Vakantie naar Turkije

12-03-2017 19:22 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie naar zo'n kek all inclusieve resort in Turkije: heb jij al geboekt? Wil je annuleren? Is er überhaupt een negatief reisadvies?

Kan de situatie zoals hij nu is je niet boeien, je gaat toch gewoon?



Voor mij is Turkije jaren geleden en dat laat ik maar gewoon zo. Hopelijk geen gedoe in Portugal deze zomer



Hoe staan jullie er in?

Op vakantie naar Turkije dit jaar?

Totaal aantal stemmen: 296

Waarom niet? (12%)
Die is Gek (29%)
Nu niet, nooit niet (56%)
Misschien in de herfst (2%)
Alle reacties Link kopieren
Zal wel goedkoop worden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik vind het vooral erg voor de mensen die in de toerisme hun brood moeten verdienen. Nog niet in Turkije geweest en zolang Erdo daar aan de macht is, ga ik er niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat denk ik ook, dat het goedkoop zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is er al een negatief reisadvies? Of zou de hele heisa hier zich vooral hier afspelen en de situatie in Turkije een stuk relaxter zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lekker boeiend topic als to zelf geen enkele intentie heeft om zelf te gaan....
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 12 maart 2017 @ 19:31:

Lekker boeiend topic als to zelf geen enkele intentie heeft om zelf te gaan....Waar slaat dit nou weer op?
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 19:30:

Is er al een negatief reisadvies? Of zou de hele heisa hier zich vooral hier afspelen en de situatie in Turkije een stuk relaxter zijn?Er geldt al tijden een negatief advies voor bepaalde delen (rood), en het advies alert te blijven (geel) in alle overige gebieden.
Alle reacties Link kopieren
Hier vorige maand getwijfeld om Turkije te boeken. Want prijs verschil was al behoorlijk. Uiteindelijk vond ik de prijs minder belangrijk dan mijn gevoel van 'veiligheid" Ik ben blij dat ik het niet geboekt heb. Als ik het wel geboekt had dan zou ik er niet heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
waarom zou iemand daar (nog) naar toe willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 19:33:

[...]





Er geldt al tijden een negatief advies voor bepaalde delen (rood), en het advies alert te blijven (geel) in alle overige gebieden.Mag je met geel annuleren? Want ik zou me voor kunnen stellen dat je op korte termijn niet zou willen gaan.
Veel zou afhangen waar ik naartoe ga.



In een grote stad of een toeristische plaats: Hell no, ik ben mijn leven niet beu.



Ergens in een piepklein dorpje op 't platteland (omdat er bijvoorbeeld familie woont) ... Waarom niet?





De meeste all inclusives zitten in toeristische plekken, dus daar zien ze me niet.
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 19:35:

[...]

Mag je met geel annuleren? Want ik zou me voor kunnen stellen dat je op korte termijn niet zou willen gaan.



Nee. Of natuurlijk mag je annuleren, maar je bent dan wel gewoon je geld kwijt.



Ik snap daarom ook niet dat mensen boeken, want dat geel geldt al sinds 2016. Het land is politiek hartstikke instabiel, dan boek je toch niet? Of je accepteert dat het niet door kan gaan of je gevaar loopt.
quote:-Suze- schreef op 12 maart 2017 @ 19:35:

[...]





Mag je met geel annuleren? Want ik zou me voor kunnen stellen dat je op korte termijn niet zou willen gaan.Mag, maar je krijgt niks vergoed. Wij zijn vorige zomer geweest en toen was het hele gedoe met edrogan net gebeurd in hetzelfde hotel als waar wij zaten. Ik heb niks gemerkt, op een paar helikopters die overvlogen en een paar tanks door de straten. Daarnaast zaten er soldaten bij ons in de bergen die hadden geholpen met de coupe, die hebben ze gezocht om te vermoorden maar daar hebben we niks van gemerkt.
quote:frisiandutchie schreef op 12 maart 2017 @ 19:39:

[...]

Mag, maar je krijgt niks vergoed. Wij zijn vorige zomer geweest en toen was het hele gedoe met edrogan net gebeurd in hetzelfde hotel als waar wij zaten. Ik heb niks gemerkt, op een paar helikopters die overvlogen en een paar tanks door de straten. Daarnaast zaten er soldaten bij ons in de bergen die hadden geholpen met de coupe, die hebben ze gezocht om te vermoorden maar daar hebben we niks van gemerkt.Je hoorde dat pas toen je weer thuis was?
Turkije trekt me sowieso niet. Dus nu niet nooit niet
https://www.rijksoverheid ... isadviezen/inhoud/turkije



Ik zou niet gaan.
Wij hebben in September 2016 al geboekt voor Augustus, zoals de situatie nu is wij maken ons niet druk en willen wij onze vakantie niet annuleren.
quote:Habbekratz schreef op 12 maart 2017 @ 19:45:

https://www.rijksoverheid ... isadviezen/inhoud/turkije



Ik zou niet gaan.



Niet alleen vanwege het reisadvies zou ik niet gaan.



Ze gedragen zich dusdanig belachelijk tegenover NL dat je daar als Nederlander nu toch niet heen wilt? En zeker niet zolang Erdogan aan de macht is.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een paar jaar geleden in Istanbul. Prachtige stad, vriendelijke mensen. Op drie plaatsen waar ik geweest ben zijn sindsdien aanslagen gepleegd.

Toch zou ik zo weer gaan. Istanbul is een miljoenenstad. Zou toch wel bar toevallig zijn als ik net geraakt word door de volgende aanslag.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 12 maart 2017 @ 19:28:

Ik vind het vooral erg voor de mensen die in de toerisme hun brood moeten verdienen. Nog niet in Turkije geweest en zolang Erdo daar aan de macht is, ga ik er niet heen.

Dat vind ik ook.

Die mensen zijn daar straks de dupe van als er minder toeristen komen maar dat boeit meneer de Diktator totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 19:38:

[...]





Nee. Of natuurlijk mag je annuleren, maar je bent dan wel gewoon je geld kwijt.



Ik snap daarom ook niet dat mensen boeken, want dat geel geldt al sinds 2016. Het land is politiek hartstikke instabiel, dan boek je toch niet? Of je accepteert dat het niet door kan gaan of je gevaar loopt.Ik kan daar ook met mijn pet niet bij. Kijken mensen geen journaal? Of is het zo lekker goedkoop dat mensen niet nadenken. Vorig jaar ook al grote paniek. Ik zou überhaupt geen vakantie boeken naar een lannd waar zo'n engnek aan de macht is en waar dingen gebeuren waar de honden geen brood van lusten.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar op vakantie geweest naar Turkije.

Wij kwamen s'ochtends aan en in de avond was er de coupe poging. Hadden overigens al in januari geboekt en toen was er niks aan de hand.



Ondanks dat ik er toen vrij weinig van heb gemerkt...zou ik nu absoluut geen Turkije meer boeken.

Sinds de coupe poging is er zo veel veranderd dat ik er niet eens meer naar toe wil.

Mij nu te onrustig en Erdogan maakt het steeds meer een dictatuur.

Erg jammer voor de mensen die in de toerisme werken....zullen wel een stuk minder toeristen komen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar geweest na de aanslag in Istanbul,

De reden om wel te gaan was dat het geen aanslag was op toeristen en plaatsvond in Istanbul (ver weg van de Turkse Riviera).

Heb wel even getwijfeld.

Nu kies ik ervoor om Turkije niet te boeken, zeker omdat die gek zijn pijlen heeft gericht op de mensen uit ons land...
Live long and prosper
quote:-NummerZoveel- schreef op 12 maart 2017 @ 19:40:

[...]





Je hoorde dat pas toen je weer thuis was?



Nee hoor, toen we in het hotel zaten. Ik kon het goed vinden met de bewoners van de stad en die hebben mij toen bijgepraat.

Ik had niks te vrezen, wat moeten ze met mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven