Zou jij je fiets afstaan aan een agent?

10-05-2007 10:38 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik weer iets op het nieuws waarvan ik dacht: hoe verzinnen ze het???? Fiets je rustig van je werk naar huis, word je plotseling aangehouden door een agent die jou meedeelt dat je fiets even wordt ingevordert zodat hij op jouw fiets achter een inbreker aankan.

Zelf kun je dus die 10 km naar huis lopen (om 18.00 uur), sporten kun je wel vergeten of de afspraak die je had gemaakt. En ws. kun je je (splinternieuwe dure) fiets ook wel vergeten. Omdat je om dat moment zo flabbergasted bent, zou ik er niet opkomen de naam van de agent te noteren en te vragen naar zijn legitimatie. Eigenlijk omdat alles dan ook zo snel gaat. Dus dan kun je ook nog eens een nieuwe fiets gaan kopen, of zou de verzekering dit soort dingen ook vergoeden?

En dan nog iets: een aantal slimmeriken in ons land kunnen zo op een goed idee komen: kom ik verkleed me als agent en maak zo fietsen afhandig. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie zomaar je fiets afstaan aan een agent? Verder is dit wettelijk allemaal goedgekeurd, een agent mag in bovengenoemde situaties iemands fiets invorderen voor korte tijd mits hij zich kan legitimeren. Maar ja, waar moet je dan op letten? Zo'n legitimatie kan ook perfect zijn nagemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn fiets krijgt die echt niet. De politie heeft mij tot nu toe niet echt geholpen mijn moeders auto 2 keer gejat de tweede keer kreeg ze een bekeuring voor verkeerd parkeren bleek dat die gedumpt was ergens aan de andere kant van de stad. of ze hem even wilde halen.

De inbraken in autos dalen ook niet hangjongeren worden er steeds meer.

En voor verkeerd afslaan op een kruising die al 15 jaar bestaat en na zoveel jaar wordt gewijzigd krijg je een bekeuring.



Nee dank je ik fiets lekker verder
Alle reacties Link kopieren
Nou, je weet er een mooi verhaal van te maken... Hoe vaak zal het überhaupt voorkomen dat een agent ergens te voet is, alleen, zonder fiets, paard, auto of wat dan ook? Heb je het soms bij het Hart van Nederland gezien? (Of Vier in het land?)



En ja, er kunnen inderdaad mensen op een idee worden gebracht. Maar goed, als ze zoveel moeite overhebben voor een fiets, dan kunnen ze vast wel iets spannenders bedenken met hun agentenpak aan toch? En hé, kan dat nu ook niet gewoon al? Je valt zo door de mand hoor, met je agentenpak van de feestwinkel... Fietsendieven nemen echt niet de moeite om jou op zo'n manier je fiets afhandig te maken, wees maar niet bang.
Alle reacties Link kopieren


Mijn fiets krijgt die echt niet. De politie heeft mij tot nu toe niet echt geholpen mijn moeders auto 2 keer gejat de tweede keer kreeg ze een bekeuring voor verkeerd parkeren bleek dat die gedumpt was ergens aan de andere kant van de stad. of ze hem even wilde halen.

De inbraken in autos dalen ook niet hangjongeren worden er steeds meer.

En voor verkeerd afslaan op een kruising die al 15 jaar bestaat en na zoveel jaar wordt gewijzigd krijg je een bekeuring.



Nee dank je ik fiets lekker verder
Lekkere instelling... Wel klagen over alles dat de politie verkeerd doet, maar ondertussen niet je fiets afstaan zodat ze kunnen doen wat ze moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn fiets sta ik dus echt niet af he, no way.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad,

wat een fantastische mentaliteit.

Als oom agent mijn fiets nodig heeft om een inbreker, berover, verkrachter of andere boef te pakken te kunnen nemen geef ik deze zo mee. Moet je je voorstellen dat jij net van je tas beroofd bent of bent aangerand, politie zet de achtervolging in, maar heeft een vervoermiddel nodig want anders schiet het niet op. Maar dan stuiten ze op een egoist zoals DaniiellaB die redeneert : als ik toen niet geholpen werd wordt er nu ook niemand geholpen.



Echt stuitend.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag hij/zij mijn fiets gebruiken. Maak ik ook nog eens wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Als oom agent met ontzettende haast achter iemand aan zit heeft hij vast geen tijd om zich te gaan legitimeren, dus dan kan oom agent mij de pot op, die krijgt mijn fiets niet mee.



Wat nou als ik zelf ergens met spoed moet zijn en ik moet mn fiets inleveren? Dacht het toch even van niet.
Alle reacties Link kopieren
't Is ook zo frappant dat in de openingspost gelijk wordt gesuggereerd dat het gaat om een peperdure, spiksplinternieuwe fiets (want ja, die heeft iedereen), dat je vervolgens 10 km moet lopen om thuis te kopen (alsof er binnen die 10 km geen andere oplossing zou liggen) en 's avonds ook niet meer kunt sporten, dat je je fiets vervolgens nooit meer terug ziet en dat je (dus?) een dure nieuwe fiets moet kopen. En dan loop je ook nog eens het risico dat het gewoon om een ordinaire fietsendief gaat in plaats van een agent. Het is inderdaad ver-schrik-ke-lijk....
Alle reacties Link kopieren
En als dankzij jouw instelling dus een boef ontkomt die zojuist iemand heeft beroofd/verkracht/aangerand dan zal jou dat een rotzorg zijn? Dan slaap jij lekker 's nachts?
Alle reacties Link kopieren


Als oom agent met ontzettende haast achter iemand aan zit heeft hij vast geen tijd om zich te gaan legitimeren, dus dan kan oom agent mij de pot op, die krijgt mijn fiets niet mee.



Wat nou als ik zelf ergens met spoed moet zijn en ik moet mn fiets inleveren? Dacht het toch even van niet.




Ik zei het al eerder, maar zouden er werkelijk fietsendieven zijn die al die moeite doen om een fiets te stelen? Fietsen stelen is een fluitje van een cent hoor, daar heb je geen pak van oom agent voor nodig.



Spoed is trouwens een relatief begrip. Als een agent mijn fiets moet hebben, dan mag hij dat. Dan kom ik maar later op een afspraak, die snappen dat heus wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je weet er een mooi verhaal van te maken... Hoe vaak zal het überhaupt voorkomen dat een agent ergens te voet is, alleen, zonder fiets, paard, auto of wat dan ook? Heb je het soms bij het Hart van Nederland gezien? (Of Vier in het land?)

Dit was bij editie nl. Het komt toch geregeld voor zodat dit het nieuws haalt.



En ja, er kunnen inderdaad mensen op een idee worden gebracht. Maar goed, als ze zoveel moeite overhebben voor een fiets, dan kunnen ze vast wel iets spannenders bedenken met hun agentenpak aan toch? En hé, kan dat nu ook niet gewoon al? Je valt zo door de mand hoor, met je agentenpak van de feestwinkel... Fietsendieven nemen echt niet de moeite om jou op zo'n manier je fiets afhandig te maken, wees maar niet bang.

Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat ik mijn mening nog niet had gegeven: Ik zou mijn fiets dus niet meegeven omdat je niet kunt weten of dit een echte agent betreft. En ik heb zelf dus een dure fiets gekocht en je weet dus maar nooit in welke staat je je fiets terug krijgt en of je hem uberhaupt terugkrijgt. Ik weet ook niet of de verzekering dit soort dingen dekt. En dan denk ik: een slimme agent neemt dan zelf een fiets mee of rijdt er met de auto achteraan, is nog veel sneller.
Alle reacties Link kopieren
In het geval van mijn fiets lijkt het me vrij logisch dat ze op het bureau spontaan een inzamelingsactie houden. Als beloning voor mijn medewerking zullen ze me waarschijnlijk in het bijzijn van de fotograaf van het plaatselijke suffertje een spiksplinternieuwe fiets kado doen. Helaas heeft er nog nooit een agent enige interesse voor mijn rijwiel getoond. Misschien dat ik binnenkort zelf eens wat initiatief neem en hem ter vordering aanbied.

.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde



Als oom agent met ontzettende haast achter iemand aan zit heeft hij vast geen tijd om zich te gaan legitimeren, dus dan kan oom agent mij de pot op, die krijgt mijn fiets niet mee.



Wat nou als ik zelf ergens met spoed moet zijn en ik moet mn fiets inleveren? Dacht het toch even van niet.

Ik zei het al eerder, maar zouden er werkelijk fietsendieven zijn die al die moeite doen om een fiets te stelen? Fietsen stelen is een fluitje van een cent hoor, daar heb je geen pak van oom agent voor nodig.



Spoed is trouwens een relatief begrip. Als een agent mijn fiets moet hebben, dan mag hij dat. Dan kom ik maar later op een afspraak, die snappen dat heus wel.




Ik zeg toch niet dat het dan meteen om een fietsendief gaat.



Een agent krijgt gewoon mijn fiets niet mee, zo simpel is dat, net zo min als mijn auto trouwens.



Er werd wel bij verteld dat mocht er eventuele schade ontstaan aan je fiets dat dan hersteld zou worden.

Nou dank je de koekoek, kun je zeker alles zelf gaan regelen, ben je zeker een paar dagen je vervoersmiddel kwijt.



Nope.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde



Als oom agent met ontzettende haast achter iemand aan zit heeft hij vast geen tijd om zich te gaan legitimeren, dus dan kan oom agent mij de pot op, die krijgt mijn fiets niet mee.



Wat nou als ik zelf ergens met spoed moet zijn en ik moet mn fiets inleveren? Dacht het toch even van niet.

Ik zei het al eerder, maar zouden er werkelijk fietsendieven zijn die al die moeite doen om een fiets te stelen? Fietsen stelen is een fluitje van een cent hoor, daar heb je geen pak van oom agent voor nodig.



Spoed is trouwens een relatief begrip. Als een agent mijn fiets moet hebben, dan mag hij dat. Dan kom ik maar later op een afspraak, die snappen dat heus wel.
Alles kan, je hebt er altijd gekken tussenlopen.
Alle reacties Link kopieren


Mijn fiets krijgt die echt niet. De politie heeft mij tot nu toe niet echt geholpen mijn moeders auto 2 keer gejat de tweede keer kreeg ze een bekeuring voor verkeerd parkeren bleek dat die gedumpt was ergens aan de andere kant van de stad. of ze hem even wilde halen.

De inbraken in autos dalen ook niet hangjongeren worden er steeds meer.

En voor verkeerd afslaan op een kruising die al 15 jaar bestaat en na zoveel jaar wordt gewijzigd krijg je een bekeuring.



Nee dank je ik fiets lekker verder
Fiets jij maar lekker verder.....maar dan moet je ook niet lopen klagen over de toenemende criminaliteit als je het zelf vertikt om een bijdrage te leveren aan een verdraagzamere maatschappij. Laat me raden: de politiek deugt zeker ook van geen kant??
Alle reacties Link kopieren
:D
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je fiets niet afgeeft. Wat verschil maakt: Stel dat ik op mijn oude 'stationsfiets' rijdt, die geef ik makkelijker mee dan mijn dure nieuwe fiets. Heb al gekeken op een site van een verzekering en kon hieruit opmaken dat je evt. schade niet retour krijgt. Want deze fiets is jouw eigendom en je leent hem aan iemand anders. Dus jouw keuze om deze uit te lenen met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn :D was voor de post van Yette.



Jolietje: Jij kunt dan dus rustig slapen als een crimineel die zojuist een slachtoffer heeft gemaakt ontkomt omdat jij geen zin hebt om je (dure) fiets uit te lenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je fiets niet afgeeft. Wat verschil maakt: Stel dat ik op mijn oude 'stationsfiets' rijdt, die geef ik makkelijker mee dan mijn dure nieuwe fiets. Heb al gekeken op een site van een verzekering en kon hieruit opmaken dat je evt. schade niet retour krijgt. Want deze fiets is jouw eigendom en je leent hem aan iemand anders. Dus jouw keuze om deze uit te lenen met alle gevolgen van dien.
Da's niet helemaal waar wat je zegt. De fiets is altijd nog jouw eigendom, tenzij je hem op dat moment aan die agent zou verkopen. (Boeken van de bieb zijn tenslotte ook nog het eigendom van de bibliotheek, ook al liggen ze toevallig bij jou thuis). Maar hoe het precies zit met de verzekering weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, die persoon heeft zijn fiets gewoon teruggekregen hoor. Als dit over hetzelfde bericht gaat als wat ik gisteren of eergisteren las is die fiets gewoon teruggegeven aan de eigenaar.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, die persoon heeft zijn fiets gewoon teruggekregen hoor. Als dit over hetzelfde bericht gaat als wat ik gisteren of eergisteren las is die fiets gewoon teruggegeven aan de eigenaar. 
Jaja, maar er viel zeker niet meer op te fietsen? ;)
Alle reacties Link kopieren




quote: ellen2_ reageerde



Pfff, die persoon heeft zijn fiets gewoon teruggekregen hoor. Als dit over hetzelfde bericht gaat als wat ik gisteren of eergisteren las is die fiets gewoon teruggegeven aan de eigenaar. 

Jaja, maar er viel zeker niet meer op te fietsen? ;)

En de fietseigenaar kwam vast te laat op zijn afspraak....
Alle reacties Link kopieren
en de bel deed het daarna zeker ook niet meer............. :D



ik zou graag mijn fiets afstaan aan "oom agent"............ ik vermoed alleen dat deze liever een andere fiets kiest. Met mijne is het niet zo goed boeven vangen nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven