afsluiten gas en licht

15-04-2007 00:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een gezin van 2 volwassenen en een dochter van 13.

Wij zijn een periode afgesloten geweest van gas en licht door achterstallige betalingen wat dus niet bewust is gebeurt. Ja, want wie doet nu zoiets maar als je niet anders kunt door omstandigheden komt het op je pad.

Die periode heeft ruim 3 weken geduurt. Van 7 maart t/m 29 maart.

Wij hebben heel goed beseft dat dat er aan ging komen en hebben voor ons gevoel op tijd schuldhulpsanering aangevraagd in onze gemeente.

Laat ik even vooropstellen dat de afsluitdatum eerst op 26 februari zou zijn.

Die dag gebeurde er dus niets en we dachten dat alles geregeld was totdat ze op 7 maart alsnog voor onze deur stonden en de meterkast hermetisch afsloten voor alles wat van levensbelang is.........

Niet douchen, geen wasmachine, geen verwarming, niet koken.............Nu kun je wel zeggen kijk eens naar de arme landen waar ze helemaal niets hebben, waar de kindjes sterven van de honger maar wij, ons, jullie, we zijn dat niet gewend en weten er niet mee om te gaan omdat we het zo vanzelfsprekend vinden dat alles werkt als we een knopje omdraaien........die mensen daar weten niet soms niet eens wat een knopje is......................



Mijn dochter van 13 heb ik gelukkig de laatste week onder kunnen brengen bij een familielid maar toen ze eindelijk weer thuis kon komen was het kind letterlijk doodziek van de buikpijn en diarree.

De hele inhoud van de vriezer en koelkast weg kunnen gooien en die krijg je dan vrijwillig van de voedselbank. Hadden ze beter aan andere mensen kunnen geven.

Sommige momenten heb ik asielzoekers vervloekt omdat ze het nog beter hebben dan de geboren Nederlanders, toen ik het koud had en dat ik mijn kind geen warm eten kon geven.

Ik weet dat we verkeerde keuzes hebben gemaakt waardoor we in deze situatie zijn gekomen maar we vechten ervoor samen met mijn maatschappelijk werkster en de financiele hulpverlening.

We komen er wel.

En voor de vooroordelers,.............nee we hebben geen auto, wij doen alles op de fiets en internet is een cadeautje van een goede vriend van ons omdat de dochter het nodig heeft voor school.

Maar o o o, stel dat haar fiets kapot gaat??? Ze moet toch elke dag 7 km heen en 7km terug naar school??



Ik wou dit gewoon even kwijt en wil graag weten hoe andere mensen denken over die lange afsluiting van gas en licht want er komen veel meer problemen bij kijken dan alleen geen licht en warmte.

Heb mijn huis nog nooit zo zwart  en smerig gehad na al die kaarsen die ik gebrand. Ook niet goed voor je gezondheid, mijn man heeft in het verleden een klaplong gehad en daar nog steeds last van maar in die die 3 weken lag hij bijna plat, zo benauwd soms!

Stel dat je een jong stel bent met net een baby geboren???

Ik vroeg er nog naar toen die mannen hier aan de deur kwamen om af te sluiten maar ze kijken dus echt niet naar de gezinssituatie, ze trekken dus gewoon de stekker eruit, ook al ligt je moeder boven op sterven bij wijze van spreken.



Ik weet wel, toen de hele situatie weer opgelost was dat ik een heel uur onder de warme douche heb gestaan met de gedachte dat ik geen miljoen euro op mijn bank wil hebben maar dat ik wel iets in onze maatschappij wil gaan doen omdat ik dit normale gezinnen niet mee wil laten maken.

Er moet een andere oplossing komen om achterstallige betalingen bij energieleveranciers op te lossen.

Ze beseffen niet wat het voor een impact heeft op een gezin. Meestal zijn het al gezinnen met problemen en dit grote probleem maakt het alleen maar erger.

Graag jullie mening en wie weet
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is iedereen al naar bed... maar goed.... Klinkt verschrikkelijk wat jullie meegemaakt hebben.

Ik ben het met je eens dat het eigenlijk te hard is, maar hoe denk je dan dat ze het op zouden moeten lossen wanneer mensen niet meer (kunnen) betalen voor hun diensten? (is trouwens niet lullig bedoeld)
Alle reacties Link kopieren
afsluiten gebeurd pas na een heleboel maanden, waarin je een afbetalingsregeling had kunnen treffen. Lullig voor je dat je geen stroom had, maar dit heb je toch echt aan jezelf te danken. Tuurlijk heeft op een gegeven moment het energiebedrijf geen boodschap meer aan je verhalen, het is een bedrijf, zij leveren jou en verwachten daarvoor hun betaling.
Alle reacties Link kopieren
"maar dat ik wel iets in onze maatschappij wil gaan doen omdat ik dit normale gezinnen niet mee wil laten maken."





Wat wil je doen dan? Moet je niet zorgen dat je alles weer goed op de rij krijgt?

Dat lijkt mij de eerste prioriteit. Voordat je 'iets wilt doen voor de maatschappij'.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het liep ook al een aantal maanden maar je voelt toch een bepaald schaamtegevoel om naar de schuldhulpverlening te stappen en dat heeft ons de das om gedaan. Plus dat de nieuwe energieleverancier een bedrag van 800 euro als waarborgsom eiste omdat we een betalingsachterstand hadden bij de vorige, wat hun goed recht is natuurlijk. Dat is ons niet bekend gemaakt bij de aanvraag bij de nieuwe leverancier. Als we dat nu geweten hadden, was er daar direkt werk van gemaakt bij de schuldhulpverlening en hadden we die 3 weken niet zonder hoeven te zitten
Alle reacties Link kopieren
Maar zoals ik al zei: hoe zou jij het dan oplossen als leverancier? Die moeten ook geld binnen krijgen.

Ik snap wel dat het voor jullie alleen maar erger werd maar voor hun zit er ook niks anders op. Hoe komt het dat je niet kon betalen als ik vragen mag?

Heb het zelf ook een tijdje erg krap gehad dus ik denk wel dat ik je begrijp
Alle reacties Link kopieren
He Yasmijn, ik heb nu alles weer op een rij en ik zit weer achter mijn computertje met mijn lampje boven mijn hoofd en ik kan mijn dochter morgen weer een warme maaltijd voorschotelen.

Wat ik wil duidelijk maken is dat deze gigantische machtsbedrijven niet beseffen dat ze een gezin kapot kunnen maken door de boel maar simpelweg af te sluiten. Meestal zitten deze gezinnen al in een klotesituatie want anders was het niet zover gekomen.

Wat ik net ook al gezegd heb, het is niet zo makkelijk om over de drempel van een schuldhulpsanering heen te stappen omdat er heel veel schaamtegevoel bij komt kijken.

Ken jij mensen wie er mee te maken hebben in je eigen omgeving???
Alle reacties Link kopieren


He Yasmijn, ik heb nu alles weer op een rij en ik zit weer achter mijn computertje met mijn lampje boven mijn hoofd en ik kan mijn dochter morgen weer een warme maaltijd voorschotelen.

Wat ik wil duidelijk maken is dat deze gigantische machtsbedrijven niet beseffen dat ze een gezin kapot kunnen maken door de boel maar simpelweg af te sluiten. Meestal zitten deze gezinnen al in een klotesituatie want anders was het niet zover gekomen.

Wat ik net ook al gezegd heb, het is niet zo makkelijk om over de drempel van een schuldhulpsanering heen te stappen omdat er heel veel schaamtegevoel bij komt kijken.

Ken jij mensen wie er mee te maken hebben in je eigen omgeving???




Nee, ik ken niemand die zoiets hebben. Niet dat ik weet in ieder geval.

Maar luister nou eens, je moet het echt ver hebben laten komen voordat ze je afsluiten.

Wellicht was eerder aan de bel trekken handiger geweest.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En tuurlijk hebben we alles aan ons zelf te danken.

Mensen maken nu wel eens de verkeerde keuzes in hun leven
Alle reacties Link kopieren


He Yasmijn, ik heb nu alles weer op een rij en ik zit weer achter mijn computertje met mijn lampje boven mijn hoofd en ik kan mijn dochter morgen weer een warme maaltijd voorschotelen.

Wat ik wil duidelijk maken is dat deze gigantische machtsbedrijven niet beseffen dat ze een gezin kapot kunnen maken door de boel maar simpelweg af te sluiten. Meestal zitten deze gezinnen al in een klotesituatie want anders was het niet zover gekomen.

Wat ik net ook al gezegd heb, het is niet zo makkelijk om over de drempel van een schuldhulpsanering heen te stappen omdat er heel veel schaamtegevoel bij komt kijken.

Ken jij mensen wie er mee te maken hebben in je eigen omgeving???
:( heb ik wat verkeerds gezegd ofzo?
Alle reacties Link kopieren
He Yasmijn, ik heb nu alles weer op een rij en ik zit weer achter mijn computertje met mijn lampje boven mijn hoofd en ik kan mijn dochter morgen weer een warme maaltijd voorschotelen.

Wat ik wil duidelijk maken is dat deze gigantische machtsbedrijven niet beseffen dat ze een gezin kapot kunnen maken door de boel maar simpelweg af te sluiten. Meestal zitten deze gezinnen al in een klotesituatie want anders was het niet zover gekomen.

Wat ik net ook al gezegd heb, het is niet zo makkelijk om over de drempel van een schuldhulpsanering heen te stappen omdat er heel veel schaamtegevoel bij komt kijken.

Ken jij mensen wie er mee te maken hebben in je eigen omgeving???
dit vind ik zo'n domme opmerking "kijk eens wat dat gemene bedrijf doet, na maanden niet betaald te hebben, ze sluiten ons zomaar af". Werk jij of je man gratis?
Alle reacties Link kopieren
Ze had het tegen mij.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ze had het tegen mij.
Dat zag ik:D voelde me alleen een beetje genegeerd
Alle reacties Link kopieren
He Yasmijn



Lees mijn berichtje nog eens een keer met iets meer gevoel in je lijf en misschien kun je het dan beter begrijpen.

Blijkt echt dat je er totaal geen gevoel bij hebt of dat je er iets van kan voorstellen.

Jij bent echt zo'n verwende snob wie het woord armoede niet eens kent
Alle reacties Link kopieren


He Yasmijn



Lees mijn berichtje nog eens een keer met iets meer gevoel in je lijf en misschien kun je het dan beter begrijpen.

Blijkt echt dat je er totaal geen gevoel bij hebt of dat je er iets van kan voorstellen.

Jij bent echt zo'n verwende snob wie het woord armoede niet eens kent
Pardon!! Er zijn dus meer mensen die reageren op je topic!

Ik heb ook gereageerd maar word door jou genegeerd!

Als je alleen op Yasmijn wilt reageren stuur je haar maar een mailtje.
Alle reacties Link kopieren
Wij werken waarschijnlijk meer als dat de gemiddelde Nederlander doet en al dat verdiende geld gaat naar de schuldhulpverlening dus in feite werken wij gratis ja.

We krijgen een weekbedrag van 50 euro en daar kunnen wij het van doen met z'n drieen
Zeg Cobia.

Jij begrijpt de wereld geloof ik niet zo.

Armoede of niet, als je gebruik maakt van een bepaalde dienst, zul je ze moeten betalen. Als je dat nl niet doet, dan steel je. En dan kom je met een tijdje afsluiten er nog behoorlijk coulant vanaf.

Vóordat je wordt afgesloten, krijg je herinneringen, kun je deals sluiten, en je kunt zelfs besluiten om je computer te verkopen om een maand vooruit te kunnen (ik noem maar een noodmaatregel).

Dat mensen jóuw kromme  slachtofferige gedachtegang niet willen volgen wil niet zeggen dat er iets met hén mis is.
Alle reacties Link kopieren


Wij werken waarschijnlijk meer als dat de gemiddelde Nederlander doet en al dat verdiende geld gaat naar de schuldhulpverlening dus in feite werken wij gratis ja.

We krijgen een weekbedrag van 50 euro en daar kunnen wij het van doen met z'n drieen
je werkt dus niet gratis; je betaalt je schulden af die je gemaakt hebt doordat je geld hebt uitgegeven wat je niet had.
Alle reacties Link kopieren


Wij werken waarschijnlijk meer als dat de gemiddelde Nederlander doet en al dat verdiende geld gaat naar de schuldhulpverlening dus in feite werken wij gratis ja.

We krijgen een weekbedrag van 50 euro en daar kunnen wij het van doen met z'n drieen
Is dat alleen voor je boodschappen, of moet je daar nog meer van betalen?
Alle reacties Link kopieren
Forumheldin neem me niet kwalijk

ik ben sinds vanavond pas op dit forum en weet de weg nog niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
50 euro is voor boodschappen, schuldhulp betaalt van het geld wat overblijft de rekeningen
Daarnaast.

JOUW aanvraag schuldhulpverlening, én de verkorte schuldtraject (waarbij een gedeelte van jouw schuld na zoveel maanden/jaar wordt kwijtgescholden), komt niet ten goede van de maatschappij.

Waar is jouw aandeel in dit geheel? Waar is jouw hand in eigen boezem? Waarom ligt de schuld schijnbaar altijd bij een ander?



Pak een spiegel, en begin te studeren.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen en kleding
Alle reacties Link kopieren
Juist Roosje
Alle reacties Link kopieren
"Jij bent echt zo'n verwende snob wie het woord armoede niet eens kent "



Klopt. Wel een dosis gezond verstand.



Hoe krijg je het uit je toetsenbord: 'wij werken gratis'.

Die schulden zijn zeker gemaakt door de paashaas.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven