Bloemenkransen bewaakt.

05-05-2007 13:20 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herdenkingskransen in Amsterdam bewaakt

zaterdag 5 mei 2007 04:00

(Novum) - De herdenkingskransen in vier Amsterdamse stadsdelen worden na de nationale dodenherdenking vrijdagavond bewaakt of binnengehaald. Dat heeft de gemeente in overleg met de stadsdelen besloten om vandalisme te voorkomen, zegt een woordvoerder van burgemeester Job Cohen. De veiligheidsmaatregelen gelden tot en met volgende week vrijdag.

De gebieden waar Cohen maatregelen heeft geëist, zijn Slotervaart, Osdorp, Geuzenveld en de Dam, in stadsdeel Centrum. Op de Dam worden de kransen vrijdagnacht binnengehaald en zaterdagochtend weer bij het monument gezet. In stadsdeel Osdorp worden de kransen vrijdagnacht bewaakt en in de nachten erna binnengehaald. Ook in Slotervaart worden de kransen bewaakt, terwijl Geuzenveld ervoor heeft gekozen de kransen binnen te halen.

De gemeente heeft onder meer de hulp ingeroepen van beveiligingsbedrijven en buurtvaders. De afgelopen jaren vernielden allochtone jongeren kransen en bloemen die tijdens de herdenking waren neergelegd. De gemeente verwacht dat vandalisme met de genomen maatregelen dit jaar niet zal voorkomen.

Vrijdagavond om 20.00 uur houdt Nederland twee minuten stilte ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en alle oorlogen die nadien hebben plaatsgevonden. Ook het openbaar vervoer en het luchtverkeer houden rekening met de herdenking. Bron: elsevier.Netzoegoed ik geen varken in de moskee zet, omdat ik moslims daarmee pijn doe, moet de allochtoon ook respect hebben voor onze gevallenen van de 2e wereldoorlog.Omdat je me ongeveer niet kwader kan krijgen dat het "bewaken" van de kransen, stel ik voor om allochtonen die dit soort zaken doen, flink te straffen. En wel middels het punten-paspoort. Dat klijkt op het punten rijbewijs, maar als de allochtoon 5 punten heeft bij elkaar gesprokkeld wegens a sociaal gedrag, mag hij naar huis toe. Kransen vertrappen is meteen enkeltje thuisland.bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Eensch.

Toen ik dat hoorde, kreeg ik er kippevel van.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Een enkeltje thuisland is wellicht nog te mild.

Gevangenis in het thuisland, dat zal ze leren.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Het thuisland/geboorteland is (hoogstwaarschijnlijk) Nederland.



Laat bureau Halt met een passende taakstraf komen.
Alle reacties Link kopieren
Bureau Halt, taakstraf, o, wat zijn we weer mild.

Een heel streng opvoedingsgesticht komt eerder.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in hoeverre je er iets mee opschiet dat je ze een enkeltje Nederland geeft.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een heropvoedingsgesticht in Zwolle, het Glen Mills. Voor ontspoorde allochtonen èn autochtonen. ( dus valse tonen. )



Is dat niet een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik pleit voor méér Hele Strenge Opvoedingsgestichten.

Bureau Halt is een lachtertje.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind bureasu HAlt een lachtertje. En de jongeren die daarmee in aanrakign komen ook. Overigesn kan je 1 keer Halt krijgen, bij recidive kan dat neit meer. Het gros krijgt dan ook geen Halt.





Ik ben voor Glenn MIlls in iedere grote stad, en in de randstad meerdere scholen.

Aanpakken die hap. Ze worden daar echt vernederd voor hun doen, beginnen echt als nul en met nul, en moeten dingen verdienen en moeten zichzelf hogerop 'werken.'

Agressie wordt genadeloos afgestaft op een militaire manier. Briljant gevonden.


Ik pleit voor méér Hele Strenge Opvoedingsgestichten.

Bureau Halt is een lachtertje.
Hangt van de jongere (en (vooral) diens ouders/omgeving) af.

Als iemand iets gedaan heeft (3x kattekwaad of 1x iets ergers) en bureau Halt komt met een strafmaatregel, maar de ouders/omgeving gaat er niet mee verder, dan kan zo'n instantie hoog en laag springen, maar kan die jongere alsnog crimineel/crimineler worden.



Voorbeeld: twee jongens stelen pingpongballetjes bij de Blokker. Beiden komen bij bureau Halt. Jongen A krijgt thuis nog (corvee)straf, jongen B wordt door de ouders genegeerd. Jongen A komt (waarschijnlijk) beter terecht dan jongen B.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf er vergif op in te nemen dat de ouders vast wel uit allochtonie komen. Dat maakt voor mij het kind ook een allochtoon. Turkije en Marroko denken er net zo over, een hier geboren Turk moet dienstplicht doen in Turkije.
Alle reacties Link kopieren


Ook ik vind bureasu HAlt een lachtertje. En de jongeren die daarmee in aanrakign komen ook. Overigesn kan je 1 keer Halt krijgen, bij recidive kan dat neit meer. Het gros krijgt dan ook geen Halt.





Ik ben voor Glenn MIlls in iedere grote stad, en in de randstad meerdere scholen.

Aanpakken die hap. Ze worden daar echt vernederd voor hun doen, beginnen echt als nul en met nul, en moeten dingen verdienen en moeten zichzelf hogerop 'werken.'

Agressie wordt genadeloos afgestaft op een militaire manier. Briljant gevonden.





Goed tikken is ook een kunst.... , negeer de tikfouten...
Alle reacties Link kopieren
Ik durf er vergif op in te nemen dat de ouders vast wel uit allochtonie komen. Dat maakt voor mij het kind ook een allochtoon. Turkije en Marroko denken er net zo over, een hier geboren Turk moet dienstplicht doen in Turkije.
Eh, maar die redenatie vonden Wij Autochtonen onder leiding van ons aller, geblondeerde goeroe () G.W. nou toch juist zo belachelijk? Dat "eenmaal Marokkaan, altijd Marokkaan" idee? Laten we nou dan niet die belachelijke ideeën hier overnemen...
Alle reacties Link kopieren
Dat eenmaal  Marokkaan altijd Marokkaan doen ze zélf!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het is toch goddomme te gek voor woorden dat die kransen binnengehaald moeten worden! :@
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik was laatst in Slotervaart en die kids lopen zich daar alleen maar te vervelen. Zet ze eerst maar eens aan het werk.

Waarom moet ik wel voor mijn centen werken en een ander niet?:?
Het is toch goddomme te gek voor woorden dat die kransen binnengehaald moeten worden! :@




Dat is wel zo, maar een 'enkeltje thuisland' betekent voor de eventuele daders toch dat ze in Nederland blijven, dus dat vond ik een beetje een kippevelreactie.

Misschien hebben ze een dubbel paspoort (maar zijn ze wel geboren in NL, dus..) maar misschien zijn het ook wel gewoon Nederlandse, Belgische, Franse, Japanse,.. rotjochies/-meisjes die iets met die kransen zouden willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Waren het vorig jaar geen Marokkaantjes die met de kransen gingen voetballen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden werden in een Islamitisch land de handen afgehakt bij een dief...
Alle reacties Link kopieren
Duh, dat gebeurt dagelijks in islamitsche landen.

In Saudi heb je chop chop square. 3 maal raden wat daar gebeurt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Waren het vorig jaar geen Marokkaantjes die met de kransen gingen voetballen?
Vorig jaar weet ik niet meer (te griepig). Een aantal jaren geleden was er wel een incident met Marokkanen.

Daaruit vloeiden  intiatieven voort om 'ze' meer voor te lichten over de rol van Marokkanen(, Turken, Antilianen en Surinamers) bij de Tweede Wereldoorlog. (voorbeeld)



Als het inderdaad alleen Marokkanen zijn/waren, dan vat ik het begrip allochtoon wat te breed op (en mag het krantenartikel ook wat specieker zijn), maar ik zie meer nut in voorlichting dan straffen. En betrek de ouder(s) ook bij de voorlichting en/of straf.



Dat de kransen niet met rust gelaten kunnen worden, kan ik absoluut niet begriijpen. Dat het voor allcohtonen een onbekende ver-van-mijn-bed-oorlog is/was wel enigszins. (dat Azie en noord-Afrika erbij betrokken waren hoor je niet vaak)



Glenn Mills (?) en de genoemde wijken in Amsterdam ken ik trouwens niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een teringlijers!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Herdenkingskransen Amsterdam zwaarbewaaktvrijdag 4 mei 2007 20:08De kransen die vrijdagavond tijdens de dodenherdenking zijn neergelegd bij het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam, zullen 's nachts worden binnengehaald en overdag worden bewaakt, om vernieling te voorkomen.Kransen bij Nationaal Monument 's nachts naar binnen Dat heeft de gemeente Amsterdam bekendgemaakt. Toezichthouders zullen de kransen een week lang bewaken.Ook bij enkele andere monumenten in de stad zullen de kransen 's nachts worden binnengehaald en overdacht worden bewaakt door toezichthouders en buurtvaders. VoetballenDe afgelopen jaren hadden er verscheidene incidenten plaats waarbij kransen en bloemen werden vernield. In 2003 gebruikten Marokkaanse jongens in stadsdeel De Baarsjes de kransen om mee te voetballen en scandeerden 'Joden die moeten we doden'.Vorig jaar werden in de Amsterdamse wijk Osdorp in de nacht van 4 op 5 mei verschillende herdenkingskransen vernield en in een gracht gegooid.Door Claudia van Zanten Ook uit elsevier. Nee, het waren wel degelijk onze Marrokaanse medelanders.
Alle reacties Link kopieren
quote: watervrouw2 reageerde

Als het inderdaad alleen Marokkanen zijn/waren, dan vat ik het begrip allochtoon wat te breed op (en mag het krantenartikel ook wat specieker zijn), maar ik zie meer nut in voorlichting dan straffen. En betrek de ouder(s) ook bij de voorlichting en/of straf.

Voorlichting? Doe me een lol zeg. Ik woon in een zwarte wijk in Amsterdam, en het stadium van voorlichting is hier al láng en breed gepasseerd.

Ik was vroeger ook zo naïef en idealistisch, maar nu woon ik er al jaren middenin en het heeft écht geen zin meer om dat soort tuig nog te gaan voorlichten.

Denk aan gastjes die hele straten terroriseren en gezinnen uit huis pesten. Zogauw wij het kunnen betalen trekken we hier ook weg.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik nou zo gek vind? Ik sta paf van het bukken voor de pygmeeen. Hoe ver moeten het allochtone rapalje gaan totdat wij in Nederland zeggen "en nu is het genoeg?"

Ooit zag ik een Cypriotische Griek die werd doodgeschoten omdat hij een Turkse vlag uit een vlaggenmast wilde halen. Mijn Turkse collega vond dat zeer terecht "want van de Turkse vlag blijf je af". Ik ken geen een Nederlands symbool waar Nederland nog voor wil opkomen. We laten echt over ons lopen. Wie kakt er er een drol op het graf van Ataturk en laat zich oppakken? Ik denk dat het slecht met je afloopt. Verbrandt eens een Turkse vlag op televisie, of laat een vrachtwagen varkens los in mekka. De wereld is dan te klein. Maar voetbal je met onze herdenkingskransen, dan haalt onze dappere Job Cohen ze wel binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven