Haags zwembad geterroriseerd door Nieuwe Nederlanders

20-04-2017 15:07 313 berichten
Met stijgende verbazing, maar is het daar echt zo'n bende? Ik herken het niet van de zwembaden bij ons in de buurt. Daar is ook weleens overlast van nieuwe Nederlandse jongens, maar niet zo erg als daar,

---

M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond. Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.



Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al datgeen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).



http://www.telegraaf.nl/b ... mbadtuig_vogelvrij__.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:19:

[...]





Ik had het over hoe de media in het algemeen consequent alleen de niet-Kezen en -Jannen een extra beschrijving geven. Nooit lees je 'X, een blanke jongen van...' Dus altijd wordt blank als uitgangspunt genomen, als norm voor wat 'normaal' is. Daar had ik het over.



Dat blank als uitgangspunt wordt genomen lijkt mij niet zo vreemd. We wonen nu eenmaal in Nederland waar de meeste inwoners blank zijn.



Als een Nederlander in Marokko zich misdraagt dan komt er vast ook in de media dat de Nederlander x y zich misdragen heeft. Terwijl bij een Marokkaan alleen zal worden vermeld x y zich misdragen heeft.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:19:

[...]





Ik had het over hoe de media in het algemeen consequent alleen de niet-Kezen en -Jannen een extra beschrijving geven. Nooit lees je 'X, een blanke jongen van...' Dus altijd wordt blank als uitgangspunt genomen, als norm voor wat 'normaal' is. Daar had ik het over.

Als er geen extra beschrijving bij staat is het nogal logisch dat het om een blanke autochtone Mees of Roderick gaat.

Oost-Europees zie ik ook nog wel eens voorbijkomen op opsporing verzocht die zijn ook meestal blank
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 april 2017 @ 16:10:

Nou ja die vrouwen die daar nog heen gaan moeten zich maar wat zedelijker kleden en misschien helpt gescheiden zwemmen ook wel.. Zo komen Mees en Roderick niet in de verleiding.De boerkini moet gewoon verplicht worden in zwembaden. We moeten ons natuurlijk wel een beetje aanpassen (zouden de Joop en knuffelmensen zeggen).
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
quote:YellowDiamond schreef op 20 april 2017 @ 16:28:

[...]



Als er geen extra beschrijving bij staat is het nogal logisch dat het om een blanke autochtone Mees of Roderick gaat.

Oost-Europees zie ik ook nog wel eens voorbijkomen op opsporing verzocht die zijn ook meestal blank Precies, en zo word je als derde generatie nog altijd niet als Nederlander gezien.
quote:sauvignonblanc schreef op 20 april 2017 @ 16:31:

[...]





De boerkini moet gewoon verplicht worden in zwembaden. We moeten ons natuurlijk wel een beetje aanpassen (zouden de Joop en knuffelmensen zeggen).

Kleine aanpassing zodat iedereen zich prettig in het zwembad voelt,ja toch?

Hoe erg is dat nou als dat problemen voortkomt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Plus dat volgens de heersende gedachtegang uitsluitend de dader(s) moeten worden aangepakt en niet ook de ophitsende groepsleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:33:

[...]





Precies, en zo word je als derde generatie nog altijd niet als Nederlander gezien.Alsof ze dat zelf zouden willen.
quote:sugarmiss schreef op 20 april 2017 @ 16:37:

[...]





Alsof ze dat zelf zouden willen.



Jij kunt hun gedachten lezen?



Maar goed, we gaan het niet eens worden.
Ah, we gaan het weer hebben over waarom er nooit "blank" bij een persoonsomschrijving staat. Lijkt mij simpel: in Nederland zijn de meeste mensen blank, dus dan behoeft de huidskleur geen uitleg.



Ongetwijfeld zullen in China respectloze Nederlanders die voor overlast zorgen in bijvoorbeeld zwembaden omschreven worden als "blank". Niets racistisch aan wat mij betreft.



Noem het beestje gewoon bij de naam. Dat zielige gedoe altijd over "vind het gek dat ze niet voor Nederlanders worden aangezien als ze zo behandeld worden": ik word er niet goed van. Als je in Nederland wil wonen, behandel dan Nederlandse/blanke/welke afkomst dan ook meisjes met respect. Als jij als jongere-met-een-migratieachtergrond blanke (ja!) meisjes gaat lastig vallen en je eigen soort met rust laat ben je gewoon trash.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:38:

[...]





Jij kunt hun gedachten lezen?

Misschien leest ze wel eens op Marokkaanse fora.
Hunniebunnie, in mijn docentecarriere heb ik genoeg Marokkaanse pubers horen zeggen dat ze Mocro zijn en absoluut geen Nederlander.
quote:sugarmiss schreef op 20 april 2017 @ 15:21:

En nu is het wachten op de forummer die toch zo'n lieve Marokkaanse buurjongen heeft die altijd de boodschappen draagt voor zijn moeder en bij die forummer de tuin snoeit en oh ja diegene die vorige week de spiegel van haar auto had afgebroken was een rasechte Nederlander. En zij is vorig jaar betast door een Nederlander in het zwembad.



Je zal er maar wonen en fijn willen gaan zwemmen maar dat niet kunnen omdat je een Hollandse vrouw bent en volgens zo'n opgeschoten rotjoch vogelvrij bent omdat je een bikini draagt.



Dat tuig moeten ze veel harder aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 20 april 2017 @ 16:18:

[...]



Ik snap op dat punt die moeders niet. Zij werken niet, hebben heel de dag de tijd om die kinderen op te voeden, dan moet je toch een beter resultaat behalen?



Ik weet vanuit de zwembadwereld dat er bij een bad bij ons redelijk in de buurt ook enorme problemen zijn geweest met nieuwe Nederlandse jongens. Wat daar is gedaan is een aantal zwembadmedewerkers aanstellen die ook goed Arabisch, Berbers, Turks spreken. Dan kun je verstaan wat ze zeggen. Binnen een seizoen was het gedonder toen afgelopen.



Beter resultaat, ik heb ooit eens geleerd dat ze een omgekeerde opvoeding hebben.

Nederlandse/Westerse kinderen groeien op met niets mogen, en mogen dan steeds meer.

Veel andere culturen, mogen kinderen alles, en naarmate ze ouder worden gaan er pas grenzen gesteld worden.



Geen idee wat daar van waar is, want ik leerde het bij een vrijwilligersjob, en uiteindelijk alleen maar met Oost-Europeanen gewerkt.





Wat de zwembadmedewerkers betreft, anderstaligen kan helpen.

Maar ze moeten gewoon grenzen trekken. Misschien ook een reden dat het personeel in opstand komt met dit bericht.

Dat ze niet de ruimte of mogelijkheid hebben om duidelijke grenzen te trekken. Want dat moet gewoon mogelijk zijn hoor.

Zwembadgasten hebben gewoon te luisteren, zo niet dan toegang ontzeggen, vertrekken ze niet, politie bellen om ze uit te zetten en klaar.



En als het elke keer de spuigaten uitloopt, wordt het familiezwemmen, en mogen jongeren onder de 18 niet meer zonder begeleiding naar binnen.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 20 april 2017 @ 16:40:

Ah, we gaan het weer hebben over waarom er nooit "blank" bij een persoonsomschrijving staat. Lijkt mij simpel: in Nederland zijn de meeste mensen blank, dus dan behoeft de huidskleur geen uitleg.



Ongetwijfeld zullen in China respectloze Nederlanders die voor overlast zorgen in bijvoorbeeld zwembaden omschreven worden als "blank". Niets racistisch aan wat mij betreft.



Noem het beestje gewoon bij de naam. Dat zielige gedoe altijd over "vind het gek dat ze niet voor Nederlanders worden aangezien als ze zo behandeld worden": ik word er niet goed van. Als je in Nederland wil wonen, behandel dan Nederlandse/blanke/welke afkomst dan ook meisjes met respect. Als jij als jongere-met-een-migratieachtergrond blanke (ja!) meisjes gaat lastig vallen en je eigen soort met rust laat ben je gewoon trash.....
Alle reacties Link kopieren
Nee ik kan geen gedachten lezen maar ik ken wel een Marokkaanse en een aantal Turkse vrouwen.
Hoezo blabla? Het is toch ook gewoon tuig? Net zoals voetbalhooligans ook tuig zijn.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 20 april 2017 @ 16:41:

Hunniebunnie, in mijn docentecarriere heb ik genoeg Marokkaanse pubers horen zeggen dat ze Mocro zijn en absoluut geen Nederlander.En hoe zou dat nou toch komen?
quote:sugarmiss schreef op 20 april 2017 @ 16:42:

Nee ik kan geen gedachten lezen maar ik ken wel een Marokkaanse en een aantal Turkse vrouwen.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 16:33:

[...]

Precies, en zo word je als derde generatie nog altijd niet als Nederlander gezien.En is het aanranden en terroriseren in zwembaden daar een gevolg van of de oorzaak?
Hunniebunnie, vind je het niet de omgekeerde wereld? Je komt hier wonen en je past je maar aan mijns inziens. Decennia heeft dat niet gehoeven en waarom is mij een raadsel.



Als ik naar Qatar, ik noem maar een dwarsstraat, emigreer dan pas ik me ook aan in de zin dat ik niet mijn eigen Nederlands zijn de autochtone bevolking door de strot ga duwen. Ik doe daar dan een hoofddoek op in plaats van hoofddoeken van de hoofden te gaan trekken.
Dat zég ik helemaal niet.
quote:nessemeisje schreef op 20 april 2017 @ 16:44:

[...]





En is het aanranden en terroriseren in zwembaden daar een gevolg van of de oorzaak?Vicieuze cirkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 20 april 2017 @ 16:41:[/



En als het elke keer de spuigaten uitloopt, wordt het familiezwemmen, en mogen jongeren onder de 18 niet meer zonder begeleiding naar binnen.



Dat gaat dus niet.

De Marokkaanse die ik ken gaat alleen zwemmen tijdens het vrouwenuurtje. Ze gaat dus ook nooit zwemmen n met haar zoontje. Dat doet haar man.



Op mijn vraag of ze het niet jammer vond om nooit e eer ns gezellig met het hele gezin te kunnen gaan zwemmen was haar antwoord dat kan nu eenmaal niet. Dat hoort niet. Ze was toch echt 2e of 3e generatie.



Een keer hadden we het over uit eten gaan. Ik vertelde dat ik het zo leuk vond dat je in een onbekende stad soms onverwachts leuke restaurantjes tegen komt.



Zij vertelde toen dat ze altijd van tevoren uitzoeken waar ze kunnen eten want het vlees pest natuurlijk wel halal zijn.



Toen dacht ik wel jeetje wat leg jij jezelf een boel beperkingen op.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar, ja maar , Nederlanders in het buitenland passen zich op hun vakantie ook niet aan. En er zit in Amerika ook een Nederlandse enclave die Koningsdag en Sinterklaas viert. Dus het is totaal begrijpelijk dat hordes jongeren van Marokkaanse komaf je dochter aanranden, je zoon in elkaar mept en je moeder die bijklust als badjuffrouw uitscheldt voor hoer. Dat doen ze in Amerika en op vakantie namelijk ook. Oh wacht...



Het is natuurlijk onzin. Het gedrag van die jongeren is al jarenlang een probleem. De ouders zelf geven niet thuis, ze voelen zich onaantastbaar omdat ze in een groep lopen en hun grote broers achter zich hebben staan en het zwembad durft niet in te grijpen. Echt zeer ernstig dat er door zwembadpersoneel tegen meisjes wordt gezegd dat ze het zelf wel uit zullen hebben gelokt. Of dat ze zich niet te uitdagend moeten kleden (wtf het is een zwembad).

Ontkennen dat dit probleem vooral speelt bij jongeren van een bepaalde komaf vind ik echt struisvogelpolitiek en doet meer kwaad dan goed. Ja, er loopt ook wel eens een etterige 'blanke' jongen rond, maar over het algemeen opereren die niet in zulke grote groepen. De keer dat er in het naburige zwembad hier een jonge blanke gluurder werd betrapt, was ie in ieder geval alleen (en goed zuur, hahaha, er was net een kudde vrouwen klaar met wateraerobics).
Hier is het ook drama, ik ga niet meer naar het zwembad hier, een plaats verderop kunnen we nog rustig zwemmen zonder beveiliging en regelmatig politie die er aan te pas moet komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven