Rellen na Jong Oranje-Marokko

22-05-2007 23:05 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duel Jong Oranje eindigt in chaos


TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.






Moet nu zelfs een (terecht)  gewonnnen wedstrijd door jonge Marokkanen worden aangegrepen om te demonstreren hoezeer ze een hekel hebben aan het land waarin ze wonen ?   Hoe moeten we dit zien ?
Alle reacties Link kopieren
Nou IS er een keer iets positiefs te melden over Marokkanen (winnen van Jong Oranje is een prestatie);  komen een paar honderd van die hersenloze losers de boel weer versjteren.

De KNVB overweegt om maar geen oefenwedstrijden meer te spelen tegen Marokko want vorig jaar in de Galgenwaard (Marokko-Italië)  was het precies zo. 

Maar misschien moeten we  er van uitgaan dat de Marokkaanse jeugd juist reuze goed geïntegreerd is en dat ze heel normaal hooligan gedrag vertonen ?
Alle reacties Link kopieren
.
Hoe moeten we dit zien ?





Van een afstandje, meewarig glimlachend, met licht getuite lippen en een licht hoofdschudden. En dan weer snel over tot de orde van de dag enzo. Een voetbalherrieschopper is per definitie bijzonder vervelend, allochtoon of autochtoon. Komt misschien omdat voetbal op zich ook al niet zo interessant is.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch juist integratie? Een minderheidsgroep moet in alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn. Nou, de voetbalhooligans kunnen afgevinkt worden. Wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Bezoekers van:



De Toppers in Concert
O ja, Margje, wat een perfecte volgende integratiezet! Met als slagroom op de taart een stevige aframmeling van de heren Toppers. Liever vandaag dan morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeten we dit zien ?





Van een afstandje, meewarig glimlachend, met licht getuite lippen en een licht hoofdschudden. En dan weer snel over tot de orde van de dag enzo. Een voetbalherrieschopper is per definitie bijzonder vervelend, allochtoon of autochtoon. Komt misschien omdat voetbal op zich ook al niet zo interessant is.

Oh! :o



Ik ben het helemaal met je eens!!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Lastig, moeilijk op te lossen probleem.  Die jongens hebben van huis uit een macho Berbercultuur meegekregen en ze leven in een NL samenleving.  Onze oplossingen  van aandacht geven, pamperen, buurthuizen bouwen en subsidiëren ervaren ze als een persoonlijke belediging omdat het wordt uitgelegd als bewijs van zwakte. En zwakte toon je nooit in hun schaamtecultuur.  Hoe meer je ze wilt helpen, hoe agressiever ze worden.



De Wilders/Geen Stijl aanpak is ook niet reëel;  ze zijn in NL geboren en opgegroeid dus ze horen in dit land zelfs al wensen ze niet bij dit land te horen.  Toch maar die werkkampen dan ?  Glenn Mills enzo ?
Alle reacties Link kopieren
Tss. Gewoon terug naar hun eigen land! Voetbalrellen tolereren wij niet in dit land! ;)
Alle reacties Link kopieren
Tss. Gewoon terug naar hun eigen land! Voetbalrellen tolereren wij niet in dit land! ;)
FF voor het gevoel van verhoudingen:  het wordt snel duidelijk dat èlke wedstrijd in NL waarbij een Marokkaans elftal is betrokken uitloopt op rellen en vernielingen.

De KNVB heeft nu een Marokkanenboycot afgekondigd voor 5 jaar en dat doen ze omdat ze door herhaalde schade en schande wat wijzer beginnen te worden.

Hoeveel procent van de wedstrijden waar een Nederlands elftal c.q. Nederlandse club bij betrokken is eindigt in rellen denk je ?

(er worden er elk weekend duizenden gespeeld) 



Als je wilt beweren dat er niets aan de hand is omdat Marokkaanse jongeren zich gewoon gedragen als autochtone Tokkies en hooligans; ga je gang.  Het tuig op het veld werd hartelijk aangemoedigd vanaf de tribunes en al bij de aftrap werd het Wilhelmus  met striemende fluitconcerten verstoord.  Dit kan je niet afdoen als de aktie van een handjevol dwazen.
Alle reacties Link kopieren
Tss. Gewoon terug naar hun eigen land! Voetbalrellen tolereren wij niet in dit land! ;)
Amen. Ga lekker rellen in Marokko.
Alle reacties Link kopieren
Het is in het jeugdvoetbal in de grote steden niet anders.........wedstrijden tussen "blanke " teams ( waarin kinderen van alle nationaliteiten door elkaar zitten , dus zo blank is dat niet ) tegen  teams met overwegend Marokkaanse jongeren eindigen niet zelden in " wedstrijd gestaakt wegens ongeregeldheden op of langs het veld " ......... Elke beslissing van de scheidsrechter wordt met veel commentaar en boze gebaren ontvangen , er wordt gescholden en bedreigd.......  Er zijn zelfs clubs die een gedragscoach in dienst nemen... :o:o
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Okee even serieus dan, ik vind 't wel een probleem voor de KNVB (voor mij persoonlijk uiteraard niet). Het is ook geen op zichzelf staand probleem lijkt mij. Diezelfde jochies die rellen zijn diezelfde jochies die niet naar school gaan, zich bezighouden met kleine criminaliteit, etc. etc.

Dat het aan de macho-cultuur zou liggen, tja, ik weet 't niet. Antillen en Suriname kennen ook een macho cultuur. Dominicaanse Republiek ook (ja ik haal dit erbij omdat er blijkbaar behoorlijk wat dominicaanse immigranten in Nederland zijn). Veel Afrikaanse landen kennen ook een macho cultuur. Het ligt denk ik aan wat anders, waarbij de macho cultuur natuurlijk wel versterkend kan werken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet gek dat als een gedeelte van de Marokkaanse jeugd normaal gesproken voor problemen zorgt, dit zich ook verlegt naar een voetbalstadion. Jongeren met gedragsproblemen, verhitte sfeer, testosteron, plastic stoeltjes, ja dat gaat fout. Heeft niks met machocultuur te maken.



Wat me wel stoort, is dat alle buitenlanderhaters meteen weer vooraan staan om: 'ziejewel ziejewel' te roepen. De KNVB heeft actie ondernomen, maar alsnog moet Wilders er bovenop springen.



Wat mij betreft geldt voor elke voetbalwedstrijd waar ongeregeldheden uitbreken: stadion op slot en dan het recht van de sterkste laten gelden. Scheelt een hoop geld aan politie en het probleem is ook na een aantal wedstrijden opgelost. Zo klaar. Als we dan wel gewoon Marokko laten spelen dan zijn alle rotmarokkaantjes ook meteen uit de weg geruimd. Wat een heerlijke wereld moet dat zijn. Maakt studio sport ook meteen een stuk interessanter.  



Alle reacties Link kopieren
Ik fluit zelf als scheidsrechter  jeugdwedstrijden en ik weet uit ervaring dat Marokkaanse (en in mindere mate Turkse)  jongens heel lastig in de hand te houden zijn.  Heel veel protesteren tegen beslissingen van de scheids, en heel veel schelden en vloeken.  En soms totaal niet meer voor rede vatbaar, ook niet luisteren naar de eigen coach/trainer. De 2 x dat ik een spelertje het veld uit moest sturen ging het om  Marokkaanse jongens.

Ik ben trouwens geen voorstander van "eigen"  Turkse en Marokkaanse voetbalclubs in NL, omdat je dan nog veel sterker het "wij tegen zij" gevoel krijgt.  Voetbalclubs moeten gemengd zijn zodat die jongens leren met elkaar iets te presteren.
Alle reacties Link kopieren
Ach, mijn broertje is er ook weleens afgestuurd en andere teamleden van hem ook. Tegenstanders ook. Zat geen één Marokkaan bij. Voetbalteams waarvan er veel 'van 't kamp' bijzitten hebben bij ons een slechte naam. Er zijn bepaalde voetbalteams die bekend staan omdat ze grof zijn en oneerlijk spelen, zijn geen teams met veel Marokkanen of opvallend aantal Marokkanen (misschien zitten er wel één of twee bij hoor dat weet ik niet). Een keertje had een jongetje uit 't team van mijn broertje ruzie met een ander jongetje (volgens mij van hetzelfde team nog maar in elk geval van dezelfde club) dat jongetje had vietnamese (?? ofzoiets) ouders, en opeens stond er een club van een stuk of 40 vietnameesjes klaar om hun kung fu uit te voeren op 't andere jochie.



Dus Tenderlover, prima dat het een probleem is en jij 't steeds aankaart en okee ik geloof je meteen dat jij persoonlijk alleen maar Marokkaanse vervelende spelertjes bent tegengekomen, maar ik denk niet dat dat echt representatief is voor 't jeugdvoetbal in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote: fille reageerde



Wat mij betreft geldt voor elke voetbalwedstrijd waar ongeregeldheden uitbreken: stadion op slot en dan het recht van de sterkste laten gelden.Zo
  dan , dát is efe lekker als ik daar zit met mijn kinderen......recht van de sterkste ? Nou, dáár  ga ik dus het onderspit delven. .... of mag ik dan iets meenemen ter "zelfverdediging "?  Scheelt een hoop geld aan politie en het probleem is ook na een aantal wedstrijden opgelost. Zo klaar. Als we dan wel gewoon Marokko laten spelen dan zijn alle rotmarokkaantjes ook meteen uit de weg geruimd. Wat een heerlijke wereld moet dat zijn. Maakt studio sport ook meteen een stuk interessanter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach, mijn broertje is er ook weleens afgestuurd en andere teamleden van hem ook. Tegenstanders ook. Zat geen één Marokkaan bij. Voetbalteams waarvan er veel 'van 't kamp' bijzitten hebben bij ons een slechte naam. Er zijn bepaalde voetbalteams die bekend staan omdat ze grof zijn en oneerlijk spelen, zijn geen teams met veel Marokkanen of opvallend aantal Marokkanen (misschien zitten er wel één of twee bij hoor dat weet ik niet). Een keertje had een jongetje uit 't team van mijn broertje ruzie met een ander jongetje ik weet niet over welke leeftijd dat jij speelt.....maar jongetjes van 10 kun je niet vrgelijken met jongetjes van pak 'm beet een jaar of 16......... als die laatsten namelijk gaan veschten dan IS het ook vechten en raken ze elkaar met de bedoeling om eens flink zeer te doen. (volgens mij van hetzelfde team nog maar in elk geval van dezelfde club) dat jongetje had vietnamese (?? ofzoiets) ouders, en opeens stond er een club van een stuk of 40 vietnameesjes klaar om hun kung fu uit te voeren op 't andere jochie.



Dus Tenderlover, prima dat het een probleem is en jij 't steeds aankaart en okee ik geloof je meteen dat jij persoonlijk alleen maar Marokkaanse vervelende spelertjes bent tegengekomen, maar ik denk niet dat dat echt representatief is voor 't jeugdvoetbal in Nederland. vervelende spelers komen voor in alle rangen , standen en onder alle rassen......maar een vervelende Surinamer gedgraagt zich over het algemeen anders in het veld dan een vervelende Marokkaan. Is echt zo. IK ZOU HET LIEFST OOK WAT ANDERS ZEGGEN < MAAR DE EERLIJKHEID - of mijn ervaring - gebiedt mij om t zeggen dat dat nou eenmaal zo is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote: complicated reageerde   Komt misschien omdat voetbal op zich ook al niet zo interessant is.omdat JIJ het niet interrassant vindt ...... als je dat zegt denk ik ; "oké " .. maar om te stellen dat het per definitie niet zo is vind ik vrij onnozel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toch altijd weer leuk hoe sommige hier proberen om het weer minder erg te laten lijken.

Het is frappant hoeveel wedstrijden met marokkanen uitlopen op rellen, of ze nu winnen of verliezen, dat maakt niet uit.



En Wilders grijpt zijn kans, geef hem ongelijk, hij wil zijn mening uitdragen en het wordt hem steeds weer op een presenteerblaadje aangeboden.

Tuurlijk zit hij er direct bovenop.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren


Toch altijd weer leuk hoe sommige hier proberen om het weer minder erg te laten lijken.

Het is frappant hoeveel wedstrijden met marokkanen uitlopen op rellen, of ze nu winnen of verliezen, dat maakt niet uit.



En Wilders grijpt zijn kans, geef hem ongelijk, hij wil zijn mening uitdragen en het wordt hem steeds weer op een presenteerblaadje aangeboden.

Tuurlijk zit hij er direct bovenop.




Eensch.



Voetbal is oorlog.
Alles komt goed, alleen de rest niet


Okee even serieus dan, ik vind 't wel een probleem voor de KNVB (voor mij persoonlijk uiteraard niet). Het is ook geen op zichzelf staand probleem lijkt mij. Diezelfde jochies die rellen zijn diezelfde jochies die niet naar school gaan, zich bezighouden met kleine criminaliteit, etc. etc.

Dat het aan de macho-cultuur zou liggen, tja, ik weet 't niet. Antillen en Suriname kennen ook een macho cultuur. Dominicaanse Republiek ook (ja ik haal dit erbij omdat er blijkbaar behoorlijk wat dominicaanse immigranten in Nederland zijn). Veel Afrikaanse landen kennen ook een macho cultuur. Het ligt denk ik aan wat anders, waarbij de macho cultuur natuurlijk wel versterkend kan werken.






Dus eigenlijk zijn alleen de zg Hollandse mannen enorme watjes.

De hooligans daar gelaten.
Alle reacties Link kopieren




quote: Margaretha2 reageerde



Okee even serieus dan, ik vind 't wel een probleem voor de KNVB (voor mij persoonlijk uiteraard niet). Het is ook geen op zichzelf staand probleem lijkt mij. Diezelfde jochies die rellen zijn diezelfde jochies die niet naar school gaan, zich bezighouden met kleine criminaliteit, etc. etc.

Dat het aan de macho-cultuur zou liggen, tja, ik weet 't niet. Antillen en Suriname kennen ook een macho cultuur. Dominicaanse Republiek ook (ja ik haal dit erbij omdat er blijkbaar behoorlijk wat dominicaanse immigranten in Nederland zijn). Veel Afrikaanse landen kennen ook een macho cultuur. Het ligt denk ik aan wat anders, waarbij de macho cultuur natuurlijk wel versterkend kan werken.



Dus eigenlijk zijn alleen de zg Hollandse mannen enorme watjes.

De hooligans daar gelaten.
nee, hollandse mannen zijn geen watjes, dat beweert ook niemand. Marokkanen reageren anders, schelden net even grover,  pikken minder, hebben een drie keer zo'n kort lontje als een hollander...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven