Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ja,wij zijn er weer
Alle reacties Link kopieren
En door....
Om terug te komen op topic deel 2



Ik denk dat iemand die weloverwogen zijn standpunten uitzet wordt toegejuicht. Maar mensen die wethouders bedreigen, ramen ingooien en zo tekeer gaan dat het zelf Fijenoord te bar wordt, die roepen het wel over zich af dat ze tokkies zijn. Asielknuffelaar blijft echter zeer denigrerend er zijn mensen die het vanuit allerlei overtuigingen doen, moet je die dan ook maar belachelijk doen?



Zoals eerder de bergrede van Willem blijft nog steeds actueel.
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... -niet-naar-nederland.html



Het sober beleid van Halbe Zijlstra & Dijkhoff werkt prima.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:53:

Om terug te komen op topic deel 2

Asielknuffelaar blijft echter zeer denigrerend er zijn mensen die het vanuit allerlei overtuigingen doen, moet je die dan ook maar belachelijk doen?



.Mensen die een welkomslied zingen voor migranten roepen ook over zich af om "knuffelaar" genoemd te worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Crimson

Waarom is het zo belangrijk dat perse mensen met een uitkering dan ook inleveren? Mooi toch al het met ook alleen een belastingverhoging zou kunnen? Of op een andere manier...



Ik van mening,dat belastingverhoging voor iedereen moet zijn,ook voor mensen met een uitkering.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:53:

[afbeelding]

http://nos.nl/artikel/206 ... -niet-naar-nederland.html



Het sober beleid van Halbe Zijlstra & Dijkhoff werkt prima.Dat moet nog blijken.
's lands wijs is 's lands eer.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:56:

[...]





Dat moet nog blijken.De eerste positieve geluiden zijn er
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:53:

Om terug te komen op topic deel 2



Ik denk dat iemand die weloverwogen zijn standpunten uitzet wordt toegejuicht. Maar mensen die wethouders bedreigen, ramen ingooien en zo tekeer gaan dat het zelf Fijenoord te bar wordt, die roepen het wel over zich af dat ze tokkies zijn. Asielknuffelaar blijft echter zeer denigrerend er zijn mensen die het vanuit allerlei overtuigingen doen, moet je die dan ook maar belachelijk doen?



Zoals eerder de bergrede van Willem blijft nog steeds actueel.Geweld is nooit een oplossing,en moet hard worden aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:53:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... amgu1t.png[/IMG]

http://nos.nl/artikel/206 ... -niet-naar-nederland.html



Het sober beleid van Halbe Zijlstra & Dijkhoff werkt prima.Misschien gebeurt er wat de EU niet voor elkaar krijgt. Een soort van natuurlijke spreiding. Landen die te vol gelopen zijn kunnen niets meer bieden en worden gemeden door de asielzoekers. Landen die ze eerst nog links lieten liggen (oostblok bijvoorbeeld) worden nu misschien toch interessant. Op zich niets mis met zo'n spreiding denk ik als de EU er maar voor zorgt dat ook armere lidstaten wel minimale hulp kunnen leveren.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 22:58:

[...]



Geweld is nooit een oplossing,en moet hard worden aangepakt.Ik vind mensen op het bestaansminimum nog minder gunnen anders ook aardig agressief, passief agressief weliswaar, maar desalniettemin.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:57:

[...]





De eerste positieve geluiden zijn er



Mooi, wij hoeven geen betere opvang te hebben dan de omliggende landen.

Dat heeft alleen maar een aanzuigende werking.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:55:

[...]





Mensen die een welkomslied zingen voor migranten roepen ook over zich af om "knuffelaar" genoemd te worden.Tja HBG, daar heb je dan wel weer gelijk in. Tenzij ze het doen om hatelijke spreekkoren te overstemmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 22:53:

Om terug te komen op topic deel 2



Ik denk dat iemand die weloverwogen zijn standpunten uitzet wordt toegejuicht. Maar mensen die wethouders bedreigen, ramen ingooien en zo tekeer gaan dat het zelf Fijenoord te bar wordt, die roepen het wel over zich af dat ze tokkies zijn. Asielknuffelaar blijft echter zeer denigrerend er zijn mensen die het vanuit allerlei overtuigingen doen, moet je die dan ook maar belachelijk doen?



Zoals eerder de bergrede van Willem blijft nog steeds actueel.Gaat asielknuffelaar het 2e woord worden waarvoor je een ban voor kan krijgen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 22:59:

[...]



Ik vind mensen op het bestaansminimum nog minder gunnen anders ook aardig agressief, passief agressief weliswaar, maar desalniettemin.Is gewoon een mening,niet meer en niet minder.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:55:

[...]





Mensen die een welkomslied zingen voor migranten roepen ook over zich af om "knuffelaar" genoemd te worden.Ik mag niet zingen van mijn omgeving. Schijnt niet zo mooi te klinken. Dus ik was t niet hoor, van dat lied... Toch ben ik hier zo vaak knuffelaar genoemd dat ik de term maar omarmd hebt. Ik vind het de meest aardig klinkende benaming van alle andere namen die hier aan voor- en tegenstanders, vluchtelingen, gelovigen en ongelovigen word gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 22:56:

Crimson

Waarom is het zo belangrijk dat perse mensen met een uitkering dan ook inleveren? Mooi toch al het met ook alleen een belastingverhoging zou kunnen? Of op een andere manier...



Ik van mening,dat belastingverhoging voor iedereen moet zijn,ook voor mensen met een uitkering.OK het is je mening...dat kan natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:58:

[...]





Misschien gebeurt er wat de EU niet voor elkaar krijgt. Een soort van natuurlijke spreiding. Landen die te vol gelopen zijn kunnen niets meer bieden en worden gemeden door de asielzoekers. Landen die ze eerst nog links lieten liggen (oostblok bijvoorbeeld) worden nu misschien toch interessant. Op zich niets mis met zo'n spreiding denk ik als de EU er maar voor zorgt dat ook armere lidstaten wel minimale hulp kunnen leveren.Frankrijk blijkt ook niet zo populair te zijn, bij asielzoekers
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 22:57:

[...]





De eerste positieve geluiden zijn er Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:59:

[...]





Tja HBG, daar heb je dan wel weer gelijk in. Tenzij ze het doen om hatelijke spreekkoren te overstemmen.



Nee was in Apeldoorn voor een opvanglocatie.



https://www.youtube.com/watch?v=Yf7ZgmgckUM

Apeldoorners zingen voor vluchtelingen



Achteraf gezien hebben ze vermoedelijk staan zingen voor Albanezen, Kosovaren etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 23:00:

[...]



Gaat asielknuffelaar het 2e woord worden waarvoor je een ban voor kan krijgen vandaag?Wat is precies je bedoeling door het woord te gebruiken?
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 22:59:

[...]





Tja HBG, daar heb je dan wel weer gelijk in. Tenzij ze het doen om hatelijke spreekkoren te overstemmen.Beter dat dan de centra in de hens te steken. Met knuffelen is niets mis, maar serieus je kan niet vrijwilligers die vanuit kerken of een andere insteek minachten dat gaat te ver.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 23:02:

[...]





Ik mag niet zingen van mijn omgeving. Schijnt niet zo mooi te klinken. Dus ik was t niet hoor, van dat lied... Toch ben ik hier zo vaak knuffelaar genoemd dat ik de term maar omarmd hebt. Ik vind het de meest aardig klinkende benaming van alle andere namen die hier aan voor- en tegenstanders, vluchtelingen, gelovigen en ongelovigen word gegeven.





Weet je wat het is, ik zal wel een PVV tokkie zijn maar daar maak ik me niet druk om en die naam "knuffelaar" is gewoon een beetje om de richting aan te duiden want hoe moet je anders de mensen omschrijven die voor een ruimhartige opvang zijn.



Mijn zus is ook gutmensch en zo noemen we haar soms ook of "politiek correct" en dat gaat heel gemoedelijk al mijden we politieke onderwerpen wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven