Internationale vrouwendag!

08-03-2017 18:36 128 berichten
Het valt me op dat het hierover stil blijft op Viva, hét vrouwenforum van het land.



Is er echt niemand die hier iets mee heeft gedaan?

Op alle media die ik vandaag heb bezocht staat het er bol van. Vele vrouwen die iets betekent hebben voor de emancipatie van de vrouw zijn aan mijn oog voorbij getrokken vandaag, niets van gemerkt?



Wat vinden jullie van deze dag en hebben we deze dag nodig om in het zonnetje gezet te worden of is de emancipatie nu zover gevorderd dat het allemaal niet meer hoeft?
Alle reacties Link kopieren
mijn collega merkte op dat het internationale vrouwendag was... andere collega: 'ja daarom is het zo'n zeikweer de hele dag'.





dus in het zonnetje gezet..mwah nee
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:gruffalo schreef op 08 maart 2017 @ 18:37:

mijn collega merkte op dat het internationale vrouwendag was... andere collega: 'ja daarom is het zo'n zeikweer de hele dag'.





dus in het zonnetje gezet..mwah nee





Je hebt toch wel uitgebreid verteld over een vreselijk hevige menstruatie he?
quote:gruffalo schreef op 08 maart 2017 @ 18:37:

mijn collega merkte op dat het internationale vrouwendag was... andere collega: 'ja daarom is het zo'n zeikweer de hele dag'.





dus in het zonnetje gezet..mwah nee
Alle reacties Link kopieren
vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Weer bedacht door radicale feminnazi's
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben het gevierd op het werk. We hadden taart en kregen bloemen en een cadeautje.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?Ho ho! http://www.steakandbj.org/
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

Ja, wij hebben het gevierd op het werk. We hadden taart en kregen bloemen en een cadeautje. Leuk! Kijk, dat is nog eens een werkgever die het begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

vind het discriminatie, waaorm geen mannen dag?Het stamt uit de tijd waarin het de overige 364 dagen van het jaar mannendag was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 08 maart 2017 @ 18:49:

[...]





Het stamt uit de tijd waarin het de overige 364 dagen van het jaar mannendag was.ach hou toch op
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2017 @ 18:48:

[...]



Leuk! Kijk, dat is nog eens een werkgever die het begrijpt. Zeker! We doen het elk jaar en krijgen lieve berichtjes van onze relaties uit de hele wereld.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:51:

[...]



Zeker! We doen het elk jaar en krijgen lieve berichtjes van onze relaties uit de hele wereld.Fijn dat er toch iemand is die het als een speciale dag ervaart.
quote:ladygaga_xx schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

Weer bedacht door radicale feminnazi'sDoor mensen die gevochten hebben voor 't feit dat jij nu dingen hebt zoals stemrecht, recht om te werken, recht om te werken terwijl je kinderen hebt, quasi gelijk loon voor gelijk werk (we zijn er nog niet helemaal), recht om te studeren wat je wil (en niet alleen huishoudkunde of snit en naad), ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 08 maart 2017 @ 18:53:

[...]





Door mensen die gevochten hebben voor 't feit dat jij nu dingen hebt zoals stemrecht, recht om te werken, recht om te werken terwijl je kinderen hebt, quasi gelijk loon voor gelijk werk (we zijn er nog niet helemaal), recht om te studeren wat je wil (en niet alleen huishoudkunde of snit en naad), ...ja prima en leuk, maar dan hoop ik dat er ook een mannen dag is voor mensen die zoiets als microscopen hebben bedacht en eigenlijk de rest ook wel. En dan ga jij natuurlijk zeggen: Maar zonder vrouwen kwamen er ook geen kinderen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
We hebben o.a. onderstaande feiten besproken.



Feiten over vrouwen.

Vrouwen vormen 50% van de wereldbevolking.Vrouwen doen 66% van al het werk.Vrouwen verdienen 10% van het wereldinkomen.Vrouwen hebben 1% van alle bezittingen.Van alle regeringsleiders op de wereld is 5% vrouw.Van alle armen op de wereld is 75% vrouw.Van alle analfabeten op de wereld is 66% vrouw.Van alle vluchtelingen op de wereld is 75% vrouw.Van de 150 leden van de Tweede Kamer in Nederland is 38% vrouw.Vrouwen in Nederland verdienen gemiddeld 23% minder dan mannen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Die is er:

Sinds 1999 heeft deze dag een tegenhanger voor mannen: de Internationale Mannendag op 19 november.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:45:

Ja, wij hebben het gevierd op het werk. We hadden taart en kregen bloemen en een cadeautje.



Ik vind het prachtig dat er zoiets bestaat als internationale vrouwendag.



En ik kijk uit naar internationale homodag, internationale vrouwen-met-kort-haar dag en internationale lange-mensendag.



En dat er dan ook werkgevers zijn die een bloemetje en een cadeautje geven hiervoor!
Alle reacties Link kopieren
ah gelukkig er is ook een mannen dag, top!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:56:

We hebben o.a. onderstaande feiten besproken.



Feiten over vrouwen.

Vrouwen vormen 50% van de wereldbevolking.Vrouwen doen 66% van al het werk.Vrouwen verdienen 10% van het wereldinkomen.Vrouwen hebben 1% van alle bezittingen.Van alle regeringsleiders op de wereld is 5% vrouw.Van alle armen op de wereld is 75% vrouw.Van alle analfabeten op de wereld is 66% vrouw.Van alle vluchtelingen op de wereld is 75% vrouw.Van de 150 leden van de Tweede Kamer in Nederland is 38% vrouw.Vrouwen in Nederland verdienen gemiddeld 23% minder dan mannen.

Ja, maar gewoon wat percentages zonder onderbouwing zou ik zelf niet graag willen aan horen eerlijk gezegd.



Want dat gemiddeld 23% minder verdienen bij voorbeeld is gewoon samen gesteld door alle banen op te tellen delen door aantal werkende mannen, en een andere kolom voor vrouwen. Houdt geen rekening met beroepskeuze en part time werken.



En die 66% werk ben ik ook benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
http://www.beleven.org/feest/internationale_vrouwendag
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:SaveAngie schreef op 08 maart 2017 @ 18:57:

Die is er:

Sinds 1999 heeft deze dag een tegenhanger voor mannen: de Internationale Mannendag op 19 november.Geeft je werkgever dan ook een cadeautje aan de mannelijke werknemers?
Alle reacties Link kopieren
.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 08 maart 2017 @ 18:59:

[...]





Geeft je werkgever dan ook een cadeautje aan de mannelijke werknemers?anders is het echt discriminatie, daar zou ik me dan heel hard voor maken
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 08 maart 2017 @ 18:58:

[...]



Ja, maar gewoon wat percentages zonder onderbouwing zou ik zelf niet graag willen aan horen eerlijk gezegd.



Want dat gemiddeld 23% minder verdienen bij voorbeeld is gewoon samen gesteld door alle banen op te tellen delen door aantal werkende mannen, en een andere kolom voor vrouwen. Houdt geen rekening met beroepskeuze en part time werken.



En die 66% werk ben ik ook benieuwd naar.Ik verzin het niet hè, komt van onderstaande website.
When they go low, we go high. (M.Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven