Pleegmoeder Willeke Dost

08-12-2011 21:53 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de vijfde dag gekeken, waarin een interview werd uitgezonden met de pleegmoeder van Willeke Dost (meisje van -destijds- 15 jaar, dat al 20 jaar wordt vermist). Ik weet niet of meer mensen het gezien hebben, maar ik ben eerlijk gezegd helemaal een beetje ontdaan door haar reactie.. Zo zit ze bijvoorbeeld te miepen dat haar weiland tijdens een zoekactie over hoop is gehaald ("het duurt jaaaaren voordat dat weer hersteld is") Ehhh?! Je pleegdochter is al 20 jaar spoorloos, dan ga je toch niet zeuren om een stukje grond? Ook gaf ze aan dat ze haar nu niet meer mist. Ik vind het zo'n vreemde manier van reageren! Als je pleegdochter op zo'n manier verdwijnt dan ben je daar toch helemaal kapot van?? Ik heb geen idee wat ik met dit topic wil hoor, maar zit hier zo flabbergasted op de bank dat ik even mijn hart moest luchten.. Wat een raar mens!
Alle reacties Link kopieren
Op welk net werd dat uitgezonden?
Ik heb het niet gezien, maar alleen dit lezend vind ik je oordeel wel wat hard. Dit alles is 20 jaar geleden gebeurd en in die 20 jaar heeft die vrouw ontzettend veel ellende meegemaakt. Dat doet rare dingen met een mens.
Ik heb het gezien.

Moet zeggen dat ze op mij een onschuldige indruk maakte.

Maar precies wat jij zegt viel mij ook op. Maar ook vrouwen kunnen horks zijn. Ik weet ook niet hoe sterk haar band was met haar pleegdochter destijds.
Alle reacties Link kopieren
Eens met pastapesto
Horkse boerenvrouw?
Alle reacties Link kopieren
Het was op Ned. 2, meen ik. En ik geloof best dat ze veel heeft meegemaakt, maar dan nog.. Ik kreeg hier koude rillingen van hoor..
Wie weet wat ze allemaal over zich heen heeft gekregen. Mensen die gaan miepen over land en zo,hebben meestal een lading shit over zich gehad. Het lijkt me ook geen pretje als je de voorpagina van de telegraaf hebt gestaan, dan denken de mensen toch dat je de dader bent. Lijkt me ook bepaald geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net te denken, misschien slikt ze wel een enorme dosis antidepressiva door alle ellende. Daar schijn je ook heel "vlak" van te worden qua emoties. Ik vond het in elk geval enorm bizar zoals zij op deze afschuwelijke situatie reageerde..
Die vrouw is al 20 jaar verdachte in een verdwijningszaak (die riekt naar een moordzaak). Ik geloof niet dat ik daar een fijner mens van zou worden. Om dat te kunnen doorstaan, moet je denk ik haast wel een muur om jezelf optrekken.
Alle reacties Link kopieren
@nummerzoveel Het lijkt me afschuwelijk om mee te maken, maar in haar situatie zouden ze van mij m'n hele huis 3x af mogen breken. Hoe kun je in vredesnaam gaan mekkeren dat je wei over hoop is gehaald, terwijl je pleegdochter naar alle waarschijnlijkheid is vermoord?! Dan heb je toch je prioriteiten niet helemaal goed liggen, lijkt me.
Haar reactie toen Willeke die laatste ochtend verdwenen was, was ook heel bijzonder. Ze bleef gewoon in bed liggen, ik kon het niet goed verstaan maar ze had blijkbaar iets later op de dag en wilde uitrusten of zoiets en vond dat belangrijker dan de vraag: waar is Willeke.

Oh, zal wel op school zijn, dacht ze.
Nee, ze miste haar niet!
Alle reacties Link kopieren
@hgjb Dat was ik nog vergeten te noemen ja! Haar man zei: "Willeke is weg", maar ze was ziek en had geloof ik een uitvoering met een koor die dag ofzo en "daar moest ik fit voor zijn". Met alle respect....
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvdrenthe.nl/ ... illeke-dost-niet-vervolgd



Is toch logisch dat ze miept over d'r weiland; dat is opengegooid omdat het pleegegezin verdacht was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf hoe oud was Willeke bij dat pleegegezin?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel de verdwijning van Willeke rammelde destijds, pleegmoeder die niet reageerde op haar verdwijning, Willeke die tegen vriendinnetjes vertelde dat ze bang was in het pleeggezin, ook in haar dagboek stond dat, maar zolang er geen bewijs is, is iemand onschuldig.. Ook de pleegvader had geen alibi en reageerde vreemd volgens de kranten toen.
quote:pastapesto schreef op 08 december 2011 @ 22:29:

@hgjb Dat was ik nog vergeten te noemen ja! Haar man zei: "Willeke is weg", maar ze was ziek en had geloof ik een uitvoering met een koor die dag ofzo en "daar moest ik fit voor zijn". Met alle respect....Idd, dit zei ze.
Alle reacties Link kopieren
@blijfgewoonbianca, als jouw pleegdochter wordt vermist -en je bent onschuldig- dan wil je er toch álles aan doen om dat op te lossen?! Dus nee, ik vind het absolúút niet logisch om daar over te miepen!
Alle reacties Link kopieren
@christiana, ik weet verder niks over de hele verdwijning, heb alleen dit interview gezien, maar als ik jouw details lees, heb ik alleen nog maar meer te doen met Willeke. Wát afschuwelijk zeg.
Tsja, een 15-jarige die niet is waar ze zou moeten zijn, is dat echt reden om direct in paniek te schieten? Achteraf natuurlijk wel, maar ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie denkt dat ze wel weer boven water zal komen.



En ik vind de redenering dat ze je huis 3x mogen afbreken ook wel wat simpel. Je bent al 20 jaar verdachte en dan komen ze opeens je hele land omploegen. Mogelijk vertegenwoordigt dat land een deel van het inkomen van dat gezin? Dan is het erg vervelend als dat opeens onbruikbaar is geworden. En dan ook nog na zoveel jaren.
Het is inderdaad heel leuk en aardig al dat speculeren.

Maar niet voor niets heeft het OM nu aangegeven dat ze momenteel verdachten-af zijn. Er is zelfs nog een keer een cold case team opgezet, dus ze hebben echt wel geprobeerd om nog iets boven water te krijgen.

Denk dat wij daar als buitenstaanders weinig aan kunnen toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pastapesto schreef op 08 december 2011 @ 22:33:

@blijfgewoonbianca, als jouw pleegdochter wordt vermist -en je bent onschuldig- dan wil je er toch álles aan doen om dat op te lossen?!

Tot op bepaalde hoogte wel, ja. Als je al 20 jaar verdacht wordt is dat natuurlijk wel een heel ander verhaal.





Dus nee, ik vind het absolúút niet logisch om daar over te miepen!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik krijg uit het interview ook niet het gevoel dat de pleegmoeder schuldig is.



Wat ik wel raar vind, is de uitspraak van haar man die haar wakker maakt met : "Willeke is weg". Hoe kan hij dat weten? Normaliter zou je verwachten dat hij vraagt: "Weet jij misschien waar Willeke is?" of "Is Willeke al naar school gegaan?" of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb schreef op 08 december 2011 @ 22:25:

Nee, ze miste haar niet!



Hoe lang was ze al in dat gezin? Je hebt ook niet met elk pleegkind een diepe, warme band, lijkt mij.

Als je zelf er van overtuigd bent dat jou geen blaam treft maar dat het meisje zelf is weggelopen, dan is " niet missen " misschien nog wel heel mild.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven