Nederland moet eens zwaardere straffen introduceren!!!

06-11-2007 17:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt echt niet goed van Nederland de laatste tijd. Ik hoor continu dat mensen de meest zieke dingen doen en er wordt bijna niets tegen gedaan, zoals dierenmishandeling met als straf een boete. Een pedofiel die enkel een taakstraf krijgt en vervolgens weer met kinderen kan werken. Een tbs'er in Nijmegen die is ontsnapt... nummertje zoveel!



Wanneer gaat Nederland eens zwaardere straffen in overweging nemen. Net zoals dierenmishandeling (zoals nu ook weer in het nieuws is, met als gevolg het inslapen van een éénjarige shet), wanneer krijgen die mensen eens ECHTE straffen.. en niet enkel die boete??? Ik zou bijna voor eigen rechter willen spelen!!



Een tijd geleden was er bij Jensen een moordenaar als gast (ook zo raar). Hij had zijn eigen vrouw vermoord en kreeg een paar jaar cel (weet niet precies meer hoeveel). Hij ervaarde die tijd in de cel niet als een straf, maar ervaarde het eerder als ontspanning. Hij vertelde dat hij veel heeft geklaverjast met celgenoten en dat er zelfs even een zwembad in het complex was. Ook had hij een tv etc. Ik vind deze taferelen echt bizar. De beste man vond de tijd in de cel zelf helemaal geen straf en heeft wel 'lekker' zijn vrouw kunnen vermoorden.



Wat vinden jullie hiervan? Ik wordt er de laatste tijd echt doodziek van....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volledig met je eens. Waar gaat het in vredesnaam heen met Nederland man o man. Want zo gaan mensen wel voor eigen rechter spelen. Stel je voor jou kind is misbruikt door zo'n pedo. Hij krijg een TAAKSTRAF zou je hem dan niet weet ik veel aan willen doen?? Of laatst in Hoogeveen een man die express katten gaat doodrijden met zn brommobiel.. Wedden dat de politie er geeneens goed achteraan is gegaan. En stel dat het wel zo was deze meneer gewoon was weggekomen met een boete. Sorry hoor maar hier word ik zo ontzettend boos om. Vooral over wat jij ook schrijft de dierenmishandeling. Daar worden geeneens gevangenisstraffen voor gegeven. Goh wat zou ik graag willen dat dit veranderd werd.



Er moet echt eens wat veranderen in dit kikkerlandje.



Groetjes Sprookjesprinses
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn die dieren mishandelen!



Ik lees zo veel gruwelijke verhalen, ook van hier in de buurt.. mijn tranen komen dan echt meteen op.
Alle reacties Link kopieren
Hadden we maar het amerikaanse rechtsstysteem met een volksjury....
Alle reacties Link kopieren
Zwaardere straffen werken niet, een crimineel denkt echt niet aan de eventuele gevolgen van z'n misdaad.

Het is bewezen dat zwaardere straffen niet werken.

Daarbij zijn de rechters de laatste jaren al zwaarder gaan straffen.



Overigens is een volksjury zoals je in de VS hebt echt het minst wenselijk, ik laat rechtsspraak liever over aan getrainde professionele mensen (rechters dus).

Of vinden jullie het allemaal okee dat schuldigen vrij rond mogen lopen (zoals OJ Simpson).



Daarbij, als het Amerikaanse rechtssysteem zo goed is, waarom is daar dan zovele malen meer misdaad dan hier?



Overigens word ik nooit blij van dit soort onderbuikgevoel-topics, voor je het weet hebben we hier de Sharia. Als je naar reacties op sites als Geenstijl kijkt, wil de gemiddelde Nederlander hier allang een soort Sharia.



Nee, ik ben TROTS op het Nederlandse rechtssysteem, met een goed werkende Trias Politica, onafhankelijke rechtsspraak en een goed geoliede juridische machine.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens ElCid



Wilde eerst niet reageren omdat ik niet precies wist hoe ik m'n mening moest onderbouwen maar jij zegt precies wat ik bedoelde



thanx
Alle reacties Link kopieren
Trots?????



Kijk weet je wat de ander kant is met die lage straffen? Dat pedo's, dierenmishandelaars etc gewoon weer verder kunnen gaan met het verminken van andermans levens. Ze leren misschien zelf niks van zwaardere straffen, maar als sommige i.p.v. één jaar een langere celstraffen krijgen, kunnen ze in die jaren in ieder geval geen anderen pijn aan doen.



Plus dat het voor de slachtoffers behoorlijk frusterend kan zijn als er leed wordt aangericht en het niet eens rechtvaardigd wordt. Een straf is misschien een schrale troost, maar bij sommige helpt het toch bij het verwerkingsproces.



Of ben je dit niet met mij eens, ElCid?
Alle reacties Link kopieren
ik ben het sowieso niet met je eens



Als iemand fout bezig is wat heeft het dan voor zin om die persoon op te sluiten -voor jou doen we dat dan langer dan nu- en hij komt vrij en doet het zo weer!



Het heeft inderdaad geen zin om mensen in een 'hotel' te stoppen maar denken dat iemand van alleen maar zitten -en verder niks- veranderd is wel heel naief hoor



En Ricahrd Klinkhamer vind ik sowieso een rare man, heeft niks met een korte straf te maken
niessie schreef op 06 november 2007 @ 19:09:

Plus dat het voor de slachtoffers behoorlijk frusterend kan zijn als er leed wordt aangericht en het niet eens rechtvaardigd wordt. Een straf is misschien een schrale troost, maar bij sommige helpt het toch bij het verwerkingsproces.




Het valt toch op geen enkele manier te rechtvaardigen als je kind wordt gedood?

Ons strafrecht gaat voornamelijk om de verdachte. Slachtoffers en nabestaanden komen steeds meer in beeld, maar hun rol zal (altijd) beperkt blijven. Ons strafrecht draait nu eenmaal niet om wraak, vergelding of een "het spijt me vreselijk" van de dader.
Alle reacties Link kopieren
nou, wat mij betreft is er niks mis met zwaardere straffen. las vandaag in de krant dat er ergens in een land hier ver vandaan een man zijn hand heeft moeten laten amputeren vanwege een inbraak. nou is zoiets natuurlijk wel vrij heftig...maar denk dat als je weet dat je mogelijk je hand moet missen, je wel 3 x nadenkt voordat je besluit om een overval te plegen....
Alle reacties Link kopieren
probleem bij zoiets is natuurlijk wel dat t een beetje lullig is als 20 jaar later plotseling blijkt dat ze destijds toch de verkeerde persoon hebben veroordeeld...
Weet je, het is zo makkelijk om te vragen om zwaardere straffen. Maar vertel mij eens, hebben jullie ooit wel eens een arrest gelezen? Of bijvoorbeeld wat meer informatie gezocht over een zaak die je in de krant las?
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef op 06 november 2007 @ 19:23:

inbraak. nou is zoiets natuurlijk wel vrij heftig...maar denk dat als je weet dat je mogelijk je hand moet missen, je wel 3 x nadenkt voordat je besluit om een overval te plegen....


Vrij heftig??

Ik vind het ronduit barbaars!



En zwaardere straffen/ minder criminaliteit is nonsens.

Straf van hand afhakken is al eeuwen oud maar toch gebeurd het nog steeds.

In Amerika -een land met de doodstraf en hoge straffen- wordt het alleen maar erger. Zo steeg in New York het aantal moorden met 30% en in Boston zelfs met 56%. Zo ongeveer om de zes minuten wordt er in de Verenigde Staten een vrouw verkracht en om de drie minuten vindt er een inbraak plaats



Voorkomen is beter dan genezen
Alle reacties Link kopieren
Nou laat ik het zo zeggen... ik ken mensen van wie het paard toegetakeld is. Die man kwam vrij met enkel een taakstraf en mocht daarna gewoon weer met dieren werken. Dat was behoorlijk frustrerend hoor, zeker dat hij weer met dieren mocht werken was geen prettig idee.



Ook vind ik het vreemd als pedofielen na een lichte straf weer met kinderen mogen werken. Ik ken zelfs een geval waarbij een pedofiel een taakstraf kreeg, schoffelen bij een kleuterschool?? Dat is toch raar.



Ik snap ook niet dat tbs'ers zo vaak de kans krijgen om te ontstnappen. Wat denk je als zo iemand weer iemand wat aan kan doen?



Overigens ben ik het met jullie eens dat niet iedereen er beter van wordt door langer te zitten. Ook heb ik inderdaad niet zo veel verstand van het rechtsysteem, waardoor ik niet objectief kan beoordelen. Naïef ben ik niet, maar toen ik dit topic starte voelde ik een enorme woede, omdat een klein paardje zo erg toegetakeld is aan dat er geen andere uitweg was om het dier in te laten snappen. Niets rechtvaardigd dat. Maar dat iemand enkel een taakstraf of een boete daarvoor krijgt vind ik echt te laag. Of zijn jullie dit niet met mij eens? Voor dierenmishandeling vind ik de straffen echt te laag...
Alle reacties Link kopieren
sourire schreef op 06 november 2007 @ 19:30:

[...]



Vrij heftig??

Ik vind het ronduit barbaars!



En zwaardere straffen/ minder criminaliteit is nonsens.

Straf van hand afhakken is al eeuwen oud maar toch gebeurd het nog steeds.

In Amerika -een land met de doodstraf en hoge straffen- wordt het alleen maar erger. Zo steeg in New York het aantal moorden met 30% en in Boston zelfs met 56%. Zo ongeveer om de zes minuten wordt er in de Verenigde Staten een vrouw verkracht en om de drie minuten vindt er een inbraak plaats



Voorkomen is beter dan genezen
Die 'vrij heftig' bedoelde ik ook enigszins sarcastisch. Tuurlijk moeten we niet dit soort straffen krijgen. Maar ik vind wel dat mensen die een misdaad begaan véél zwaarder gestraft mogen (moeten) worden. Hebben jullie deze week Peter R de Vries gezien? Met die man die 2 jaar lang een 12-jarige jongen sexueel heeft misbruikt, en heeft toegegeven dat ie pedofiele gevoelens had? En waarbij bleek dat de kans op hethaling erg groot werd geacht? Weet niet meer exact welke straf die man gekregen heeft, maar momenteel geeft ie gewoon weer zeilles aan jonge kinderen!! Dat soort dingen moet gewoon niet mogen! Die kinderen (en hun ouders) moeten toch worden beschermd tegen zo'n gek!! Wat mij betreft jaaaaaaren de cel in. Maar ja we hebben cellentekort, en wat doe je als zo'n man de gevangenis uitkomt? Als je aan iedereen gaat rondvertellen wat die man gedaan heeft, is ie zn leven waarschijnlijk niet meer zeker....Dus best lastig zoiets......!!
Alle reacties Link kopieren
Er was in 2006 geen cellentekort



bron: ministerie van financien



niessie schreef op 06 november 2007 @ 19:34:

Ook vind ik het vreemd als pedofielen na een lichte straf weer met kinderen mogen werken. Ik ken zelfs een geval waarbij een pedofiel een taakstraf kreeg, schoffelen bij een kleuterschool?? Dat is toch raar.


Eerst even iets duidelijk maken wat veel mensen niet weten en het is wel degelijk een verschil. Een pedofiel zijn is niet strafbaar. dat is het verlangen... verder niks.

Waar het in dit geval om gaat is een pedoseksueel en deze krijgen nooit een werkstraf maar altijd een leerstraf, juist om de pedoseksueel naast het straffen iets bij te brengen.

Kan me niet voorstellen dat deze man aan het schoffelen was
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me raar, dat wanneer men een veroordeling heeft wegens kindermisbruik, men nog gewoon aan de slag kan in een baan waamee met kinderen wordt gwerkt.

In het onderwijs althans, kan dat niet, want je moet in een sollicitatieprocedure altijd een verklaring omtrent gedrag overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de personen die ook hier weer roepen dat ze strengere straffen willen:

Een bekend onderzoek: leken en rechters krijgen een volledige zaak voorgelegt. Er wordt gevraagd om een oordeel uit te spreken. De rechters blijken vervolgens strengere straffen uit te delen dan de leken.
Alle reacties Link kopieren
serieus?

interessant zeg!
Alle reacties Link kopieren
Celeone schreef op 06 november 2007 @ 19:25:

Weet je, het is zo makkelijk om te vragen om zwaardere straffen. Maar vertel mij eens, hebben jullie ooit wel eens een arrest gelezen? Of bijvoorbeeld wat meer informatie gezocht over een zaak die je in de krant las?
Of in de gevangenis gezeten ;-) (ik wel, vijf dagen, viel me vies tegen! Vrij vervelend, zo'n hotel waar je niet zelf kan bepalen wanneer je uitcheckt, wanneer je eet, wanneer je doucht, waar iedereen zo naar binnen kan koekeloeren als je net lekker op de wc zit enz.enz.)
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef op 06 november 2007 @ 19:39:

Hebben jullie deze week Peter R de Vries gezien? Met die man die 2 jaar lang een 12-jarige jongen sexueel heeft misbruikt, en heeft toegegeven dat ie pedofiele gevoelens had? En waarbij bleek dat de kans op hethaling erg groot werd geacht? Weet niet meer exact welke straf die man gekregen heeft, maar momenteel geeft ie gewoon weer zeilles aan jonge kinderen!! Dat soort dingen moet gewoon niet mogen!
Eh, niet goed opgelet bij Peter?? De crux van het verhaal was dat hij dat nou juist niet mocht...
Alle reacties Link kopieren
Jij?? X-D

Dat moet werkgerelateerd zijn geweest! 8-P
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
ps post bedoeld voor Dhelia, dusss.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef op 06 november 2007 @ 22:47:

Jij?? X-D

Dat moet werkgerelateerd zijn geweest! 8-P




X-D We moesten een nieuwe gevangenis testen, kijken of alle procedures wel klopten en het personeel klaar was voor 't echte werk. Niet, want we zijn ontsnapt. Was wel cool.



PS Las dat je werkloos bent?? Balen! Maarreh, misschien kan je binnenkort gezellig oppasmoeder worden voor twee hele lieve kereltjes??? ;-)
Ten eerste wil ik even benadrukken dat er naar mijn mening duidelijk een verschil zit in 'zwaarder straffen' en 'langer straffen'.



Ik vind 'zwaarder' straffen geen goede bewoording/zaak, het insinueert namelijk de manier waarop je straft (eventueel door het gebruik van barbaarse methoden, het ten uitvoer brengen van de doodstraf). Ik maak er dan ook even 'langer' straffen van en in dat geval ben ik het eens met de mensen die menen, dat criminelen van zedenzaken en moord te goed wegkomen in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven