Zelfmoord na Vechtscheiding

27-09-2016 13:32 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
" Op 1 april vorig jaar krijgt journalist Ton Lankreijer midden in de nacht een e-mail van Frank. Hij is wanhopig omdat het hem niet lukt om na zijn scheiding een omgangsregeling met zijn dochter te krijgen.



Lankreijer is op dat moment in Thailand en stuurt een korte mail terug. Tegen de tijd dat hij weer in Nederland is leeft Frank niet meer. Op het strand van Bloemendaal heeft hij een punt achter zijn leven gezet. Hij schreef:



Jullie hebben mij ondanks mijn moeilijke karakter altijd ondersteund. Dank je wel. Ik stap eruit. Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde.



In een allerlaatste e-mail heeft Frank Lankreijer gevraagd of hij zijn verhaal wil vertellen. En dat doet de journalist dan ook in het boek Zwartboek Frank - Zelfmoord na Vechtscheiding dat vandaag uitkomt."





Ik kan me niet voorstellen dat je een andere ouder zo haat dat je hem of haar het contact met zijn eigen kind onthoud....

Ik geef toe, heb geen kids dus geen referenties....



Jullie wel wellicht?



Kennen jullie dit soort situaties van dichtbij en wat zit daar dan achter? Dat je diegene van wie je ooit zo veel gehouden hebt tot zelfmoord kan drijven door bijvoorbeeld het weghouden van zijn bloedeigen kind....



Hoe harteloos kan je zijn??
Hij schrijft; "ondanks mijn moeilijke karakter"



Zou daar wellicht de reden van de vechtscheiding liggen?
Ik denk dat mannen te veel worden achter gesteld in voogdij zaken. En dat het feminisme van nu daar het helemaal niet over wil hebben, die zijn te druk met Bart Smit folders, 'manspreading' en 'mansplaining'.



Maar goed, van deze zaak weet ik helemaal niets dus het kan ook net zo goed gaan om een mentaal onstabiele gek die met zijn zelfmoord een laatste steek aan zijn ex wil geven. We weten het niet.
Ja ik ken dit soort situaties en soms is de andere ouder gewoon zo leip dat regelmatig contact met die ouder schadelijk is voor het kind. En soms is de verzorgende ouder zo leip dat ze de andere ouder domweg geen contact gunnen.



Hoe dan ook geen excuus voor zo'n laffe zelfmoord. Lekker voor het kind.
"Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde. "



Ik ken de zaak niet en vind het heel treurig klinken. Maar als hij zelfs de waarde ervan niet in kon zien om in leven te blijven om ooit weer wel een vader voor z'n dochter te kunnen zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Wat een triest verhaal. Hoor helaas maar al te vaak verhalen van ouders die elkaar het leven zuur maken over de rug van hun kinderen. Laatste voorbeeld, wat ik van de week hoorde: een vader die in de omgangsregeling stelt heel flexibel om te willen gaan met bijvoorbeeld de feestdagen. Kerst? Kinderen mogen dan best bij moeder blijven. Vaderdag? Ja zelfs dan hoeft hij ze niet. Maar hij staat er wel op dat ze op Moederdag bij hem zijn



Dan ben je toch gewoon een eersteklas lul en een sneue loser? Om op die manier te proberen je ex het leven zuur te maken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek hier liggen, moet er nog aan beginnen.

Blijkbaar mocht hij zijn kind alleen onder toezicht zien, en had zijn ex ook een aware-systeem (met één druk op de knop komt dan de politie).



Ergens denk ik dat ex niet voor niks zo'n systeem had, en dat hij ook niet voor niks het kind alleen in een omgangshuis mocht zien.



Van de andere kant kan een rancuneuze ex ook dingen verzinnen.



Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal van de ex, hoewel ik ook weer denk dat beiden hun eigen waarheid hebben/hadden.
quote:Fluithaas schreef op 27 september 2016 @ 13:41:

"Een leven zonder het liefste meisje van de wereld heeft voor mij geen enkele waarde. "



Ik ken de zaak niet en vind het heel treurig klinken. Maar als hij zelfs de waarde ervan niet in kon zien om in leven te blijven om ooit weer wel een vader voor z'n dochter te kunnen zijn.....



Omdat dat ooit is, niet nu. En je weet niet eens of dat contact er ooit weer komt. Ik ken iemand met zo'n zieke ex. Uiteindelijk heeft hij een stap terug gedaan omdat zijn (met borderline gediagnosticeerde ex) de kinderen ging inzetten en de kinderen de dupe werden van haar acties. Hij hoopte dat zijn kinderen op een gegeven moment wel naar hem toe zouden komen. Helaas, ze zijn ruim volwassen en hebben geen behoefte aan hem als vader.



Laffe zelfmoord? Ik weet het niet. Ik zou ook radeloos zijn als mijn kind mij ontzegt zou worden. Je kunt mij niet harder pakken dan mijn kinderen af te nemen.
Helaas momenteel drie vechtscheidingen die ik vanaf de zijlijn bezie. Alle partijen zijn overtuigd van hun eigen gelijk en de buitenwereld ziet dat het helemaal niet om de kinderen gaat maar om gekwetste ego's, geld en controle willen uitoefenen.

'Gelukkig' heeft de vader in het artikel er geen familiedrama van gemaakt.
Die man zal ongetwijfeld zwaar depressief geweest zijn zonder hulp, om tot de daad te komen.

Hij heeft in ieder geval niet de helderheid van geest, of de kracht gehad, om vanuit het kind te denken.

Hij kon zelf niet leven zonder het 'liefste meisje van de wereld'. Het geeft aan dat hij dat liefste meisje nodig heeft voor zichzelf, dus vanuit egoïsme, zonder dat het iets zegt over wat hij belangrijk vond voor haar.

Ik kan die emoties en de wanhoop begrijpen, als hij geen omgang kreeg. Dus het is uit dat oogpunt mogelijk om een slachtoffer in die vader te zien. Ook sympathie te hebben voor zijn vreselijke situatie.



Aan de andere kant. Het liefste meisje groeit op en zou na een aantal jaren al in de situatie komen dat ze zelf misschien een stem heeft in een omgangsregeling. Zeker als vader het na een periode van rust zou proberen en ook zou zorgen dat hij in een situatie zit waarin een rechter een omgang vanzelfsprekend zit. Daar had hij blijkbaar niet de kracht voor, om daar aan te gaan werken, met dat doel in de toekomst.

Verder heeft hij dan niet de helderheid van geest gehad om te beseffen dat dit verhaal ook haar bekend zal worden. Nu zal die zelfdoding misschien voor hem ook een vorm van wraak op zijn ex zijn. Maar later, hoort het meisje, dat haar vader mist, dat hij zelfmoord heeft gepleegd en in zijn daad haar moeder (haar enige biologische ouder die er nog is) als schuldige aanwijst.

Ik heb te doen met het kind. Zij is een groot slachtoffer in dit verhaal.
Tja mensen kunnen errrrg overtuigd zijn van hun standpunten en ze niet meer herzien. Heel dom vind ik dat, van wie dan ook. Ik heb gelezen dat hij een erg lief mens was. Moeilijk betekent niet meteen crimineel of geweldadig natuurlijk. Ik denk dat ik ook goed gek zou worden, als ik mijn kind niet zou mogen zien hoor. Vind dat heel erg, als mensen dat doen, vrouw of man.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel vaders en moeders die moeite hebben een omgangsregeling te treffen, of te maken hebben met een vervelende ex-partner. Zij plegen geen zelfmoord, zij vinden de wil om door te gaan uit liefde voor hun kinderen.



De vader van mijn dochter is een zeer vervelende kerel, hij heeft mij het leven ook moeilijk gemaakt, mijn dochter heeft het ook niet makkelijk met hem. Ik heb vaak zat gedacht dat ik in een uitzichtloze situatie zat en dat het waarschijnlijk beter was als ik er niet meer was. Maar als ik aan mijn dochter dacht, hoe dat voor haar zou zijn als zij geen moeder meer had, dan werd ik emotioneel en verdwenen die gedachten. Zij gaf mij de kracht om door te gaan.



Iedere volwassene is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes. Deze man heeft bewust voor zelfmoord gekozen, hij wilde geen hulp, hij wilde weg.
vader heeft hiermee laten zien dat moeder zich terecht zorgen maakte
Ik vind een hoop van zelfmoord naar laf niet.. Hij zal ten einde raad zijn geweest je kunt niet in die man zijn hoofd kijken dus weet je niet hoeveel verdriet hij ervan had.

Het is een afschuwelijke keuze die hij heeft gemaakt omdat hij het gevoel had geen uitweg te hebben hierin.



Ik kan het me wel voorstellen, je hebt een prachtig kind en met geen mogelijkheid krijg je het voor elkaar om haar in je leven te houden. Van mij had het dan ook niet meer gehoeven.
Hij schreef in zijn afscheidsbrief, dat hij niet depressief was. Mensen kunnen ook zwaar verdrietig zijn zonder depressief te zijn hoor.
quote:matroesjka_ schreef op 27 september 2016 @ 13:37:

Ja ik ken dit soort situaties en soms is de andere ouder gewoon zo leip dat regelmatig contact met die ouder schadelijk is voor het kind. En soms is de verzorgende ouder zo leip dat ze de andere ouder domweg geen contact gunnen.



Hoe dan ook geen excuus voor zo'n laffe zelfmoord. Lekker voor het kind.Exact, in het uiterste geval heeft deze vader zijn kind tenminste niet kunnen meenemen in de dood.
Super triest maar wat ik niet snap en mij zelfs aan begin te irriteren is dat vaders stellen achtergesteld te worden in voogdijzaken. Dat is zo pertinent onwaar!!! Je gaat naar een rechter en het is geregeld. Ik en meerdere in mijn omgeving kunnen er over meepraten. Mijn kind groeit op in co-ouderschap, het werkt totaal niet en kind is er ongelukkig onder maar vader wilt niet anders dus thats it.



En zo ken ik nog wel meerdere voorbeelden.
quote:meaki schreef op 27 september 2016 @ 13:54:

Er zijn zoveel vaders en moeders die moeite hebben een omgangsregeling te treffen, of te maken hebben met een vervelende ex-partner. Zij plegen geen zelfmoord, zij vinden de wil om door te gaan uit liefde voor hun kinderen.



De vader van mijn dochter is een zeer vervelende kerel, hij heeft mij het leven ook moeilijk gemaakt, mijn dochter heeft het ook niet makkelijk met hem. Ik heb vaak zat gedacht dat ik in een uitzichtloze situatie zat en dat het waarschijnlijk beter was als ik er niet meer was. Maar als ik aan mijn dochter dacht, hoe dat voor haar zou zijn als zij geen moeder meer had, dan werd ik emotioneel en verdwenen die gedachten. Zij gaf mij de kracht om door te gaan.



Iedere volwassene is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes. Deze man heeft bewust voor zelfmoord gekozen, hij wilde geen hulp, hij wilde weg. Herkenbaar verhaal.
quote:Erizon schreef op 27 september 2016 @ 13:58:

[...]





Exact, in het uiterste geval heeft deze vader zijn kind tenminste niet kunnen meenemen in de dood.Ja, want dat is toch wat iedere vent wil doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Er zullen vast dingen gebeurd zijn en misschien was hij inderdaad lang niet altijd makkelijk.

Maar ik merk om mij heen dat als een moeder dat niet wilt een vader gewoon veel minder tot bijna niks te zeggen heeft na een scheiding of relatiebreuk.

Vooral niet als de moeder het echt hard speelt en vader met allerlei verhalen in een kwaad daglicht stelt.



Als was de vader tijdens de relatie een prima vader voor zijn kinderen, maar is er iets gebeurd tussen hem en zijn vrouw, zie ik vaak genoeg dat vrouwen op die manier hem willen "terugpakken" en ineens zogenaamd niet meer zeker zijn van zijn capaciteiten als vader.



Ik weet niet hoe het bij deze zaak gegaan is misschien wel heel anders en is hij juist de klootzak die met het bericht wat die achterliet ook nog even een sneer wou maken.



Maar al met al vind ik dat mannen nog steeds te weinig rechten hebben mbt hun kind(eren) na een scheiding als moeder in de weg zit.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 september 2016 @ 13:51:



'Gelukkig' heeft de vader in het artikel er geen familiedrama van gemaakt.In principe wel, want opa en oma mogen van ex schoondochter hun kleinkind niet zien, ze zijn en hun zoon kwijt en hun kleindochter kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 27 september 2016 @ 13:51:

Helaas momenteel drie vechtscheidingen die ik vanaf de zijlijn bezie. Alle partijen zijn overtuigd van hun eigen gelijk en de buitenwereld ziet dat het helemaal niet om de kinderen gaat maar om gekwetste ego's, geld en controle willen uitoefenen.

'Gelukkig' heeft de vader in het artikel er geen familiedrama van gemaakt.



jep. hier ook zo'n situatie in mijn directe omgeving.



zijn al gescheiden. zij gaat opnieuw trouwen en hij kan ivm werk de kinderen niet om 12:30 brengen en vraagt of 12 uur ook goed is.



hoop geharrewar later mag hij met gods gratie de kinderen een half uurtje vroeger in zijn eigen week naar de bruiloft van hun moeder brengen.



die vrijdag erop zou zij de kinderen komen brengen en ze komt niet. hij belt op om te vragen hoe en wat en het antwoord: vorige week deed jij moeilijk dus nu krijg je de kinderen niet.



het is zo makkelijk om over de rug van je kinderen je ex een streek te leveren
En doooooor!
quote:zusters schreef op 27 september 2016 @ 14:01:

Super triest maar wat ik niet snap en mij zelfs aan begin te irriteren is dat vaders stellen achtergesteld te worden in voogdijzaken. Dat is zo pertinent onwaar!!! Je gaat naar een rechter en het is geregeld. Ik en meerdere in mijn omgeving kunnen er over meepraten. Mijn kind groeit op in co-ouderschap, het werkt totaal niet en kind is er ongelukkig onder maar vader wilt niet anders dus thats it.



En zo ken ik nog wel meerdere voorbeelden.Tja, jouw kant he? Sommige exen hoef je maar één vinger te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Docteur_Phile schreef op 27 september 2016 @ 13:52:

Die man zal ongetwijfeld zwaar depressief geweest zijn zonder hulp, om tot de daad te komen.

Hij heeft in ieder geval niet de helderheid van geest, of de kracht gehad, om vanuit het kind te denken.

Hij kon zelf niet leven zonder het 'liefste meisje van de wereld'. Het geeft aan dat hij dat liefste meisje nodig heeft voor zichzelf, dus vanuit egoïsme, zonder dat het iets zegt over wat hij belangrijk vond voor haar.

Ik kan die emoties en de wanhoop begrijpen, als hij geen omgang kreeg. Dus het is uit dat oogpunt mogelijk om een slachtoffer in die vader te zien. Ook sympathie te hebben voor zijn vreselijke situatie.



Aan de andere kant. Het liefste meisje groeit op en zou na een aantal jaren al in de situatie komen dat ze zelf misschien een stem heeft in een omgangsregeling. Zeker als vader het na een periode van rust zou proberen en ook zou zorgen dat hij in een situatie zit waarin een rechter een omgang vanzelfsprekend zit. Daar had hij blijkbaar niet de kracht voor, om daar aan te gaan werken, met dat doel in de toekomst.



Jij denkt dat als dit meisje jarenlang geindoctrineerd wordt door haar moeder over wat een lul haar vader wel niet is ze op haar 12e vrolijk besluit weer bij pappa te gaan wonen?





Verder heeft hij dan niet de helderheid van geest gehad om te beseffen dat dit verhaal ook haar bekend zal worden. Nu zal die zelfdoding misschien voor hem ook een vorm van wraak op zijn ex zijn. Maar later, hoort het meisje, dat haar vader mist, dat hij zelfmoord heeft gepleegd en in zijn daad haar moeder (haar enige biologische ouder die er nog is) als schuldige aanwijst.

Ik heb te doen met het kind. Zij is een groot slachtoffer in dit verhaal.
quote:Ameliaaa schreef op 27 september 2016 @ 13:58:

Hij schreef in zijn afscheidsbrief, dat hij niet depressief was. Mensen kunnen ook zwaar verdrietig zijn zonder depressief te zijn hoor.zelfmoord plegen als je niet depressief bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven