Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Wat verschrikkelijk waaraan ze zijn overleden moet blijken uit de autopsie.
Bizar verhaal, ben benieuwd waar ze aan zijn overleden... vreselijk voor de nabestaanden
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk verhaal inderdaad, zo triest. Ik dacht meteen aan botulisme, een zeldzame voedselvergiftiging die dodelijk kan zijn. Volgens media aldaar hadden ze kreeft gegeten en dat kan besmet zijn met botulisme. Maar ja, het is speculeren.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Triest voorval.

Maar ik dacht dat wanneer iemand overlijdt aan voedselvergiftiging (dus door bacteriën) dit niet in zo'n korte tijd gebeurt.

Zouden ze tijdens die excursie om een of andere reden een blad van een giftige plant hebben gegeten?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Vreemd en triest verhaal inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 14 juni 2016 @ 23:04:

Ongelofelijk verhaal inderdaad, zo triest. Ik dacht meteen aan botulisme, een zeldzame voedselvergiftiging die dodelijk kan zijn. Volgens media aldaar hadden ze kreeft gegeten en dat kan besmet zijn met botulisme. Maar ja, het is speculeren.Scherp opgemerkt. Dat zou kunnen.
Only dead fish go with the flow
Ik vind dit zó heftig... Je gaat bijna denken dat ze bewust vergiftigd zijn, als anderen in het hotel nergens last van hebben.

Wat een enorm drama ook voor de familie en vrienden...
Alle reacties Link kopieren
Heel eng verhaal
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk verhaal dit. Wat een nachtmerrie voor de nabestaanden. Zo sta je met zijn allen op een bruiloft en kort daarna op de begrafenis. Brrr
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfelen? Mijn man liep afgelopen najaar een voedselvergiftiging op in het buitenland. Als enige in zijn hotel en op kantoor (verder had hij nergens gegeten of gedronken). Half bewusteloos, ijlen, quarantaine, infuus, etc.



Waarschijnlijk was zijn ei niet lang genoeg gescrumbled.
Alle reacties Link kopieren
Maar door een voedselvergiftiging overlijd je volgens mij niet al binnen een dag.
Aan botulisme kun je heel snel overlijden. Denk maar aan de verhalen van vroeger als er botulisme ingemaakt eten zat.

Vreselijk voor de nabestaanden en ook voor de slachtoffers zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 15 juni 2016 @ 00:51:

Maar door een voedselvergiftiging overlijd je volgens mij niet al binnen een dag.Botulisme kan heel snel gaan en begint als reguliere voedselvergiftiging en met diarree en braken. Maar na een paar uur begint verlamming op te treden met uiteindelijk de ademhalingsorganen die verlamd raken en waardoor men dus dood gaat.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 14 juni 2016 @ 23:06:

Triest voorval.

Maar ik dacht dat wanneer iemand overlijdt aan voedselvergiftiging (dus door bacteriën) dit niet in zo'n korte tijd gebeurt.

Zouden ze tijdens die excursie om een of andere reden een blad van een giftige plant hebben gegeten?Een collega en ik vermoeden ook iets in die richting. Ze moeten wat anders hebben gedaan of gegeten dan wat de andere deelnemers aan die excursie deden of aten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
De meeste jonge mensen gaan niet zomaar ineens dood van een voedselvergiftiging en tegelijk dezelfde allergie ineens hebben die kans is ook nihil. Het zou best om drugs kunnen gaan. Bijv gebruikt in de avond daarvoor of vergiftigd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk inderdaad.. ik hoop voor de omgeving dat er snel uitsluitsel komt over wat er is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 14 juni 2016 @ 23:04:

Ongelofelijk verhaal inderdaad, zo triest. Ik dacht meteen aan botulisme, een zeldzame voedselvergiftiging die dodelijk kan zijn. Volgens media aldaar hadden ze kreeft gegeten en dat kan besmet zijn met botulisme. Maar ja, het is speculeren.



Botulisme kan heel snel gaan inderdaad.



Wat een naar nieuws, hopelijk komt er snel duidelijkheid voor de nabestaanden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor de nabestaanden! Het schijnt dat binnen korte tijd duidelijk zal zijn wat de oorzaak is..
Alle reacties Link kopieren
Ik las in het Voorburgs Dagblad dat de hotelmedewerkers een spreekverbod hebben, en dat 50% van de hotelgasten ziek is.

Ik weet niet welke bron zij hebben.

Op Tripadvisor forum is alles wat over deze zaak gaat weggehaald.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Dat Voorburgs Dagblad is nou niet echt een serieus te nemen nieuwsmedium. In hun -slecht geschreven- artikelen baseren ze zich telkens op slechts 1 bron...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/den-haag ... s-blijft-geheim~aa7151f3/



Dit vind ik zo raar. Werkt alleen maar speculaties in de hand. Ik denk nu aan drugs.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat de oorzaak niet bekend wordt gemaakt. Wellicht was er dan drugs in het spel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was eigenlijk wel heel nieuwsgierig.

Vind het zo'n sneu verhaal.

Nu ga je toch denken aan drugs ja. Want waarom zou je niet naar buiten kunnen brengen dat er sprake is van voedselvergiftiging? En als het om een misdrijf was gegaan dan kun je dat niet stilhouden lijkt me.

Maar goed, misschien wordt het later alsnog bekend gemaakt. Die familie heeft ook wel wat anders aan hun hoofd nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat de zaak is afgekocht.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven