Wraakvader veroordeeld

04-05-2017 15:49 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net gelezen op NOS nieuws. Voor eigen rechter spelen mag natuurlijk niet. Maar ergens kan ik me de frustratie en woede van deze vader, die hem hiertoe brachten, wel heel goed voorstellen. Straf terecht of onterecht? Wat vinden jullie? Verstandelijk zeg ik terecht maar mijn gevoel trekt partij voor de vader. Of ben ik dan echt van het padje af?

http://nos.nl/artikel/217 ... en-internetoplichter.html
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Straf is terecht. Je mag niet voor eigen rechter spelen.
quote:Pluisi schreef op 04 mei 2017 @ 15:51:

Straf is terecht. Je mag niet voor eigen rechter spelen.+1
Terecht inderdaad .
Alle reacties Link kopieren
Zeer terecht die straf.
Heel terecht ja.
Als hij hem per ongeluk tegen was gekomen en hem op zijn bek had geslagen is het een ander verhaal.

Maar hij heeft het aangekondigd plus een schop mee genomen dus er is over na gedacht .
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijke actie, maar wel terecht dat hij er vervolgens voor is gestraft.
De straf is helemaal terecht. Ook al kan ik me de woede van de man goed voorstellen, hij had ook de politie kunnen bellen. Voor hetzelfde geldt had hij per ongeluk de verkeerde te pakken genomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 04 mei 2017 @ 15:57:

Begrijpelijke actie, maar wel terecht dat hij er vervolgens voor is gestraft.

Wat is begrijpelijk aan de actie? Een Hells Angel mee nemen omdat je het niet zelf kan?

Iemand in het ziekenhuis rammen met gebroken arm hoofdwond etc?

De politie bellen dat je gaat rammen?
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat hij gestraft is..... vind alleen de straf te hoog in vergelijk met anderen straffen.
Alle reacties Link kopieren
Terechte straf die ik als ik hem was met trots uit zou zitten.



10 maanden vind ik wel wat veel. Hij had zeker geen slechte jeugd gehad?
Natuurlijk moet hij daarvoor gestraft worden, maar ik begrijp zijn actie wel hoor. Je wilt toch voorkomen dat je kind kwaad wordt aangedaan, het was een behoorlijk zieke oplichter die er achter zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 04 mei 2017 @ 15:58:

De straf is helemaal terecht. Ook al kan ik me de woede van de man goed voorstellen, hij had ook de politie kunnen bellen. Voor hetzelfde geldt had hij per ongeluk de verkeerde te pakken genomen.



Hij heeft de politie gebeld, maar die deed niets volgens hem.



Straf is terecht, voor eigen rechter spelen doen wij hier niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 04 mei 2017 @ 15:59:

[...]



Wat is begrijpelijk aan de actie? Een Hells Angel mee nemen omdat je het niet zelf kan?

Iemand in het ziekenhuis rammen met gebroken arm hoofdwond etc?

De politie bellen dat je gaat rammen?Maandenlang bij de politie aangeven dat een of andere vieze oude vent achter je dochter van 14 aanzit, waarmee vervolgens niets gedaan wordt, zodat je uiteindelijk er zelf voor zorgt dat die man voorlopig geen vlieg kwaad kan doen? Daar kan ik wel inkomen ja. Maar zoals ik al zei, niet de bedoeling in onze rechtstaat en daarom terecht dat hij veroordeeld is voor deze actie. Ik vind het wel zeer kwalijk dat er niet eerder actie is ondernomen door degenen die wél het recht hebben om in actie te komen, waardoor dit incident voorkomen had kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Volledig terecht. Hij had nota bene de politie aan de lijn. Hij heeft heel bewust gekozen dit toch te doen. Hoewel ik zijn woede snap gaat dit natuurlijk veel te ver.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 04 mei 2017 @ 16:05:

[...]



Maandenlang bij de politie aangeven dat een of andere vieze oude vent achter je dochter van 14 aanzit, waarmee vervolgens niets gedaan wordt, zodat je uiteindelijk er zelf voor zorgt dat die man voorlopig geen vlieg kwaad kan doen? Daar kan ik wel inkomen ja. Maar zoals ik al zei, niet de bedoeling in onze rechtstaat en daarom terecht dat hij veroordeeld is voor deze actie. Ik vind het wel zeer kwalijk dat er niet eerder actie is ondernomen door degenen die wél het recht hebben om in actie te komen, waardoor dit incident voorkomen had kunnen worden.https://twitter.com/lidwiengevers?lang=nl
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 04 mei 2017 @ 16:12:

[...]



https://twitter.com/lidwiengevers?lang=nl

"lidwiengevers? @lidwiengevers 3 u3 uur geleden

Meer

#Mario heeft steeds nagelaten aan de politie duidelijk te maken waar het slachtoffers zich bevond."



Met andere woorden hij was dit van plan. Logisch dat mishandeling met voorbedachte raden dan bewezen wordt geacht.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelsmatig begrijp ik zijn actie, maar het mag gewoon niet. Daarnaast heeft hij het zijn gezin ook moeilijker gemaakt , want die moeten het nu tijdelijk zonder hem zien te redden.
Alle reacties Link kopieren
Terechte straf, waarschijnlijk zit hij die trots uit.

Omdat hij dochter beschermt.



Dader is oplichter/ex tbser/ vuurwapen gevaarlijk/harddrugs gebruikend zoals bekend bij de politie.



Eigen rechter spelen mag niet, maar mag je een dader pas Wat aandoen in een vlaag van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid,

als je je kind moet begraven door een idioot met een dergelijk profiel, of erger?

En de politie weer eens te langzaam is.
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
quote:salute schreef op 04 mei 2017 @ 16:29:

Terechte straf, waarschijnlijk zit hij die trots uit.

Omdat hij dochter beschermt.



Dader is oplichter/ex tbser/ vuurwapen gevaarlijk/harddrugs gebruikend zoals bekend bij de politie.



Eigen rechter spelen mag niet, maar mag je een dader pas Wat aandoen in een vlaag van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid,

als je je kind moet begraven door een idioot met een dergelijk profiel, of erger?

En de politie weer eens te langzaam is.De politie had hem gewaarschuwd geen eigen rechter te spelen. Wat als dochter nu haar vader had moeten begraven?
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 04 mei 2017 @ 16:31:

[...]



De politie had hem gewaarschuwd geen eigen rechter te spelen. Wat als dochter nu haar vader had moeten begraven?



Het gaat zoveel verder..

Dochter kan een onterecht schuldgevoel krijgen, ze moeten het zonder vader zien te redden die 10 maanden zonder zijn inkomen (?)

Vader heeft nu een strafblad...enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 04 mei 2017 @ 16:31:

[...]



De politie had hem gewaarschuwd geen eigen rechter te spelen. Wat als dochter nu haar vader had moeten begraven?



Denk niet dat vader daarover na heeft gedacht, de politie kan zo vaak waarschuwen.

Optreden op het juiste moment slaat de politie vaak genoeg de plank mis.

Dader heeft tbs gehad, geen waarschuwing genoeg gehad? En lachend verder gaan met minderjarigen in een val lokken.

Gewoon omdat het kan, in dit land.
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ana_Isabel_ schreef op 04 mei 2017 @ 16:36:

[...]





Het gaat zoveel verder..

Dochter kan een onterecht schuldgevoel krijgen, ze moeten het zonder vader zien te redden die 10 maanden zonder zijn inkomen (?)

Vader heeft nu een strafblad...enz.Ouders zijn gescheiden. Trouwens wie heeft er contact met een Hells Angel Die had hij ook mee genomen als extra uitsmijter/beveiliging voor hemzelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 04 mei 2017 @ 16:05:

[...]



Maandenlang bij de politie aangeven dat een of andere vieze oude vent achter je dochter van 14 aanzit, waarmee vervolgens niets gedaan wordt, zodat je uiteindelijk er zelf voor zorgt dat die man voorlopig geen vlieg kwaad kan doen? Daar kan ik wel inkomen ja. Maar zoals ik al zei, niet de bedoeling in onze rechtstaat en daarom terecht dat hij veroordeeld is voor deze actie. Ik vind het wel zeer kwalijk dat er niet eerder actie is ondernomen door degenen die wél het recht hebben om in actie te komen, waardoor dit incident voorkomen had kunnen worden.Hier ben ik het mee eens. En ik vind 10 maanden onvoorwaardelijk wel te lang hiervoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven