Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Wees welkom, realisten, pessimisten, en andersdenkenden



Happy new topic.



Dankjulliewel Mods.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Voor Cateau

Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:29:

Voor Cateau

[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... jkhoff.jpg[/img]Hmmm... he would look devine with my badge... (or without...)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nou dit is dan weer minder.........................



http://www.telegraaf.nl/b ... nd_bij_vechtpartij__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Het regent slecht nieuws. BAH



http://www.telegraaf.nl/b ... or_moord_ex_gepakt__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren


In Duitsland worden ze ook wakker.

Van klappen op het station naar het blokkeren van AZC's en er zit nog geen 6 weken tussen.

Ik voorzie grote sociale onrust.



Bron foto: FOK
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 10-10-2015 00:32
Reden: Bron vermelding toegevoegd
% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat nog veel meer slecht nieuws komen. Het sprookje dat deze mensen geruisloos in de Nederlandse samenleving gaan integreren, in hun eigen onderhoud gaan voorzien en hoegenaamd geen overlast gaan vormen, in welke vorm dan ook, voor de toch al immigratie-overbelaste wijken waarin ze terecht gaan komen, is niet meer dan dat natuurlijk - een sprookje.



Dit gaat ons klauwen met geld kosten en legt in alle opzichten een aanzienlijke extra druk op schaarse middelen als sociale woningbouw, sociale voorzieningen en allerlei andere vormen van (kostbare) extra ondersteuning. En iedereen die denkt dat dat niet zo is, is ofwel grenzeloos naïef ofwel onrealistisch optimistisch.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:41:

Er gaat nog veel meer slecht nieuws komen. Het sprookje dat deze mensen geruisloos in de Nederlandse samenleving gaan integreren, in hun eigen onderhoud gaan voorzien en hoegenaamd geen overlast gaan vormen, in welke vorm dan ook, voor de toch al immigratie-overbelaste wijken waarin ze terecht gaan komen, is niet meer dan dat natuurlijk - een sprookje.



Dit gaat ons klauwen met geld kosten en legt in alle opzichten een aanzienlijke extra druk op schaarse middelen als sociale woningbouw, sociale voorzieningen en allerlei andere vormen van (kostbare) extra ondersteuning. En iedereen die denkt dat dat niet zo is, is ofwel grenzeloos naïef ofwel onrealistisch optimistisch.



het gros wordt opgevangen buiten de randstad.

en de rest is weer een herhaling.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:42:

[...]





het gros wordt opgevangen buiten de randstad.

en de rest is weer een herhaling.En dus kost het geen geld en legt het geen druk (nu en/of in de toekomst) op de sociale voorzieningen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 23:39:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... q97cep.png[/IMG]

In Duitsland worden ze ook wakker.Het valt mij op dat het woord vluchtelingen tussen aanhalingstekens staat.
Hollebollegijs, dat artikel komt van een rechtsextreme website (en dat kun je hier nalezen, hier vind je het originele artikel. Ik zou mijn bronnen elders zoeken. Die foto is daar ook kek geplaatst, maar heeft daar niets te zoeken.
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:44:

[...]





En dus kost het geen geld en legt het geen druk (nu en/of in de toekomst) op de sociale voorzieningen?even teruglezen in deel 1, we hebben het allemaal al besproken. uitvoerig en tot in den treure
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... n_4_jaar_spoorloos__.html



Deze kleine jongen komt uit Bosnië Herzegovina.

Is ook een vluchteling.



Heb ik iets gemist, is daar oorlog?



Wel erg dat het ventje vermist wordt. Dat gun je niemand.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:42:

[...]





het gros wordt opgevangen buiten de randstad.

en de rest is weer een herhaling.Mensen trekken toch naar plaatsen waar ze graag willen wonen en dat is meestal niet een dorpje in Drenthe of Groningen. Uiteindelijk vertrekken er veel naar de Randstad en met name de grote steden. Ook zullen vluchtelingen vanuit andere EU-landen hierheen komen. Als iemand nu herverdeeld wordt en in Polen terecht komt dan is de kans groot dat hij later naar Duitsland of Nederland verhuist. Dat kun je met de huidige wetgeving gewoon niet tegenhouden. In Duitsland hebben vluchtelingen een verhuisverbod gekregen (dit om de uitkeringskosten goed te kunnen verdelen) en dit bleek voor de rechter niet stand te houden.
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 23:46:

Hollebollegijs, dat artikel komt van een rechtsextreme website (en dat kun je hier nalezen, hier vind je het originele artikel. Ik zou mijn bronnen elders zoeken. Die foto is daar ook kek geplaatst, maar heeft daar niets te zoeken.Dat zijn die neo nazi's. Lijkt me dat Gijs dat bericht wel even wil wissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 23:46:

Hollebollegijs, dat artikel komt van een rechtsextreme website (en dat kun je hier nalezen, hier vind je het originele artikel. Ik zou mijn bronnen elders zoeken. Die foto is daar ook kek geplaatst, maar heeft daar niets te zoeken.



Ik heb hem van FOK

Maar zover ik kon vinden is die blokkade er geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 23:49:

[...]





Mensen trekken toch naar plaatsen waar ze graag willen wonen en dat is meestal niet een dorpje in Drenthe of Groningen. Uiteindelijk vertrekken er veel naar de Randstad en met name de grote steden. Ook zullen vluchtelingen vanuit andere EU-landen hierheen komen. Als iemand nu herverdeeld wordt en in Polen terecht komt dan is de kans groot dat hij later naar Duitsland of Nederland verhuist. Dat kun je met de huidige wetgeving gewoon niet tegenhouden. In Duitsland hebben vluchtelingen een verhuisverbod gekregen (dit om de uitkeringskosten goed te kunnen verdelen) en dit bleek voor de rechter niet stand te houden.



Nou, qua verdeelsleutel moeten er dan maar heel veel mensen naar Hongarije verhuizen.

Mits wij het als Europa eerlijk willen houden...........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 23:50:

[...]





Ik heb hem van FOK

Maar zover ik kon vinden is die blokkade er geweest.Waar het plaatje ook vandaan ge-imageshacked is, het is van een rechtsextreme website, dus zou het inderdaad beter weggehaald worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 09 oktober 2015 @ 23:52:

[...]





Waar het plaatje ook vandaan ge-imageshacked is, het is van een rechtsextreme website, dus zou het inderdaad beter weggehaald worden.



Waarom dan?

Het is een foto van een actie die heeft plaatsgevonden met onderschrift, geen opruiende tekens, geen verboden organisatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 oktober 2015 @ 23:47:

[...]



even teruglezen in deel 1, we hebben het allemaal al besproken. uitvoerig en tot in den treure



Nee. Dat is juist het treurige. Over treure gesproken. Niemand, en al helemaal de politiek niet, schijnt erop in te willen gaan dat dit hele gebeuren ons heel veel geld kost en zeker nog gáát kosten, en een verklaring te willen geven waar dat geld dan vandaan moet komen.



Dan krijg je van die halfslachtige antwoorden als "keuzes". En als je dan gewoon vraagt waarom die keuzes nu opeens wel gemaakt kunnen worden, en niet toen de ouderenzorg op de tocht stond, het sociale vangnet ging scheuren en andere voorzieningen in stand gehouden moesten worden, dan krijg je een halfslachtig antwoord.



En ja, ik snap dat niemand hier op het forum daar verantwoordelijk voor is, voor die keuzes. Maar ik snap tegelijkertijd niet dat velen zich daar dan maar gelaten bij neerleggen. Want hé, ook al ligt mijn oma een halve dag te soppen in haar volle luier en mag ze, als ze geluk heeft, drie keer per week een half uur luchten, omdat het géld op is, gelukkig gaan we beter met asielzoekers om...



En nee, die asielzoekers zijn niet de schuld van die keuzes. Maar het is wél heel vreemd dat jarenlang de keuze niet vóór het in stand houden van onze voorzieningen kon uitvallen, maar er nu opeens zakken vol met geld lijken te zijn...



Leg het me maar uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 23:54:

[...]





Waarom dan?

Het is een foto van een actie die heeft plaatsgevonden met onderschrift, geen opruiende tekens, geen verboden organisatie.

van een beweging die leuzen scandeert als "wir sind das Volk"?

Serieus?
quote:pejeka schreef op 09 oktober 2015 @ 23:55:

[...]





Nee. Dat is juist het treurige. Over treure gesproken. Niemand, en al helemaal de politiek niet, schijnt erop in te willen gaan dat dit hele gebeuren ons heel veel geld kost en zeker nog gáát kosten, en een verklaring te willen geven waar dat geld dan vandaan moet komen.



Dan krijg je van die halfslachtige antwoorden als "keuzes". En als je dan gewoon vraagt waarom die keuzes nu opeens wel gemaakt kunnen worden, en niet toen de ouderenzorg op de tocht stond, het sociale vangnet ging scheuren en andere voorzieningen in stand gehouden moesten worden, dan krijg je een halfslachtig antwoord.



En ja, ik snap dat niemand hier op het forum daar verantwoordelijk voor is, voor die keuzes. Maar ik snap tegelijkertijd niet dat velen zich daar dan maar gelaten bij neerleggen. Want hé, ook al ligt mijn oma een halve dag te soppen in haar volle luier en mag ze, als ze geluk heeft, drie keer per week een half uur luchten, omdat het géld op is, gelukkig gaan we beter met asielzoekers om...



En nee, die asielzoekers zijn niet de schuld van die keuzes. Maar het is wél heel vreemd dat jarenlang de keuze niet vóór het in stand houden van onze voorzieningen kon uitvallen, maar er nu opeens zakken vol met geld lijken te zijn...



Leg het me maar uit.nee
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 23:44:

[...]





Het valt mij op dat het woord vluchtelingen tussen aanhalingstekens staat.Klopt dat is in Nederland natuurlijk ook zo, het zijn migranten en of het vluchtelingen zijn bepaalt de IND
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven