35 en eenzaam

17-05-2007 01:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen wel op het nieuws, pas op de ouderen onder ons vereenzamen. Nou een nieuwtje niet alleen de ouderen ook de 30 ers onder ons.Vanavond weer zo iets, lekker gewerkt vandaag, maar ja hemelvaartdag vrij, dus een biertje drinken in de kroeg, Mij is vanavond echt duidelijk gemaakt, dat het zo niet werkt..... alleen de kroeg binnen komen dat is raar. dan komen er nog wat bekenden met relaties, je staat er naast, maar een blik waardig gunnen Ho maar



Maar ik ben best wel benieuwd naar reacties van mensen in de 30 0f 40, die alleen zijn en hoe zij de maatschappij ervaren. Veel geven en niks nemen en dan zo verschrikkelijk alleen voelen op dat moment.. Wie ook???
Ik heb geen eenzaam gevoel als ik de kroeg binnen stap. Ook niet als ik er al even zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heeft Ricola wat aan, Kjong.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het

Of tijd voor een andere kroeg

Of tijd voor andere kennissen

Of tijd om na te denken waarom mensen jou blijkbaar geen blik waardig gunnen
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Zoek je herkenning of wil je een maatschappelijk probleem aan de orde stellen?



En als dat laatste, waar denk je dat het door komt? Individualisering? Teveel contacten via internet? Of doordat iedereen het drukdrukdruk heeft? Of door politieke partijen die de nadruk op het gezin leggen, alsof wie geen gezin heeft niet bestaat?



Als het je om herkenning gaat, kun je dit beter laten verplaatsen naar Relaties. Het is daar een terugkerend thema - er zijn meer jonge mensen eenzaam dan je zou denken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik zoek geen herkenning. Maar de vluchtigheid van mensen om je heen en alleen maar met het eigen ding bezig zijn wel heel erg op de voorgrond staat tegenwoordig en in principe doe ik ook daar in mee.



Maar hoe moet dat als je straks ouder wordt. Je ziet het met eenzame ouderen na hun pensioen, geen sociale contacten meer van het werk en ook vaak in een gat vallen, door het vele werken en proberen het hoofd boven water te houden, geen sociaal leven om het werk heen gebouwd te hebben.



Nu zijn wij nog jong, maar gebeurt er bij ons ook al niet zo iets? Geen tijd meer hebben om je werkelijk te intereseren voor de mensen om je heen??
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volledig met Ricola eens. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik stond volledig in de maatschappij, deed overal aan mee. Toen werd ik ziek en kon weinig meer en dan merk je dat de mensen steeds vaker wegblijven. Dan blijkt de diepgang die je met hen had toch niet zo diep te zijn geweest. Zeker als alleenstaande.

Ik wil niet klagen hoor maar dit is gewoon een feit.

Ik geloof ook zeker dat er veel meer eenzaamheid onder jonge mensen is dan men denkt. Mensen zijn egoistischer dan men wil weten van zichzelf.

Of ben ik nu te negatief?
Alle reacties Link kopieren


Ik ben het volledig met Ricola eens. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik stond volledig in de maatschappij, deed overal aan mee. Toen werd ik ziek en kon weinig meer en dan merk je dat de mensen steeds vaker wegblijven. Dan blijkt de diepgang die je met hen had toch niet zo diep te zijn geweest. Zeker als alleenstaande.

Ik wil niet klagen hoor maar dit is gewoon een feit.

Ik geloof ook zeker dat er veel meer eenzaamheid onder jonge mensen is dan men denkt. Mensen zijn egoistischer dan men wil weten van zichzelf.

Of ben ik nu te negatief?




Ik ben het ook wel met de stelling eens hoor. Iedereen is druk druk druk en als het erop aankomt zijn mensen idd egoistisch en gaan ze lekker in hun eigen coconnetje zitten. Zo zit de mensch nou eenmaal in mekaar denk ik. Is gewoon het makkelijkst.



Maarrrrrrrrrrrrrrrr. Ik denk niet dat je daar een slachtoffer van zou hoeven zijn. Als jij als alleenstaande merkt dat mensen niet (meer) op jou af komen, zal je een pro-actievere houding moeten aannemen en zélf op mensen af moeten stappen. Verzin maar iets; word lid van een clubje, bel es wat vaker iemand op, wees niet bang om mensen lastig te vallen met jouw aanwezigheid, waddeffer.



Ik woon al een hele tijd jaar elke 2 a 3 jaar in een nieuw land, en ik moet dus elke keer opnieuw beginnen met contact leggen. Dat is niet altijd een gelijkwaardige situatie. Ik bedoel; meestal moet ik iemand 5 x bellen voordat ze es een keer sjoege geven en je daadwerkelijk contact hebt. Daarvan heb ik geleerd om niet gelijk het hoofd te laten hangen. Even doorzetten en dan kan er zomaar een leuke vriendschap ontstaan.



Afhaken omdat je het idee hebt dat het écht niet klikt en niks wordt, kan altijd nog. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kern van het probleem zit in één van de punten die in de topictitel staan, namelijk "35" (ben ik zelf toevallig ook). Op die leeftijd is het spitsuur in het leven: Kinderen gaan net naar school en moeten op 20 clubjes (inclusief nodige haal- en brengwerk), op je werk heb je inmiddels een functie met redelijk wat verantwoordelijkheid en dito werktijden, dus de weinige vrije tijd die je hebt, wil je ook besteden als quality time. En dat betekent, denk ik, dat de minder boeiende vrienden eruit vallen. Misschien niet aardig naar die vrienden toe, maar het eeuwig uitstellen van een afspraak is dat ook niet.

Als je ouder bent, en met pensioen enz, krijg je (hoop ik) meer het zwitserleven gevoel: Lekker veel op vakantie en sporten en met leeftijdsgenoten afspreken ;)
Alle reacties Link kopieren


Dan wordt het

Of tijd voor een andere kroeg

Of tijd voor andere kennissen

Of tijd om na te denken waarom mensen jou blijkbaar geen blik waardig gunnen



Héhé dit is wel overzichtelijk, die opties.;)
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het maatschappelijk en het is een heel slechte ontwikkeling.

ik ben door langdurige problemen met mijn gezondheid ook eenzamer ah worden.

je wereld wordt steeds kleiner en dat is niet gaaf.



het heeft ook met de leeftijd te maken, mensen kiezen voor gezin en vrienden die ook zo leven. ik weet niet wat de oplossing is: inderdaad nieuwe contacten opdoen vermoed ik....kijk eens op www.nieuwemensenlerenkennen.nl
Alle reacties Link kopieren
Het eerste stukje komt me een beetje slachtofferig over : waarom is het "not done" om alleen een kroeg binnen te gaan ?  En waarom zou jij volledig genegeerd worden OMDAT je geen relatie hebt ? Voor mij staan die 2 al los  van elkaar, het een heeft niks met het ander te maken. Bovendien denk ik zo maar,  dat als jij leuk gezelschap bent,  dat mensen je graag in hun omgeving willen hebben/houden.  Dus zegt het misschien ook iets over jezelf ?



Dat wil neit zeggen dat ik vind dat je moet veranderen, maar ik vind wel dat je meer aan zelfonderzoek  kan doen waarom jij denkt dat het zo in mekaar zit als jij denkt. Het is zo  makkelijk om anderen de schuld  te geven van de situatie  waarin jij zit, eerlijk gezegd vind ik dat zelf te makkelijk. Bovendien ben ik er ook van overtuigd dat je er zelf iets aan kan veranderen, maar ook  daar is zelfonderzoek voor nodig.
Alle reacties Link kopieren


Ze zeggen wel op het nieuws, pas op de ouderen onder ons vereenzamen. Nou een nieuwtje niet alleen de ouderen ook de 30 ers onder ons.Vanavond weer zo iets, lekker gewerkt vandaag, maar ja hemelvaartdag vrij, dus een biertje drinken in de kroeg, Mij is vanavond echt duidelijk gemaakt, dat het zo niet werkt..... alleen de kroeg binnen komen dat is raar. dan komen er nog wat bekenden met relaties, je staat er naast, maar een blik waardig gunnen Ho maar



Maar ik ben best wel benieuwd naar reacties van mensen in de 30 0f 40, die alleen zijn en hoe zij de maatschappij ervaren. Veel geven en niks nemen en dan zo verschrikkelijk alleen voelen op dat moment.. Wie ook???
Mijn inziens ben je omdat je vrijgezel bent een gevaar voor die stelletjes, dus hun eigen onzekerheden spreiden zij ten toon en laten zij jou daarom liever links liggen. Want stel je voor jij zou hun wederhelft wel eens in kunnen pikken. Erg kortzichtig en asociaal.
Alle reacties Link kopieren


Het eerste stukje komt me een beetje slachtofferig over : waarom is het "not done" om alleen een kroeg binnen te gaan ?  En waarom zou jij volledig genegeerd worden OMDAT je geen relatie hebt ? Voor mij staan die 2 al los  van elkaar, het een heeft niks met het ander te maken. Bovendien denk ik zo maar,  dat als jij leuk gezelschap bent,  dat mensen je graag in hun omgeving willen hebben/houden.  Dus zegt het misschien ook iets over jezelf ?



Dat wil neit zeggen dat ik vind dat je moet veranderen, maar ik vind wel dat je meer aan zelfonderzoek  kan doen waarom jij denkt dat het zo in mekaar zit als jij denkt. Het is zo  makkelijk om anderen de schuld  te geven van de situatie  waarin jij zit, eerlijk gezegd vind ik dat zelf te makkelijk. Bovendien ben ik er ook van overtuigd dat je er zelf iets aan kan veranderen, maar ook  daar is zelfonderzoek voor nodig.

Je kan er zelf nog zo veel aan doen, als iemand een bedreiding (omdat hij/zij single is) is in de ogen van een stelletje dan kun je nog zoveel zelfonderzoek doen als je wilt maar brengt je niet verder. Het is een gegeven dat als je alleen bent stelletjes geneigd zijn je eerder aan de kant te zetten want het is en blijft nog altijd het derde wiel aan de wagen en dat is schijnbaar niet geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kan dat ook wel anders :) Ik (32) heb inderdaad door de jaren heen best heel wat vrienden zien verdwijnen nadat ze een relatie kregen. (En soms met hangende pootjes weer zien terugkomen als de relatie weer uit was)



Hoeft niet te zijn omdat je een bedreiging vormt. Bij sommige stelletjes weet ik dat dat wel meespeelt, maar bij 95% van de stellen in mijn omgeving is het dat niet hoor. Daar is het meer dat je als vriend wel goed/leuk genoeg was toen er nog veel vrije tijd gevuld moest worden, en op het moment dat er een partner komt die veel vrije tijd 'opslokt', blijven mensen alleen contact houden met hun leukste/meest close vrienden. En daar hoorde ik dan vaak niet bij.

En soms ook omdat stelletjes liever optrekken met mensen met wie ze ook over hypotheken en auto's kunnen praten dan met zo'n single armoedzaaier als ik die daar niet over kan meepraten :D



Ik weet dat het zeker wel gebeurt, dat je vrienden kwijtraakt omdat jij single bent en zij niet. En dat dat zeker niet per definitie aan jou ligt. Is meer gewoon een maatschappelijk verschijnsel dat het zo loopt. Maar hoera, er zijn ook stellen bij wie het totaal anders is! Die blijven je bij dingen in hun leven betrekken, die nemen ook uit zichzelf contact op, 1 stel in mijn omgeving vroeg me zelfs tot twee keer toe mee op vakantie in een groep van tien mensen waar zij ook deel van uitmaakten. Maar dat is dan ook een stel dat erg blij is met elkaar en absoluut niet onzeker over de relatie, die hoeven dus niet bang te zijn voor 'bedreiging' als er een paar vrijgezellen meegaan op vakantie en in zwembroek/bikini naast ze liggen.



Nou dat soort mensen moet je maar eens wat meer gaan opzoeken :) Ze bestaan!
Alle reacties Link kopieren
Als vrijgezel raak je niet zozeer iemand kwijt wanneer je vriend/vriendin opeens een relatie heeft. Je krijgt wat minder aandacht en dan is het even aan jou hoe je daar mee om gaat.

Respecteer je dat en ben je blij voor je vriend/vriendin dat hij of zij weer een relatie heeft dan zal dat positief opgevangen worden.

Het verhaal kan zijn dat jij wel degene bent die even iets meer contact moet opzoeken dan degene die in een relatie zit maar het kan een tijdelijk iets zijn.

Of jijzelf krijgt een relatie of de relatie van je vriend of vriendin gaat over.



Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je elkaar als vriend of vriendin kwijt raakt dus probeer het te begrijpen in plaats van boos worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo zou het moeten gaan, maar ik heb dus ook wel anders meegemaakt.



Dat je minder aandacht krijgt dat is alleen maar goed want je gunt hun toch het geluk.

Maar meestel kiest een stelletje er liever voor om met nog een stelletje uit te gaan zodat er geen concurentie is en  geloof me de concurrentie is bij sommige mensen heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook dat stelletjes liever met stelletjes gaan, dan hebben ze allebei iemand. Heel begrijpelijk hoor, maar het drukt je zo met je neus op het feit dat je alleen bent.

Ik was afgelopen jaar in mijn eentje op een zonvakantie gegaan, even uitrusten. Ik dacht dat ik wel een klein beetje aansluiting zou kunnen vinden al was het alleen maar voor af en toe een praatje maar ik leerde dat het cliché waar is; vrouwen zien een alleenstaande vrouw als bedreiging!!!! De mannen zeiden nog wel (schoorvoetend) gedag maar van de vrouwen kreeg ik hele boze blikken!! Ik heb me daar toch wel over verbaasd, ik groette alleen maar, flirtte niet, liep niet naakt rond of wat dan ook. Maar ik was absoluut niet gewenst door de dames. jammer....
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant toch wel prettig dat de dames zo naar je doen omdat zij jou zien als een bedreiging toch?

Zou eigenlijke vervelend zijn als zij dit niet zouden doen want dan ben je misschien niet aantrekkelijk genoeg........ :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven