Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
quote:Snoesje666 schreef op 15 januari 2015 @ 15:32:

Als Hema weer goede kwaliteit verkoopt kom ik misschien terug.

Maar waarom zou ik teruggaan naar de Hema als de kwaliteit van Zeeman goed én constant is ? Hema heeft een lange weg te gaan.



Een goede naam komt te voet en gaat per paard.



Amen.



Dat is het jammere, ze hebben hun reputatie ''verknald''. En bij 1 incident denk de als consument misschien nog, ''pech'', en bij 2 en 3 ook, maar bij 4 zeg je: ''mwah, laat maar zitten, ik zoek het voortaan wel ergens anders''. En dan is het kwaad geschied, die klant ben je kwijt, en krijg je echt niet zomaar meer in je winkel gelokt.
Helemaal eens met de reeds gegeven reacties. Ik was nooit een bijzondere HEMA fan, maar kocht er wel basics qua kleding, kantoor/schoolartikelen enz. Inmiddels woon ik in het buitenland en laatst was ik in NL eens even gaan kijken bij de HEMA, maar wat een rommel. Ik heb ook heel veel HEMA babykleding cadeau gekregen (leuk, typisch NL) maar de kwaliteit is om te huilen. De maten zijn niet consistent, ene truitje/rompertje valt veel groter dan het andere in dezelfde maat, sommige dingen zijn na 1x voorzichtig wassen al helemaal vaal of uitgelubberd, en ik heb ook al 3 dingen gehad met productiefouten. En zo goedkoop is het allemaal niet. Nee, HEMA heeft het echt aan zichzelf te danken dat klanten wegblijven en zou moeten inzetten op meer kwaliteit ipv matigheid.
Alle reacties Link kopieren
Als ze eens simpelweg 2 medewerkers meer inzetten om (vooral op zaterdag) de winkel netjes te houden kom ik graag wat meer spullen kopen... Om maar niet te spreken over de wachttijd op zaterdag voor de kassa in HEMA Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Dit boek zal dan ook niet zoveel meer verkocht worden gok ik...



ik kocht altijd longsleeves daar. Sinds ze het slimfit hebben gemaakt dus niet meer.

Veel te strak en zit voor geen meter.

Ook kocht ik de eerder genoemde hipsters.

En heel veel kantoor artikelen.

Nu ik er over nadenk kom ik er dus vrijwel nooit meer ondanks dat ik het erg toejuig dat ze zwarte piet eruit hebben gegooit, de kwaliteit is minder geworden en veel dingen hebben ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Mixer, staafmixer, strijkijzer, dat soort dingen. Voor een tientje kan je het halen, dus dat doe ik wel. Verder kom ik er soms voor aanbiedingen. Maar ik kom bijna nergens, behalve de supermarkt en drogist, dus ik geloof niet dat ik echt een goede graadmeter ben.
Ik koop er regelmatig nog.

Vers brood van de Hema is ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
HEMA.. 1x online besteld, en dat was ook meteen de laatste keer. De logistiek, de klantenservice, de communicatie intern.. Het is allemaal één groot drama daar.
anoniem_214877 wijzigde dit bericht op 29-01-2015 10:43
Reden: wijziging
% gewijzigd
ik koop er vooral babyspul.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog een verhaal van een collega: ze wou na het werk nog even een staafmixer halen bij de Hema. Het was doordeweeks dus de winkel was tot 18uur open, kwam ze daar om 17.45 aan en werd ze tegengehouden bij de deur en mocht niet naar binnen. Toen is ze maar naar de Blokker ernaast gegaan en stond ze binnen 5 minuten met staafmixer weer buiten.



Volgens mij hebben ze bij de Hema gewoon schijt aan klanten en je beklag doen heeft ook geen zin want daar reageren ze gewoon niet op. Echt een voorbeeld van hoe het niet moet als bedrijf, eigenlijk is het een wonder dat ze überhaupt nog bestaan.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd een hema-fan geweest maar vind het huidige assortiment en de nieuwe indeling erg rommelig. Liever goede basics qua ondergoed, sokken, kinderkleding, papierwaren dan al die tierlantijnen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog altijd fan van de HEMA. Ze hebben er leuk servies en kinderkleding. En laatst heb ik er voor ruim ¤ 400 gordijnen besteld.



De basic t-shirts voor jongens vind ik hele goede kwaliteit. En dat ze smal vallen is juist fijn, want mijn zoon is erg smal. En na weet ik veel hoe vaak wassen blijft de stof mooi. Panties doe ik superlang mee en de handdoeken blijven ook lekker fluffy.



Mijn zoon is nu 4 en dat betekent dat ik er vaker kom dan 5 jaar geleden. Oh, en mijn man is een groot afnemer van de basic shirts in slim fit. Kwaliteit vind ik ook hier erg goed.



Kortom, ik HEMA!



PS

Enige waar ik mij aan stoor is het vaak jonge en ongeïnteresseerde personeel. Maar dat is tegenwoordig overal zo.
HEMA probeert te 'verhippen', maar ze leveren fors in aan betrouwbaarheid en kwaliteit.



Bij ons is het normaal als je de HEMA binnenloopt om een hele rij lege schappen aan te treffen. Wel allemaal meuk wat je niet wil, maar niet dat handige basisding wat je wel nodig had. Het stomme is, ik blijf er komen uit 'gewoonte', dan denk ik toch dat ze dat gaan hebben wat ik zoek, dus ik heb steeds weer een negatieve ervaring met die winkel



Ik heb een keer zo'n basisvestje bij de HEMA gekocht, de kwaliteit was zó slecht dat ik het na een paar keer in de kledingbak heb gedaan. Het zat voor geen meter, was helemaal uit model, stof voelde stroef en vervelend aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hippe artikelen aanbieden en kwaliteit best hand in hand kunnen gaan, maar de HEMA kiest er liever voor om een concurrent te worden van de Action. Ik zou liever zien dat ze een flink aantal filialen sluiten en van de resterende winkels gewoon overzichtelijke, nette winkels maken waar ze kwalitatief hoogwaarde producten aanbieden voor een normale prijs. Liever iets hogere prijzen, maar producten van mooie kwaliteit, dan goedkope producten die veel eerder de vuilnisbak in gaan wat tevens slechter is voor het milieu. Waarom niet gaan voor duurzaam?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er juist vaker merk ik. Ik koop er veel voor mijn dochter zoals rompers, pyjamaatjes, kleertjes etc maar voor mezelf ook relatief veel basics. Taart haal ik altijd daar en ben fan van de billendoekjes, 3 voor 3 euro. Van de handdoeken heb ik nog niet gemerkt dat ze van mindere kwaliteit zijn... Ik was ze overigens bijna nooit warmer dan 40 graden.

Nee ik ben wel een hemafan maar ben het wel met sommigen eens dat ze bepaalde fijne spullen niet meer in het assortiment hebben. Qua fotoboeken lopen ze ook wel iets achter op de online fotoboekensites.
Ik. Meestal voor kinderen (kadootjes, ondergoed, knutselspullen, maillots). Ik vind dat ze nu trouwens juist weer wat leuker met nieuwe dingen in het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er ondergoed /sokken/pyamas voor de kinderen, toen ze jonger waren ook kleding.
Ik! en graag zelfs. Vind de nieuwe lijn met de kado en kook blijmakers helemaal leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer geweest. Tis niet echt mijn ding, de geur van plastic is mij te sterk daar.
anoniem_169608 wijzigde dit bericht op 15-01-2015 18:54
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of wij in het dorp een uitzonderlijie hema hebben als ik dit zo lees.

Nooit een leeg schap gezien.

Een vers brood afdeling.

Kwaliteit: niets van achteruitgang gemerkt.

Nooit beschadigde artikelen in de schappem gezien.

Een prima assortiment.

Goede service.



Niet te vergelijken met de action.

Dat is een fijne goedkope meuk winkel met doorgaans lage kwaliteit en navenant lage prijs.

Voor mij is de Hema echt wel anders.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vandaag nog geweest voor fietslampjes. Waar koop je die dingen als er straks geen Hema meer zou zijn? Halfords is er ook al niet meer.
quote:Broedkippetje schreef op 15 januari 2015 @ 18:54:

Het lijkt wel of wij in het dorp een uitzonderlijie hema hebben als ik dit zo lees.

Nooit een leeg schap gezien.

Een vers brood afdeling.

Kwaliteit: niets van achteruitgang gemerkt.

Nooit beschadigde artikelen in de schappem gezien.

Een prima assortiment.

Goede service.



Niet te vergelijken met de action.

Dat is een fijne goedkope meuk winkel met doorgaans lage kwaliteit en navenant lage prijs.

Voor mij is de Hema echt wel anders.



Mijn dorpse Hema is ook zo! Netjes, aardige mensen (geen jonkies ook trouwens), alleen geen food-afdeling



Action en Big Bazaar vind ik dan weer verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de stad ben loop ik regelmatig wel even binnen. Ik vind het huidige assortiment juist wel ok. Ze hebben leuke accessoires voor in huis en ik koop ook wel eens wat make-up daar. Kleding heb ik er nooit gekocht, niet mijn smaak.



Ik denk dat Hema het gewoon zwaar heeft vanwege de opkomst van winkels als Action en Primark. Ook V&D lijkt hier niet tegenop te kunnen boksen. De consument wil nu of heel goedkoop spul of goede kwaliteit in een duur(der) segment.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Alle reacties Link kopieren
Hema is zoekende om te 'overleven' tussen de actions, primarks, en flying tigers van deze wereld.

Al jaren leveren ze omzet in. De 'oude' hema bracht blijkbaar niet meer genoeg op dus moest men iets anders verzinnen. Dat is de 'verhipping' geworden die jullie bedoelen. Een cadeau afdeling met spulletjes voor iedereen tegen 'action'-prijzen. Een verlaging vd prijzen (hoewel niet alles aan kwaliteit heeft ingeleverd hierdoor, maar sommige dingen zeker wel.)

Hier in dit topic is niet iedereen positief over de 'nieuwe' hema, maar hema heeft hiermee ook getracht een nieuw publiek aan te spreken wat ook deels gelukt is.

Echter; het is een cirkeltje waar hema inzit. Minder omzet: minder geld om kosten te maken voor nieuwe (kwalitatieve) voorraad maar bijvoorbeeld ook voor personeel. Vandaar dat je in veel hema's nauwelijks meer loslopend personeel ziet om iets aan te vragen. Alles staat achter de kassa of is al bezig 3 klanten te helpen.

Ik werk bij hema en hoewel wij er het beste van maken in ons filiaal doet het pijn om te zien dat het merk dat dit jaar voor de zoveelste keer tot 'meest onmisbare merk van NL' is gekozen, maar zoveel moeite heeft om overeind te blijven.

Ik snap de discussie hier maar helaas is het personeel in de winkels niet in staat het beleid dusdanig te beïnvloeden. De hier genoemde investeringsmaatschappijen die Hema beheren hebben helaas de meeste invloed.
Alle reacties Link kopieren
Uggla: action



Ik kom er ook niet vaak meer. De winkel hebben ze helemaal verbouwd, ik kan niks meer vinden. Vroeger kwam ik er voor simpele basic dingen maar goede kwaliteit. Theedoeken,sokken enz. Nu vind ik het een beetje onduidelijk waar ze nu voor willen staan. De reputatie van goede basic spullen zijn ze kwijt volgens mij, de kwaliteitis erg achteruit gegaan.

Verder hebben ze wat brood, verkopen kleding, woonaccesoires, speelgoed, maar allemaal net niet. Als ik shampoo nodig heb ga ik liever naar de etos, voor brood naar de bakker etc. Heb dan meer keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven