Dreigen met geweld als er geen moskee komt in Amsterdam.

19-05-2007 16:49 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand Ruzie over bouw moskee loopt opLodewijk DrosMocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm zijn. ’Al-Jazeera brengt het groot’. De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.” Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.” Milli Görüs leek de afgelopen weken buitenspel te staan in de vastgelopen besprekingen rond de bouw van een nieuwe moskee in Amsterdam-West. Berichten over een aandelenzwendel door de conservatieve organisatie deden de bereidheid van gemeente en woningbouwvereniging om nog met haar samen te werken geen goed. Al langer bestond argwaan tegen Milli Görüs nadat het een nieuw bestuur had gekregen. Het oude was volgens velen afgezet door het ’extremistische’ Duitse hoofdkantoor. De ’Westermoskee’, eerst het paradepaardje van de integratie, was voor bestuurders en bouwers een paard van Troje geworden. „Iedereen wilde van ons af, maar dat gaat niet lukken”, zegt Dag. Volgens hem gaat de bouw door, in eigen beheer. Daarvoor heeft Milli Görüs de medewerking van woningbouwvereniging Het Oosten helemaal niet nodig, stelt Dag. Hij baseert die stelling op een exitregeling, die het mogelijk maakt dat Het Oosten wordt uitgekocht. Het afkoopbedrag is 6,2 miljoen euro, zo blijkt uit stukken die Fatih Dag aan Trouw laat zien. Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag. Ik zal geen olie op het vuur gooien, maar ik wou dat ik af en toe geen munitie had om op de Multikul samenleving te schieten. Ik snap trouwens niet dat een geestelijke zulke gewelddadige dingen zegt.
Alle reacties Link kopieren
Als je al vreest voor het niet vreedzaam verlopen van zo'n demonstratie, moet je er niet een toe oproepen.........
Alle reacties Link kopieren


Wat een gelul. weet niet of je wel eens een moskee in Turkije heb gezien, maar daar hebben ze in vele dorpen nog niet een geld voor een minaret. En ze willen hier de meest mooie, dure, grote moskeeen bouwen, rot toch lekker op.

En alle turken uit heel Europa oproepen???? T moet hier in NL verdomme niet gekker worden. Laten ze eens blij zijn met wat ze hebben, ipv steeds meer te willen.

Ben nniet rasistisch, maar zou het hier spontaan van worden, bleh!!!!!!!!


Alle reacties Link kopieren
Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”
...  sprak hij grijnzend  ...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Tis echt zo'n verhaal om van te kotsen, bleh. Waarom kunnen ze niet blij zijn met qwat ze hebben, waarom altijd maar dreigen. Ik mag het niet zeggen, maar tis alitjd hetzelfde met die islamieten!!!!!!



En wij, Nederlands, worden raar aangekeken omdat we de islam veroordelen, vind je het gek???


Alle reacties Link kopieren
Die voorzitter heeft goed gekeken naar Yassir Arafat.  Die was daar ook reuze goed in;  zalvende woorden naar het Westen,   en ophitsende taal naar de eigen achterban.  En hij was zogenaamde de enige die de meute in bedwang kon houden  (met uiteraard veel -vooral financiële- steun). Zo zet je die slappe Westerlingen naar je hand want voor een horde amok makende Moslims zijn ze als de dood.  Terwijl ik denk dat het reuze mee zal vallen met die trammelant:  ook deze soep zal lang niet zo heet worden gegeten als ze wordt opgediend.  Niet toegeven dus aan deze verkapte dreigementen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe organisaties zoals Blood and Honour en NVU hierop zullen reageren. Van mij mogen ze er hard tegenin gaan!!!!
13 jaar lang vastzitten in een bureaucratisch spel zou bij mij ook geen vredelievende woordjes oproepen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Enschede is een paar jaar geleden een mega dure moskee gebouwd.

Alleen wordt ie niet gebruikt. Ze kwamen erachter dat het op de grond gebouwd is waar héél vroeger een slachthuis was, waar uiteraard varkens werden geslacht.

Nooit in gebruik genomen, dag gemeentegeld.
Alles komt goed, alleen de rest niet


Hier in Enschede is een paar jaar geleden een mega dure moskee gebouwd.

Alleen wordt ie niet gebruikt. Ze kwamen erachter dat het op de grond gebouwd is waar héél vroeger een slachthuis was, waar uiteraard varkens werden geslacht.

Nooit in gebruik genomen, dag gemeentegeld.
Laten ze er maar een appartmentencomplex o.i.d van maken. Heeft het tenminste nog nut.
Alle reacties Link kopieren
Het moet nu maar eens afgelopen zijn met het bouwen van die moskeeën, er staan er al genoeg (lees: teveel) in Nederland.



Dat volk moet eens niet zo lopen zeiken.
Alle reacties Link kopieren


Hier in Enschede is een paar jaar geleden een mega dure moskee gebouwd.

Alleen wordt ie niet gebruikt. Ze kwamen erachter dat het op de grond gebouwd is waar héél vroeger een slachthuis was, waar uiteraard varkens werden geslacht.

Nooit in gebruik genomen, dag gemeentegeld.
Hey, kom jij uit Enschede?
Alle reacties Link kopieren
Het is een echte typische moskee. Hoe kun je daar appartementen van maken. Hij staat er al jaren leeg. Denk dat het beter is om hem totaal af te breken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Hier in Enschede is een paar jaar geleden een mega dure moskee gebouwd.

Alleen wordt ie niet gebruikt. Ze kwamen erachter dat het op de grond gebouwd is waar héél vroeger een slachthuis was, waar uiteraard varkens werden geslacht.

Nooit in gebruik genomen, dag gemeentegeld. Hey, kom jij uit Enschede?



Ja, jij ook? Ik bedoel die moskee bij de ijsbaan, zijstraat van de Pathmossingel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Het is een echte typische moskee. Hoe kun je daar appartementen van maken. Hij staat er al jaren leeg. Denk dat het beter is om hem totaal af te breken.
Afbreken kost enorm veel geld. Ik ken in Gorinchem een grote, oude kerk waar ook een appartementencomplex van gebouwd is. Wat extra rijen ramen erin aan de buitenkant, binnenverdeling maken en je hebt een bijzonder aparte woning.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet welke je bedoelt. Elferinksweg is dat toch zeker? Ja tukker he haha.
Alle reacties Link kopieren




quote: yasmijn reageerde



Het is een echte typische moskee. Hoe kun je daar appartementen van maken. Hij staat er al jaren leeg. Denk dat het beter is om hem totaal af te breken. Afbreken kost enorm veel geld. Ik ken in Gorinchem een grote, oude kerk waar ook een appartementencomplex van gebouwd is. Wat extra rijen ramen erin aan de buitenkant, binnenverdeling maken en je hebt een bijzonder aparte woning.



Ja geweldig, een appartement wat eruit ziet als n moskee, mij niet gezien.
Alle reacties Link kopieren


Moskeeen in NL, die horen er gewoon niet!!!!!

Alle reacties Link kopieren
Moskeeen in NL, die horen er gewoon niet!!!!!
Yeahh!!!!!:P




quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Het is een echte typische moskee. Hoe kun je daar appartementen van maken. Hij staat er al jaren leeg. Denk dat het beter is om hem totaal af te breken. Afbreken kost enorm veel geld. Ik ken in Gorinchem een grote, oude kerk waar ook een appartementencomplex van gebouwd is. Wat extra rijen ramen erin aan de buitenkant, binnenverdeling maken en je hebt een bijzonder aparte woning.



Ja geweldig, een appartement wat eruit ziet als n moskee, mij niet gezien.



Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat geen ene reet uitmaakt, zeker met het huizentekort van nu. Maar goed, 't is maar een idee hoor.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde





quote: Branwen76 reageerde





quote: yasmijn reageerde



Het is een echte typische moskee. Hoe kun je daar appartementen van maken. Hij staat er al jaren leeg. Denk dat het beter is om hem totaal af te breken. Afbreken kost enorm veel geld. Ik ken in Gorinchem een grote, oude kerk waar ook een appartementencomplex van gebouwd is. Wat extra rijen ramen erin aan de buitenkant, binnenverdeling maken en je hebt een bijzonder aparte woning.



Ja geweldig, een appartement wat eruit ziet als n moskee, mij niet gezien.





Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat geen ene reet uitmaakt, zeker met het huizentekort van nu. Maar goed, 't is maar een idee hoor.
Zit wel wat in hoor wat je hier typt, maar ik zou er zelf niet willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij het de 2de Emmastraat, maar in die buurt inderdaad ja.



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote: yasmijn reageerde



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.



Ongekend hier in het westen!
Alle reacties Link kopieren


Volgens mij het de 2de Emmastraat, maar in die buurt inderdaad ja.



Woningnood hebben we hier in Enschede helemaal niet. Als je een huurhuis zoekt, ben je zo onder de pannen.
Mwah, moet je echt mazzel hebben met die lotingen.



Is dat de 2e Emmastraat? Bij kruising Dennenweg loopt t dan over in de Elferinksweg denk ik.



In de wijk zuid staat er ook nog 1.

Dat is al 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven