Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren




Ik schreef er vanmiddag al over, er klopt iets niet binnen de CDU

Nu kom ik een artikel in Der Spiegel tegen.



Wolfgang Schäuble (minister van financiën) steunt de opstandige minister van binnenlandse zaken Maizière

Dat is opmerkelijk, Merkels populariteit daalt maar is op zich onder de CSU leden groot, zeer zeker net zo populair is Wolfgang Schäuble





Schäuble is in 1990 bij een aanslag gehandicapt geraakt en zit in een rolstoel.



Hij zou eigenlijk Helmut Kohl opvolgend maar daar is het door een schandaal niet van gekomen.

Het zou me niets verbazen als hij Merkel wil wippen om de macht binnen de partij naar zich toe te trekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Beetje laat maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen:



http://www.volkskrant.nl/buitenland/eu- ... ~a4182336/



De EU begint eind dit jaar een publiciteitsoffensief dat potentiële migranten moet ontmoedigen naar Europa te komen. Daarin zal worden beklemtoond dat economische vluchtelingen geen kans maken op een verblijfsvergunning en dat echte vluchtelingen zich moeten schikken naar het land dat hun wordt toegewezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 09:56:

Beetje laat maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen:



http://www.volkskrant.nl/buitenland/eu- ... ~a4182336/



De EU begint eind dit jaar een publiciteitsoffensief dat potentiële migranten moet ontmoedigen naar Europa te komen. Daarin zal worden beklemtoond dat economische vluchtelingen geen kans maken op een verblijfsvergunning en dat echte vluchtelingen zich moeten schikken naar het land dat hun wordt toegewezen.Timmerfrans heeft zich in een toespraak bezorgd getoond over het voortbestaan van de EU (of woorden van gelijke strekking) compleet terecht, als er toch een orgaan heeft uitgeblonken in incompetentie de afgelopen maanden is het de EU wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of het wat uithaalt.
Duitsland komt 370.000 opvangplaatsen tekort alleen al dit jaar:



http://www.telegraaf.nl/buitenland/2471 ... ort__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 10:28:

Duitsland komt 370.000 opvangplaatsen tekort alleen al dit jaar:



http://www.telegraaf.nl/buitenland/2471 ... ort__.html



Jeetje

Had ik niet verwacht (meen ik)

Gaan ze nu bejaarden op straat gooien? Geen sport meer voor Duitse kinderen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, maar 370.000? Staat er niet nog ergens een 5 sterren hotel leeg vanwege de crisis dan?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 09:56:

Beetje laat maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen:



http://www.volkskrant.nl/buitenland/eu- ... ~a4182336/



De EU begint eind dit jaar een publiciteitsoffensief dat potentiële migranten moet ontmoedigen naar Europa te komen. Daarin zal worden beklemtoond dat economische vluchtelingen geen kans maken op een verblijfsvergunning en dat echte vluchtelingen zich moeten schikken naar het land dat hun wordt toegewezen.Ik lees dat de anti-immmigratie partij van Zweden die A4tjes uitdeelt met NO JOB, No Money, etc. Kan De PVV dat ook noet gaan doen dan?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 09:56:

Beetje laat maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen:



http://www.volkskrant.nl/buitenland/eu- ... ~a4182336/



De EU begint eind dit jaar een publiciteitsoffensief dat potentiële migranten moet ontmoedigen naar Europa te komen. Daarin zal worden beklemtoond dat economische vluchtelingen geen kans maken op een verblijfsvergunning en dat echte vluchtelingen zich moeten schikken naar het land dat hun wordt toegewezen.Haalt natuurlijk niks uit, kan iemand mij uitleggen waarom die bootjes waarmee de migranten aankomen niet gewoon worden teruggesleept? dat lijkt me de allerbeste ontmoediging, dan zijn ze hun geld kwijt en ze komen Europa niet in, duidelijker kan toch niet? En economische vluchtelingen die geen kans zouden maken op een verblijfsvergunning? dat is toch ook een wassen neus? het zijn toch allemaal economische vluchtelingen die via Griekenland Europa binnenkomen, allemaal stuk voor stuk, het gaat ze er alleen maar om, om het beter te krijgen, daarom willen ze alleen maar naar Duitsland, Zweden of Nl, dat heeft niets met veiligheid te maken.
quote:Gisselle schreef op 10 november 2015 @ 14:28:

[...]



Haalt natuurlijk niks uit, kan iemand mij uitleggen waarom die bootjes waarmee de migranten aankomen niet gewoon worden teruggesleept? dat lijkt me de allerbeste ontmoediging, dan zijn ze hun geld kwijt en ze komen Europa niet in, duidelijker kan toch niet? En economische vluchtelingen die geen kans zouden maken op een verblijfsvergunning? dat is toch ook een wassen neus? het zijn toch allemaal economische vluchtelingen die via Griekenland Europa binnenkomen, allemaal stuk voor stuk, het gaat ze er alleen maar om, om het beter te krijgen, daarom willen ze alleen maar naar Duitsland, Zweden of Nl, dat heeft niets met veiligheid te maken.

Dat is natuurlijk precies wat er allang had moeten gebeuren.

Ik denk overigens ook dat het weinig uithaalt hoor..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 14:37:

[...]



Dat is natuurlijk precies wat er allang had moeten gebeuren.

Ik denk overigens ook dat het weinig uithaalt hoor..Waarom zou dat niks uitmaken? als Frontex consequent alle bootjes terugsleept, zijn ze hun poen en hun droom kwijt, moet je eens kijken hoe snel dit dat de ronde doet, ik begrijp werkelijk niet waarom deze bootjes/ mensen netjes aan wal in Europa worden afgeleverd.
quote:Gisselle schreef op 10 november 2015 @ 14:41:

[...]



Waarom zou dat niks uitmaken? als Frontex consequent alle bootjes terugsleept, zijn ze hun poen en hun droom kwijt, moet je eens kijken hoe snel dit dat de ronde doet, ik begrijp werkelijk niet waarom deze bootjes/ mensen netjes aan wal in Europa worden afgeleverd.

Ik bedoel eigenlijk dat dat plan waar ze eind van het jaar mee beginnen niets uithaalt.

Bootjes allemaal terugslepen wel en dat hadden ze maanden geleden al moeten doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 10 november 2015 @ 14:37:

[...]



Dat is natuurlijk precies wat er allang had moeten gebeuren.

Ik denk overigens ook dat het weinig uithaalt hoor..Flink slecht weer een maand of 6 dat creëert wel wat rust.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Deze migratiecrisis krijgt nog bijzondere gevolgen, vanmorgen stond in Trouw een artikel over het Britse referendum, wel / geen EU

Door de puinhoop op het vaste land krijgen steeds meer Britse kiezers het idee dat Engeland daar vooral geen deel van uit moet maken en de BREXIT stemmers beginnen de overhand te krijgen.



En geef ze eens ongelijk, als je de beelden ziet, hordes migranten die over de wegen richting Noord Europa sjokken is geen aantrekkelijk vooruitzicht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zweden heeft de hulp van het leger ingeroepen om het hoofd te bieden aan de problemen bij de opvang van de duizenden vluchtelingen.



De overheid heeft grote problemen bij de registratie en het onderbrengen van de migranten.



Vooral de behuizing is een punt van grote zorg. De nood is dermate hoog dat sommige vluchtelingen zelfs op de vloer van opvangcentra moeten slapen. Al sinds 2012 zitten de centra vol. Deze opvangplekken werken met vier keer zoveel mensen als de bedoeling was, werknemers die ook nog eens dubbele diensten draaien.



Vooral daar moeten militairen uitkomst brengen.



De Zweden, zo meldt de Britse krant The Guardian, krijgen een onevenredige hoeveelheid migranten te verwerken. Een op de zeven vluchtelingen die Europa bereiken, verhuist naar het Scandinavische land. Dit jaar hebben al 120.000 mensen asiel in het land aangevraagd. De behandeling van zo'n aanvraag kan wel twee jaar duren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk en huiver: With Open Gates: The forced collective suicide of European nations



https://www.youtube.com/watch?v=kwl5kyjLGT8
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 10-11-2015 17:25
Reden: uitbreiding
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
We moeten respect voor elkaar hebben......



Bron: RTL nieuws

Het debat over vluchtelingen leidt op scholen tot verharding van het debat. Leerlingen schrijven in werkstukken dat buitenlanders banen inpikken en dat het land vol is. Leraren schrikken daarvan, zegt Rob Hommen van de Algemene Onderwijsbond.



Uit gesprekken die onderwijsbond AOb had georganiseerd over radicalisering op scholen, bleek dat leraren schrokken van rechts-extremistische uitspraken van leerlingen. "Het ergste voorbeeld dat ik hoorde was 'buitenlanders moeten het land uit, ze nemen onze banen en huizen in'", zegt Hommen. "Dat werd in een werkstuk ingeleverd bij een docent van allochtone afkomst."



Vrijheid van meningsuiting

Dat soort uitlatingen kunnen niet door de beugel, vindt Hommen. "Daarover moeten leraren met leerlingen in gesprek gaan", zegt hij. "Iedereen mag zeggen wat hij vindt, maar beargumenteer dat dan ook."



Zo'n gesprek aangaan is voor de ene docent makkelijker dan voor de andere, zegt Hommen. "De docenten hebben er het meeste moeite mee als leerlingen stellingen innemen die tegen de waarden en normen van de leraar indruisen. Dan vinden ze het moeilijk om professioneel te blijven en er geen waardeoordeel aan te hangen."



Leerlingen die zich afzetten tegen vluchtelingen, zijn vaak bang voor het onbekende, is de ervaring van Hommen. "Op het moment dat kinderen van vluchtelingen op school integreren, dan merk je dat als leerlingen elkaar leren kennen, elkaar ook eerder accepteren. Dan worden de leerlingen gematigder en is er meer respect voor elkaar."



Ik begrijp hier uit, dat vrijheid van meningsuiting alleen voor de leraar geldt!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Duitsland stuurt Syrische vluchtelingen terug naar aankomstland EUBron: Nu.nl





Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar landen waar zij de EU zijn binnengereisd, zoals dat hoort volgens het akkoord van Dublin.

Sinds augustus gold vanwege de grote toestroom voor de Syriërs tijdelijk een uitzondering op die regel, maar die blijkt eind vorige maand te zijn ingetrokken.



Duitsland stuurt Syriërs en alle andere ontheemden weer terug naar alle EU landen, behalve Griekenland, zo maakte het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag bekend.



Of er veel kunnen worden teruggestuurd valt te betwijfelen. Er zijn namelijk maar weinig vluchtelingen die zich bij binnenkomst in de EU in een ander land hebben laten registreren. Bovendien komen veruit de meeste vluchtelingen in eerste instantie via Griekenland de EU binnen.



Ach die Mutti heeft er genoeg van, of zou ze ook dat filmpje hebben bekeken?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Duitsland stuurt Syriërs terug binnen EU

BERLIJN -

Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar landen waar zij de EU zijn binnengereisd, zoals dat hoort volgens het akkoord van Dublin. Sinds augustus gold vanwege de grote toestroom voor de Syriërs tijdelijk een uitzondering op die regel, maar die blijkt eind vorige maand te zijn ingetrokken.

Vluchtelingen komen aan in Saalfeld, Duitsland

Vluchtelingen komen aan in Saalfeld, Duitsland

Foto: AFP

Berlijn stuurt Syriërs en alle andere ontheemden weer terug naar alle EU landen, behalve Griekenland, zo maakte het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag bekend. Of er veel kunnen worden teruggestuurd valt te betwijfelen. Er zijn er namelijk maar weinig die zich bij binnenkomst in de EU in een ander land hebben laten registreren. Bovendien komen veruit de meeste vluchtelingen in eerste instantie via Griekenland de EU binnen.

http://www.telegraaf.nl/b ... uurt_Syriers_terug__.html



Merkel is aan het paniekvoetballen. Eerst stoer 'wir schaffen das' en vervolgens wil ze out of the blue zich weer aan het Dublinakkoord vasthouden. De geest is uit de fles Angela. Zie maar hoe je het gaat schaffen om die weer in de fles te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Mien. Rob Hommen pleit gewoon voor indoctrinatie dat alleen knuffelmeningen geuit mogen worden en dat iedere kritische leerling gehersenspoeld worden totdat hij/zij ook vluchtelingen knuffelt.



Misschien moeten meneer Hommen en zijn aanhang eens wat meer respect hebben voor leerlingen met een kritische mening jegens vluchtelingen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:mienietjefietje schreef op 10 november 2015 @ 17:24:

We moeten respect voor elkaar hebben......



Bron: RTL nieuws

Het debat over vluchtelingen leidt op scholen tot verharding van het debat. Leerlingen schrijven in werkstukken dat buitenlanders banen inpikken en dat het land vol is. Leraren schrikken daarvan, zegt Rob Hommen van de Algemene Onderwijsbond.



Uit gesprekken die onderwijsbond AOb had georganiseerd over radicalisering op scholen, bleek dat leraren schrokken van rechts-extremistische uitspraken van leerlingen. "Het ergste voorbeeld dat ik hoorde was 'buitenlanders moeten het land uit, ze nemen onze banen en huizen in'", zegt Hommen. "Dat werd in een werkstuk ingeleverd bij een docent van allochtone afkomst."



Vrijheid van meningsuiting

Dat soort uitlatingen kunnen niet door de beugel, vindt Hommen. "Daarover moeten leraren met leerlingen in gesprek gaan", zegt hij. "Iedereen mag zeggen wat hij vindt, maar beargumenteer dat dan ook."



Zo'n gesprek aangaan is voor de ene docent makkelijker dan voor de andere, zegt Hommen. "De docenten hebben er het meeste moeite mee als leerlingen stellingen innemen die tegen de waarden en normen van de leraar indruisen. Dan vinden ze het moeilijk om professioneel te blijven en er geen waardeoordeel aan te hangen."



Leerlingen die zich afzetten tegen vluchtelingen, zijn vaak bang voor het onbekende, is de ervaring van Hommen. "Op het moment dat kinderen van vluchtelingen op school integreren, dan merk je dat als leerlingen elkaar leren kennen, elkaar ook eerder accepteren. Dan worden de leerlingen gematigder en is er meer respect voor elkaar."



Ik begrijp hier uit, dat vrijheid van meningsuiting alleen voor de leraar geldt!

Ja natuurlijk, wat dacht jij dan!? Zomaar een andere mening hebben, dat kunnen we toch echt niet tolereren. Wel in de pas lopen met de MSM en de politiek correcte meute. Voor jezelf denken wordt alleen gewaardeerd als je de massa-immigratie en alle gevolgen daarvan helemaal prachtig vindt.
Alle reacties Link kopieren


https://www.youtube.com/watch?v=LLeFfiYgcro



Nigel Farage veegt de vloer aan met Merkel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kritisch zijn is niet correct, zelfs niet als slechts 10 % uit een oorlogsgebied zou komen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 10 november 2015 @ 17:20:

Kijk en huiver: With Open Gates: The forced collective suicide of European nations



https://www.youtube.com/watch?v=kwl5kyjLGT8incidentjes van wanhopige vluchtelingen, wees maar gerust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven