik bij mijn auto en blijken er grote krassen op de achterkant te zitten. Vermoedelijk met een sleutel gemaakt. Die andere auto stond er niet meer. Die middag gebeld door een privenummer. Een buitenlandse man met een moeilijk verstaanbaar turks of marrokaans accent sprak daarbij op mijn voicemail in dat hij het briefje gevonden had, dat hij het netjes van me vond en dat de auto de volgende dag naar de garage zou gaan. Ik kon dus niet terugbellen. Vandaag weer gebeld door een prive-nummer, maar was aan het werk en zag het later pas. Nu mijn vraag aan jullie, wat moet ik hiermee doen. Die vent is nu zonder overleg met mij naar de garage, terwijl de schade echt zo gering was. Daarnaast is mijn auto bekrasd, maar ik weet niet of dat door dezelfde gedaan is. Ben ik misschien te sociaal geweest? Ik heb al bij vrienden/familie advies ingewonnen, maar ben benieuwd naar jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je verzekerd ben. WA of All-risk. Ik zou zeggen bel de helpdesk van je verzekering, leg uit wat er gebeurt is. Volgens mij moet hij gewoon een schadeformulier invullen en het doorgeven aan z'n verzekering of jou verzekering neemt contact op met hem. Ik zou me geen zorgen maken.



Rolan
Alle reacties Link kopieren
Ja, allereerst een schadeformulier invullen en deze laten ondertekenen door hem en natuurlijk je eigen handtekening plaatsen. Hierop geef je tevens aan wat voor jou de zichtbare schade was. Je verzekering zal je dan informeren wat je het beste kunt doen. Of de schade zelf betalen of via de verzekering laten lopen.

In zo'n geval is het altijd het beste de verzekering in te schakelen. De andere partij dient dan ook naar een bij hun aangesloten schadebedrijf te gaan voor nader onderzoek.

Dat de tegenpartij nu al naar een garage gegaan is, is voor zijn consequentie. Met jouw briefje heb je aangegeven, dat hij de schade kan melden bij jou voor verdere afhandeling.

Die krassen op je auto? Er is geen enkele aanwijzing wie hier verantwoordelijk voor is. Heel lullig voor je, maar wie zou je hiervoor verantwoordelijk kunnen stellen?
Alle reacties Link kopieren
niks aan de oplossing toe te voegen...natuurlijk lijkt het voor de hand liggend dat hij die krassen heeft gemaakt, maar met een drukke straat kunnen er genoeg andere grapjassen rond hebben gelopen die dit gedaan kunnen hebben,

als je een beperkt casco verzekering hebt, wordt deze schade volgens mij gewoon vergoedt.
Deukje in de kentekenplaat ??????



Geef hem maar een paar tientjes voor een nieuw exemplaar, hiervoor moet je écht je no-claim niet kwijtraken bij de verzekering, dat kost je uiteindelijk heel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik dat onderling afhandelen een deuk(je) in kentekenplaat lijkt mij hoogstens een paar tientjes...zonde van je no-claim
Alle reacties Link kopieren
Lalein schreef op 21 september 2007 @ 19:17:

niks aan de oplossing toe te voegen...natuurlijk lijkt het voor de hand liggend dat hij die krassen heeft gemaakt, maar met een drukke straat kunnen er genoeg andere grapjassen rond hebben gelopen die dit gedaan kunnen hebben,

als je een beperkt casco verzekering hebt, wordt deze schade volgens mij gewoon vergoedt.
Mooi niet :no:
Alle reacties Link kopieren
is gewoon zonde geld als je daarvoor je verzekering inschakeld kun je beter onderling oplossen ben je uiteindelijk goedkoper/beter uit...
Alle reacties Link kopieren
Een deukje in de kentekenplaat is er zo uitgetikt hoor zeker daarvoor de verzekering niet inschakelen.Heb het voor een anderhalf jaar terug zelf gehad dat een auto die voor mij stond te wachten voor de verkeerslichten de wagen niet op de handrem had staan , en terugrolde en ik ook een deukje in de plaat had.Ben hiermee naar de dealer gegaan en die tikte het er zo uit en ook nog voor nada noppes, dat was de service.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven