Moestuintje AH, Monsanto?

26-02-2015 14:10 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
AH weigert informatie te geven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ok..



Ik heb iets gemist geloof ik. Waar geven ze geen informatie over precies?
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat dit over?
Alle reacties Link kopieren
Monsanto heeft een monopolypositie waar het genetisch gemanipuleerde zaden betreft, google maar eens voor wat meer informatie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 26 februari 2015 @ 14:17:

ok..



Ik heb iets gemist geloof ik. Waar geven ze geen informatie over precies?Over de herkomst van de zaadjes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ga je met deze informatie doen als je het hebt?
Alle reacties Link kopieren
Oh. Sorry, maar ik heb niet zo'n zin in allerlei aluhoedjestheorieën.



Zaadjes doen het prima trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Geeft jou plaatselijke albert heijn geen informatie, of geeft Ahold geen informatie
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat een lekker duidelijke OP.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar daar zeggen ze dus niets over?
Wil je reacties of wil je een mededeling doen?

Of heb je op de verkeerde knop gedrukt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel werk om niet alleen een reactie, maar ook de OP te moeten bedenken.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat wij wel de herkomst van de zaadjes kunnen zien?
Alle reacties Link kopieren
GMO's (genetisch gemodificeerde organismen) mag je alleen kweken met vergunning. De kans dat AH daar zaadjes van verkoopt lijken me vrij klein. Maar Monsanto levert ook heel veel klassiek veredelde zaden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 26 februari 2015 @ 14:21:

Geeft jou plaatselijke albert heijn geen informatie, of geeft Ahold geen informatieDe laatste maar ik ben er nog mee bezig, net als Ahold want men wordt met dezelfde vraag overstelpt, net als de producent.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 26 februari 2015 @ 14:31:

[...]





De laatste maar ik ben er nog mee bezig, net als Ahold want men wordt met dezelfde vraag overstelpt, net als de producent.En dan? Nogmaals, van waar deze vraag?
Alle reacties Link kopieren
En nu? Roep je iedereen op zijn moestuintjes massaal bij ah weer op de stoep te dumpen? Een gegeven paard....
Hmm, over de herkomst had ik nog niet nagedacht, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

TO, doe je (wat uitgebreider ;) ) verslag als je antwoord krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt nogal als een klok/klepel verhaal. Monsanto is de grootste op het gebied van zaadhandel. Je kunt waarschijnlijk geen selectie zaden samenstellen zonder dat daar monsanto-zaad tussen zit, waarschijnlijk zal zelfs gewoon de meerderheid bij monsanto vandaan komen.



Als je daar problemen mee hebt, omdat je multinationals en monopolieposities eng vindt, dan zou ik vooral heel hard bij de AH wegrennen, dat is zelf een grote multinational met een enorm machtige positie waar ze flink misbruik van maken. En het grootste deel van hun eten komt bij soortgelijke bedrijven vandaan.



Als je echter bang bent voor GMO's, zeg dat dan. En dan vraag ik me af waarom precies? Die dingen worden behoorlijk strak gelabeld en gecontroleerd.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Je hoeft die moestuintjes niet te nemen he laat ze dan gewoon lekker staan voor de volgende, als je je hier zo druk om maakt.

Het kan mij werkelijk waar niet boeien waar die dingen vandaan komen. We hebben er plezier van en hopelijl straks ook nog eens lekkere groente!
Alle reacties Link kopieren
Je hóeft die zaadjes toch niet aan te nemen? Laat staan te zaaien?

Zeg gewoon 'nee' bij de kassa en ga naar een zaadhandelaar die biologische -of op een andere manier verantwoorde- zaden verkoopt als je echt iets wilt zaaien.



Of bekijk ik de dingen nu te simpel?
Ik vroeg me hetzelfde af.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 26 februari 2015 @ 15:03:

Ik vroeg me hetzelfde af.Wat vroeg je je af? Het is mij niet echt duidelijk wat precies de vraag is?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Of die zaadjes bij Monsanto vandaan kwamen. Dat is een vraag waar ja of nee, of ik weet het niet kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven