Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Kerstversiering is leuk. Is energiezuiniger en veel minder fel dan die van de Action.
Ik heb ze beiden hangen en de goedkope lichtslingertjes van de Hema winnen het wat mij betreft. En een leuk Amsterdams huisje van prima afwerking.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Bij deze moet je alleen opletten dat de kinderen er geen chocolade uit willen pellen. :biggrin:

De kaarsjes zijn qua afwerking veel mooier dan die van de Action. Afbeelding

Kan je dit aan je (klein)kinderen doen om te horen waar ze zijn.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kom weer steeds vaker bij de Hema. Ik vind dat ze veel leuke dingen hebben de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
09-11-2019 07:59
Ik kom weer steeds vaker bij de Hema. Ik vind dat ze veel leuke dingen hebben de laatste tijd.
Echt wel!

Alleen heeft de Hema waar ik altijd kom onlangs de indeling van de winkel omgegooid, ik zoek me suf.
Maar goed, dat hoort er nu en dan bij, dat doen alle winkels weleens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben wel leuke kerstballen dit jaar!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
09-11-2019 11:16
Ze hebben wel leuke kerstballen dit jaar!
Een takkie-kerstbal. :heart:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
09-11-2019 12:19
Een takkie-kerstbal. :heart:

En een Hema-worst en tompouce.
Echt leuk.
You don't have to fit into the format
Ik las net dat de Jumbo ook artikelen van de Hema gaat verkopen zoals bv bestek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kinderkleding van de Hema steeds minder leuk worden, maar als er iets leuks hangt is de prijs voor “Hema begrippen” aan de dure kant.
De babykleertjes van de Hema zijn fantastisch. :heart:
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
09-11-2019 12:27
Ik vind de kinderkleding van de Hema steeds minder leuk worden, maar als er iets leuks hangt is de prijs voor “Hema begrippen” aan de dure kant.
Maar als het betere kwaliteit is dan bijvoorbeeld Primark, dan is een hogere prijs wel te rechtvaardigen.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
09-11-2019 11:00
Echt wel!

Alleen heeft de Hema waar ik altijd kom onlangs de indeling van de winkel omgegooid, ik zoek me suf.
Maar goed, dat hoort er nu en dan bij, dat doen alle winkels weleens.
Die van ons ook, of het is dezelfde winkel, maar heel irritant inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik heb dus een kerstslinger met 20 lampjes van de HEMA voor 1,50 en dat snoertje is veel sterker dan die van de Action. Dat is metaal en is dus veel sneller kapot.
Je kan ze wel in een waxinelichtjeshouder doen. Doosje van de batterij gewoon inpakken en verkleden als kerstversiering. Glanzend papiertje en een strikje van glanzend kleurtje het is klaar. Met een paperclip of zo ophangen.

Bij Action zag ik een keramieken figuur. Die van de Hema is veel beter afgewerkt. Maar wel opletten wat je koopt.
Ooit in een duurdere winkel werd mij gezegd dat ik iets moest kopen. Toen ik vroeg waarom ze het dan hadden. Er zijn klanten met kinderen die perse die goedkope willen hebben en we verdienen er aan. Kopen ze het hier en hoeven ze niet naar een andere winkel.
Ik :heart: Hema.

(van Blokker ook trouwens)
Afbeelding
Leuk idee als cadeau. Afbeelding
Afbeelding
Ik kan de andere niet vinden. Deze doet me te veel aan iets anders denken...
Er was ook een meer platte, dacht ik.

Maar ik krijg inspiratie voor een nieuwe kerstsong. Dingedong dingedong, s(ww)ing je song. Of iets anders wat je kon..,

Maar liever dat nog dan een ... voor je kop. OP de muziek van "Hoe sterk is de eenzame fietser. Boudewijn de Groot"
https://www.youtube.com/watch?v=bFOu8M5 ... e=emb_logo
De tekst zit er bij. En als ik die nu beluister dan heeft het toch enkele passages die erg treffend zijn. Die voetballer zijn tegenwoordig ook zakenmannen die voor het grote geld gaan.
Alle reacties Link kopieren
@PumpsItaliaans,
Morgen eerst Sintmaarten, daarna Sinterklaas en dán pas Kerstmis.

Maar wel leuk dat je al zo enthousiast bent.


Komen er bij jou veel kinderen langs voor Sintmaarten? Hier maar een paar, weinig kindjes in de basisschoolleeftijd hier.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Laatst die stapeltaarten gekocht bij de hema voor verjaardag van dochter. Afwerking viel mij alles mee en smaak ook.

Ik vind de kinderkleding ook steeds leuker worden! Fan van de babykleding was ik al, maar vanaf 104/110 vond ik weinig aan, maar nu koop ik er regelmatig weer kleding voor dochter.
Snoesje666 schreef:
10-11-2019 23:25
@PumpsItaliaans,
Morgen eerst Sintmaarten, daarna Sinterklaas en dán pas Kerstmis.

Maar wel leuk dat je al zo enthousiast bent.


Komen er bij jou veel kinderen langs voor Sintmaarten? Hier maar een paar, weinig kindjes in de basisschoolleeftijd hier.
Ik woon in Brabant en hier zijn er nog nooit kinderen aan de deur geweest voor St. Maarten. Wel veel kinderen in de buurt die op de basisschool zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleding voor de meiden steeds leuker worden. Koop er weer regelmatig. Wel online want in de winkel hebben ze dan bv wel het rokje maar de legging dan weer niet in de maat van mijn dochter. Dat vind ik dan irritant.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
09-11-2019 00:05
Twee weken geleden twee hoeslakens bij de Hema gekocht. Benieuwd hoe lang ze het uithouden, ze voelen wel stevig aan.
Ik vind ze prima, koop ze al jaren bij de Hema. Ze gaan lang mee.

In dekbedhoezen (240-220) heeft de Hema niet veel keus. Die kocht ik voorheen altijd bij V&D.

Als de Hema verdwijnt weet ik oprecht niet meer waar ik redelijk geprijsd beddengoed kan kopen. Bijenkorf en speciaalzaken vind ik veel te duur. En de maten en kwaliteit bij Ikea zijn waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
Beter Bed! Ik heb 2 hoezen van Beter Bed (1 katoen en 1 Jersey) en laatst een katoenen set bij Hema erbij gekocht. Nou dat moest dan katoen zijn, dat voelde bijna net zo stroef als Jersey maar dan niet eens zo lekker zacht. De katoenen hoes van Beter Bed is lekker glad, zoals het hoort vind ik. Ik hoef die hoezen van de Hema dus niet meer.

Ik hoef sowieso bijna niks van de Hema. de handdoeken, kaarsen, make up brushes en nagellak vind ik wel fijn, en soms voor een prulcadeautje is het wel handig maar het overgrote deel heb ik bij Primark of Action veel leuker/net zo goed voor veel minder geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo irritant dat ze zo’n wisselend assortiment hebben!
Ik ging er heen voor de degelijke basics. Ondershirtjes, sokken, onderbroeken, schrijfwaren.
Momenteel wisselt zowat iedere week het assortiment. Heb je eindelijk weer een fijn model onderbroeken gevonden: 2 weken later zijn ze niet meer te vinden. Vroeger kocht ik daar gewoon jaren achter elkaar dezelfde.

Ook vind ik het veel te vol staan met rommeltjes en cadeauartikelen (in een stijl die ik niet eens leuk vind).

Vroeger waren er ook leuke jongensspullen te vinden. Qua schoolartiken was er nu voor meisjes volop te vinden, voor jongens bijna niks. Niet eens blanco etiketten voor op de schoolboeken (ik zocht van die stoffen. Alles was roze/mint groen!)
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
11-11-2019 11:28
Ik vind het zo irritant dat ze zo’n wisselend assortiment hebben!
Ik ging er heen voor de degelijke basics. Ondershirtjes, sokken, onderbroeken, schrijfwaren.
Momenteel wisselt zowat iedere week het assortiment. Heb je eindelijk weer een fijn model onderbroeken gevonden: 2 weken later zijn ze niet meer te vinden. Vroeger kocht ik daar gewoon jaren achter elkaar dezelfde.

Ook vind ik het veel te vol staan met rommeltjes en cadeauartikelen (in een stijl die ik niet eens leuk vind).

Vroeger waren er ook leuke jongensspullen te vinden. Qua schoolartiken was er nu voor meisjes volop te vinden, voor jongens bijna niks. Niet eens blanco etiketten voor op de schoolboeken (ik zocht van die stoffen. Alles was roze/mint groen!)
Ik heb dat met bh's. Tot een jaar of 2 geleden kocht ik altijd dezelfde 2 modellen in dezelfde maat. Tot het materiaal en de maatvoering veranderd zijn. Het materiaal is stugger en de maten vallen veel kleiner dan voorheen.
Ook de maten van de longsleeves, zwemkleding en herenondergoed zijn veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van het weekend voor het eerst weer bij de Hema geweest om een paar Picardie glazen te kopen. Was er 1 stuk gegaan na 10 jaar dus ik heb er 3 gekocht, waardoor ik gelijk 2 reserves heb voor de komende 10 jaar ;-D
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Wat ik irritant vind: ze hebben in de sokken een kleurig randje aan de binnenkant aangebracht, zodat je weet welke maat sok bij de ander hoort. Dat is super!
Alleen veranderen ze die kleuren af en toe, bij dezelfde maat.
Dus nu moet ik nog zoeken.
Verder vind ik het wel weer leuker worden, vooral het schoolspul enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven