De formatie is vastgelopen,welke keuze(s) nu?

15-05-2017 19:01 103 berichten
Den Haag - UPDATE 18.40 uur - De formatie is vastgelopen. Dat meldt informateur Edith Schippers, die namens VVD, CDA, D66 en GroenLinks de afgelopen zeven weken probeerde een kabinet in elkaar te zetten. Dat is niet gelukt. Het onderwerp migratie bleek een te hoge drempel te zijn, aldus Schippers. „Dat gaat domweg niet lukken.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2816 ... pen__.html

Groen Links eruit.

En wie nu,voor grotere meerderheid de PVV of kiest men voor de kleine partijen als 50+,PVDA en/of....?

Wat denk jij?
En wat zie je het liefst?
VVD en CDA willen minder migratie en D'66 meer. Groen Links wilde zelfs meer en meer wat migratie betreft. Daarom liep het ook stuk....
VVD en CDA willen minder migratie en D'66 meer. Groen Links wilde zelfs meer en meer wat migratie betreft. Daarom liep het ook stuk....
Ik hoop trouwens niet dat ze voor de SGP kiezen. Het wordt nog een toer om het voor de zomervakantie tot een nieuw kabinet te laten komen.
Habbekratz schreef:
15-05-2017 19:09
Ik hoop trouwens niet dat ze voor de SGP kiezen. Het wordt nog een toer om het voor de zomervakantie tot een nieuw kabinet te laten komen.
Voor de zomervakantie nog een regering willen?
Als het vandaag vastloopt zal je blij mogen zijn als je tegen Halloween een regering hebt ;-).

Het record "regering bouwen" hebben wij hier nog altijd in België. Staat op iets van een 1.5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 15-05-2017 19:14
92.55% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws

Heel Europa probeert migratie onder controle te krijgen en GL wil een soepeler migratie beleid, dat is niet in lijn met de verkiezingsuitslag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ben ook heel blij dat Groen Links eruit ligt.
Ik ben ook heel blij dat Groen Links eruit ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook blij dat Groen Links eruit ligt, de verschillen zijn te groot..
Het laten ploffen op de migratie. Dat is echt suf en bewust ondermijnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn inschatting: Ze gaan het nu met de Christenunie proberen, en dat gaat ook op migratie vastlopen, nog veel harder. En dan zijn er twee mogelijkheden: of toch PVV, of terug naar GroenLinks. Ik schat dat het dat laatste wordt, en dat de rest naar links opschuift (maar niet zo extreem als de CU, die nog veel minder dan GL geneigd zal zijn te bewegen op migratie). Maar opschuiven naar rechts en PVV erbij zou ook kunnen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze iig afleiding tijdens t komende zomerreces
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer :"-(
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-05-2017 19:30
Het laten ploffen op de migratie. Dat is echt suf en bewust ondermijnen.
Leg uit.
Toch een belangrijk onderwerp dacht ik zo.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie strategie. Met deze partijen zal er voor iedere partij iets in zitten wat niet of op z'n minst heel moeilijk is uit te leggen aan de achterban. Dus stop je halverwege, worden er andere combinaties geprobeerd (desnoods dreig je nog even dat de PVV er misschien toch maar bij moet komen) en kom je na een paar maanden weer bij elkaar "voor het landsbelang" en heb je een nieuw kabinet. De achterban accepteert het dan makkelijker dan als je nu al met zo'n resultaat komt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-05-2017 19:30
Het laten ploffen op de migratie. Dat is echt suf en bewust ondermijnen.
Dat is het ook helemaal niet volgens mij (zie mijn reactie hierboven). Het is wel het onderwerp waar de meeste achterbannen een uitgesproken mening over hebben. Andere onderwerpen zijn niet zo spannend. Het milieu is ondertussen ook behoorlijk mainstream geworden dus maatregelen op dat gebied worden snel geaccepteerd. Idem voor financiën (als VVD-ers niets hoeven in te leveren hebben ze er niet zo'n moeite mee als anderen meer krijgen). Er is geld genoeg om alle andere onderwerpen glad te strijken.
Blondie456 schreef:
15-05-2017 19:15
Ik ben ook heel blij dat Groen Links eruit ligt.
Ik ook. Dat zou echt dramatisch zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt t Eurovisie songfestival wel..iedereen voor de gek houden en toch eenheid uitstralen
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het enerzijds wél jammer dat Groenlinks er mogelijk (of waarschijnlijk) uit ligt.
Anderzijds had ik liever dat ze hun zegeningen gingen tellen met de zetelgroei en een sterke
oppositie zouden voeren in de kamer. Ik gun hen niet zo'n afgang zoals de PvDA is overkomen.

Persoonlijk staat klimaatverandering alsook duurzaamheid hoog op mijn prioriteitenlijstje.
Ook ben ik niet van het conventionele denken en al helemaal niet van religie, dus ik heb liever Christenunie er niet
bij (denkend aan de voorstellen van D66 kamerleden) naast het al aanwezige CDA.
Godzijdank,goed nieuws.
anoniem_287249 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 20:43
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
15-05-2017 19:57
Mooie strategie. Met deze partijen zal er voor iedere partij iets in zitten wat niet of op z'n minst heel moeilijk is uit te leggen aan de achterban. Dus stop je halverwege, worden er andere combinaties geprobeerd (desnoods dreig je nog even dat de PVV er misschien toch maar bij moet komen) en kom je na een paar maanden weer bij elkaar "voor het landsbelang" en heb je een nieuw kabinet. De achterban accepteert het dan makkelijker dan als je nu al met zo'n resultaat komt.
Kan of je heb nu een reden om CU / PVDA er bij te vragen, de gesprekken met de grote winnaar zijn op niets uit gelopen dus kan het zonder scheef aangekeken te worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn avond kan niet meer stuk :cheer2:
Tja, mijn voorspelling. Nog 1 of 2 pogingen, en dan worden er toch weer nieuwe verkiezingen uitgeschreven.

En alsjeblieft laten we nou niet denken dat dhr G. Wilders de oplossing is voor Nederland. Ik hoop dus ook intens dat ze hem buiten de onderhandelingen houden.
Alle reacties Link kopieren
De FVD erin de 50 plus partij en SGP zou ook nog kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven