Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De jonge mensensmokkelaar zit nog op school..........

Zijn vader heeft nog 21 kinderen.

Vader heeft zijn hoop op hem gevestigd, hij mag niet drinken, niet stelen, niet liegen........



Hij moet aan zijn toekomst denken.....



Dat hij in een dikke vette Pick up truck rijdt op zijn leeftijd is een kleine bijkomstigheid..



Bram Vermeulen vraagt hem wat hij ervan vindt als er mensen sterven tijden hun barre rit door de sahara.

Het kan hem niet schelen.



Zoals gezegd, geen moraal, geen geweten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb er ook met verbazing naar zitten kijken maar eigenlijk verbaast het mij ook niets.

Het is big business..

En ben ik nou gek of was het vorige topic nog niet vol?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 06 november 2016 @ 21:33:

Ik heb er ook met verbazing naar zitten kijken maar eigenlijk verbaast het mij ook niets.

Het is big business..

En ben ik nou gek of was het vorige topic nog niet vol?Nee, 2938 postings.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaahhhh gefeliciteerd met de nieuwe topic







En om het te vieren een mooie zelfgemaakte hekken-foto uit Idomenie

Ze hebben daar kilometers prachtig-niet-werkend-hekwerk
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 06 november 2016 @ 21:39:

Aaaaaahhhh gefeliciteerd met de nieuwe topic



[afbeelding]



En om het te vieren een mooie zelfgemaakte hekken-foto uit Idomenie

Ze hebben daar kilometers prachtig-niet-werkend-hekwerk Je bent hier toch geen propaganda aan het maken voor het familiebedrijf hè?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 06 november 2016 @ 21:55:

[...]





Je bent hier toch geen propaganda aan het maken voor het familiebedrijf hè? Nee joh Gijs post hier namens een politieke partij heb ik op napraat gelezen
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 06 november 2016 @ 22:00:

[...]



Nee joh Gijs post hier namens een politieke partij heb ik op napraat gelezen



Meen je ? , Ja dan staat het op internet. Klopt !



On topic,



De docu is trending op Twitter.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Alle lof voor de documentairemaker.



En terecht, wat een coole gast.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 06 november 2016 @ 22:00:

[...]



Nee joh Gijs post hier namens een politieke partij heb ik op napraat gelezen Hahahaha
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Quoten uit een ander topic mag niet normaal gesproken niet, maar mag het dit geval wel gezien het een opvolgend topic is? Ik wil namelijk graag nog even reageren op een bericht uit het vorige topic.quote:

Barbaracartland schreef in deel 7:

Dat zeg ik ook helemaal niet, dus begrijp ik niet zo goed waarom je dit noemt. De laatste zin van deze alinea is dus ook merkwaardig. Heel vreemd, want ik zeg alleen dat ik geen overlast ervaar en dat ik het vervelend vind dat anderen dat wel doen en dat ik graag betere handhaving zou zien. Waarom dan zo reageren?Excuses, dan heb ik je verkeerd gelezen. Ik kreeg de indruk dat je de problematiek ontkende, omdat je er (gelukkig) persoonlijk niet direct last van hebt.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Wat is napraat? Ik zie dat nu meermaals voorbij komen, maar het is mij niet duidelijk wat dat is.



En wat is er met het vorige topic gebeurd? Er stonden ineens allemaal flauwekul-berichten in.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Wat een bijzondere dynamiek heerst er soms op het forum.
quote:opisop91 schreef op 07 november 2016 @ 09:36:

Wat is napraat? Ik zie dat nu meermaals voorbij komen, maar het is mij niet duidelijk wat dat is.



En wat is er met het vorige topic gebeurd? Er stonden ineens allemaal flauwekul-berichten in.napraat..
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar topic vol (ver)oordelen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 november 2016 @ 09:56:

Wat een bijzondere dynamiek heerst er soms op het forum.Wat bedoel je precies?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:opisop91 schreef op 07 november 2016 @ 10:29:

[...]





Wat bedoel je precies?

Dat is erg lastig uit te leggen maar het is al jaren gaande. Ik lees hier bijna 14 jaar en het is al vanaf het begin zo. Soms massaal topics kapen, uitlokking om te kunnen staffen, etc. Er ligt een hele forumgeschiedenis onder, zogezegd. Waarvan ik ook alle ins en outs niet ken. Ik heb ooit de fout gemaakt er zijdelings bij betrokken te raken maar die fout maak ik niet weer.



Maar het blijft een bijzondere dynamiek.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 november 2016 @ 10:42:

[...]



Dat is erg lastig uit te leggen maar het is al jaren gaande. Ik lees hier bijna 14 jaar en het is al vanaf het begin zo. Soms massaal topics kapen, uitlokking om te kunnen staffen, etc. Er ligt een hele forumgeschiedenis onder, zogezegd. Waarvan ik ook alle ins en outs niet ken.



Maar het blijft een bijzondere dynamiek.Beroepszuigers idd
En Napraat maakt er een deel van uit.
Maar goed, on topic.



Ik schrijf hier minder. Soms word je van 2 kanten aangevallen en dat vind ik niet prettig.



Op microniveau heb ik niets tegen oorlogsvluchtelingen persoonlijk. Ik drink rustig koffie bij de Syrische buren en het zijn uiterst vriendelijke mensen. Op macroniveau vind ik de asiel- migranteninstroom heel zorgelijk. Ik begrijp het wel dat mensen vluchten voor oorlog en vervolging en ook voor betere economische vooruitzichten. Dat is alleen maar menselijk.



Het is ook alleen maar menselijk dat mensen aan de onderkant van onze samenleving zich zorgen maken om hun positie door de instroom van migranten. Het gaat economisch niet erg goed, de koopkracht is aangetast, voorzieningen worden steeds schraler en er is geen 100% werkgelegenheid meer. Volgens trendwatchers gaat dat ook niet meer terug komen door verdere automatisering. We moeten ons als samenleving dus realiseren dat een grote groep mensen afhankelijk blijft van een bijstandsuitkering en dit ook betaald moet worden. Kansarme mensen binnen halen betekent dus ook meer uitkeringen betalen.



Ik heb alleen het idee dat Europa het migratieprobleem niet meer aankan.

Ze zijn aan het pappen en nathouden en er wordt niets opgelost. Wat ertoe leidt dat steeds meer mensen verdrinken, de mensensmokkelaars goud geld verdienen en de hulp in de regio zelf zwaar onvoldoende is.



Het is een grote humanitaire ramp, miljoenen mensen zitten in de oorlog of in kampen in de shit en ik heb werkelijk geen idee hoe dat te verbeteren. Ondertussen stapelen de problemen zich hier ook op door botsende culturen, verrechtst Europa in hoog tempo, is de kloof tussen mensen onderling en de politiek nog nooit zo diep geweest en kraakt het instituut Europa in zijn voegen omdat er gewoon geen consensus is voor een oplossing. Omdat de lidstaten onderling veel te veel van elkaar verschillen.



Het Europese project is mislukt en Europa is een tandenloze oude reus die niets voor elkaar krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Oh oké. Ik schrijf nog niet zo lang mee. Klinkt als iets waar ik niets mee te maken wil hebben.



Heb je ook een mening ten aanzien van het vluchtelingenvraagstuk? Zo ja, dan lees ik je mening graag.
anoniem_296855 wijzigde dit bericht op 07-11-2016 11:08
Reden: Vraag niet meer nodig.
% gewijzigd
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 november 2016 @ 11:04:

Maar goed, on topic.



Ik schrijf hier minder. Soms word je van 2 kanten aangevallen en dat vind ik niet prettig.



Op microniveau heb ik niets tegen oorlogsvluchtelingen persoonlijk. Ik drink rustig koffie bij de Syrische buren en het zijn uiterst vriendelijke mensen. Op macroniveau vind ik de asiel- migranteninstroom heel zorgelijk. Ik begrijp het wel dat mensen vluchten voor oorlog en vervolging en ook voor betere economische vooruitzichten. Dat is alleen maar menselijk. Ik heb alleen het idee dat Europa het probleem niet meer aankan.



Ze zijn aan het pappen en nathouden en er wordt niets opgelost. Wat ertoe leidt dat steeds meer mensen verdrinken, de mensensmokkelaars goud geld verdienen en de hulp in de regio zelf zwaar onvoldoende is.



Het is een grote humanitaire ramp, miljoenen mensen zitten in de oorlog of in kampen in de shit en ik heb werkelijk geen idee hoe dat te verbeteren. Ondertussen stapelen de problemen zich hier ook op door botsende culturen, verrechtst Europa in hoog tempo en kraakt het instituut Europa in zijn voegen omdat er gewoon geen consensus is voor een oplossing.



Het Europese project is mislukt en Europa is een tandenloze oude reus die niets voor elkaar krijgt.



Aanvallen en aangevallen worden is nergens voor nodig.



Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij jouw mening. Het is namelijk precies hoe ik er ook over denk. Zo mooi en genuanceerd jij één en ander uiteen zet, was me tot op heden echter nog niet gelukt. Je standpunt is helder als kristal.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 07 november 2016 @ 09:36:

Wat is napraat? .
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 november 2016 @ 19:12:

[...]





[afbeelding]







Ik voel me gekwetst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 november 2016 @ 11:04:

Maar goed, on topic.



Ik schrijf hier minder. Soms word je van 2 kanten aangevallen en dat vind ik niet prettig.



Op microniveau heb ik niets tegen oorlogsvluchtelingen persoonlijk. Ik drink rustig koffie bij de Syrische buren en het zijn uiterst vriendelijke mensen. Op macroniveau vind ik de asiel- migranteninstroom heel zorgelijk. Ik begrijp het wel dat mensen vluchten voor oorlog en vervolging en ook voor betere economische vooruitzichten. Dat is alleen maar menselijk.



Het is ook alleen maar menselijk dat mensen aan de onderkant van onze samenleving zich zorgen maken om hun positie door de instroom van migranten. Het gaat economisch niet erg goed, de koopkracht is aangetast, voorzieningen worden steeds schraler en er is geen 100% werkgelegenheid meer. Volgens trendwatchers gaat dat ook niet meer terug komen door verdere automatisering. We moeten ons als samenleving dus realiseren dat een grote groep mensen afhankelijk blijft van een bijstandsuitkering en dit ook betaald moet worden. Kansarme mensen binnen halen betekent dus ook meer uitkeringen betalen.



Ik heb alleen het idee dat Europa het migratieprobleem niet meer aankan.

Ze zijn aan het pappen en nathouden en er wordt niets opgelost. Wat ertoe leidt dat steeds meer mensen verdrinken, de mensensmokkelaars goud geld verdienen en de hulp in de regio zelf zwaar onvoldoende is.



Het is een grote humanitaire ramp, miljoenen mensen zitten in de oorlog of in kampen in de shit en ik heb werkelijk geen idee hoe dat te verbeteren. Ondertussen stapelen de problemen zich hier ook op door botsende culturen, verrechtst Europa in hoog tempo, is de kloof tussen mensen onderling en de politiek nog nooit zo diep geweest en kraakt het instituut Europa in zijn voegen omdat er gewoon geen consensus is voor een oplossing. Omdat de lidstaten onderling veel te veel van elkaar verschillen.



Het Europese project is mislukt en Europa is een tandenloze oude reus die niets voor elkaar krijgt.Helemaal met je eens. Al denk ik zélf eerder dat Europa een te vroeg uit zijn krachten gegroeide reus is (o.m. door de veel te snelle toelating van alle Oostbloklanden), waar eerder een hak zetten naar het voormalige Oostblok als het daadwerkelijk vormen van een eensgezinde unie aan ten grondslag lag...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven