Scholen radeloos over mobieltjes

30-05-2011 08:22 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://nos.nl/artikel/244 ... loos-over-mobieltjes.html



Tweederde van de leerlingen gebruikt de telefoon tijdens de les wel eens om muziek te luisteren, spelletjes te doen of iets op te zoeken op internet.



Van de ondervraagde leerlingen zegt 42 procent wel eens aan digitaal pesten te hebben meegedaan. Daarbij worden bijvoorbeeld opnames gemaakt van medeleerlingen of leraren die op internet worden gezet.



Soms worden docenten ermee gechanteerd, om hogere cijfers af te dwingen.



Lijkt me helemaal niet ingewikkeld. Beleid op alle scholen instellen dat mobieltjes tijdens de les uit zijn en als er een af gaat kan de mobiel worden ingeleverd en na het schoonmaken van het plein, krijg je hem weer terug. Is het gauw over zou ik denken....
Alle reacties Link kopieren
Zou je denken maar als je je beltoon en de trilfunctie uit zet dan weet niemand dat hij afgaat maar zou je hem evt stiekem kunnen gebruiken
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
inleveren voor de klassen beginnen , terugkrijgen als de school uitgaat.
Alle reacties Link kopieren
Alle mobieltjes in een bak naast de deur voor aanvang van de les.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar, maar als de leraar het dan ziet, valt het toch onder 'mobiel' is niet uit. Valt toch op als je onder je tafeltje dat zit te doen en niet oplet dan wel je huiswerk zit te maken. Maar je hebt gelijk, in sommige gevallen zal het niet opvallen.
Alle reacties Link kopieren
Mobiel inleveren bij de congierge/kluisje oid. Aan het eind van de dag daar weer op te halen. In de lokalen geen telefoon toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Instellen dat alle mobieltjes tijdens de lessen uit moeten zijn.

Als men gesnapt wordt tijdens de les bij het gebruik van een telefoon: inleveren en de volgende schooldag na 4 uur terug krijgen.



Jammer dan als je hem 's avonds écht nodig hebt, of in het weekend. Je weet dat hij uit moet tijdens de les, klaar.



En in plaats van spelletjes/twitteren/pingen/filmpjes maken met 'me foon' kunnen ze hun aandacht beter besteden aan de lessen. Wie weet komt het dan ooit nog wel eens goed met de spelling..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eens met Eefjewentelteefje, Mac123, Schouderklopje. Niet uit tijdens de les, maar inleveren voordat lessen beginnen, op centraal punt. Iedere leerling nummer toekennen, zelfde nummer aan foon,

kast net zoals postkast met nummering. Iemand in dienst nemen voor inname/uitreiken telefoons, dan is er ook weer een werkloze minder . . . . .
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 mei 2011 @ 08:31:

Instellen dat alle mobieltjes tijdens de lessen uit moeten zijn.

Als men gesnapt wordt tijdens de les bij het gebruik van een telefoon: inleveren en de volgende schooldag na 4 uur terug krijgen.Op veel scholen is dit of iets soortgelijks de regel. Maar juridisch schijnt dat niet eens te mogen....
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 30 mei 2011 @ 08:34:

Eens met Eefjewentelteefje, Mac123, Schouderklopje. Niet uit tijdens de les, maar inleveren voordat lessen beginnen, op centraal punt. Iedere leerling nummer toekennen, zelfde nummer aan foon,

kast net zoals postkast met nummering. Iemand in dienst nemen voor inname/uitreiken telefoons, dan is er ook weer een werkloze minder . . . . .Seriously? Dat is vragen om allerlei problemen mbt gestolen / beschadigde telefoons, of in deze contstructie te duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie onze concierges al 2000 telefoons bewaken zeg...

Op veel scholen wordt erover gepraat, waarschijnlijk wordt op mijn school de regel ingevoerd dat elefoons in de kluis moeten liggen. Telefoon zien is accuut innemen...
Kunnen ze niet zo'n scrambler plaatsen waardoor mobiel ontvangst niet mogelijk is in de klaslokalen? Dan maakt 't ook niet uit dat ze mobieltjes bij of aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Helpt zo een apparaat ook tegen mobiel internetverkeer?
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af wat voor scholen dat zijn, waar mobieltjes gewoon mógen in de les. Dat soort scholen bestáán dus!?
Alle reacties Link kopieren
Zit heel hard na te denken waarom mobiel uit juridisch niet zou mogen.... Kan het echt zo 1,2,3 niet bedenken. Je hebt een mobieltje gewoon helemaal niet nodig tijdens de les. Er moet gewoon worden opgelet!



Vind in kluisje ook heel goed idee. En dan mobiel spotten, meteen inleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 mei 2011 @ 08:40:

Kunnen ze niet zo'n scrambler plaatsen waardoor mobiel ontvangst niet mogelijk is in de klaslokalen? Dan maakt 't ook niet uit dat ze mobieltjes bij of aan hebben.Ook een hele goeie suggestie!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 mei 2011 @ 08:40:

Kunnen ze niet zo'n scrambler plaatsen waardoor mobiel ontvangst niet mogelijk is in de klaslokalen? Dan maakt 't ook niet uit dat ze mobieltjes bij of aan hebben.Dat is de beste oplossing, geweldig
Alle reacties Link kopieren
net in het jeugdjournaal hadden ze het over mobieltjes juist tijdens de lessen gebruiken om het leren voor kinderen leuker te maken
Alle reacties Link kopieren
Jeugdjournaal?? Dat is nog voor kinderen onder middelbare schoolleeftijd. Het moet niet gekker worden, hebben koters onder de 12 al een mobiel (mee naar school???)??...
Alle reacties Link kopieren
http://www.dealextreme.co ... gnal-jammer-blocker-28713

En of dat dat werkt!
wanneer kan ik weer een keer?
Alle reacties Link kopieren
mobiel uit mag wel, mobiel innemen als sanctie niet. Is mij verteld op mijn lerarenopleiding.



Veel scholen doen dat wel hoor. Ik zelf ook weleens, voor de duur van een les. Bij herhaling weet de delinquent dan dat ie m langer kwijt is. Dat werkt wel het beste als de hele school 't toepast.
Alle reacties Link kopieren
Echt iets voor Nederland, dat 'scholen' radeloos zijn, omdat ze geen idee hebben dat je ook kunt straffen, inplaats van altijd alleen maar te belonen.
Alle reacties Link kopieren
Werk zelf op een middelbare school en irriteer me kapot aan die mobieltjes, ze kunnen echt niet meer zonder. Kinderen van 12 met blackberry's die niet eens van hun schermpje af kunnen kijken. Ze zijn allemaal zo verslaafd aan die dingen. Zie je een groep meiden aan een lange rij tafels zitten tegenover elkaar allemaal aan het smsen, een praatje is er niet meer bij.

Vind het zo irritant.

Denk dat de oplossing van Elninjoo goed zal werken.
Alle reacties Link kopieren
bij mijn zoon in de klas (3e) mag je je tel gewoon aan, wel op trillen he!

Je mag niet gaan zitten bellen dat dan weer niet, ik vind het nergens meer over gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 mei 2011 @ 08:40:

Kunnen ze niet zo'n scrambler plaatsen waardoor mobiel ontvangst niet mogelijk is in de klaslokalen? Dan maakt 't ook niet uit dat ze mobieltjes bij of aan hebben.Dat leuk, maar daarmee moet je dus ook zorgen dat er geen wifi ontvangst is voor internet via telefoons. Ik weet ook niet of zo'n scrambler het 3G netwerk uitschakelt. Bovendien lijkt mij het,, mocht ik daar werken, ook erg vervelend dat ik op werk nooit mobiel bereikbaar ben of smsjes kan ontvangen. A;s docent heb je nu ook geen vaste plek met een eigen nummer oid. Lijkt me best lastig om opeens terug te moeten naar pre-mobieltijdperk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven