Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg zooiierig geworden.
quote:Starshine schreef op 15 januari 2015 @ 13:29:

Ik koop er het geijkte ondergoed en sokken. Basics zoals t-shirts en hemdjes. Make-up, kantoorartikelen, serviesgoed.



Ik denk dat ze veel klanten kwijtraken aan de action en zo omdat die goedkoper zijn (maar lang niet altijd beter)Mij valt het juist op dat de kwaliteit weinig verschilt en de prijs wel. Als ik bij de HEMA 15 euro betaal voor een hoeslaken dat na een paar keer wassen al niet mooi meer is en bij de Action koop ik zoiets voor 7 euro, dan is de keus inderdaad snel gemaakt. Als ik voor die 15 euro een betere kwaliteit krijg wil ik dat er best voor betalen, graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er alleen nog appeltaart en tompoezen, maar dat is misschien vijf keer in het jaar.



De jongenshemdjes (152/158) hebben draainaden, één keer een setje gekocht, nooit weer. Die koop ik dus bij de Zeeman, dat ondergoed blijft twee jaar goed, daarna is Snoezekind er uitgegroeid.

Pyjamatruien zijn na één keer wassen half zo lang en twee keer zo breed. Die koop ik dus bij Wibra, die pyjamas gaan jaren mee.



Sorry, Hema, maar jullie maken er zelf een soepzooitje van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Maar goed, het begin van het einde was natuurlijk al daar toen ze besloten de verse-koekjes-afdeling op te doeken!



Daar gingen opa en ik bijna elke zaterdag een zak koekjes te halen, nostalgie.
Ik was er gisteren toevallig even, er was een bak met foundation 2 halen 1 betalen. Make up vind ik best goed van Hema en ook de multivitamines en andere voedingssuplementen. Daarmee is inderdaad alles gezegd. Ik moet nog het ondergoed van mijn dochters vernieuwen en ik vond het ondergoed er niet goed uit zien van kwaliteit met de prijs die je er voor moet betalen.
quote:clemance schreef op 15 januari 2015 @ 13:38:

En dan zijn ze er ook nog allemaal dingen bij gaan doen: zorgverzekering, huisdierverzekering, notaris (?), rechtsbijstandsverzekering, HEMA mobiel. Kom op HEMA, weer meer de diepte in, in plaats van de breedte.



Ik mis in ieder geval het ''echt HEMA'' gevoel.Eens. Jammer vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er sokken en beha's. En laatst nog keukendoeken, vaatdoekjes en koekvormpjes.

Ik hou van de Hema. Maar niet van alle filialen.
may_ka wijzigde dit bericht op 15-01-2015 13:51
Reden: Ik heb geen boot, dus ook geen vaardoekjes nodig.
% gewijzigd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 januari 2015 @ 13:37:

Ik kocht er eerder regelmatig kleding, maar vind dat ze de laatste jaren weinig leuke ontwerpen hebben.

De kinderkleding is om te janken: valt krap (ok, daar kun je rekening mee houden), de sluiting van de broeken is rampzalig, prints plakken, alles is snel verwassen....

Jammer.Is mij ook opgevallen en ik vind prijs - kwaliteit niet goed
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht vroeger veel kinderkledidng bij de Hema, maar het aanbod is gewoon drastisch minder geworden.

Voor de rookworst kom ik echter nog graag even langs.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 15 januari 2015 @ 13:39: Ze richten zich de laatste tijd meer op prullaria die eerder aan vervanging toe is, zodat de klant vaker terugkomt. Beetje jammer.



Als ik dit topic lees, dan vermoed ik dat dit beleid de klanten juist wegjaagt.



De lusjes van theedoeken laten tegenwoordig binnen een week los, die koop ik dus ook niet meer.

Ze moeten gewoon weer inzetten op ouderwetsche Hollandsche kwaliteit.

Je onderscheiden, i.p.v. een slap aftreksel van de Action te worden.





En dit:

http://vivaviola.createaf ... de-wraak-van-zwarte-piet/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik begrijp niet dat ze een soort tweede Action willen worden. Dan moet je immers je klanten delen met die Action. Volgens mij zou het veel beter zijn als je jezelf blijft. Zeker nu met alle duurzaamheidtrends denk ik dat er genoeg markt is voor de HEMA zoals ie was: degelijke kwaliteit voor hogere prijzen dan de Action.
Wat Snoesje zegt dus, met mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er ook niet meer vanwege de slechte kwaliteit en de slechte service. De winkel zelf ben ik al jaren niet meer binnengelopen, maar ik heb ongeveer 2 jaar geleden online een krukje besteld.



Hartstikke gammel en bovendien ook nog eens beschadigd omdat ze het zonder enige bescherming of opvulmiddel in een doos hadden verzonden. Gelijk met de klantenservice gemaild, na een maand nog geen reactie maar wel een verzoek om een beoordeling. Eerlijk mijn mening gegeven: dat het krukje er best leuk uitzag, maar dat het niet erg stevig was en dat je het beter niet online kon kopen ivm de slechte verzending. Daar reageerden ze dan wel vlot op: namelijk dat mijn review niet geplaatst zou worden omdat het zogenaamd niet aan de eisen zou voldoen. Ze censureren dus liever de mening van een klant dan dat ze iets met die kritiek doen. Uiteindelijk na 6 weken ofzo een reactie van de klantenservice ontvangen: Heeft u het krukje nog? Zo ja, of ik dan terug wou mailen. Jammer alleen dat het verzonden was vanaf een no-reply adres.



Ik heb daarna nog 2x een appeltaart gewonnen via de postcodeloterij die je op kon halen bij de Hema. Heb die bonnen laten verlopen, zelf gratis appeltaarten krijgen mij die winkel niet meer in. Ik zou die winkel ook echt niet missen als ze failliet zouden gaan.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:Snoesje666 schreef op 15 januari 2015 @ 13:49:

[...]



Ze moeten gewoon weer inzetten op ouderwetsche Hollandsche kwaliteit.

Je onderscheiden, i.p.v. een slap aftreksel van de Action te worden.Ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 15 januari 2015 @ 13:42:

Maar goed, het begin van het einde was natuurlijk al daar toen ze besloten de verse-koekjes-afdeling op te doeken!



Daar gingen opa en ik bijna elke zaterdag een zak koekjes te halen, nostalgie.





Oh ja, lekker een half pond "roomboter allerhande" (gaat 30 jaar terug in de tijd).

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van de week nog inktpatronen gekocht.

Hier zit de Hema vlakbij de Action dus daar ga ik sneller heen.

Ik mis hier vooral de verse producten en broodafdeling.

Die hebben alleen grote Hema`s.



Ik vind wel de kwaliteit van sokken achteruitgegaan.

Ik heb voor sinterklaas een duopak gekregen en in één paar zat gewoon een gat (nee niet waar ze aan elkaar vastzaten) dat is dan toch zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er nog:



Dekbedhoezen

kleuterkleding

Kaarsen

Linnengoed

Bh's

Make-up

Sokken

Foto's

Overhemden voor man

Handschoenen en sjaals

Taart

Oorbellen

Woonassecoires



Wel in de uitverkoop als het kan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:Curley schreef op 15 januari 2015 @ 13:50:

Ik kom er ook niet meer vanwege de slechte kwaliteit en de slechte service. De winkel zelf ben ik al jaren niet meer binnengelopen, maar ik heb ongeveer 2 jaar geleden online een krukje besteld.



Hartstikke gammel en bovendien ook nog eens beschadigd omdat ze het zonder enige bescherming of opvulmiddel in een doos hadden verzonden. Gelijk met de klantenservice gemaild, na een maand nog geen reactie maar wel een verzoek om een beoordeling. Eerlijk mijn mening gegeven: dat het krukje er best leuk uitzag, maar dat het niet erg stevig was en dat je het beter niet online kon kopen ivm de slechte verzending. Ik had ooit een vaas besteld, hadden ze 'm ook zonder bescherming of opvulmiddel in een iets te grote doos 'verpakt'! Dus ik ga mijn vaas ophalen bij de klantenservice, krijg ik een rammelende doos overhandigd. Euh, ja, die hoef ik niet natuurlijk.
quote:Snoesje666 schreef op 15 januari 2015 @ 13:52:

[...]





Oh ja, lekker een half pond "roomboter allerhande" (gaat 30 jaar terug in de tijd).





Ja! Memooooories........



Overigens hebben ze zich denk ik ook in de vingers gesneden rondom Sinterklaas, toen ze alle spullen niet op tijd bezorgd konden krijgen. Ik had ook iets besteld (half november, niet Sinterklaas-gerelateerd), dat kreeg ik pas na ruim 3 weken thuisbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
De wraak van Zwarte Piet:

Hema binnenkort failliet.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er nog steeds graag. Dekbedhoezen, pantykousjes, sokken, babyrompers en andere babyspullen, rookworst en vooral make-up. Ik ben allergisch voor parfum en de Hema heeft zeer betaalbare crème en gezichtsreinigingsdoekjes zonder parfum.

En niet te vergeten de fotoboeken, wat zou ik moeten zonder de Hema! Goede kwaliteit, veel mogelijkheden, fijn programma om mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
De oorspronkelijke tekening van Fiep Westendorp.





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
En ze zijn ook dure meubels gaan verkopen, online, waarom zou ik dat online bij de HEMA willen kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond HEMA altijd een topwinkel. Maar sinds de nieuwe inrichting is het altijd een zooitje. Vind het vooral heel rommelig geworden, geen strakke schappen meer.



Wat ook nieuw is dat je afgeprijsde artikelen niet meer kan terug brengen. Of is dit al een tijdje? Echt slecht, want bij de meeste HEMA's ontbreken pashokjes.
Alle reacties Link kopieren
Hema favo's:



- Jip en Janneke uiteraard

- Erwtensoep

- Banket en gebak

- Eten en drinken

- Kaarsen

- Kantoorartikelen

- Chocoladeletters

- Handdoeken, washandjes, gastendoeken

- Keukendoeken, vaatdoeken

- Hema ontbijt
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven