Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo! 👍🏼
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna geneigd geweest om mijn abonnement bij Viva op te zeggen.. Ik dacht: als dit het publiek is die Viva leest wil ik daar niet bij horen! Goed opgelost zo!
Dat is een goed besluit.
Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net reageren op een reactie in het vorige topic. Nou ja, ik zie wel hoe het hier loopt.
Alle reacties Link kopieren
Top! Nu durf ik tenminste weer te lezen hier.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Jammer dat het topic is gesloten, ik vond het wel een goede discussie als je op de man spelen ertussen uit zou halen. Persoonlijk ben ik best bang voor de vluchtelingen. Omdat er niet alleen maar echte vluchtelingen tussen zitten. Het is als IS strijder heel erg makkelijk om je als vluchteling voor te doen. En het zijn bijna alleen maar jonge mannen. Heb ergens gelezen dat iemand het net een leger vond ipv een vluchtelingen stroom. Begrijp mij niet verkeerd want echte oorlogsslachtoffers moeten natuurlijk geholpen worden, alleen denk ik persoonlijk dat die er maar weinig bij zitten.
Alle reacties Link kopieren
Best moderatorteam,



Hoewel ik jullie standpunt aangaande een beschaafde manier van discussiëren, het niet discrimineren of plaatsen van haatuitingen jegens vreemdelingen van harte onderschrijf, ben ik toch ook een beetje bezorgd. Bezorgd dat ook hier de vrije meningsuiting weer in het geding is als het gaat om het vluchtelingenprobleem.



Juist omdát mensen altijd de mond is gesnoerd over alle problemen die (massale) immigratie met zich meeneemt, en iedere vorm van kritiek, hoe gerechtvaardigd op zich ook, werd afgedaan als discriminatie en (aanzetten tot) vreemdelingenhaat, is er een klimaat ontstaan waarin mensen ofwel hun mond moeten houden, ofwel als rechts-extremist worden weggezet. De objectieve discussie is daarmee dood.



Ik hoop dat jullie als moderatoren de wijsheid zullen hebben objectieve kritiek te onderscheiden van (de tegenwoordig vaak misbruikte term) racisme of vreemdelingenhaat en daarnaar te handelen. Geen makkelijke taak, maar een taak die jullie jezelf bij dezen wel hebben opgelegd en met daaruit voortvloeiend de verplichting mensen niet te berispen vanwege een wellicht jullie onwelgevallige mening, maar de objectiviteit te allen tijde te laten prevaleren.



Met jullie hoop ik op een waardevolle en inhoudelijke discussie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alsof een algemeen topic iets uitmaakt. De harde kern voor- en tegenstanders reageren toch steeds op dezelfde manier op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doortjee schreef op 03 oktober 2015 @ 12:27:

Ik ben bijna geneigd geweest om mijn abonnement bij Viva op te zeggen.. Ik dacht: als dit het publiek is die Viva leest wil ik daar niet bij horen! Goed opgelost zo!Welk abonnement?
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 12:36:

Best moderatorteam,



Hoewel ik jullie standpunt aangaande een beschaafde manier van discussiëren, het niet discrimineren of plaatsen van haatuitingen jegens vreemdelingen van harte onderschrijf, ben ik toch ook een beetje bezorgd. Bezorgd dat ook hier de vrije meningsuiting weer in het geding is als het gaat om het vluchtelingenprobleem.



Juist omdát mensen altijd de mond is gesnoerd over alle problemen die (massale) immigratie met zich meeneemt, en iedere vorm van kritiek, hoe gerechtvaardigd op zich ook, werd afgedaan als discriminatie en (aanzetten tot) vreemdelingenhaat, is er een klimaat ontstaan waarin mensen ofwel hun mond moeten houden, ofwel als rechts-extremist worden weggezet. De objectieve discussie is daarmee dood.



Ik hoop dat jullie als moderatoren de wijsheid zullen hebben objectieve kritiek te onderscheiden van (de tegenwoordig vaak misbruikte term) racisme of vreemdelingenhaat en daarnaar te handelen. Geen makkelijke taak, maar een taak die jullie jezelf bij dezen wel hebben opgelegd en met daaruit voortvloeiend de verplichting mensen niet te berispen vanwege een wellicht jullie onwelgevallige mening, maar de objectiviteit te allen tijde te laten prevaleren.



Met jullie hoop ik op een waardevolle en inhoudelijke discussie.Goede post. Eens met Pejeka.
Alle reacties Link kopieren
Goed verwoord, Pejeka.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 12:36:

Best moderatorteam,



Hoewel ik jullie standpunt aangaande een beschaafde manier van discussiëren, het niet discrimineren of plaatsen van haatuitingen jegens vreemdelingen van harte onderschrijf, ben ik toch ook een beetje bezorgd. Bezorgd dat ook hier de vrije meningsuiting weer in het geding is als het gaat om het vluchtelingenprobleem.



Juist omdát mensen altijd de mond is gesnoerd over alle problemen die (massale) immigratie met zich meeneemt, en iedere vorm van kritiek, hoe gerechtvaardigd op zich ook, werd afgedaan als discriminatie en (aanzetten tot) vreemdelingenhaat, is er een klimaat ontstaan waarin mensen ofwel hun mond moeten houden, ofwel als rechts-extremist worden weggezet. De objectieve discussie is daarmee dood.



Ik hoop dat jullie als moderatoren de wijsheid zullen hebben objectieve kritiek te onderscheiden van (de tegenwoordig vaak misbruikte term) racisme of vreemdelingenhaat en daarnaar te handelen. Geen makkelijke taak, maar een taak die jullie jezelf bij dezen wel hebben opgelegd en met daaruit voortvloeiend de verplichting mensen niet te berispen vanwege een wellicht jullie onwelgevallige mening, maar de objectiviteit te allen tijde te laten prevaleren.



Met jullie hoop ik op een waardevolle en inhoudelijke discussie. precies .
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 12:36:

Best moderatorteam,



Hoewel ik jullie standpunt aangaande een beschaafde manier van discussiëren, het niet discrimineren of plaatsen van haatuitingen jegens vreemdelingen van harte onderschrijf, ben ik toch ook een beetje bezorgd. Bezorgd dat ook hier de vrije meningsuiting weer in het geding is als het gaat om het vluchtelingenprobleem.



Juist omdát mensen altijd de mond is gesnoerd over alle problemen die (massale) immigratie met zich meeneemt, en iedere vorm van kritiek, hoe gerechtvaardigd op zich ook, werd afgedaan als discriminatie en (aanzetten tot) vreemdelingenhaat, is er een klimaat ontstaan waarin mensen ofwel hun mond moeten houden, ofwel als rechts-extremist worden weggezet. De objectieve discussie is daarmee dood.



Ik hoop dat jullie als moderatoren de wijsheid zullen hebben objectieve kritiek te onderscheiden van (de tegenwoordig vaak misbruikte term) racisme of vreemdelingenhaat en daarnaar te handelen. Geen makkelijke taak, maar een taak die jullie jezelf bij dezen wel hebben opgelegd en met daaruit voortvloeiend de verplichting mensen niet te berispen vanwege een wellicht jullie onwelgevallige mening, maar de objectiviteit te allen tijde te laten prevaleren.



Met jullie hoop ik op een waardevolle en inhoudelijke discussie.Je zorgen uiten is iets anders als racistische taal uitslaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, moderator! Ik hoop echt dat er hier een constructieve discussie kan ontstaan zonder dat gehakketak op elkaar. Ik ben zelf asielzoeker-kritisch (om het maar een naampje te geven) maar ik schaam me regelmatig voor de uitspraken van de felle tegenstanders. Tegelijkertijd verbaas ik me over het vertrouwen en de onbezorgdheid van de felle voorstanders.

Ik zit er ergens tussenin dus en lees zoveel tegenstrijdige berichten in de media dat ik werkelijk niet meer weer welke kant deze situatie opgaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 12:36:

Best moderatorteam,



Hoewel ik jullie standpunt aangaande een beschaafde manier van discussiëren, het niet discrimineren of plaatsen van haatuitingen jegens vreemdelingen van harte onderschrijf, ben ik toch ook een beetje bezorgd. Bezorgd dat ook hier de vrije meningsuiting weer in het geding is als het gaat om het vluchtelingenprobleem.



Juist omdát mensen altijd de mond is gesnoerd over alle problemen die (massale) immigratie met zich meeneemt, en iedere vorm van kritiek, hoe gerechtvaardigd op zich ook, werd afgedaan als discriminatie en (aanzetten tot) vreemdelingenhaat, is er een klimaat ontstaan waarin mensen ofwel hun mond moeten houden, ofwel als rechts-extremist worden weggezet. De objectieve discussie is daarmee dood.



Ik hoop dat jullie als moderatoren de wijsheid zullen hebben objectieve kritiek te onderscheiden van (de tegenwoordig vaak misbruikte term) racisme of vreemdelingenhaat en daarnaar te handelen. Geen makkelijke taak, maar een taak die jullie jezelf bij dezen wel hebben opgelegd en met daaruit voortvloeiend de verplichting mensen niet te berispen vanwege een wellicht jullie onwelgevallige mening, maar de objectiviteit te allen tijde te laten prevaleren.



Met jullie hoop ik op een waardevolle en inhoudelijke discussie.



volstrekt eens met pejeka



Je suis charlie , zolang je dan maar exact verteld\herhaald wat de meerderheid wil horen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 03 oktober 2015 @ 12:33:

Top! Nu durf ik tenminste weer te lezen hier.Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:shakenandstirred schreef op 03 oktober 2015 @ 12:40:

Goed verwoord, Pejeka.

+1

Ik vind het ook behoorlijk op censuur gaan lijken.

Je mag zeggen wat je wil, zolang je maar zegt wat wij willen.
Ik vind de herinvoering van de pijlerban ook een goede zet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 03 oktober 2015 @ 12:42:

[...]





volstrekt eens met pejeka



Je suis charlie , zolang je dan maar exact verteld\herhaald wat de meerderheid wil horen.Welnee, het is zoals Ikbenanoniem zegt... de mensen met enorm uiteenlopende meningen gaan het toch niet eens met elkaar worden dus dan maar degenen die zich daarom verbaal niet in kunnen houden heel streng aanpakken. En terecht en dit bedoel ongeacht de mening die ik over dit onderwerp heb. En daarnaast is een topic voor de mods goed bij te houden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:LaMujer schreef op 03 oktober 2015 @ 12:41:

Fijn, moderator! Ik hoop echt dat er hier een constructieve discussie kan ontstaan zonder dat gehakketak op elkaar. Ik ben zelf asielzoeker-kritisch (om het maar een naampje te geven) maar ik schaam me regelmatig voor de uitspraken van de felle tegenstanders. Tegelijkertijd verbaas ik me over het vertrouwen en de onbezorgdheid van de felle voorstanders.

Ik zit er ergens tussenin dus en lees zoveel tegenstrijdige berichten in de media dat ik werkelijk niet meer weer welke kant deze situatie opgaat.



Dat weet niemand denk ik. Feit is dat er voorlopig geen harde cijfers zijn die het één, of het ander onderschrijven.

Ik zie het als voetbal: je kunt een heel stadion vol voetballiefhebbers hebben, maar als er na afloop tweehonderd de binnenstad kort en klein slaan, dan komt dat in het nieuws en bepaalt dat het beeld dat veel mensen hebben. Dat maakt de feiten niet minder erg, maar het is evenmin de (hele) realiteit.

Ik denk voorlopig vooral in praktische oplossingen: wat kan er gedaan worden om mensen meer te spreiden, rivaliserende groepen uit elkaar te houden, vrouwen te beschermen, maar ook om mensen voorlichting te geven hoe het allemaal werkt in Nederland? Kortom: ze goed en veilig op te vangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 12:41:

[...]





Je zorgen uiten is iets anders als racistische taal uitslaan.Met je eens. Kritiek uiten is ook iets anders dan racistische taal uitslaan. En het wordt tijd dat de mensen die onderbouwde kritiek hebben en die dúrven te uiten, op een nette manier, niet langer worden weggezet als racist of vreemdelingenhater. En dat niet iedere vorm van kritiek meteen het stempel "racisme" opgedrukt krijgt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:granny71 schreef op 03 oktober 2015 @ 12:43:

[...]



+1

Ik vind het ook behoorlijk op censuur gaan lijken.

Je mag zeggen wat je wil, zolang je maar zegt wat wij willen.Je mag zeggen wat je wilt, zolang je het maar respectvol onder woorden brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven