Witte mensen moeten eens luisteren (NRC)

07-11-2015 20:43 2182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Black Twitter Ze zijn een kleine maar groeiende groep: de vrouwen die op sociale media ageren tegen het ‘vanzelfsprekende uitgangspunt’ dat in de Nederlandse samenleving wit de standaard is.



Lees het artikel rechtstreeks. Leest beter.



http://www.nrc.nl/handels ... en-eens-luisteren-1553271
Alle reacties Link kopieren
Link http://www.nrc.nl/handels ... en-eens-luisteren-1553271



Het zijn wel vier knappe hotties...
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een wit A4tje naast mijn huid gehouden, gewoon uit zo'n 500-pak van de Lidl. Bewijs: Ik ben niet wit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na de eerste alinea afgehaakt. Moet dat zo'n lap tekst zijn?
Alle reacties Link kopieren
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er helemaal niks van.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ik ben altijd wel in voor zoiets maar ik snap hier ook niks van.
quote:TheQ schreef op 07 november 2015 @ 20:47:

Ik heb net een wit A4tje naast mijn huid gehouden, gewoon uit zo'n 500-pak van de Lidl. Bewijs: Ik ben niet wit.
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand een korte samenvatting willen geven?
En eens met de rest, ik wilde na 3 alinea's even kijken hoelang de post nog was maar daar begin ik niet aan. Plus ik snap er ook niet veel van.



TO misschien is het handig om een begrijpelijke samenvatting te maken als je een discussietopic wil openen, in plaats van een ellenlange lap tekst
Ik begrijp werkelijk niet wat het NRC met dit stuk wil. Ik snap er helemaal niets van. Het valt me ook op dat in dit soort stukken het verschil tussen "zwart" en "wit" juist extra naar voren komt. Alles wat je aandacht geeft, groeit. Voegt dit stuk iets toe aan de gelijkheid of juist niet?



En ik vraag me af waar "witte mensen" dan naar moeten luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting, iemand?
Silence is golden. Duct tape is silver.
In de link (een van de eerste posts) is het artikel beter leesbaar.
Ehhh... ik begrijp ik er niks van. En nee, ik heb ook niet alles gelezen, maar gezien de samenhang tussen de eerste paar alinea's haak ik af.
Maar het is niet best geschreven, dat klopt. De schrijver lijkt wat verlegen met het onderwerp.
Heb nog een poging gedaan. Sommige dingen herkenbaar ( de middelbare paternalistische 'blanke' man en in mij geval vrouw brrrr wat kan ik daar weinig mee).

Verder mij iets te bozig. Ik heb zelf weinig om boos op te zijn dus herken het niet.

Dat geklaag over dat witte mensen (ik vind dat al zo'n gekke term zie post over blaadje) iets zeggen en dat het dan pas gehoord wordt.

Mijn vader zei altijd: Dan moet je zorgen dat je wel gehoord word. Punt. Andere 'groepen' mensen hebben dat ook, en ik denk dat op dit moment de 'zwarte' mens het hier niet zo zwaar heeft.

Dat gebash op moslims vind ik veel en veel zorgelijker.
Ik heb gelezen tot halverwege ongeveer, maar ik snap niks van het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het punt, denk ik, maar kennelijk heeft het geen zin dat ik dat zeg, want ik ben wit. Blijf je dan niet polariseren? Is het niet gewoon goed dat iemand het opmerkt?



Ik vind het als vrouw toch ook niet erg als een man een film maakt over ongelijkheid tussen de seksen. Als het punt maar op de agenda komt.
Later is nu
Het lijkt erop dat witte en roze en bruine mensen heus wel willen luisteren, maar dat je dan wel iets duidelijker moet zeggen wat je wil
Ik heb laatst een Amerikaans artikel gelezen over ongeveer hetzelfde onderwerp. De reacties op de reacties kwamen er op neer dat je het als niet-zwarte nooit goed kan doen. De zwarte dames reageerden agressief op alles en iedereen. Want alleen zij begrijpen het. (Hebben ze meestal ook wel gelijk in, want artikelen over dit onderwerp zijn vooral emotioneel, agressief en niet erg intellectueel indrukwekkend.)
quote:vruchtgebruik schreef op 07 november 2015 @ 21:31:

Het lijkt erop dat witte en roze en bruine mensen heus wel willen luisteren, maar dat je dan wel iets duidelijker moet zeggen wat je wil Roze mensen waar zijn die?
Ik heb deze hele ellende gelezen omdat ik een van de dames ken van vroeger anders had ik opgegeven. Ik snap het niet zo. Het klinkt al een discussie over feminisme waar mannen van weg moeten blijven of hun mond houden want dit gaat niet over hen en met hun eigen woorden. Er zijn mensen heel druk met die discussies voeren die telkens op dezelfde manier verlopen, weinig zinvol dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 07 november 2015 @ 21:04:

Ik begrijp werkelijk niet wat het NRC met dit stuk wil. Ik snap er helemaal niets van. Het valt me ook op dat in dit soort stukken het verschil tussen "zwart" en "wit" juist extra naar voren komt. Alles wat je aandacht geeft, groeit. Voegt dit stuk iets toe aan de gelijkheid of juist niet?



En ik vraag me af waar "witte mensen" dan naar moeten luisteren.Ook geen aandacht meer geven aan seksisme en vrouwenonderdrukking...?
quote:Jan_Jansen schreef op 07 november 2015 @ 21:52:

[...]



Ook geen aandacht meer geven aan seksisme en vrouwenonderdrukking...?Aandacht geven aan oplossingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven