Rookverbod deel 2

26-03-2007 17:17 701 berichten
Omdat deel 1 vol is, maar er nog wel wat onbeantwoorde posts waren, een deel 2.


quote: Miffy reageerde





quote: doddie reageerde





quote: Miffy reageerde



Doddie, je relativeert een tikketje eenzijdig. Over die

verschrikkelijke, dramatische, gruwelijke, vreselijke gevolgen van

rookvrije horeca valt ook nog wel het een en ander te relativeren.



ik heb de woorden dramatisch, gruwelijk, vreselijk niet genoemd hier. Dat maak jij er van.



Klopt.

Jij geeft aan dat je aanpassingen in de horeca erger vindt dan 20.000

doden per jaar, en aangezien ik 20.000 doden per jaar wel tamelijk

ernstig vind, maak ik er dan van dat het kennelijk voor de horeca

allemaal wel heeeel erg moet zijn.



Jij

legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Ik zeg nergens dat

aanpassing niet nodig is, En ik zeg al helemaal niet dat ik aanpassen

van horeca erger vind dan 20.000 doden.





Nee? Quote van jou (je wordt op je wenken bediend ):
Nogmaals wat is 20.000 nou op zo'n hoeveelheid mensen. Ik vind het dan

wat overdreven om daar hele horeca aangelegenheden op aan te passen









ik

ben voor OOK rookvrije horecaangelegenheden. Ik vind het onnodig dat de

hele horeca zich moet aanpassen. Het kan naar mijn mening naast elkaar

bestaan.

Tsja, de horeca heeft jarenlang de kans gekregen daarvoor te zorgen, maar het is bij mooie woorden gebleven...







Ik

heb gezegd dat ik het nu al vaak niet leuk vind en. en ik heb gezegt

dat ik het niet prettig vind dat een ander voor mij gaat bepalen waar

ik last van heb. Omdat een ander niet kan relativeren



Wat jij doet is geen relativeren meer, dat is je kop in het zand steken.

Omdat ik geen spoken zie waar andere ze wel zien? Als  ik me om alles

wat kan gebeuren druk moest maken kwam ik mijn huis niet meer uit. Kop

in zand steken is als je gevaren ontkent



Jij ontkent de relevantie van 20.000 doden. Op jaarbasis.




ik zie de gevaren echt wel maar in minder mate dan andere ze zien.

Tsja, dat komt door dat zand!
Alle reacties Link kopieren
@soesa ik zeg niet dat ik me niet wil aanpassen want dan doe ik wel degelijk! alleen op een gegeven moment is het genoeg,en nee ik vind mezelf niet arrogant je moest eens weten hoeveel rekening ik houd met de niet rokers...maar ben tegen een rookvrije horeca of idd een rook en rookvrije horeca ook prima. Alleen zou ik willen dat wij rokers eens wat meer respect kregen ieder zo zijn keuze en ik kan wel stoppen maar wil het(nog) niet...  en ik zou graag willen dat jij niet voor mij denkt!
Alle reacties Link kopieren




quote: doddie reageerde





quote: Miffy reageerde





quote: doddie reageerde





quote: Miffy reageerde



Doddie, je relativeert een tikketje eenzijdig. Over die verschrikkelijke, dramatische, gruwelijke, vreselijke gevolgen van rookvrije horeca valt ook nog wel het een en ander te relativeren.



ik heb de woorden dramatisch, gruwelijk, vreselijk niet genoemd hier. Dat maak jij er van.



Klopt. Jij geeft aan dat je aanpassingen in de horeca erger vindt dan 20.000 doden per jaar, en aangezien ik 20.000 doden per jaar wel tamelijk ernstig vind, maak ik er dan van dat het kennelijk voor de horeca allemaal wel heeeel erg moet zijn.



Jij legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Ik zeg nergens dat aanpassing niet nodig is, En ik zeg al helemaal niet dat ik aanpassen van horeca erger vind dan 20.000 doden.



Precies, lees HELE horeca. En het bleek dus om inderdaad 20.000 in heel europa te gaan die dus dagelijks met rook in aanraking komen. Voro die mensen die dus in horeca werken en die niet roken zou je de bar in het rookvrije gedeelte kunnen plaatsen. Er is dus ook nog een ander oplossing.


Nee? Quote van jou (je wordt op je wenken bediend ): Nogmaals wat is 20.000 nou op zo'n hoeveelheid mensen. Ik vind het dan wat overdreven om daar hele horeca aangelegenheden op aan te passen









ik ben voor OOK rookvrije horecaangelegenheden. Ik vind het onnodig dat de hele horeca zich moet aanpassen. Het kan naar mijn mening naast elkaar bestaan.

Tsja, de horeca heeft jarenlang de kans gekregen daarvoor te zorgen, maar het is bij mooie woorden gebleven...de horeca heeft zoals gezegt blijbaar toch neit genoeg signalen gehad want men gaf al aan dat het geen ondernemer is die niet aan de vraag van zijn klantgen toegeeft. Als die groep werkelijk zo groot is was men er allang ingesprongen.





Ik heb gezegd dat ik het nu al vaak niet leuk vind en. en ik heb gezegt dat ik het niet prettig vind dat een ander voor mij gaat bepalen waar ik last van heb. Omdat een ander niet kan relativeren



Wat jij doet is geen relativeren meer, dat is je kop in het zand steken. Omdat ik geen spoken zie waar andere ze wel zien? Als  ik me om alles wat kan gebeuren druk moest maken kwam ik mijn huis niet meer uit. Kop in zand steken is als je gevaren ontkent



Jij ontkent de relevantie van 20.000 doden. Op jaarbasis.
In heel europa, dat is erg en dat heb ik ook gezegt maar  geen groot aantal. Wel te veel en met aanpassingen misschien wel geheel op te lossen



ik zie de gevaren echt wel maar in minder mate dan andere ze zien.

Tsja, dat komt door dat zand! dat is jouw mening  ik ben wat nuchterder.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
gequote tekst werd erg klein dus kon niet zo goed meer zien waar en hoe ik typte)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.






Selectieve quote, iets andere volgorde:






Jij legt woorden in mijn

mond die ik niet zeg. Ik zeg nergens dat aanpassing niet nodig is, En

ik zeg al helemaal niet dat ik aanpassen van horeca erger vind dan

20.000 doden.





Nee? Quote van jou (je wordt op je wenken bediend ):

Nogmaals

wat is 20.000 nou op zo'n hoeveelheid mensen. Ik vind het dan wat

overdreven om daar hele horeca aangelegenheden op aan te passen



Precies, lees HELE horeca.





Uhuh. als je echt precies wilt zijn, dan staat er hele horeca (aan)gelegenheden, niet de hele horeca. De  forse verbouwing die je nodig hebt om in een tent dat rookvrije deel aan te brengen waar je het later in je post ober hebt (
Voro die mensen die dus in

horeca werken en die niet roken zou je de bar in het rookvrije gedeelte

kunnen plaatsen. Er is dus ook nog een ander oplossing.
),  lijkt me nog steeds een aanpassing van de hele tent (tenzij je er een cosmetisch rookvrij gedeelte van maakt: alleen een bordje op een tafel, maar verder wel blauw van de rook - van alleen ventilatie is bewezen dat het niet werkt) maar ok, als je dat niet bedoelde, prima. Het waren alleen wel je eigen woorden, niks in de mond gelegd.

Dat staat los van het feit dat ik 20.000 onnodige doden door de verslaving van anderen wel een reden vind om een hele sector op de schop te nemen, maar daar zijn we het dus over oneens.





En het bleek dus om inderdaad 20.000 in heel europa te gaan die dus

dagelijks met rook in aanraking komen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar dat laatste kan ik niet uit dat onderzoek halen hoor! 

Mensen die in de horeca werken, lopen bijvoorbeeld een hoog risico, maar daar volgt niet automatisch uit dat zij ook het grootste deel van deze groep vormen: het onderzoek waar die EU pagina waar ik het eerder over had, heeft het over 1 dode per dag in die sector in Europa.

Alle reacties Link kopieren
en nog effe dit soesa ik zei "zeuren" omdat iemand anders het over "rokende zeurders" had..en verder zeg ik niet dat roken of meeroken niet schadelijk is dat is wel degelijk schadelijk,ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is,dus waar haal jij die wijsheid vandaan? en ik zal me even nader verklaren dat ik mij al genoeg aanpas o.a. op mijn werk sta ik buiten en de niet rokers komen er gezellig bij staan:o(vind ik op zich niet erg,maar ik zit liever binnen),als ik visite heb waarvan ik weet dat ze roken niets vinden doe ik het dus in mijn eigen huis ook niet,of als ik bij niet rokers op visite ben en ik mag gerust roken doe ik het ook niet omdat ik ook wel besef dat het voor hun niet lekker is..dus zeg niet dat ik arrogant ben. En nog even voor alle anderen ik ben wel benieuwd of er onder jullie ook exrokers zijn?
Alle reacties Link kopieren
Miffie met de hele horeca bedoel ik dat er in de horeca dus helemaal niet meer mag worden gerookt (zoals het plan er ligt) dat zijn dus geen aanpassingen die maken dat rokers gewoon nog binnen kunnen staan met biertje en sigaret. Dat is dus geen mogelijkheid voor rokers en neit rokers kroegen of een kroeg waar rokers een deel krijgen toegewezen waar men mag roken.De hele horeca aanpassen wat men nu wil is het idee dat er in de horeca NIET meer mag worden gerookt.



Dit als verschil in betekenis die jij en ik voelen en zien bij het woord hele horeca.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Al twee delen en ik begin steeds meer te roken. Anti-rookmaffia, overtúig me nu eens!
Al twee delen en ik begin steeds meer te roken. Anti-rookmaffia, overtúig me nu eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net zo'n struisvogel.

Ik had een aantal jaren geleden een flinke longonsteking.

Toen het over was moest ik terug voor controle, foto's maken.

"Kijk", zei de longarts, wijzend op de foto's. "De onsteking is weg en u heeft mooie schone longen".

En dat na 20 jaar paffen.

Ik was het ziekenhuis nog niet uit en ik pafte er alweer een weg.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren


Ik ben net zo'n struisvogel.

Ik had een aantal jaren geleden een flinke longonsteking.

Toen het over was moest ik terug voor controle, foto's maken.

"Kijk", zei de longarts, wijzend op de foto's. "De onsteking is weg en u heeft mooie schone longen".

En dat na 20 jaar paffen.

Ik was het ziekenhuis nog niet uit en ik pafte er alweer een weg.




Mijn mammie net zo. Ze heeft het effect kennelijk opgeheven door fanatieke marathontraining jarenlang.



Damn, liever roken;)
Alle reacties Link kopieren
Ik sport ook niet. Ik stond niet vooraan toen het sportgen werd uitgedeeld.

Sterker nog, ik was er niet eens bij.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren




quote: bettyboob reageerde



 Alleen zou ik willen dat wij rokers eens wat meer respect kregen ieder zo zijn keuze en ik kan wel stoppen maar wil het(nog) niet...   Waar moeten rokers in vredesnaam respect voor krijgen, dan? Een schouderklopje en de mededeling 'goh, wat goed van je'?





Klopjes op de schouder alleen als we kuchen, ok?;)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Ja, maar dan blijven we aan de gang natuurlijk. :D





Het woord 'respect' devalueert dankzij dit soort postings nogal.

RESPECT
Alle reacties Link kopieren
je hoeft helemaal geen respect te hebben voor iemand zijn zwakte. Een beetje begrip zou al heel wat zijn. (over en weer)



En pher ik lig dubbel om je, geweldig!
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
begrip,respect of hoe je het ook wilt noemen, kortom ieder zo z'n eigen keuze! en ik steek er nog maar effe eentje op ok?:D
Alle reacties Link kopieren
:@ ook niet meer roken in de buitenlucht.

Het moet toch niet gekker worden in de wereld.In belgie mag je zelfs al niet meer roken op het schoolplein in de buitenlucht.Wanneer is het nu eens klaar met die betutteling.Niet meer roken want dat is niet goed maar dan ook de autos niet meer langs het schoolplein laten rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet,maar heb wel een chocolade/appeltaartijs verslaving,ach de 1 heeft een verrotte lever,de ander zwarte longen en weer een ander een hart en vaataandoening,wat maakt het uit,doodgaan doen we toch allemaal een keer;):(
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wel Elle,ik moet er niet aan denken om eeuwig te leven.En als ik dan dood ga wil ik dat ik het leven geleefd heb zoals IK het wil en niet zoals mij van hogerhand is vertelt.



* haal eruit wat erin zit want het leven is al kort genoeg*
Alle reacties Link kopieren
Van rokers kunnen we verdraagzaamheid leren. Ik heb nog nooit geen enkele ontmoet die tegen niet - rokers is.S.Pertini
Ik heb al zoveel gelezen over roken, dat ik gestopt ben met lezen.Churchill
Waar wil je zitten in het hiernamaals? Rokers of niet - rokers?

Hij was zo een hartstochtelijke roker dat hij nog een half uur na zijn dood bleef doorhoesten.Sim
Is buiten roken wel goed voor het milieu?

Stoppen met roken is net als de eerste week in het nudistenkamp. Je weet niet waar je met je handen moet blijven.F.W.
Mijn vrouw rookt ketting als geen ander. Daarom noem ik haar mijn "teerbeminde".

Van stoppen met roken, sterf je niet. Van sterven, stop je wel met roken.Martin Heylen
Als je niet buiten roken kunt, ga dan buiten roken.

Iemands recht op roken, begint waar het gezicht van iemand anders begint.

Als je niet meer rookt, ruikt alles veel lekkerder, vooral sigaretten.Van Kooten en De Bie
Roken is hier toegelaten, uitblazen niet!

Een jongeman van 15 begint met roken om te bewijzen dat hij een man is. Een man van 30 houdt er mee op om dezelfde reden.E.Hemingway
Het is niet erg als je rookt, als je maar niet uitblaast.

Een kettingrokend jongmens is een nicotiener.L.Verbeeck
Roken is slecht vooral voor de gordijnen.

Het is nog maar één dag dat ik niet rook en ik hoest al veel beter.

Iedereen kan stoppen met roken. Het is veel moediger om kanker te aanvaarden.

Verboden tegen het roken te kankeren.K.J.Jacobs
De enige manier om met roken te stoppen, is stoppen.

Uit veiligheidsoverwegingen zullen asbakken geplaatst worden in de lokalen waar niet mag gerookt worden.

Gisteravond werd er een boeiende lezing over sigaretten gehouden. De aanwezigen staken er heel wat van op.W.M.
Ik mag niet roken van mijn vrouw. Ze vind dat de gordijnen te vuil worden als we met zijn tweeën roken.W.van Broeckhoven
En dan die man die zoveel gelezen had over het nadeel van roken dat hij ophield met lezen.M.Duke
Men is pas echt gestopt met roken als men er niet meer over spreekt.

Roken: een geriskeerd inhaalmanoeuvre.Eigentijdse Jeugd
Roken: het blijft een teer onderwerp.

In trein: "Stoort het als ik een sigaret opsteek?" - "Doe maar zoals thuis" - "In dat geval wacht ik wel tot ik uitstap".

Als uw man na 800 kilometer begint te roken, kunt u beter een kwartiertje rust nemen.Terzijde
Smoke now, die later.W.Sadgarden
Ik ben gestopt met roken. Ik zal een week langer leven. Die week regent het pijpestelen.Woody Allen
Je bent pas echt gestopt met roken, als je het aan niemand meer vertelt.

Wees aardig voor rokers, elke sigaret kan de laatste zijn.

Bij mij thuis zijn ze allemaal kettingrokers; ze vinden het heel wat veiliger dan tabak.D.Catling
Roken is één van de bestaansredenen van de statistieken.

Tolerantie kan men leren van rokers: nog nooit heeft een roker zich beklaagd over een niet roker.S.Pertini
Zuurstof: iets wat men zoekt om rustig een sigaretje te roken wanneer het op een feestje te rokerig wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
idd! dat gezeur over dat roken altijd,wordt er langzaamaan gek van...........:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven