Parkeerproblemen

10-05-2007 21:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik woon in een doodlopende straat met aan weerszijden rijtjeshuizen. Ieder huis heeft 1 parkeerplek, eigen grond zeg maar. Nu heeft echter iedereen wel meer dan 1 auto, die ook niet allemaal in de echte parkeerhaventjes passen. Daarom worden sommige auto's op de halfbakken stoep geplaatst. Ik zeg halfbakken, omdat aan de ene helft van de straat de stoep links loopt, en aan de andere kant rechts, die ook nog eens verzakt zijn dus niemand loopt erop. Geen probleem dus, vooral omdat als je de auto op straat zet, wat wel mag, er geen andere auto meer langs kan. Dus op de stoep val je er JUIST niemand lastig mee.

Toch vind ik net een boete van 50 euro ondr mn raampje, omdat de stoep geblokkeerd werd. Hier word ik nou toch zo boos om he, wat een pesterij. Kan ik hier nou nog wat aan doen, hoeveel kans zou ik hebben bij bezwaar indienen?
Alle reacties Link kopieren
Proberen kan altijd, als jij een goede reden kunt bedenken. Het kan zijn dat de termijnen verlopen en je niet hoeft te betalen. (Al zijn die termijnen tamelijk lang en de kans dus niet zo groot)

Maar goed, wij hebben ook al een aantal boetes gekregen door een soortgelijk probleem. We wonen in een oude wijk met een groot tekort aan parkeerplaatsen en mijn vriend heeft de pech 's avonds te werken en dus laat thuis te komen. Alle plekken bezet in de hele wijk. Er zijn nachten dat ie allerlei rondjes rijdt om maar een plekje te vinden, maar er is gewoon niks. Dan dus maar de auto een beetje op de stoep of wat dan ook. Het is echt bizar, hij moet ook vaak genoeg dik vijf minuten lopen naar de auto (of naar huis). En ja, dan hebben we weer een bon. Heel frustrerend want hij doet echt z'n best en zet z'n auto ook heus niet zo neer dat er geen ambulances/brandweerwagens door zouden kunnen of dat voetgangers er last van hebben (er zijn immers genoeg plekjes waar je geen auto mag parkeren maar waar verder eigenlijk ook niks gebeurd), maar je krijgt toch echt gewoon een bon. Denk dat we er in 2 jaar tijd wel al tien hebben gehad...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch een eigen parkeerplek zeg je? Waarom dan op een illegale plek parkeren?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben trouwens én een vergunning voor deze wijk én maar één auto (want je krijgt per huishouden maar één vergunning).
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik woon in een doodlopende straat met aan weerszijden rijtjeshuizen. Ieder huis heeft 1 parkeerplek, eigen grond zeg maar. Nu heeft echter iedereen wel meer dan 1 auto, die ook niet allemaal in de echte parkeerhaventjes passen. Daarom worden sommige auto's op de halfbakken stoep geplaatst. Ik zeg halfbakken, omdat aan de ene helft van de straat de stoep links loopt, en aan de andere kant rechts, die ook nog eens verzakt zijn dus niemand loopt erop. Geen probleem dus, vooral omdat als je de auto op straat zet, wat wel mag, er geen andere auto meer langs kan. Dus op de stoep val je er JUIST niemand lastig mee.

Toch vind ik net een boete van 50 euro ondr mn raampje, omdat de stoep geblokkeerd werd. Hier word ik nou toch zo boos om he, wat een pesterij. Kan ik hier nou nog wat aan doen, hoeveel kans zou ik hebben bij bezwaar indienen?
Ow, ik begrijp nu dat dat dus niet eigen grond is. Dus niet eigen parkeerplek.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de stad hebben we dezelfde problemen. Zelfs in nieuwbouwwijken die nog geen 5 jaar oud zijn. Gemeentes, projectontwikkelaars en bouwers houden gewoon veel te weinig rekening met parkeerproblematiek (een parkeerplek levert natuurlijk ook minder op).



Ik heb jaren in een parkeerproblematische woonwijk gewoond en voor mij was het parkeerprobleem één van de voornaamste redenen om te verhuizen. Nu woon ik al een aantal jaar in een huis met eigen parkeergelegenheid waar wel vijf of zes auto's kunnen staan.



Maar ik ga overal op de fiets naar toe. Dat is dan weer niet zo goed bekeken. :)



Ik hoorde trouwens wel dat hier laatste een complete buurtvereniging een gesprek zou hebben met gemeente en politie. De wethouder liet vooraf al vallen dat er met de wijkagent afspraken gemaakt zouden worden over het beperken van boetes. Misschien een optie om de buurt te mobiliseren voor zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Bij het lezen van dit topic komt meteen weer oude stress bij mij naar boven. Ik heb ook ergens gewoond waar het niet te doen was om te parkeren. Ik heb een baan met onregelmatige werktijden, kwam ik midden in de nacht thuis, moest ik 3 rondjes rijden om vervolgens mijn auto ver weg te kunnen parkeren. Nu vind ik het echt niet erg om een stukje te lopen, maar 's nachts zo in mijn eentje vond ik het maar niks. Ik woon nu ergens waar ik mijn auto praktisch altijd voor de deur kan zetten en dat is zo heerlijk.
Cum non tum age
Eén of andere positief ingestelde projectontwikkelaar heeft bedacht dat in de binnenstad bij een nieuwbouwproject (duur tot zéér duur) maar 8 parkeerplekken op 10 woningen hoeven te zijn, want als je in de stad woont heb je geen auto nodig.



Goh, waarom loopt de verkoop voor geen meter ? Groningen kijkt al jáááren tegen een grote braakliggende bouwput aan, waar je duizenden auto's zou kunnen parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Bij het lezen van dit topic komt meteen weer oude stress bij mij naar boven. Ik heb ook ergens gewoond waar het niet te doen was om te parkeren. Ik heb een baan met onregelmatige werktijden, kwam ik midden in de nacht thuis, moest ik 3 rondjes rijden om vervolgens mijn auto ver weg te kunnen parkeren. Nu vind ik het echt niet erg om een stukje te lopen, maar 's nachts zo in mijn eentje vond ik het maar niks. Ik woon nu ergens waar ik mijn auto praktisch altijd voor de deur kan zetten en dat is zo heerlijk.
Nagenoeg exact wat ik wilde posten :D (behalve de onregelmatige diensten dan)

Ben er zo blij mee


! Ik woon nu 40 km verder van mijn werk vandaan dan eerst, maar parkeerplaatszoektijd en looptijd huis-auto erbij opgeteld, valt het verschil in reistijd reuze mee.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn vind ik het terecht dat je een bekeuring hebt gekregen. Voor mensen in een rolstoel of mensen met een kinderwagen is een auto die half op de stoep staat zeer vervelend.

Ik sta er soms van te kijken wat mensen allemaal doen om hun auto maar vlak bij de deur te hebben staan. Zijn er bij jou in de buurt dan echt geen andere plekken waar je, je auto kan plaatsen? En met in de buurt bedoel ik binnen een straal van een paar honderd meter
Alle reacties Link kopieren
In onze stad worden tegenwoordig (sinds begin jaren 90) alleen huizen gebouwd op voorwaarde dat er op eigen grond (lees: voortuin/oprit) een parkeerplaats is. Verder heb je in onze nieuwe wijken ook geen extra parkeerplaatsen. Wij hebben zelf in onze voortuin (lees: oprit) 3 parkeerplaatsen en onze buren maar 1: gevolg altijd overlast van onze buren met 2 auto's die op straat (stoep) parkeren. Maar dat is beter dan niets.



Op zich vind ik dat idee van verplicht op eigen grond (nieuwbouwwijken) een parkeerplaats best goed, maar dan nog wel enkele overige parkeerplaatsen voor bezoekers ed.



Wat ik echt ergerlijk vind: eerst bij huisarts gratis parkeren en nu betaald (2 euro per uur). En maar rennen naar de automaat en dat alleen omdat het winkelende publiek dara ook parkeerde: volgens mij is er echt wel een patiëntvriendelijkere oplossing te vinden. GRRRR!!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nog niet goed hoe de situatie er bij jou uitziet, maar sinds ik eventjes in een rolstoel heb gezeten snap ik wel een stuk beter hoe ongelooflijk veel obstakels je op de stoep tegenkomt.

Dus tenzij je met de hand op het hart kunt zeggen dat een rolstoel er makkelijk langs kan (zonder om te hoeven rijden of een helling op te moeten), vind ik die bekeuring volkomen terecht.



Overigens, nog een meer algemeen punt: waarom zou het aantal parkeerplaatsen moeten worden aangepast aan het aantal auto's? Ik woon in Amsterdam en vind het vrij normaal dat de extreem schaarse ruimte zo goed mogelijk wordt benut, en ik kan me heel wat nuttigere dingen voorstellen dan extra parkeerplaatsen omdat mensen meer dan 1 auto willen. Dan denk ik: je moet keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan in ieder geval zeggen dat mijn vriend de auto altijd zo neerzet dat mensen in een rolstoel (of wie dan ook) er geen last van heeft. En in ons geval is het geen kwestie van dit doen om zo dicht mogelijk bij je huis te parkeren. We weten gewoon niet wat we anders moeten doen. 's Nachts minstens tien minuten rondrijden op zoek naar een plekje is geen uitzondering en dat dan bijna altijd zonder resultaat. Da's dan dus echt wel honderden meters bij ons huis vandaan. Al met al is mijn vriend dus 's nachts, na het werk, druk bezig met het zoeken van een plekje om 'm vervolgens óf ergens ver weg te zetten óf ergens waar het niet mag, met het risico bekeurd te worden. Wij zouden het ook graag anders doen, maar ik heb oprecht geen idee hoe. Hij heeft zelfs overwogen om in z'n auto een vouwfiets te leggen... Het vervelende is ook dat ik al een paar keer contact heb proberen te zoeken met de wijkagent, maar op mailtjes reageert hij al niet eens en op telefoontjes krijg ik vervolgens ook nooit meer reactie.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo kinderachtig om te gaan huilen over een terechte bon.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Met je verkeerde been uit bed gestapt? Ik huil niet over een bon, ik snap ook heus wel dat het terecht is. Maar ik vind het wel vervelend dat het zo moet gaan, want ik denk dat we echt over kilometers gaan praten als we de auto niet illegaal zouden parkeren. Niet onlogisch dus dat we er van balen en ook niet onlogisch dat ik er van baal dat de wijkagent niet eens bereid is hierover te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde op de to, de overige verhalen heb ik nog niet gelezen. Ga ik strax mss ff doen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er mensen zijn die het wel begrijpen, en blijkt dus dat dit probleem op veel meer plaatsen voorkomt.



Ik begrijp heus wel dat er teveel auto's zijn en dat je daar niet de parkeerplekken aan aan kunt passen, maar gut, je moet toch iets doen, ik kan hem toch niet midden op straat zetten??



En het kinderachtige is juist, in tegenstelling tot reacties zoals bij Zuss nu weer (die zal ook niet ergens tegenaan schoppen), dat het stoepenplan in mijn straat gewoon echt om te huilen is, waardoor het doel van de stoep compleet weg is en als hij vrij zou zijn mensen NOG op de straat lopen. Mijn straat is denk ik 100 meter lang, loopt dood en is echt een woonerf zeg maar. Als je de straat binnenkomt heb je eerst 25 meter rechts en stoep, vervolgens een soort grote bult over de hele breedte van de straat, waarna de stoep aan de andere kant weer verder gaat (met de nodige hobbels ertussen....als je daar met je rolstoel overheen moet wens ik je veel succes), waar om en om schuurtjes staan van huizen aan die kant. Zij plaatsen daarvoor hun containers (dat mag dus wel..?), er staan lantaarnpalen middenin, je kan er met goed fatsoen niet overheen lopen en ik heb in mijn 23 jaar dat ik hier woon nog nooit iemand gezien die ervan gebruik maakt. Hoeft ook niet, want de straat is veel beter, het is gewoon een woonerf EN geen doorgaan verkeer.



Een heel lang verhaal, maar eigenlijk moet je het gewoon zien, dat ik daar parkeerde is echt niet uit gemakszucht, maar omdat ik mijn auto kwijt moet (en hij staat dus niet naast de deur ofzo..) en daarmee JUIST niemand lastig val, de bewoners die erlangs moeten niet, en de stoepgebruikers (die er niet zijn) niet...Daarom is het nou zo kinderachtig...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb jij wel 1001 goede redenen om je niet aan de parkeerregels te houden. Dat heeft iedereen toch die bewust de wet overtreed? Regels zijn er alleen voor anderen zeker?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




Situatie: Ik woon in een doodlopende straat met aan weerszijden rijtjeshuizen. Ieder huis heeft 1 parkeerplek, eigen grond zeg maar. Nu heeft echter iedereen wel meer dan 1 auto, die ook niet allemaal in de echte parkeerhaventjes passen. Daarom worden sommige auto's op de halfbakken stoep geplaatst. Ik zeg halfbakken, omdat aan de ene helft van de straat de stoep links loopt, en aan de andere kant rechts, die ook nog eens verzakt zijn dus niemand loopt erop. Geen probleem dus, vooral omdat als je de auto op straat zet, wat wel mag, er geen andere auto meer langs kan. Dus op de stoep val je er JUIST niemand lastig mee.

Toch vind ik net een boete van 50 euro ondr mn raampje, omdat de stoep geblokkeerd werd. Hier word ik nou toch zo boos om he, wat een pesterij. Kan ik hier nou nog wat aan doen, hoeveel kans zou ik hebben bij bezwaar indienen?
Zoals je het hier beschrijft, heb je één parkeerplek.

Wat mij nog niet duidelijk is geworden, waarom je je auto daar niet neer zet......



Als jij/jullie twee auto's bezitten, tja... dan heb je een dilemma.

Of je 2e auto zo parkeren dat het wettelijk gezien mag, Of je auto op de stoep parkeren, en een bekeuring krijgen.



De volgende optie is, om alle mensen uit de staat bijelkaar te roepen, ( of om een werkgroepje te vormen) waarin jullie gezamelijk beschrijven wat de huidige parkeer situatie in de straat is, en een aantal voorstellen doen hoe e.e.a. wel naar tevredenheid geregeld kan worden.



JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Meisje85 wat verwacht je eigenlijk van de wijkagent. Volgens mij kan hij /zij helemaal niets.

Het is wettelijk niet toegestaan om je auto op de stoep te zetten en hij kan dat niet veranderen. Als er bijvoorbeeld andere mensen klagen over auto's op de stoep dan moet hij wel wat doen en kan hij niet zeggen dat hij uitzonderingen maakt.

Ook is hij niet de persoon die ervoor kan zorgen dat er meer parkeer plekken komen.

Ik zelf denk dat je beter bij de gemeente kan aankloppen dan bij de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk verwacht ik niet dat hij zegt dat op de stoep parkeren prima is. Wel verwacht ik dat hij op z'n minst bereid is te praten over de parkeerproblematiek in onze wijk. Hij leek mij een doorgeefluik naar de gemeente.

Ze kunnen bijvoorbeeld wel bedenken dat de maximale parkeerduur met parkeerkaart in onze wijk nog maar één uur is, zodat de werknemers van omliggende bedrijven hier niet komen parkeren. Maar da's juist het punt: overdag is parkeren geen probleem. Ik vind het wel opmerkelijk dat in de wijk twee montagebedrijven zitten die 's avonds en 's nachts alle busjes voor het personeel neer kunnen zetten en niet alleen hebben ze bussen staan er staan ook enorme reclame-borden (verrijdbaar) op parkeerplaatsen (dag en nacht). Ook het dagenlang, soms wekenlang, bezet houden van parkeerplaatsen door enorme puincontainers, caravans en campers is schijnbaar geen probleem. Dus naar mijn idee valt er hier best nog wat te sleutelen aan het parkeerbeleid.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre er oplossingen mogelijk zijn. Misschien mogen die bedrijven van de gemeente inderdaad wel 8 busjes her en der parkeren terwijl bewoners maar één vergunning krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nu denk ik een beetje over als een zeikerd. :) Maar goed, het is nu eenmaal knap frustrerend om iedere keer 's nachts, na gewerkt te hebben, zoveel moeite te moeten doen om je auto ergens kwijt te kunnen.
Je caravan of aanhanger mag drie dagen op de "openbare weg" staan, als je hem daarna twee centimeter verschuift mag hij weer drie dagen blijven staan.



En wat ben ik blij dat ik eerst een huis met parkeerruimte voor twee auto's had en nu zelfs voor vier auto's. Plus een straat waar zonder problemen geparkeerd kan worden. En een heel dorp waar geen parkeergeld hoeft te worden betaald bij de winkels en oom agent alleen maar herinneringen uitdeelt (het komende jaar) ipv boetes aan "foutparkeerders".
Alle reacties Link kopieren
ik werk in den haag voor een bedrijf dat garageplaatsen verhuurt, deze kunnen door iedereen worden aangeschaft en zijn lang niet zo duur. Ik weet dat in den haag een aantal 'woningstichtingen'  óók parkeerplaatsen heeft, en deze vind je vaak in krappe wijkjes. Het zal vast zo zijn dat in jullie woonplaatsen ook van dit soort garages te huur zijn. Pak de telefoon-/gouden gids erbij en je vindt vast wel iets! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven