Geef hier klantvriendelijk (winkel)personeel een pluim!

12-01-2007 18:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege mijn werk is klantvriendelijkheid iets waar ik altijd extra op let. Als ik klant ben bij een organisatie dan kunnen ze mij voor de rest van m'n leven houden door iets extra's te doen. Ik ben een sucker voor een glimlach of vriendelijk praatje van de verkoopster, voor welgemeend begrip van een klantenservicemdewerkster, als een instantie snel reageert op een mailtje etc.Ik verwacht sowieso een basis, ik vind het niet uitzonderlijk als een cassiere goedendag zegt, dat is doodgewoon een fatsoen. Maar bijvoorbeeld een vrolijke glimlach en een welgemeend 'prettige dag' kunnen mijn dag goedmaken. Vandaag weer een staaltje meegemaakt, in de Rituals store in Amsterdam. Het was best druk en er was maar 1 verkoopster. Er kwam een meisje binnen, ik dacht eerst dat ze een vriendin van de verkoopster was zoals ze zich gedroeg. Dat meisje bekeek de situatie, vroeg 'Zal ik je even helpen, het is zo druk' Deed ondertussen haar jas al uit en ging aan de slag. Bleek daar dus ook te werken, maar was eigenlijk vrij. Super vond ik dat, ik voelde me als klant echt gewaardeerd!Een dikke pluim voor dat meisje dus! bewerkt door moderator,
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook meteen maar een mailtje naar Rituals gestuurd.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Super van je Zuss, ik zou willen dat er meer zoals jij waren..er zijn er genoeg die wat die verkoopster deed gewoon normaal vinden en niet waarderen...en leuk dat je ook effe een mailtje hebt gestuurd naar het bedrijf
Alle reacties Link kopieren
@BB, ik weet uit ervaring wat een opsteker het is als klanten je laten weten dat zer blij met je waren, dus als mij iets positiefs opvalt dan meld ik dat bijna altijd.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
na het overlijden van mijn vader heb ik de verpleegafdeling van de maag lever darm afdeling een bos van 50 rozen gegeven en een kaartje.

met de vriendelijke dank voor de goede zorg die ze mijn pa gegeven hebben, en voor het gegeven dat ze zorgte dat hij niet alleen was en iemand zijn hand vast hield toen hij in de nacht zijn laatste adem uitblies.

alsook mijn grootse dank voor de medemenselijkheid waarmee ze ons als zijn kinderen te woord hebben gestaan.



de hooft verpleging , meldde mij dat een bos bloemen echt niet nodig was, het was immer hun werk.

mijn antwoord naar haar was ; als er iets fout gaat ben ik een van de eerste bij de klachtenbalie, maar als het allemaal heel netjes gebeurt mag dat ook nadrukkelijk gezegd worden!!



ze waardeerde het wel. :)
Alle reacties Link kopieren
Mooi gebaar Yamuna. (en wat ontzettend naar van je vader *;)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren


na het overlijden van mijn vader heb ik de verpleegafdeling van de maag lever darm afdeling een bos van 50 rozen gegeven en een kaartje.

met de vriendelijke dank voor de goede zorg die ze mijn pa gegeven hebben, en voor het gegeven dat ze zorgte dat hij niet alleen was en iemand zijn hand vast hield toen hij in de nacht zijn laatste adem uitblies.

alsook mijn grootse dank voor de medemenselijkheid waarmee ze ons als zijn kinderen te woord hebben gestaan.



de hooft verpleging , meldde mij dat een bos bloemen echt niet nodig was, het was immer hun werk.

mijn antwoord naar haar was ; als er iets fout gaat ben ik een van de eerste bij de klachtenbalie, maar als het allemaal heel netjes gebeurt mag dat ook nadrukkelijk gezegd worden!!



ze waardeerde het wel. :)
*;super van je dat je daar aandacht in die zo nare tijd voor jullie
Alle reacties Link kopieren


*;super van je dat je daar aandacht in die zo nare tijd voor jullie





de professionaliteit, integriteit en de grote mate van begrip steun en medemenselijkheid, liet bij mij en mijn broers een onuitwisbare indruk gemaakt. ze hebben sommige situaties voor ons makkelijker gemaakt.

alsook de wetenschap dat je vader niet alleen in een kamer in het holst van de nacht is gestorven, maar dat zijn favoriete verpleegster zijn hand vasthield dat zijn essentiele zaken voor je verwerkingsproces.

dus dan heb en of maak ik daar aandacht en tijd voor!
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook altijd wel leuk om te horen als een klant zegt: wat heb je dat netjes opgelost. Of: wat vriendelijk dat je dat vraagt!

En mensen die precies weten dat je op vakantie bent geweest en het leuk vinden om je weer te zien da's ook altijd wel een compliment.

Al sta ik soms verbaasd te kijken als ik een complimentje krijg, terwijl dat eigenlijk net zo normaal is om die te uiten als een klacht.
Alle reacties Link kopieren
Pluim voor Zuss voor dit topic!!



Gewaardeerd worden door een klant kan inderdaad je dag goedmaken, leuk initiatief hoor!
Pluim voor de vrouw achter de kassa bij Expo in Leuven.

Ik zocht een rouwkaart voor een doodgeboren babytje en kon echt niks vinden. Had haar al gevraagd waar de rouwkaarten stonden, en tyoen ik daar dus stond te dralen, kwam ze vragen of ik iets 'speciaals'zocht. Uitgelegd, en verdomd, de hittepetit die eruit zag alsof ze altid zei "ik werk bij de expo, want dat is zo leuk vanwege alle knuffelbeestjes en diddl spulletjes", ging terwijl er mensen stonden te wachten bij de kassa, voor mij op zoek naar een mooie kaart, en vond er een die perfect was. Eigenlijk geen rouwkaart, maar een hele goeie.

Had ook alle geduld terwijl ik daar in die winkel stond te snikken, en wenste me nog sterkte.



Echt heel erg lief. Kan niet anders zeggen.
Alle reacties Link kopieren
*; voor tilalia2   :R voor de dame bij de expo
Alle reacties Link kopieren
Tila *;
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Voor jullie allemaal. Enzo.



Tiel, alles goed?
Alle reacties Link kopieren
[fgcolor=#008000]Zuss, leuk topic!



Tilalia, dat voelt dan wel extra fijn, die aandacht die je niet verwacht, als je zo verdrietig bent. *;



Dikke pluim hier voor de groenteboer op de hoek, een van de weinige buurtwinkels die er nog over is. Omdat het meisje achter de toonbank je altijd begroet met een big smile, er altijd even gepraat wordt, ze het opschrijven als ik weer es vergeten ben te pinnen :$ en omdat de groenteboer zelf op verzoek de mooiste artisjokken voor me meeneemt van de veiling. Een dikke 10 [/fgcolor]voor die winkel.



Ook een dikke pluim voor de mannen van de wegenwacht. Hoe raar het probleem ook, ze lossen het altijd voor me op met engelengeduld. En toen ik in een van mijn vorige auto's voor de 20ste keer mezelf had buitengesloten hebben ze me niet uitgelachen. En toen Kitty nog een baby was, hoefde ik maar te melden dat ik een klein kind in de auto had en dan stonden ze razendsnel voor m'n neus als ik met pech ergens langs de kant stond.  Helemaal top, heren!



Mijn laatste pluim gaat naar de vakkenvulster van de C1000, die toen ik vroeg of Kitty daar even mocht plassen zeer kordaat haar bij de hand pakte en zei: "Ga je mee? Gaat u maar verder met de boodschappen hoor mevrouw, ik breng haar zo weer terug!" Ook zo'n hittepetit van 18 jaar, waar je het niet van zou verwachten!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
:)

dank jullie wel!



Compli, alles gaat goed hoor. Frutje trapt dat het een lieve lust is, zeker sinds we dat nare nieuws van het babietje kregen. Is alles ok met X? Ik ziehaar niet meer op de beebiepijlert...
Alle reacties Link kopieren
Heb jaren naast mijn studie met veel plezier (eerlijk waar!) in een supermarkt gewerkt. Het werkt echt bevredigend als je mensen op een goede manier helpt. Ik heb ook best vaak complimenten gekregen van klanten.

Een keer heb ik een hele grote doos Merci gekregen van een klant, omdat ik heel adrem reageerde toen haar kleindochter zich had verbrand aan thee. Het was voor mij gewoon een natuurlijke reactie om dat meisje op  te tillen en onder de eerste de beste koude kraan te zetten, maar van die doos Merci werd ik toch wel een beetje verlegen. Gelukkig viel het reuze mee met dat kleine meisje en was het vooral schrik.



Bijspringen buiten werktijd heb ik ook weleens gedaan.

Ik werk er nu een paar jaar niet meer, maar laatst zat ik op een verjaardag en er was een vrouw die zei 'jij hebt toch in die en die supermarkt gewerkt? Ik vroeg me altijd af wat je daar deed, want het zag eruit alsof je die winkel in je eentje kon runnen'. Dat was denk ik wel het grootste compliment.
Met X is alles prima. Die zit nu met R. in haar dikke buik en een paar vriendinnen om haar heen op een terrasje in Zuid-Frankrijk, waar het weer een stuk lekkerder is dan hier, heb ik begrepen. Wat betreft de beebiepijlert: de laatste weken heeft ze door omstandigheden fulltime moeten werken, dus had ze weinig tijd en energie voor andere dingen. Gelukkig is ze nu weer halve dagen aan het werk. Wat een naar bericht over dat babytje trouwens!
Compli, fijn dat alles goed gaat met X en R! (red je het wel, alleen, jongen? Eet je wel goed? Hou je het huis wel een beetje bij? :P)

En ja, heel naar van dat babietje. Geloof niet dat ik ooit zoiets verdrietigs heb meegemaakt...

Ik red me voorlopig nog aardig goed, moet ik zeggen, hoewel het natuurlijk eenzaam is in de slaapkamer. En ik moet inderdaad nog het nodige in huis doen :-)

Laten we elkaar plechtig beloven dat onze babies helemaal gezond ter wereld komen, afgesproken?






Een dikke pluim voor alle zwangere dames!
:)
Alle reacties Link kopieren
Pluim ook voor de meiden van nagelstudio. Altijd even vriendelijk en niets is ze teveel. En ze onthouden altijd alles, knap vind ik dat!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Dikke pluim voor de verkoper van de spijkerbroekenwinkel hier in het dorp. Van elke klant weet hij onderhand de maat. Mijn moeder haalt er vaak genoeg een stapel spijkerbroeken voor mijn vader om te passen; zonder dat het eerst betaald hoeft te worden. Nog een voorbeeld; laatst belde een kennis van mij naar de winkel:''hij had vnvd een bruiloft of de verkoper iets voor hem klaar kon leggen''. Een half uur later stond kennis is kwestie in een nette outfit buiten!



Een dikke pluim voor de jongen van de helpdesk van @home! Internet deed het niet en hij heeft me alle mogelijk oplossing duidelijk en netjes in niet-computertaal uitgelegd. Het is nog gelukt ook!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een aantal jaren naast school in de supermarkt gewerkt.

Het mooiste compliment wat ik heb gekregen (en dat me is bijgebleven!) was van een meneer: 'Je bent altijd zo vrolijk. En daar word ik weer vrolijk van.' 

Dat is zo leuk om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Een pluim voor een van de cassieres van de lokale AH.

Ik had daar een lief klein nep-kertboompje gevonden, met lichtjes erin. Ik kom bij de kassa, het was behoorlijk druk en toch vroeg ze of ik wilde dat ze hem even zou testen. Ze dook onder haar kassa, het stopcontact werkte niet, dus ze ging naar de kassa achter haar, weer op haar knieen. Het boompje werkte prima, ondertussen had er zich best een rij gevormd, maar niemand vond het erg. Echt goede service!



Ik heb een tijd bij de Primafoon gwerkt en ik probeerde altijd vriendelijk te zijn voor klanten. Als mensen bijvoorbeeld een bijzondere ring of bril droegen kon ik het niet nalaten er een complimentje over te maken. Mensen reageerden altijd blij verrast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven