Censuur Viva?

12-10-2012 11:46 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de Blog "De roze kanker maffia" te openen, maar de pagina bestaat niet meer. Is een kritisch Blog over pink ribbon niet welkom op Viva?
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 12 oktober 2012 @ 11:59:

[...]





Sanoma heeft daar pas op gereageerd hier op het forum, en aangegeven dat het blad belangeloos tot stand komt en dat alle opbrengsten daarvan naar onderzoek Pink Ribbon gaan.
Rare organisatie.



http://www.volkskrant.nl/ ... n-uit-aan-onderzoek.dhtml



http://nos.nl/artikel/314 ... rocent-aan-onderzoek.html



http://www.spaink.net/2011/11/19/pink-r ... n-cijfers/
Alle reacties Link kopieren
Pink Ribbon financiert vooral zichzelf





http://www.sanoma-adverte ... -Artikel.php?news_id=1381





Wat is dat toch steeds voor gedoe met Pink Ribbon ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Borstkanker is verre van leuk en positief en ik kan het helaas uit eigen ervaring weten.



Pinkribbon is een nare organisatie, ben er onlangs mee in contact getreden en ze waren ronduit onbeschoft.



Daarnaar werken de grote ziekenhuizen al niet meer met ze samen, teken aan de wand wat mij betreft.
In dit topic



Pink Ribbon financiert vooral zichzelf



reageren zowel Viva als PR. Viva schrijft:



Intern hebben we de discussie gevolgd rondom Stichting Pink Ribbon in dit topic. Sanoma Media wordt daar ook in genoemd en omdat Viva daar onderdeel van is vinden we het gepast om hier een reactie van Sanoma Media en Pink Ribbon te plaatsen.



Bij Sanoma Media werken heel veel vrouwen, we maken heel veel magazines en websites voor vrouwen, voor ons is het niet meer dan normaal dat wij ons inzetten voor deze vreselijke ziekte die 1 op de 8 vrouwen treft. Wij hebben de afgelopen jaren ook collega’s moeten verliezen aan borstkanker, dat is helaas de realiteit en maakt voor ons de noodzaak alleen maar groter dat we dit moeten blijven doen.



Voorheen Pink Ribbon Magazine en nu Aandacht Magazine wordt geheel belangeloos gemaakt. Ook door drukkers, fotografen en andere betrokken partijen. Daardoor kunnen wij 100% van de opbrengst ook daadwerkelijk aan de Stichting Pink Ribbon geven. In totaal heeft Sanoma met het magazine nu ruim 6,5 miljoen euro opgehaald.



Hoe zit het dan met het geld? Het geld dat Sanoma Media heeft opgehaald is altijd duidelijk terecht gekomen bij projecten voor borstkanker. Deze kosten kun je overigens duidelijk nalezen in het jaarverslag van de Stichting Pink Ribbon op hun site.



Het geld van het magazine gaat naar projecten die onderzoek doen naar een betere behandeling van borstkanker, naar de vermindering van lange termijn effecten en naar de zorg & nazorg voor hen die borstkanker hebben, overleven of hun dierbaren moeten achterlaten.



Voor het negende jaar trekt Sanoma Media nu op met de Stichting Pink Ribbon en hebben wij er alle vertrouwen in dat we met het geld dat we dit jaar gaan ophalen met het Aandacht Magazine goede projecten kunnen steunen waar de borstkankerpatiënt baat bij heeft.



Voor verdere vragen of informatie willen we je graag verwijzen naar de website van Pink Ribbon zelf.
Alle reacties Link kopieren
Pink Ribbon is een engnekkeringe winstgerichte organisatie en van wat ik hier in de comments over die blog lees kan ik er alleen maar achter staan.



Kanker is niet metToffe Roze chicks met glitters, kanker is ellende.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heeft PinkRibbon al zo'n slechte naam gekregen dat het "magazine" een andere naam heeft moeten krijgen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Projecten voor borstkanker is wat anders dan onderzoek financieren..... nazorg, hulp... allemaal onzin.



Er zijn genoeg kleine stichtingen die dat wel doen en goed ook! Stichting tegenkracht bijv...
quote:spectral schreef op 12 oktober 2012 @ 12:16:

Projecten voor borstkanker is wat anders dan onderzoek financieren.....Daar heb je gelijk in. Vandaar ook dat ik de hele quote heb geplakt, ik had maar de helft onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Misselijk eigenlijk om geld te verdienen en dan zieke mensen als uithangbord te gebruiken.



Er zijn een boel commerciele acties die ik minder ziek vind dan dit.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 12 oktober 2012 @ 12:16:

Projecten voor borstkanker is wat anders dan onderzoek financieren.....





Inderdaad! En veel kritiek is gericht op het feit dat de projecten die gesteund worden door PR helemaal niet aansluiten bij wat borstkankerpatiënten in de praktijk nodig blijken te hebben.



En dat is ontzettend jammer; zowel van het geld dat dus uitgegeven wordt aan soms nutteloze projecten, als van de media-aandacht die PR genereert, terwijl de mensen die werkelijk met borstkanker te maken hebben niet geholpen worden.
Alle reacties Link kopieren
Pinkribbon zegt het zelf ook vaak al, ze hebben ontiegelijk veel geld gestopt in pr om awareness te creeeren.... nou daar schieten we wat mee op als patiënt zijnde.
Alle reacties Link kopieren
De maand is nog lang... ik hoop echt dat het deze maand oktober lukt om Pink Ribbon in de media onderuit te halen.



Ik hield me er nooit zo mee bezig en eerder wist ik niet dat dit zo in elkaar zat. Maar ik vind het schandalig.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wat triest dat het offline is gehaald zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 12 oktober 2012 @ 12:21:

Pinkribbon zegt het zelf ook vaak al, ze hebben ontiegelijk veel geld gestopt in pr om awareness te creeeren.... nou daar schieten we wat mee op als patiënt zijnde.



Haha, inderdaad, "awareness"



Goh, lekker belangrijk dat de buurman van de slager weet dat het roze oktober is, terwijl jij aan je chemo-infuus hangt.
Awareness, vandaar de naam van het nieuwe magazine: Aandacht....
Van de Pink Ribbon site, ook na te lezen in hun jaarverslag:



Van elke gedoneerde euro wordt 87 cent uitgegeven aan projecten en onderzoeken. De overige 13 cent wordt besteed aan het werven van donaties (10 cent) en de eigen organisatie (3 cent).



Van de 87% voor projecten en onderzoeken, wordt 60% besteed aan onderzoek, 17% aan psychosociale zorgprojecten en 10% aan voorlichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 12 oktober 2012 @ 12:27:

Van de Pink Ribbon site, ook na te lezen in hun jaarverslag:



Van elke gedoneerde euro wordt 87 cent uitgegeven aan projecten en onderzoeken. De overige 13 cent wordt besteed aan het werven van donaties (10 cent) en de eigen organisatie (3 cent).



Van de 87% voor projecten en onderzoeken, wordt 60% besteed aan onderzoek, 17% aan psychosociale zorgprojecten en 10% aan voorlichting.Niet helemaal waar, klinkt PR-technisch leuk, maar klik eens hier: PinkRibbon en je ziet direct al bovenaan staan dat bijvoorbeeld in 2011 20.9% besteed is aan eigen fondsenwerving.
Alle reacties Link kopieren
Pink Ribbon is vooral een goed doel om het goede doel. Ik snap dat veel bedrijven en bn-ers er zich voor inzetten want het creeert een enorme publiciteit. Zie ons eens verantwoord aan het goede doel doen. De inhoud en de besteding van het geld is minder belangrijk. Het is vooral om het gezien worden.
Alle reacties Link kopieren
En ik vraag me af waarom ik me zo ontzettend bewust moet zijn van borstkanker. Ja, zodat ik zelf de boel goed in de gaten houd, dat snap ik.



Maar dat ziektes bestaan dat weet ik al mijn hele leven. Bij ons in de familie vooralsnog geen borstkanker.... wel darmkanker en hersentumoren. Maar van mij hoeft er echt geen darmkankermaand of hersentumormaand met bijbehorende tijdschriften te worden ingevoerd. Lijkt me zelfs best pijnlijk als je het hebt en soms ff rustig TV wilt kijken.... en dan gaat het er weeeeeeeer over.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd waarom ze het blog offline hebben gehaald, ik gok dat ze geen zin hadden in een nieuwe discussie
quote:Moonlight82 schreef op 12 oktober 2012 @ 12:42:

En ik vraag me af waarom ik me zo ontzettend bewust moet zijn van borstkanker. Ja, zodat ik zelf de boel goed in de gaten houd, dat snap ik.



Maar dat ziektes bestaan dat weet ik al mijn hele leven. Bij ons in de familie vooralsnog geen borstkanker.... wel darmkanker en hersentumoren. Maar van mij hoeft er echt geen darmkankermaand of hersentumormaand met bijbehorende tijdschriften te worden ingevoerd. Lijkt me zelfs best pijnlijk als je het hebt en soms ff rustig TV wilt kijken.... en dan gaat het er weeeeeeeer over.Daarom ben ik blij als het November is.
quote:robo schreef op 12 oktober 2012 @ 12:33:

[...]





Niet helemaal waar, klinkt PR-technisch leuk, maar klik eens hier: PinkRibbon en je ziet direct al bovenaan staan dat bijvoorbeeld in 2011 20.9% besteed is aan eigen fondsenwerving.



Op dezelfde pagina lezen we ook:



* Verklaring stijging kostenpercentage eigen fondsenwerving boekjaar 2010-2011



De kosten voor eigen fondsenwerving voor het boekjaar 2010-2011 zijn gestegen van 9% in 2009 naar 25%. Die stijging is het gevolg van een aantal factoren. Ten eerste is het boekjaar gewijzigd waardoor het eenmalig met 4 maanden is verlengd en 16 maanden besloeg. De kosten lopen derhalve 4 maanden door terwijl de opbrengsten niet noemenswaardig stijgen aangezien Pink Ribbon haar fondsen voornamelijk in de periode rondom de oktobermaand werft. Daarnaast is er geïnvesteerd in een afdeling Marketing en Communicatie waarvoor 2 medewerkers zijn aangenomen (2 fte). Kosten voor deze afdeling zijn in 2010 voor een belangrijk deel als kosten voor eigen fondsenwerving aangemerkt. Er is een grote community op social media opgebouwd, er zijn aanpassingen gedaan aan de website, er is een fondsenwervende avond georganiseerd en er zijn vriendinnen geworven.
quote:Moonlight82 schreef op 12 oktober 2012 @ 12:42:

Lijkt me zelfs best pijnlijk als je het hebt en soms ff rustig TV wilt kijken.... en dan gaat het er weeeeeeeer over.Mijn vader heeft een hersenbloeding gehad en is juist heel erg blij met elke beetje media-aandacht dat aan CVA's ed gegeven wordt. Andersom kan ik me ook voorstellen dat je het als patient of familie juist niet elke keer tegen wilt komen. Het is denk ik heel persoonlijk hoe je daar in staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me dat Wendy (de blogschrijfster die zelf borstkanker heeft gehad) ook een keer een kritische blog over Pink Ribbon heeft geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven