Man van 90! jaar krijgt geen traplift.

01-05-2015 13:13 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... ief_aan_oudere_man__.html



Volgens de gemeente Alphen aan de Rijn had meneer namelijk kunnen voorzien dat het traplopen steeds moeilijker zou gaan worden en had hij hiermee rekening kunnen houden. Zo had hij bijvoorbeeld naar een gelijkvloerse woning kunnen verhuizen.



Ja ja, alsof de huizen voor het oprapen liggen.

Het is te beschamend voor woorden. Wekenlang zijn ze bezig geweest met bed, bad en brood. Dat geintje kost miljoenen, heeft al miljoenen gekost en gaat nog veel meer miljoenen kosten. Gemeente wil niet meewerken want in strijd met mensenrechten maar een traplift voor een man van 90 jaar kan er niet af.
Ze vallen erover dat hij op zijn zeventigste naar zijn huidge woning verhuist is.



Ik denk: geef die man een traplift
Alle reacties Link kopieren
Nu komt de brief in de media, dus zal meneer wel een traplift krijgen.

Het is toch te absurd voor woorden, dat dit eerst nodig is voordat er iets aan gedaan wordt.
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Van zulke gevallen krijg je toch tranen in je ogen. Hebben we o.a. te danken aan het beleid van die lachebek in Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Triest voor die man.

Wel jammer dat TO er een racistisch tintje aan probeert te geven.

Het geld van die man z'n traplift gaat niet naar andere arme donders die geen nagel hebben om hun gat te krabben. Het gaat naar de directeuren van banken, zorgverzekeraars, multinationals en anderen die tot de 1% rijksten van onze aarde behoren. Daar kunnen de vluchtelingen niets aan doen. Die zijn, net als deze bejaarde meneer, slachtoffer van die rijkste 1% die genoeg geld hebben om macht te kopen en alles naar hun hand te zetten.
Alle reacties Link kopieren
En meneer heeft verder geen eigen verantwoordelijkheid? Heeft nooit zelf nagedacht toen hij 75 was, wil ik hier oud worden?



Er zitten altijd 2 kanten aan iedere zaak.



En ja, ik vind dat wij als maatschappij ook de verantwoording moeten nemen voor mensen die het minder goed hebben. De meeste vluchten niet zo maar naar een ander land. Je wordt geen asielzoeker voor je lol.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je al die verhalen op een rij zet en kijkt naar het beleid dat doorgezet wordt, dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat dit land steeds meer fascistoïde begint te worden. Ik vraag me af waar het eindigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 01 mei 2015 @ 13:16:

Van zulke gevallen krijg je toch tranen in je ogen. Hebben we o.a. te danken aan het beleid van die lachebek in Den Haag.Gelukkig maakt niet alleen die 'lachebek' die keuzes. Dit is een keuze van de gemeente. Maar inderdaad, dit is in en in triest.
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Die man heeft dus 20 jaar succesvol in deze woning gewoond en is al 90 geworden. Menig persoon zou niet zover zijn gekomen. En als hij op zijn 40e er zou zijn komen wonen? Had hij het dan ook kunnen voorzien? En ik wil in mijn huidige woning blijven tot ik dood neerval. Had ik dan nu, begin 30, moeten nadenken over hoe het straks gaat als ik 80 ben?



Ik denk dat het geen stand houdt als hij in bezwaar gaat. Moet hij het alleen wel volhouden....
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt niet nieuw hoor, dat argument werd in 2005 ook gebruikt bij afwijzingen, kwam ik regelmatig tegen. Deze meneer is het alleen gelukt om de media te halen.
Echte vluchtelingen kunnen niet reizen en blijven waar ze zijn. Die hebben geen nagels om aan hun gat te krabben.
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2015 @ 13:20:

Echte vluchtelingen kunnen niet reizen en blijven waar ze zijn. Die hebben geen nagels om aan hun gat te krabben.



Sorry dit is off-topic maar hoe bedoel je dit? Al die honderden mensen die verdronken zijn waren geen echte vluchtelingen?

Want, zoals ik je nu begrijp is volgens jou niemand een vluchteling immers wanneer je wel vlucht en niet blijft waar je bent gaat de term vluchteling al niet meer op.
Er zitten inderdaad twee kanten aan dit verhaal. Waarom zou je niet al eerder zelf maatregelen nemen voor als je oud wordt en slechter ter been raakt? Als ik meer kinderen krijg, moet ik toch ook een groter huis regelen als het niet meer past?

De gemeente hoeft niet altijd op te draaien voor dit soort kosten. En zou meneer de traplift misschien zelf kunnen betalen? Dat is toch ook nog een optie.

Ik vind het altijd wel héél makkelijk gezegd dat "de lachebek uit den haag" het land naar de klote helpt. Zelfredzaamheid is zeker niet meer van deze tijd...
Ik denk dat cateautje bedoeld; de rijken vluchten als eerste...en in de meeste gevallen klopt dat idd.



Voor de bootreis hebben de vluchtelingen behoorlijk wat geld neer moeten leggen, de armen konden het niet betalen.

Heel wrang, maar van dichtbij hoor ik veel van dit soort verhalen....



Heeft uiteraard niets met de verdronken vluchtelingen te maken, dat is echt verschrikkelijk!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 01 mei 2015 @ 13:25:

[...]





Sorry dit is off-topic maar hoe bedoel je dit? Al die honderden mensen die verdronken zijn waren geen echte vluchtelingen?

Want, zoals ik je nu begrijp is volgens jou niemand een vluchteling immers wanneer je wel vlucht en niet blijft waar je bent gaat de term vluchteling al niet meer op.Als je 11000 euro hebt om je reis te betalen, dan kan dat ook anders en hoeft niet via zo'n zelfmoordboot. Goed om eens uit te zoeken hoe dat zit.Veel mensen hebben dergelijke bedragen niet en zitten vast op de plek des onheils.
On Topic;



Het is in heel erg veel gemeenten zo dat je het zelf moet betalen...laten we eerlijk zijn, die meeste oudere mensen hebben meer geld (eigen huis, geheel vrij bijv.) op hun oude dag dan de tieners van nu op hun oude dag.

Ik vind het niet heel gek wat er gebeurd, we moeten iets hier in NL
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oma hetzelfde aan de hand en eigenlijk begrijp ik het wel. Ze houdt al 20 jaar een eengezinswoning in haar eentje bezet en de gemeente betaalt voor allerlei aanpassingen. Een paar jaar geleden heeft mijn oma eenzelfde brief als deze meneer gehad. Er werd haar vast medegedeeld dat ze verder geen aanspraak hoefde te maken op voorzieningen zoals een traplift, er was namelijk te voorzien dat er traploop problemen zouden ontstaan. Ze moest maar naar een aanleunwoning (oid) verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Mensonterend gedrag van de gemeente Alphen aan de Rijn naar een 90-jarige man. Dit is echt een schande!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe vlees moet eerst op hoor. Gewoon trappenlopen met die hap



Ah nee, maar t verhaal zal heus twee kanten hebben.
Het is sneu voor die man, maar het is wel de toekomst hier. Er zijn straks veel meer zorgbehoevers dan de werkende mens aan belasting kan opbrengen en dus moeten er keuzes gemaakt gaan worden, later. Nu voor deze man is het wrang.



Maar: het is een gemeentelijke beslissing, dit heeft die man in Den Haag echt niet besloten, en het budget van die traplift gaat niet naar vluchtelingen en asielzoekers. Werkelijk absurd hoe er van alles bijgehaald wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 01 mei 2015 @ 13:31:

Bij mijn oma hetzelfde aan de hand en eigenlijk begrijp ik het wel. Ze houdt al 20 jaar een eengezinswoning in haar eentje bezet en de gemeente betaalt voor allerlei aanpassingen. Een paar jaar geleden heeft mijn oma eenzelfde brief als deze meneer gehad. Er werd haar vast medegedeeld dat ze verder geen aanspraak hoefde te maken op voorzieningen zoals een traplift, er was namelijk te voorzien dat er traploop problemen zouden ontstaan. Ze moest maar naar een aanleunwoning (oid) verhuizen.

Maar zijn die aanleunwoningen makkelijk te krijgen dan?

Bejaardenhuizen worden massaal gesloten omdat ouderen langer in hun eigen huis moeten blijven wonen. Dan moet er wel een alternatief zijn natuurlijk: dus een ruim aanbod van aanleunwoningen of coulant omspringen met aanvragen voor aanpassingen van woningen van ouderen.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen allemaal een grote mond hebben, maar we willen met zijn allen ook niet meer belasting betalen toch? Ergens zal er bezuinigd moeten worden, want het is allemaal niet meer betaalbaar. Het is sneu voor deze man, maar anderzijds is er toch ook een eigen verantwoordelijkheid? Moet de overheid dan maar overal voor op draaien? Ergens is het toch logisch dat als je weet dat je steeds slechter ter been wordt dat je gaat uitkijken naar een woning die bij je past of sparen voor aanpassingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 01 mei 2015 @ 13:18:

Triest voor die man.

Wel jammer dat TO er een racistisch tintje aan probeert te geven.

Het geld van die man z'n traplift gaat niet naar andere arme donders die geen nagel hebben om hun gat te krabben. Het gaat naar de directeuren van banken, zorgverzekeraars, multinationals en anderen die tot de 1% rijksten van onze aarde behoren. Daar kunnen de vluchtelingen niets aan doen. Die zijn, net als deze bejaarde meneer, slachtoffer van die rijkste 1% die genoeg geld hebben om macht te kopen en alles naar hun hand te zetten.



Een racistisch tintje nog wel...toe maar.

Graag geen woorden in mijn vingers leggen, dank u...

Als er miljoenen euros voor asielzoekers beschikbaar zijn dan moet een trapliftje er toch zeker wel vanaf kunnen, of niet soms? En, je kan hoog of laag springen, die miljoenen gaan dus wel naar asielzoekers. Daar wordt de opvang van betaald, de panden, gebouwen, huur, water, electriciteit, eten, drinken, kleding, voorzieningen etc etc etc. Of wou je zeggen dat dat allemaal gratis is?
quote:-Prinses-op-de-erwt-110- schreef op 01 mei 2015 @ 13:18:

[...]





Gelukkig maakt niet alleen die 'lachebek' die keuzes. Dit is een keuze van de gemeente. Maar inderdaad, dit is in en in triest.Sinds de participatiewet moeten steeds meer oude mensen thuis blijven. De gemeentes moeten dat opvangen, maar krijgen steeds minder geld van het rijk om deze mensen te helpen. Misschien kan die lachebek zelf die meneer 's morgens en 's avonds gaan helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 01 mei 2015 @ 13:31:

On Topic;



Het is in heel erg veel gemeenten zo dat je het zelf moet betalen...laten we eerlijk zijn, die meeste oudere mensen hebben meer geld (eigen huis, geheel vrij bijv.) op hun oude dag dan de tieners van nu op hun oude dag.

Ik vind het niet heel gek wat er gebeurd, we moeten iets hier in NLWat gek dat jij dat niet heel gek vind. En als we iets moeten in NL, moet het dan volgens jou zo? En dan vind jij nog dat we eerlijk moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven