Welke bloemen blijven lang mooi?

13-10-2007 16:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd erg van verse bloemen in huis, maar ik baal er altijd zo van dat je ze bijna altijd na 1 week kan wegkieperen!

Welke bloemen blijven nu langer mooi?

Ik houd van lelies, gladiolen, zonnebloemen...

Wie heeft er tips?
Chrysanten. Blijven wel drie weken staan en zijn ook nog eens spotgoedkoop.

Ik vind het alleen wel ouwewijven bloemen en niet mooi. Maar das smaakgebonden.
Ja, mee eens, chrysanten.

Vind ze ook niet echt mooi.... alhoewel, in het najaar gaat het nog wel, dan heb je van die grote bolchrysanten, die zijn nog wel leuk.

Als het dan een beetje opleukt met mooie groene takken, is het wel leuk.



Mijn favorieten zijn rozen, maar die staan helemaal nooit lang... die kan je zeker na 1 week wegkieperen.



Ik heb nu een grote bos dieprode Dahlia´s staan, ben benieuwd of die lang meegaan...
Alle reacties Link kopieren
Nepbloemen.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bij bij staan lelies altijd twee weken; ik haal ze dan wel bij een bloemist en niet in de supermarkt (slechte ervaring mee gehad).
Alle reacties Link kopieren
8-P
Alle reacties Link kopieren
:rofl: paque
Alle reacties Link kopieren
bosje gordelroos................
Alle reacties Link kopieren
Mijn absolute favoriet die ook redelijk lang blijven staan: pioenrozen.

En van orchideeën word ik ook blij. Toch een beetje een bloemidee in plantvorm ;-)
ik heb nu een bos staan, gekregen van een vriendin, en die staan nu al bijna twee weken prachtig! probleem: ik weet niet wat het zijn haha

zijn witte bloemen met een paars randje.. misschien een bepaald soort tulp

zal het haar vragen als ze terug is van vakantie!
De zuiderwindlelie heb ik ook eens gehad, die stond ook heel lang, ongeveer twee weken. Zijn hele kleine bloemetjes, wit en ook niet duur. Je hebt alleen wel een heel klein bosje omdat het van die iele bloemetjes zijn. Zitten geloof ik ook geenbladeren aan de stengels, dus geen dikke bos.
Alle reacties Link kopieren
zuidewindlelie heeft volgens mij als bijnaam bloemistenverdriet, omdat ze zo lang staan (weinig winst op te halen dus)

chrysanten vind ik alleen maar leuk in het najaar, en die wil ik echt niet in de zomer onder het mom van : ze staan zo lekker lang.

dan maar iets korter genieten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hortensia's staan ook eeuwig. Vooral als je ze vergeet water te geven, dan drogen ze en staan ze nog langer.

Zelf vind ik er weinig aan trouwens....

Dan vind ik inderdaad een mooie orchidee leuker, die staan rustig langer dan een maand. En dan kun je proberen om ze volgend jaar weer in bloei te krijgen.
Ik vind de amaryllis een mooie bloem die lang staat.

Zelf laat ik ze altijd lang en zet ze in een hoge vaas, dus minder geschikt als boeketje op tafel...
Gerbera's staan bij mij wel lang.



Een orchidee staat lang (is dan wel een plant natuurlijk), maar ik gooi 'm altijd weg als ie is uitgebloeid. Vind het geen gezicht om maanden tegen zo'n kaal takje aan te kijken. Nogal troosteloos.
Alle reacties Link kopieren
De chrysant een hele sterke bloem, alleen oudbollig, de anjer kan ook wel

twee weken staan.De rest kan je naar 1 week in de vuilnis doen.Gelukkig maar anders konden veel bloemisten de deuren sluiten. :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Ben je toevallig bloemiste??? |-)
Alle reacties Link kopieren
Alstroemeria's staan vrij lang, maar ik haal ze dan wel bij de teler zelf.



En nog een tipje: zet je bloemen niet vlak bij een schaal met fruit, door de stoffen die hievan vrijkomen worden je bloemen sneller oud!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, chrysanten. Die moet je dood meppen!
heb hier nu sinds dik 2 weken een bos bloemen staan...

en idd...

een combi van lamsorenbloemen(heel klein paarsig gipskruidachtig..)

blauwe distels...

zuidewindlelie...(die zijn het mooist nu nog...)

gerbera's ( mijn lievelingsbloemen! in knalroze en lichtroze) koop ze niet als het hart al geel ziet, want dan gaan ze niet lang meer mee (zijn ze "te rijp" )

en nog wat dieprood blad...

ziet er nog prima uit!

(denk dak em over een dag of 4 wegdoe of aanvul met vers ofzo...)



dahlia's (uit eigen tuin dan...) blijven bij mij een dikke week mooi, dan gaan ze hard achteruit...



inderdaad een goeie bloemist heeft veel betere bloemen dan een supermarkt oid....

met verse rozen doe ik ook wel een week of 2....
Dat zeg ik; zuiderwindlelies staan minstens twee weken. Als het al niet drie zijn. Heel lang in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 14/02 een rode roos gekrgen. Na 36 dagen staat deze nog steeds mooi en stevig. Haar zesde week gaat vandaag in :-)
Alle reacties Link kopieren
Anjers. En met gemengde kleurtjes en groen er bij best leuk.
En oubollig of niet, deze vind ik best heel leuk :D
Afbeelding
Zorg voor brandschone vaas, ververs water om de dag, na aankoop direct verzorgen en idd zorg voor een goed adresje. Bij is dat mn vaste marktkraam
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-03-2018 11:49
Anjers. En met gemengde kleurtjes en groen er bij best leuk.
En oubollig of niet, deze vind ik best heel leuk :D
Afbeelding
Die chrysanten vind ik alleen maar leuk in de herfst. Echte herfstbloem, doe nu liever wat minder lang met voorjaarsbloemen dan dat ik weken lang die herfstkleuren in huis heb
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven