Massa-aanranding Keulen 2

12-01-2016 16:31 732 berichten
Aangezien het vorige topic ver over de 3000 reacties is hier een nieuw deel..

Hier is een link naar het eerste deel:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/mass ... ges/305441
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf weer mee, al deed ik het liever niet gezien de omstandigheden .



Happy new topic
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik herhaal gewoon lekker mijn laatste post nog een keer, zonde als die tussen wal en schip valt.

En ik heb er nu ook een link bij :-)



Het Parool valt in de bus, Die hebben de afgelopen dagen al heel veel aandacht besteed aan alle aspecten van Keulen (chapeau). Vandaag openen ze met de vette kop:

Hoezo kan Keulen niet ook hier gebeuren? (past het wel om zoiets te zeggen)





En dat in je eigen krantje Van der Laan, eat your heart out.



Link: http://www.parool.nl/paro ... -Amsterdam-gebeuren.dhtml



Amsterdammers zijn volgens burgemeester Van der Laan 'te lief' voor aanrandingen zoals in Keulen. Past het wel zoiets te zeggen?



'Te lief?' zegt Ahmed Marcouch, voor de PvdA lid van de Tweede Kamer. 'Ik zou het hem graag nazeggen en natuurlijk kunnen vrouwen in Amsterdam 's nachts nog steeds veilig over straat, maar laten we niet doen alsof er geen ernstige seksuele intimidatie is. Dat zijn geen zaken om weg te lachen.'

.....

Volgens Marcouch, oud-politieman in de Indische Buurt en oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, komt seksuele intimidatie in Amsterdam volop voor. Op straat, in het openbaar vervoer en in het uitgaansleven. 'En dan bedoel ik niet een beetje sissen.'



Marcouch: 'Een man die tegen een vrouw begint over 'natte poesjes' en haar vraagt of hij haar even zal verwennen. Mannen die in de tram tegen een vrouw aan gaan staan, zodat ze hun stijve piemel kunnen voelen. Ik sprak vorige week nog met een vrouw die niet meer in de tram durft.'



Allochtonen hebben er niet het alleenrecht op, zegt hij, maar hij ziet wel een cultureel probleem. 'Het is een taboe. Er wordt thuis niet over gepraat. Ouders hebben vaak geen idee wat hun zonen tegen vrouwen roepen. Als ik ze dat vertel, zeggen ze: 'Zulke woorden mag u toch helemaal niet gebruiken, meneer Marcouch'.'
.
Ik volg deze ook weer even.
Ik ben bang dat er nog heel veel meer van dit soort situaties zijn geweest in het verleden. En dat deze bewust verzwegen zijn. Dit gaat nu allemaal naar boven komen en zal gaan zorgen voor een grote tweedeling in de maatschappij.



Daar naast is het natuurlijk ook vragen om problemen om zoveel vluchtelingen op te nemen in de Europese unie. We liggen te ver uit elkaar met onze normen en waarden. Als er dan meer dan een miljoen een land binnen komen gaat dit voor spanningen zorgen. De aantallen zijn gewoon te groot.



Ik snap niet dat de VN zich niet inzet om de vluchtelingen meer onder te brengen in het Midden-Oosten. Dit is werelddeel is groot genoeg en hebben ook nog eens grotendeels dezelfde cultuur en dezelfde normen en waarden. Het past hier gewoon niet in deze hoeveelheid en gaat op deze manier zorgen voor ernstige ontwrichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 12 januari 2016 @ 16:52:

Ik ben bang dat er nog heel veel meer van dit soort situaties zijn geweest in het verleden. En dat deze bewust verzwegen zijn. Dit gaat nu allemaal naar boven komen en zal gaan zorgen voor een grote tweedeling in de maatschappij.



Daar naast is het natuurlijk ook vragen om problemen om zoveel vluchtelingen op te nemen in de Europese unie. We liggen te ver uit elkaar met onze normen en waarden. Als er dan meer dan een miljoen een land binnen komen gaat dit voor spanningen zorgen. De aantallen zijn gewoon te groot.



Ik snap niet dat de VN zich niet inzet om de vluchtelingen meer onder te brengen in het Midden-Oosten. Dit is werelddeel is groot genoeg en hebben ook nog eens grotendeels dezelfde cultuur en dezelfde normen en waarden. Het past hier gewoon niet in deze hoeveelheid en gaat op deze manier zorgen voor ernstige ontwrichting.Die landen hebben maling aan de VN. Ze ondertekenen ook geen verdragen. Ontwrichting krijg je sowieso, zeker in de grote steden waar de mensen dicht op elkaar zitten en waar in meerdere wijken ghettovorming optreedt. In Rotterdam zijn wijken waar de politie alleen nog komt met twee of meer wagens.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij is de VN ook voor een groot deel islamitisch. Als je ziet dat Saoedi-Arabië voorzitter is van de mensenrechten en de hoeveelheid aanklachten die er lopen tegen de staat Israël...



De prioriteiten van de VN liggen in elk geval niet waar ze moeten liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 12 januari 2016 @ 16:52:

Ik snap niet dat de VN zich niet inzet om de vluchtelingen meer onder te brengen in het Midden-Oosten. Dit is werelddeel is groot genoeg en hebben ook nog eens grotendeels dezelfde cultuur en dezelfde normen en waarden. Het past hier gewoon niet in deze hoeveelheid en gaat op deze manier zorgen voor ernstige ontwrichting.



Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:



Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 17:15:

[...]





Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... d33baf.jpg[/]



Er geloof niet dat dit plaatje klopt. In duitland alleen al zijn er dit jaar 1 miljoen binnengekomen. De noordelijke landen hebben er ook heel veel opgenomen.



Maar goed het Midden-Oosten heeft nog veel meer landen dan de landen die hier genoemd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 12 januari 2016 @ 16:40:

Ik herhaal gewoon lekker mijn laatste post nog een keer, zonde als die tussen wal en schip valt.

En ik heb er nu ook een link bij :-)



Het Parool valt in de bus, Die hebben de afgelopen dagen al heel veel aandacht besteed aan alle aspecten van Keulen (chapeau). Vandaag openen ze met de vette kop:

Hoezo kan Keulen niet ook hier gebeuren? (past het wel om zoiets te zeggen)





En dat in je eigen krantje Van der Laan, eat your heart out.



Link: http://www.parool.nl/paro ... -Amsterdam-gebeuren.dhtml



Amsterdammers zijn volgens burgemeester Van der Laan 'te lief' voor aanrandingen zoals in Keulen. Past het wel zoiets te zeggen?



'Te lief?' zegt Ahmed Marcouch, voor de PvdA lid van de Tweede Kamer. 'Ik zou het hem graag nazeggen en natuurlijk kunnen vrouwen in Amsterdam 's nachts nog steeds veilig over straat, maar laten we niet doen alsof er geen ernstige seksuele intimidatie is. Dat zijn geen zaken om weg te lachen.'

.....

Volgens Marcouch, oud-politieman in de Indische Buurt en oud-stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, komt seksuele intimidatie in Amsterdam volop voor. Op straat, in het openbaar vervoer en in het uitgaansleven. 'En dan bedoel ik niet een beetje sissen.'



Marcouch: 'Een man die tegen een vrouw begint over 'natte poesjes' en haar vraagt of hij haar even zal verwennen. Mannen die in de tram tegen een vrouw aan gaan staan, zodat ze hun stijve piemel kunnen voelen. Ik sprak vorige week nog met een vrouw die niet meer in de tram durft.'



Allochtonen hebben er niet het alleenrecht op, zegt hij, maar hij ziet wel een cultureel probleem. 'Het is een taboe. Er wordt thuis niet over gepraat. Ouders hebben vaak geen idee wat hun zonen tegen vrouwen roepen. Als ik ze dat vertel, zeggen ze: 'Zulke woorden mag u toch helemaal niet gebruiken, meneer Marcouch'.'



Om van het bedreigen van meisjes die hun telefoonnnummer niet willen geven, loverboys en aanrandingen maar niet te spreken.



Dat die burgermeester zo'n uitspraak doet in de hoofdstad, geeft aan hoe weinig hij weet van hoe het werkelijk op straat eraan toegaat. Jammer dat het steeds van dit soort wereldvreemde, en in een beschermd bubbeltje levende lui zijn die op dit soort posities zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 12 januari 2016 @ 17:20:

[...]





Om van het bedreigen van meisjes die hun telefoonnnummer niet willen geven, loverboys en aanrandingen maar niet te spreken.



Dat die burgermeester zo'n uitspraak doet in de hoofdstad, geeft aan hoe weinig hij weet van hoe het werkelijk op straat eraan toegaat. Jammer dat het steeds van dit soort wereldvreemde, en in een beschermd bubbeltje levende lui zijn die op dit soort posities zitten.Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik deze ook nog even herplaatsen? Dat was toch wel hét nieuws van vandaag uit Keulen en er komt morgen ongetwijfeld reactie op.





In Duitsland is een officiele doofpot-instructie van het Duitse ministerie uit 2008 boven water gekomen. De Keulse politie heeft naar die richtlijn gehandeld toen de herkomst van de aanranders aanvankelijk verzwegen werd.



Mijn beste vertaalpoging:

Onder de titel: 'Richtlijnen voor de politie van NRW ter bescherming van minderheden voor discriminatie' heeft het ministerie van politiezaken de politie bindend opgedragen zowel intern als extern elke terminologie te vermijden die door derden kan worden misbruikt om mensen te devalueren of zo geinterpreteerd kan worden."

Gevoelige info zoals de herkomst van verdachten mag alléén worden gegeven als er een hoger belang mee gediend wordt.



Daarom heeft de politiechef van Keulen de herkomst van de verdachten pas bekend gemaakt nadat de minister van Binnenlandse Zaken dat nadrukkelijk had gevorderd.



Originele tekst en meer:



http://www.ksta.de/koeln/ ... te,15187530,33505412.html
.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 17:15:

[...]





Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:



[afbeelding]



Dit zet het toch wel weer in perspectief. Zon klein deel in Europa. Heel Europa.

Ik zou hier wel heel graag een recenter overzicht van zien.
.
quote:impala schreef op 12 januari 2016 @ 17:45:

[...]





Dit zet het toch wel weer in perspectief. Zon klein deel in Europa. Heel Europa.

Ik zou hier wel heel graag een recenter overzicht van zien.Ik ook, want volgens mij kloppen deze cijfers niet. Duitsland alleen al heeft een paar maanden geleden aangegeven dat ze een miljoen vluchtelingen heeft geregistreerd. In oktober gingen ze er nog van uit dat dit eind 2015 zou uitkomen op 1,5 miljoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 12 januari 2016 @ 17:49:

[...]





Ik ook, want volgens mij kloppen deze cijfers niet.

Even snelle blik (zal straks uitgebreider zoeken)

Datum06.01.2016

Im Jahr 2015 wurden beim Bundesamt für Migration und Flüchtlinge (BAMF) insgesamt 476.649 formelle Asylanträge gestellt, 273.815 mehr als im Vorjahr. Allein 162.510 Asylbewerber kamen aus Syrien.



Die 123.000 in Europa, zijn dus iig al 162.500 alleen al in Duitsland.

En dit betreft Syriërs die een officieel asielverzoek hebben ingediend.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 12 januari 2016 @ 17:45:

[...]





Dit zet het toch wel weer in perspectief. Zon klein deel in Europa. Heel Europa.

Ik zou hier wel heel graag een recenter overzicht van zien.Het maakt het juist nog schokkender. Uit welke landen komen die andere honderdduizenden vluchtelingen? We nemen deze mensen op in het kader van de oorlog in Syrië maar ze komen dus niet uit Syrië.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 12 januari 2016 @ 17:49:

[...]





Ik ook, want volgens mij kloppen deze cijfers niet. Duitsland alleen al heeft een paar maanden geleden aangegeven dat ze een miljoen vluchtelingen heeft geregistreerd. In oktober gingen ze er nog van uit dat dit eind 2015 zou uitkomen op 1,5 miljoen.Het gekleurde plaatje gaat enkel over Syriërs, hier zijn geen andere vluchtelingen/asielzoekers meegerekend.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 17:15:

[...]





Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:



[afbeelding]

Het is idd geen recent plaatje want alleen al in

Duitsland zijn er in 2015 1 miljoen 'vluchtelingen' binnengewandeld..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 12 januari 2016 @ 18:10:

[...]



Het is idd geen recent plaatje want alleen al in

Duitsland zijn er in 2015 1 miljoen 'vluchtelingen' binnengewandeld..Die komen niet allemaal uit Syrie natuurlijk.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 12 januari 2016 @ 17:45:

[...]





Dit zet het toch wel weer in perspectief. Zon klein deel in Europa. Heel Europa.

Ik zou hier wel heel graag een recenter overzicht van zien.



En hoe zit het met een land als Rusland? Komen daar vluchtelingen terecht, of kijken ze (de vluchtelingen) wel link uit? Wat ik me kan voorstellen, maar wat doet Rusland? Want ze bemoeien zich wel met de oorlog in Syrië.



Dus Rusland zou ik ook wel in een overzicht willen zien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.php



Cijfers



Meer dan een miljoen vluchtelingen in 2015, waarvan 48% Syrisch.



Of lees ik dit verkeerd?
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 18:11:

[...]





Die komen niet allemaal uit Syrie natuurlijk.

Nee dat is allang duidelijk al willen veel wegkijkers ze allemaal als zielige oorlogslachtoffers neerzetten..

Hoogste tijd dus om aan de poort te selecteren zodat alleen de échte oorlogsslachtoffers nog kans maken..
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 12 januari 2016 @ 17:44:

Mag ik deze ook nog even herplaatsen? Dat was toch wel hét nieuws van vandaag uit Keulen en er komt morgen ongetwijfeld reactie op.





In Duitsland is een officiele doofpot-instructie van het Duitse ministerie uit 2008 boven water gekomen. De Keulse politie heeft naar die richtlijn gehandeld toen de herkomst van de aanranders aanvankelijk verzwegen werd.



Mijn beste vertaalpoging:

Onder de titel: 'Richtlijnen voor de politie van NRW ter bescherming van minderheden voor discriminatie' heeft het ministerie van politiezaken de politie bindend opgedragen zowel intern als extern elke terminologie te vermijden die door derden kan worden misbruikt om mensen te devalueren of zo geinterpreteerd kan worden."

Gevoelige info zoals de herkomst van verdachten mag alléén worden gegeven als er een hoger belang mee gediend wordt.



Daarom heeft de politiechef van Keulen de herkomst van de verdachten pas bekend gemaakt nadat de minister van Binnenlandse Zaken dat nadrukkelijk had gevorderd.



Originele tekst en meer:



http://www.ksta.de/koeln/ ... te,15187530,33505412.htmlWat bitter voor de politiechef uit Keulen dat hij met vervroegd pensioen is gestuurd, terwijl hij zich dus in feite aan de hem opgedragen regels heeft gehouden?
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 17:15:

[...]





Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:



Dat gaat om het aantal Syriers. Naar Europa komen ook Irakezen, Eritreers, Afghanen, en steeds meer ook groepen uit de Balkan en Noord-Afrika. Als je gaat kijken naar wat er in totaal aan mensen binnenkomt (vluchtelingen en 'vluchtelingen'), wordt het een ander plaatje.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 17:15:

[...]





Niet het meest recente plaatje, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven:





Ik heb de info ook vd unhcr.



Ga mijn nick nu wijzigen naar handigmetgoogle.)
Known to cause insanity in laboratory mice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven