Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
Alle reacties Link kopieren
En welke standpunten heeft Sylvana nog meer, behalve het hele racisme gebeuren?
Keer op keer zet mevrouw Simons zichzelf voor schut!

Het is zo stom aan het worden dat ik me er niet eens meer druk om maak...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 december 2016 @ 20:25:

En welke standpunten heeft Sylvana nog meer, behalve het hele racisme gebeuren?Vooralsnog staat er geen partijprogramma online. Maar ik las vandaag wel hier het volgende:



DENK gaf geen ruimte voor het werken naar echte gelijkwaardigheid, zegt oud-lid Sylvana Simons. De voormalige presentatrice begon haar eigen partij, en wil zich naast racisme vooral LHBT-discriminatie bestrijden.
Alle reacties Link kopieren
Joh, niemand neemt zo'n truus toch serieus?! De politiek in willen met een opleiding tot danseres en kapster?! Een carriere als vj en presentratice van commerciele pulpprogramma's?



Die vrouw is niet wijs, en wie haar podium geft tot deze waanzin ook niet.
Alle reacties Link kopieren
De naam van de partij vind ik dan wel weer goed gekozen. Maar ik denk niet dat ze er ver mee gaat komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het er allemaal gaat uitzien.
Keep on, keep keepin' on....
Ik zat te denken, als je alle polarisatie uit wil sluiten, sta je op een dag in je uppie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 20:29:

[...]





Vooralsnog staat er geen partijprogramma online. Maar ik las vandaag wel hier het volgende:



DENK gaf geen ruimte voor het werken naar echte gelijkwaardigheid, zegt oud-lid Sylvana Simons. De voormalige presentatrice begon haar eigen partij, en wil zich naast racisme vooral LHBT-discriminatie bestrijden.Ik ben benieuwd waar ze mee komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 28 december 2016 @ 20:36:

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe het er allemaal gaat uitzien.Ik ook wel. Ze is afgelopen jaar een zeer spraakmakend figuur geweest, dat maakt mij wel nieuwsgierig. De website stelt vooralsnog bar weinig voor helaas. Alsof ze eerst aan heeft gekondigd voor zichzelf te beginnen en toen pas bedacht dat daar dan ook standpunten en een website bij horen, in plaats van andersom...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:32:

Joh, niemand neemt zo'n truus toch serieus?! De politiek in willen met een opleiding tot danseres en kapster?! Een carriere als vj en presentratice van commerciele pulpprogramma's?



Die vrouw is niet wijs, en wie haar podium geft tot deze waanzin ook niet.



Je kan het ook omdraaien: door haar afwisselde carrière behoort ze in ieder geval niet tot de "elite" waar nu zoveel op ingehakt wordt. Binnen die stroom is het juist een pré.



Welke opleiding zou zij in jou optiek gevolgd moeten hebben om wel serieus genomen te worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Middag schreef op 28 december 2016 @ 20:29:

Keer op keer zet mevrouw Simons zichzelf voor schut!

Het is zo stom aan het worden dat ik me er niet eens meer druk om maak...Goed plan, wegwezen hier dus! Want stel je voor, zeg, dat je je eens druk zou maken om racisme!
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:32:

Joh, niemand neemt zo'n truus toch serieus?! De politiek in willen met een opleiding tot danseres en kapster?! Een carriere als vj en presentratice van commerciele pulpprogramma's?



Die vrouw is niet wijs, en wie haar podium geft tot deze waanzin ook niet.Ik neem haar wel serieus, hoor. Wat is er precies waanzin aan haar boodschap?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 20:42:

[...]





Je kan het ook omdraaien: door haar afwisselde carrière behoort ze in ieder geval niet tot de "elite" waar nu zoveel op ingehakt wordt. Binnen die stroom is het juist een pré.



Dat was ook mijn 1e gedachte. Is iemand eens geen 'elite', is het weer niet goed.



quote:Welke opleiding zou zij in jou optiek gevolgd moeten hebben om wel serieus te worden genomen?Ik vrees een opleiding tot blank, man, middelbare leeftijd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:humanista schreef op 28 december 2016 @ 20:44:

[...]





Ik neem haar wel serieus, hoor. Wat is er precies waanzin aan haar boodschap?Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 20:42:

[...]





Je kan het ook omdraaien: door haar afwisselde carrière behoort ze in ieder geval niet tot de "elite" waar nu zoveel op ingehakt wordt. Binnen die stroom is het juist een pré.



Welke opleiding zou zij in jou optiek gevolgd moeten hebben om wel serieus genomen te worden?



In de politiek horen mensen met een afgeronde WO opleiding. Dat heeft niets met elite te maken, maar over capabel zijn. Net als een arts, moet een politicus simpelweg kennis hebben om deskundig te worden.



Van een arts wordt dat ook verwacht. Van de mensen die het land besturen zou dat niet anders moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:50:

[...]





In de politiek horen mensen met een afgeronde WO opleiding. Dat heeft niets met elite te maken, maar over capabel zijn. Net als een arts, moet een politicus simpelweg kennis hebben om deskundig te worden.



Van een arts wordt dat ook verwacht. Van de mensen die het land besturen zou dat niet anders moeten zijn.



Daar kan ik deels inkomen. Echter zouden vele politici dan op moeten stappen, onder andere de aanvoerder van de peilingen.

Maar enkel WO zegt ook niet alles. Een arts heeft dat ook, maar maakt dat een hem/haar dan ook geschikt? (Qua onderwijs over ethiek misschien wel bedenk ik mij). Of een astronoom? Etc.

WO alleen is nog behoorlijk breed.
Als ik deze partij dan goed begrijp gaat het erop dat we een bestaande wet handhaven. En dan vooral die ene, artikel 1. En verder zijn er geen doelen, standpunten?



Misschien dat ik iets mis maar moet een politieke partij niet juist gaan over het inspelen op de toekomst? Veranderen van wetten en afspraken op basis van de veranderende samenleving? Deze partij gaat nu politieagent spelen ipv het land regeren.
quote:tonkje schreef op 28 december 2016 @ 20:35:

De naam van de partij vind ik dan wel weer goed gekozen. Maar ik denk niet dat ze er ver mee gaat komen.De naam is juist slecht gekozen lijkt mij. Maar goed, weet zij veel...
Als je in de tweede kamer wilt werken, zul je om moeten gaan met een paar hele stoffige doch geleerde mensen. Ik snap gewoon niet van Sylvana wat ze denkt, o hee , te gaan bereiken. Racisme is nog steeds springlevend, ja, maar uitroeibaar of uitsluitbaar, nee.



En er zijn al wetten die zeggen dat racisme verboden is, misschien wil ze haar mede-ander-kleurtje-dan-blank-hebbers bewust maken en ervoor zorgen dat ze zich gaan emanciperen. Kun je beter voor de gemeenteraadsverkiezingen gaan, daar lijkt ze me ook beter geschikt voor en dan bereik je veel meer dan in de tweede kamer op gebied van emancipatie.



Nu lijkt het erop, dat ze het gevecht aan wil gaan met Wilders, imo, nobel enzo maar het gaat alleen maar tot (emotionele) conflicten zorgen. En er is geen plaats voor emotie in de politiek. Ja voor onderbuikgevoelens. Ze wil volgens mij iets, wat niet kan en ik snap niet dat zij dat niet snapt. Ze is niet dom, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 28 december 2016 @ 20:42:

[...]





Ik ook wel. Ze is afgelopen jaar een zeer spraakmakend figuur geweest, dat maakt mij wel nieuwsgierig. De website stelt vooralsnog bar weinig voor helaas. Alsof ze eerst aan heeft gekondigd voor zichzelf te beginnen en toen pas bedacht dat daar dan ook standpunten en een website bij horen, in plaats van andersom...Zoiets ja, toen ik het las heb ik gelijk gezocht naar de website voor meer informatie maar die was er nog niet. Je zou verwachten dat alles marketingtechnisch gelikt en in orde is gelijk na de bekendmaking. Gelijk doorpakken, ijzer smeden enzo. Blijkbaar heeft deze partij een andere strategie.
Keep on, keep keepin' on....
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:50:

[...]





In de politiek horen mensen met een afgeronde WO opleiding. Dat heeft niets met elite te maken, maar over capabel zijn. Net als een arts, moet een politicus simpelweg kennis hebben om deskundig te worden.



Van een arts wordt dat ook verwacht. Van de mensen die het land besturen zou dat niet anders moeten zijn.

Vind je dan bijvoorbeeld Geert Wilders ook niet serieus te nemen wegens zijn gebrek aan opleiding? Of een minister zoals Marja van Bijsterveldt een paar jaar terug? Nu Burgemeester van Delft.



Oprechte vraag dit. Ik ben het overigens met je eens dat een politicus capabel moet zijn en bepaalde kennis moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij Wilders dacht men in eerste instantie ook 'ach niemand neemt die gek serieus'. Hij staat er toch wel met een grote aanhang plus 'politicus van het jaar'.



Wie weet, komt zij er ook ver mee. Ik denk dat ze zich niet enkel gaat richten op discriminatie wegens ras of afkomst, maar ook op andere vormen ervan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:50:

[...]

In de politiek horen mensen met een afgeronde WO opleiding. Dat heeft niets met elite te maken, maar over capabel zijn. Net als een arts, moet een politicus simpelweg kennis hebben om deskundig te worden. De theorie en praktijk zijn echter ver van elkaar gescheiden. Mijns inzien heeft het meer te maken met hoe iemand in zijn partij acteert, hoe zijn netwerk is en hoe hij dat gebruikt, hoe het met de partij gesteld is en hoe goed iemand gebekt is. Legio voorbeelden van mensen die geen afgeronde WO studie hebben maar het in de politiek ver geschopt hebben, een Jan Marijnissen, een Sharon Dijksma. Zijn/waren zij kundig (genoeg)? Mark Rutte studeerde geschiedenis, kijk eens waar hij nu staat..... soms is op het juiste moment op de juiste plek zijn genoeg lijkt het wel.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 20:50:

[...]





In de politiek horen mensen met een afgeronde WO opleiding. Dat heeft niets met elite te maken, maar over capabel zijn. Net als een arts, moet een politicus simpelweg kennis hebben om deskundig te worden.



Van een arts wordt dat ook verwacht. Van de mensen die het land besturen zou dat niet anders moeten zijn.Dan kunnen Wilders en Klaver dus ook inpakken, want Mavo en MBO.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven